Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ČR patří co do počtu dobíjecích stanic do průměru EU, tvoří ale jen 0,5 %

ČTK
Diskuze (309)

Česko patří se svým množstvím dobíjecích stanic pro elektromobily do průměru EU. Tuzemských 1125 dobíjecích míst ovšem tvoří pouze 0,5 procenta z jejich celkového počtu v unii.

Vyplývá to z interaktivní mapy Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA). Rychlejšímu budování infrastruktury pro elektromobily v tuzemsku brání nízký zájem lidí a zejména firem o elektrická vozidla. V Česku je aktuálně registrováno kolem 10.000 aut na elektrický pohon.

V Evropské unii zaujímá Česko počtem dobíjecích stanic 14. místo. Jeho nízký podíl na celkové hustotě dobíjecích míst v EU je způsobený především velkým zastoupením stanic ve třech státech. Sedm z deseti dobíjecích stanic je totiž rozmístěno v Nizozemsku, Francii a Německu. Ty přitom pokrývají méně než čtvrtinu území sedmadvacítky. Nejhorší je naopak situace na Kypru, Maltě a v Litvě.

Hustotu nabíječek ovlivňuje podle odborníků zejména stále nízký zájem o elektromobily v ČR, zejména pak u firem. Ty se na registracích nových vozidel podílejí ze tří čtvrtin. Podle průzkumu společnosti Arval Mobility jsou však bateriové elektromobily pouze v osmi procentech firemních autoparků. V ostatních zemích EU je to kolem 24 procent. "Popularita elektromobilů ale i v Česku zvolna stoupá a souběžně s tím se rozvíjí také síť veřejných dobíjecích stanic,“ uvedl konzultant leasingové společnosti Arval Tomáš Kadeřábek.

Podle zprávy ACEA se počet elektromobilů prodaných v EU za poslední tři roky zvýšil o 110 procent, počet nabíjecích stanic však vzrostl pouze o necelých 60 procent, tedy na celkových 225.000. "Konkurenceschopnost elektromobilů je dána primárně jejich cenou. Ta by mohla být snížena nejen díky podpoře ze strany státu. Pokud bude síť dobíjecích stanic napříč EU dostatečně hustá, budou moci automobilky do elektromobilů v budoucnu montovat baterie s optimální kapacitou, což může ve výsledku přiblížit jejich cenu běžným vozům se spalovacími motory," dodal Kadeřábek.

Stát uvádí elektromobilitu jako hlavní cíl při ekologizaci dopravy. Do roku 2030 chce počet těchto aut zvýšit na statisíce.

ČTK
Diskuze (309)

Doporučujeme

14. 8. 2021 12:58
Re: Toto špatně skončí.....
Mino jak a kde a kdy budou nabíjet ti co nebydlí v RD a nemůžou si auto zapojit v garáži/před domem/v práci.Už pomalu každý výrobce má několik EV modelů ale infrastruktura nikde v žádné zemi ani na západě.
13. 8. 2021 20:08
Re: Toto špatně skončí.....
Hendly 17:00 - opět pokud je tento příspěvek na mě, tak nevím, proč by to mělo být neobjektivní. Za prvé je to pouze můj osobní názor a za druhé záleží na úhlu pohledu. Ty vidíš 50% jako super bombu, dobře, pro mě třeba objektivně proti 100% možnosti natankovat prakticky kdekoliv do ICE palivo za přibližně stejné ceny je to opravdu málo. Co je tedy objektivní? Každý to vidíme jinak.

Znovu cítím z tvého příspěvku zbytečný útočný podtón. Ale třeba se pletu.
13. 8. 2021 17:00
Re: Toto špatně skončí.....
Tak to jsi mohl napsat rovnou ze je 50% pro tebe málo. Máme tu 50% lidi kteří můžou rovnou dnes tankovat případně ev doma, ale je to stále málo.... To ti přijde objektivní?
13. 8. 2021 15:23
Re: Toto špatně skončí.....
Hendly 15:11 - Lepší. 50% +/- nezpochybňuji, z mého pohledu tedy nic moc procento. To Vo asi situaci výrazně změnit nedokáže a opět bude podstatná i cena z tohoto zdroje, jistě vyšší než doma.
Avatar - Barrichello
13. 8. 2021 15:12
Re: Toto špatně skončí.....
příště napíšou že cool je chodit pěšky - viz https://www.autorevue.cz/…arusit-autosalon

Existují naštěstí země, kde by takoví lidé skončili v blázinci A hodně dlouho by z nej nevylezli. Tam totiž patří!