No ale mi na SK mame ešte ďalšiu úchylku. Prihlasenie Nka do evidencie 2.333euro. Dakujeme našim úchylákom vo vlade. Inak to bola ešte socialna vláda Ficková...ale to je debata na iný portál🤦♂️
Cena cz je 770.000 krat kurz eura je cca 30.200euro. Cenovy rozdiel je 2.200euro a to je celkom dost. Otazka je či je rovnaká výbava alebo má tá slovenská niečo viac proti cz variantu...
Přes nějaké extrémy v rozměrech se dá vyargumentovat lecos. Pořád ale je Tiguan
a) o 30cm delší než Kona a T-Roc (a naopak Kona s T-Rocem jsou si hodně blízko)
b) technikou, cenou i postavením na trhu jednoznačně na úrovni D segmentu
Jak říkáš... Golf patří k nejmenším kompaktům, Passat k nejmenším autům D segmentu... a podle mého názoru krátký Tiguan sice k nejmenším, ale pořád SUV-D.
České SDA je ale schopné hodit všechna škodovácká SUV do kompaktních... tak asi no stress.
Na Slovensku je cenový rozdiel i30 N s automatom a Kona N iba 1.100euro. Kona N má naviac adaptívny tempomat, head up displej a odvetrávané sedacky. Takže nakoniec je cena výhodnejšia u Kony🤪👍.
Nesouhlasil jsem s tím původním příspěvkem... že Tiguan je Karoq a T-Roc je Arona. Asi jsi to zeditoval?
Takhle je to v pořádku - T-Roc je Karoq a Tiguan je Kodiaq (co se platformy týče).
Jasně, Golf je Evo... ale ne proto, že by byl větší, ale proto, že je novější. Dá se předpokládat, že nástupce Karoqu (T-Rocu) bude stát opět na stejné platformě jako Octavia (Golf).
Tiguan byl vždycky cenově i technikou na úrovni Passatu. Dneska se to pravda lehce promíchalo, ale pořád je to Golf cca. od 550t s litrem a torzkou a Passat + Tiguan cca. od 800 s 1.5TSI 6MT.
Motory a platformu sice sdílí, ale co se týče podvozku a všeho ostatního tak je to poskládané odlišně.
Tak jako tak pleteš se v tom porovnávání s Konou, na to je tu T-Roc R a ten nabízí lepší techniku než Kona za velmi blízkou cenu, takže cenová výhoda jakou má i30 N se zde nekoná.
Když by byl Tucson N, ten pojďme srovnávat s Tiguanem...pokud by vůbec měl 4x4 :)
Ako píšeš nie je to jednoznačné, nikdy tam nie je priama ekvivalencia, ale vždy nejaký štvrť- až poltriedny posun. Ako som písal Hamovi, absolútne súhlasím, že Tiguan Allspace je ekvivalent Passatu. ALE Allspace je o pol triedy väčšie auto ako krátky Tiguan, Allspace je ekvivalent Kodiaqu či Tarraca, kdežto krátky Tigi sa skôr pomeruje s Karoqom a Atecou, teda kompaktnými SUV a teda ekvivalentmi hatchbackov. V prípade VW to trošku mení fakt, že Tigi je o chlp väčší ako Ateca/Karoq a naopak Golf je asi najmenší kompakt. Keď ale zoberieš, že dnes kompakty majú bežne aj 4,5 metra (Civic 4,52m), tak ten Tiguan nejak nevyčnieva ani rozmermi (d=4,51 m) nad kompaktnými hatchbackmi.
T-roc vnímam ako taký medzistupeň medzi Polom a Golfom, vväčší ako Polo, ale o chlp menší ako Golf (narp. rázvor 2,59m vs. Golf 2,62m), ale hlavne kvalitatívne, materiálovo bližší Polu než Golfu, ten pocit z T-rocu je fakt lacný. Aj súčasný Golf išiel vnímanou kvalitoui dolu, ale ak to beriem tak, že T-roc vznikol v dobe minulého Golfu, tak tam ten pocitový kvalitatívny rozdiel (pol)triedy bol.
Nesouhlasím, Golf (stejně jako i30) je o 8 cm delší než Kona a Tiguan o víc jak 20 cm. Velikostí nejblíž je T-Roc a i to srovnání Golfa s T-Rocem bude víc sedět, protože je o pár cm kratší než Golf a o pár cm delší než Kona.
T-Roc R stál cca o 100k CZK méně (!!) než Golf R ačkoliv má totožnou techniku. Teď z nějakého důvodu nevidím ceník žádného T-Rocu, ale to je asi jen dočasná záležitost importéra.
Cenový rozdíl T-Roc R vs Kona N je tak cca 120k CZK, otázkou co slevy atd...
Rozměrově máš pravdu, dvojčetem je Tiguan Allspace... proto píšu technicky. Technicky a cenově Tiguan kopíroval Passata (nikdy se nedal koupit s litrem nebo torzkou atd.). Ale samozřejmě se dá říct, že to je všechno MQB...
Co se těch rozměrů týče - i krátký Tiguan má 4,5m a je o 30cm delší než Kona a T-Roc.
Tak ono je ťažko povedať, že Tigi R má techniku Arteonu, keď je to presne tá istá technika, ako v Golfe.
Aj ja beriem Tiguan Allspace (t.j. o pol triedy väčší než základný Tiguan a súdodenec Kodiaqu a Taracca) ako esúvéčkový ekvivalent Passatu. Ale krátky Tigi vnímam ako bližší tomu Golfu, je to stále kompaktné SUV.
