Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se chystá omezit výrobu o 40 %, důvodem jsou opět čipy

Ondřej Mára
Diskuze (21)

Japonská automobilka sice patřila mezi ty lépe připravené, nakonec se jí však omezení produkce kvůli nedostatku čipů také nevyhnulo.

Problémy s výrobou kvůli nedostatku čipů řeší v posledních měsících většina světových automobilek, Toyota však byla díky svým zkušenostem po katastrofě ve Fukušimě na podobné výpadky zásobování celkem dobře připravená. Dlouho trvající krize však nakonec dopadla i na japonského giganta, který se v objemu produkce pravidelně řadí na první příčky.

Podle informací BBC se Toyota chystá omezit svou světovou produkci na měsíc září až o 40 procent – a to kvůli chybějícím čipům. Omezování produkce by se mělo určitým způsobem dotknout většiny světových závodů, nejvýraznější by však mělo být v Severní Americe a Japonsku.

V zemi vycházejícího slunce by se omezení mělo dotknout až 14 závodů, které tak nevyrobí okolo 140.000 vozidel. V USA by pak mělo být vyrobeno zhruba o 80.000 vozidel méně. Celkově pak podle BBC máme očekávat pokles výroby z plánovaných 900.000 vozidel na cca 540.000 vozidel.

Podle NY Times ale automobilka očekává pokles výroby v Severní Americe již během srpna, kdy může být vyrobeno o cca 60.000 až 80.000 vozidel méně. Výrazné výpadky výroby v USA by však podle očekávání automobilky neměly nijak ohrozit zaměstnanost. Přinejmenším nyní.

V důsledku covid-19 a neočekávaných událostí v našem zásobovacím řetězci Toyota zažívá další nedostatky, které ovlivní výrobu ve většině našich Severoamerických závodů,“ cituje NY Times prohlášení automobilky. „Zatímco situace zůstává komplexní a neustále se mění, týmy našich výrobních a zásobovacích řetězců se snaží přijít s protiopatřeními, která omezí dopad na výrobu.

Omezování výroby kvůli čipům hlásí v posledních měsících prakticky všechny světové automobilky, včetně Fordu, General Motors nebo koncernu Volkswagenu. Některé značky řeší problém úpravou výbav, jiné skladováním nedokončených vozů na obřích odstavných plochách.

Ondřej Mára
Diskuze (21)

Doporučujeme

23. 8. 2021 07:36
Re: mapa
Posledni dobou jsem slysel, ze chybi treba cipy do stahovani oken
22. 8. 2021 16:17
Re: Nedostatek čipů....
To jsou zase spiklenecky teorie. Přitom je to easy. Chipy nejsou. Dodací lhůty aut děsný. Ale nesouvisí to s propadem škody v Číně. Tam jde o jiný eady důvod. Boom značky jetta. Která sezrala zákazníky škodě. Málokdo to ví ale kulí tamější legislativě se Škoda prodává jako Vw Škoda což logicky znamená k evnější Vw. No a teď tam je jiný levnější Vw. Vw jetta, která jede. A Škoda má po legraci. Tak to dopadá když nevybudujete skutečně svébytnou značku se svébytným profilem. Což se naštěstí netýká Evropy.
22. 8. 2021 14:22
Re: Nedostatek čipů....
Díky za odkaz. Podle názvu toho testu (který se prý běžně používá v USA) to je ono.
Avatar - Mikesus
22. 8. 2021 13:33
Re: Nedostatek čipů....
Myslíš tohle?
https://youtu.be/Ph5T-GtXz18
To je docela síla.
22. 8. 2021 08:41
Re: Nedostatek čipů....
Před 9 měsíci (tj. na konci roku 2020) prodávala Škoda v Číně velmi dobře - září až listopad okolo 20 tisíc kusů měsíčně a v prosinci 13 700. Pak 2021 leden - 800, únor 2500, březen 5000, duben 8300, květen 4000 a červen 1900. Zdá se (podle některých zpráv), že problém má i VW - viz https://www.japantimes.co.jp/news/2021/08/09/business/volkswagen-china-woes/ . Šlo o crash test Passatu v prosinci 2019. Použili jiný než standardní NCAP nárazový test a výsledky byly ne dobré. Rozdíl v testu byl, že klasický je na 40 % plochy auta ze předu a tenhle byl jen na 25 %.