Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Toyota se chystá omezit výrobu o 40 %, důvodem jsou opět čipy

21 komentářů

Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Poptaval jsem tento mesic auto u dvou ruznych autmobilek, v obou pripadech bylo dodani "do sesti mesicu, kdyz to dobre pujde". Myslim, ze nedostatkem poptavky to nebude.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Za nedostatkem cipu je prekvapive ... nedostatek cipu. Projevuje se to v mnoha odvetvich zavislych na techto komponentech, ne jen v automotive.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Reco
Jasne, nie je dopyt po novych autach, tak to "hraju" na nedostatok cipov a preto dostupnost beznych komponentov, ktore pouzivame sa z mesiaca na mesiac predlzuje z rovnakeho dovodu. Kedze nasi zakaznici su bud priamo automobilky, alebo ich dodavatelia a problemy su napriec celym spektrom, tak ma udivuje, ze sa stale najde niekto, kto ma "nazor" pricom dovody preco su zname uz rok a dosledok tiez.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Cipů je dost. Ale čipy chýbajú.......... :-!
Avatar - pradeda777
pradeda777
This story was first published on CNN.com, "The chipmaking factory of the world is battling Covid and the climate crisis"
Hahaha.....tu story psalo nějaký děcko za základky jako slohovou práci.....no hrůza... :no:
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ok. Pořád ale nevíme, co za tím doopravdy je....... 😒
Avatar - pradeda777
pradeda777
...zajímalo by mě, co za tím "nedostatkem" DOOPRAVDY je. Možná by se odpověď našla, kdyby se zjistilo, kdo nedostatkem čipů netrpí a proč.... :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Myslíš tohle?
https😐/youtu.be/Ph5T-GtXz18
To je docela síla.
Freddka
Taky shorela japonska fabrika na automotive chipy, co delala myslim 30% svetove produkce a oprava pry minimalne 2 roky.
To bylo jakoby na potvoru jeste k tomu vsemu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to může být něco pro infotainment. Přeci jen úplně nefunkční nemůžou předat zákazníkům. Snad ho vyladí za tu dobu.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
redakce společně se SM by mohli zmapovat ty parkoviště tych škodovek a napsat, co ten chip(čip) v tom autě má na starosti, nebot sem jel na kole a objevil mega parkoviště a ty kodiaq, karoq nebo co tam ještě enyaq, možná cosi Slovenskýho je pojízdné, protože to dovážejí kamionama a sjíždí to vlastní silou.
Xylo
Nedávno jsem se tady ptal (vím že je tu dost lidí pracujících v/pro Škodu), jestli mají nějaké vysvětlení pro propad prodejů vozidel vyráběných v Škoda Auto v Číně. Vím že tady proběhla informace o omezení výroby ve Škodě po firemní dovolené, ale nevím jestli už se zase vyrábí nebo pořád nejsou čipy. Myslím si, že poměrně přirozená reakce na snižující se prodeje (v kusech) je snaha o zvýšení cen. Jde pouze o můj subjektivní pocit, který nemám podpořený žádnými reálnými statistikami.
kozakm
Posledni dobou jsem slysel, ze chybi treba cipy do stahovani oken
chytrak1
To jsou zase spiklenecky teorie. Přitom je to easy. Chipy nejsou. Dodací lhůty aut děsný. Ale nesouvisí to s propadem škody v Číně. Tam jde o jiný eady důvod. Boom značky jetta. Která sezrala zákazníky škodě. Málokdo to ví ale kulí tamější legislativě se Škoda prodává jako Vw Škoda což logicky znamená k evnější Vw. No a teď tam je jiný levnější Vw. Vw jetta, která jede. A Škoda má po legraci. Tak to dopadá když nevybudujete skutečně svébytnou značku se svébytným profilem. Což se naštěstí netýká Evropy.
Xylo
Díky za odkaz. Podle názvu toho testu (který se prý běžně používá v USA) to je ono.
Xylo
Před 9 měsíci (tj. na konci roku 2020) prodávala Škoda v Číně velmi dobře - září až listopad okolo 20 tisíc kusů měsíčně a v prosinci 13 700. Pak 2021 leden - 800, únor 2500, březen 5000, duben 8300, květen 4000 a červen 1900. Zdá se (podle některých zpráv), že problém má i VW - viz https😐/www.japantimes.co.jp/news/2021/08/09/business/volkswagen-china-woes/ . Šlo o crash test Passatu v prosinci 2019. Použili jiný než standardní NCAP nárazový test a výsledky byly ne dobré. Rozdíl v testu byl, že klasický je na 40 % plochy auta ze předu a tenhle byl jen na 25 %.
Avatar - kuk
kuk
že se nebudou prodávat aut a stornovali objednávky čipů, jenže auta celkem prodávali a teď to nemůžou dohnat protože díky tomu jak lidi museli bejt doma tak byl větší hlad po elektronice a autoprůmysl není v čipech nijak zvlášt velký odběratel tak je holt na chvostu objednávek. :-!
Freddka
Ja jsem tu odpoved nekde cetl uz asi pred 9 mesici, jedna se o interni cinskou zalezitost, ale bohuzel si nevzpominam co presne.

Tam totiz dostavaji povolenky na auta / maji auta na pridel, takze jsou v tom cachry machry … bylo to neco jako aby podporili prodej cinskych znacek, tak jim proste ty evropske vyrazne znevyhodnili. Taky si pamatuju, ze Volvo / Geely z toho vyslo dobre (svete div se, cinska znacka).

Sorry ze si nepamatuju detaily, ale neni to nic tajneho, pujde to dohledat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Soros, Bill Gates a Kalousek… davaj to do vakcin, to nevis ?
Xylo
Můj názor je, že prostě není poptávka (po nových autech).