Nemýlí se, nejde o 10 čísel plechu, ale o techniku, Tiguan, krátký nebo dlouhý má techniku Passatu nebo v případě Rka techniku Arteonu a v některých ohledech i lepší (třeba automat). Ekvivalentem Golfu je T-Roc, ekvivalentem Pola je T-Cross.
Ano, Tiguan sice pouziva stejny motor, system 4x4 a brzdy (z performance paketu) jako golf, ale zbytek techniky spise vychazi z Passatu (podvozek), pripadne pouziva vlastni reseni, ktere sdili s jinymi koncernovymi SUV (napr. DQ500 oproti DQ381 golfu/passatu).
Ja se v krabicich taky neorientuji a cenova srovnani mi moc neřikaji, ale když jsem kouknul na parametry danych modelu tak bych řekl, že kluci maji pravdu a snaži se tě hodit do spravne koleje.
Prostě k přesnemu nebo k přesnějšimu srovnani by se musel vzit Tucson N, ale to jaksi nejde.
Ale je jasne, že cenove nužky mezi i30N a Tucson N by se ještě vic rozevřely než v připadě i30N vs Kona N.
A dalši věci je vychazeni z ceniku a zatim co u VW se dostaneš u nas realně na slevu od prodejce někde mezi 11-15% což k sobě cenově modely od VW realně přibliži tak u Hyundaie mužeš zapomenout. Když to přeženu tak budeš rad, když k N modelum dostaneš max gumove koberečky na zimu. U kony to muže byt však jine.
Je potřeba si udělat pořádek v tom, co je ekvivalent čeho... ono to teda vůbec není jednoduché.
Kona je velikostně tak akorát na úrovni T-Rocu (délka 4,2m, rozvor 2,6m). Jestli je to ekvivalent Golfu a i30, to těžko říct... u Hyu jsem to vždycky bral tak, že kompaktní SUV je Tucson...
Tiguan je o kus větší... a hlavně technicky to je spíš ekvivalent Passatu (Tiguan = Kodiaq = Superb = Passat).
Možná je Kona o půl třídy menší než kompakt a Tigi o půl větší... mezi Tigim a Konou každopádně rozdíl třídy je.
Ked konu... tak mne dava ovela vacsi zmysel 4kolkova verzia ... a ked sa chciet pretekat tak potom i30N ... ale kombinacia vytuneneho crossu v dvojkolke je proste blud... toto nemoze fungovat... nedava to zmysel...
Ja sa nechcem púšťať do exaktného veľkostného porovnávania, natoľko sa v SUV nevyznám, resp. ma nezaujímajú. Len ten príklad s Golfom R vs Tiguan R mi napadol, nakoľko majú identickú techniku, pričom ten cenový rozdiel je tam trojnásobný oproti rozdielu i30 vs Kona.
OK, Tigi R je o trochu viac než kompakt, ale je na platforme MQB ako Golf, s identickou technikou ako Golf R (motor, pohon 4x4). Kdežto T-roc je naopak menšie auto so staršou technikou (o 20k slabší motor staršej generácie, starší typ štvorkolky, ešte haldex s prioritou predku), takže tiež nie je adekvátnou alterantívou nového Golfu R.
Na zakladoch i20 stoji novy cross bayon...kona je ale uz niekde medzi i20 a i30... je kasnou dokonca sirsia aj ako i30 ... kufrom je tiez medzi i20 a i30 ( 326L i20 vs 361L kona vs 395L i30 ) ... a ked zvazis aj moznosti vybavy ... vykony a technologie... tak aspon ja beriem konu ze uz ma blizsie k i30 ako k mensej i20 ...
Je to plne relevantné porovnanie, hotheč vs. hot SUV s identickou technikou. A kým u Hyundai je rozdiel 120t, nad čím redakcia híka ako nad výrazným cenovým odstupom, tak VW ten rozdiel má 367t. Možnosť voľby (čoho konkrétne? prevodovky?) je irelevantná, mimoto túto možnosť voľby nemá ani VW (Golf ani Tiguan).
Zdravím zo slovenských pastvín do českého veľkomesta. ;-)
No ale SUV postavené na technike i30 je skôr Tucson nie? Kona je o číslo menšie auto, ktoré má podľa mňa bližšie k i20 a v tomto kontexte je tá cena proste úlet. Jedine že by sa chystalo aj podobné zvýšenie ceny u i30 N.
Taky nějak nechápu smysl těchto jakože sportovních a přitom vysokých aut. Ale je možné že se brzy bude na okruzích jezdit MS SUVček a podobných krabic 🤔
Taková auta se kupují hlavně kvůli vzhledu, takže se najde dost zájemců, kterým se nelíbí i30N, ale Kunda ano.
Navíc jsou i tací, co mají raději vyšší posez, lépe se z toho vystupuje, lépe se dítě poutá do sedačky, je z toho lepší výhled apod.
Teda mne sa popravde viac paci 1,6tgdi verzia v 4kolke ako tato supervykonna dvojkolka... to uz potom radsej i30N .... celkovo tieto nadupane crossy neviem na koho cielia... pridu my kusok zbytocne a velku buducnost im ani nedavam
Tak zamyslenie redaktora, že hot-SUV je drahšie, ako technicky podobný hotheč je také... zvláštne. A nedá sa súhlasiť ani s hodnotením, že je to "o hodně". Naopak ten cenový rozdiel 120t je ešte pomerne malý. Pre porovnanie Golf R stojí 1201900 Kč. kdežto Tiguar R s identickou technikou stojí až 1568900 Kč, takže rozdiel až 367t Kč.