Podle mě je i4 o generaci pozadu, Ioniq je díky 800V architektuře od Rimacu ve stejné lize jako Taycan nebo e-tron GT. A další výhodou Ioniqu je skutečnost, že je na dedikované platformě pro EV, kdežto i4 je na platformě pro spalováky (CLAR), dedikovanou platformu pro EV plánuje BMW až někdy za 2-3 roky.
To je možné, ale i přes tu spalovákovou platformu má auto lepší parametry. A mně se i víc líbí jak exteriér, tak interiér, dražší je, ale ne dramaticky.
Já vidím lepší parametry u Ioniqu, za klíčový parametr považuji rychlost dobíjení a ten má Ioniq lepší, z 10 na 80% dobije za 18 minut vs stejný údaj u BMW je 30 minut. Takže v reálném provozu bude ioniq daleko rychlejší, protože na nabíječkách stráví daleko méně času. No a dynamika 0-100 je u Ioniqu 5,2 sec, BMW má psáno 5,8, takže ta je stejná nebo lepší u Hyundai.
Já za klíčový parametr cítím dojezd (590). Rychlost nabíjení ano, nejraději bych ale stejně nabíjel svůj EV pomalu a doma. Na delší cestu nad dojezd zatím stále raději pojedu ICE autem.
(bmw má psáno 5,7) Zrychlení skoro stejné, zrovna jako maximálky - zásadní roli však pro mě nehrají.
Pokud bych bral EV jako doplněk k ICE na nějaké cesty kolem komína s domácím nabíjením, pak bych viděl jako daleko lepší nějaké EV s malou baterkou, bez super rychlého nabíjení, s jakžtakž slušnou hmotností i cenou, což není ani jedno z těchto aut. Pro takový účel vyhoví daleko lépe třeba 500-e, Mini-se, UP-e, 208-e, i3, Honda-e a podobné hračky. Tohle jsou dospělá auta, kde se s dálkovými jízdami alespoň v nějakém rozsahu počítá.
Cíl 250-270km není úplně kolem komína a pokryje většinu běžných cest, alespoň mých, bez nutnosti řešit nabíjení. Takové jízdy však ty "hračky" nedají, ty se hodí jen do města, někomu.
Dálková jízda s EV, kdy je třeba dobíjet cestou je zatím stále vopruz se srovnáním s ICE i když bych pominul, že rychlé nabíjení není ideální pro kondici resp. životnost baterie.
Všechno objet s EV a výjimečnou dálku s ICE. Ale je to individuální, každý to má jinak. V mých očích jsou ta malá hopsadla, co vytahují košili z kalhot, příliš drahá na to, co poskytují.
Jo ty malý EV jsou drahá v porovnani s ICE. Obzvlast kdyz se hodí prakticky jen do města. Na druhou stranu, dokážu si představit, kdzy by ve městě jezdila jen táhle malá EV. Ticho, čisto a dost místa na parkování.
Tak ta malá hopsadla jsou stejně drahá (předražená ) jako tato větší hosadla. i4 je rozměrově 3er, 3er začíná na 881 t., i4 začíná na 1,453 mega, takže pokud ti jde o poměr cena užitek, tak je to prašť jak uhoď.