Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: WCOTY uvedlo první adepty na cenu Světové auto roku 2022

Kromě prvních adeptů zveřejnili pořadatelé také novou anketu, která nejspíš nikoho nepřekvapí.
Zpět na článek
20. 8. 2021 16:15
20. 8. 2021 17:33
20. 8. 2021 18:06
20. 8. 2021 21:27
21. 8. 2021 00:03
21. 8. 2021 00:17
21. 8. 2021 01:28
21. 8. 2021 09:27
21. 8. 2021 10:22
21. 8. 2021 11:52
21. 8. 2021 12:41
21. 8. 2021 13:24
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2021 16:15
Drzim palce
novy outlander :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DukeNukem
20. 8. 2021 16:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
20. 8. 2021 17:33
Nemohli
toho Ioniqa vyhlásit rovnou a nezdržovat se anketou?... :yes:
Rozbalit vlákno
10
20. 8. 2021 18:06
Re: Nemohli
Podle mě je bmw i4 lepší.
20. 8. 2021 21:27
Re: Nemohli
Podle mě je i4 o generaci pozadu, Ioniq je díky 800V architektuře od Rimacu ve stejné lize jako Taycan nebo e-tron GT. A další výhodou Ioniqu je skutečnost, že je na dedikované platformě pro EV, kdežto i4 je na platformě pro spalováky (CLAR), dedikovanou platformu pro EV plánuje BMW až někdy za 2-3 roky.
21. 8. 2021 00:03
Re: Nemohli
To je možné, ale i přes tu spalovákovou platformu má auto lepší parametry. A mně se i víc líbí jak exteriér, tak interiér, dražší je, ale ne dramaticky.
21. 8. 2021 00:17
Re: Nemohli
Já vidím lepší parametry u Ioniqu, za klíčový parametr považuji rychlost dobíjení a ten má Ioniq lepší, z 10 na 80% dobije za 18 minut vs stejný údaj u BMW je 30 minut. Takže v reálném provozu bude ioniq daleko rychlejší, protože na nabíječkách stráví daleko méně času. No a dynamika 0-100 je u Ioniqu 5,2 sec, BMW má psáno 5,8, takže ta je stejná nebo lepší u Hyundai.
21. 8. 2021 01:28
Re: Nemohli
Já za klíčový parametr cítím dojezd (590). Rychlost nabíjení ano, nejraději bych ale stejně nabíjel svůj EV pomalu a doma. Na delší cestu nad dojezd zatím stále raději pojedu ICE autem.
(bmw má psáno 5,7) Zrychlení skoro stejné, zrovna jako maximálky - zásadní roli však pro mě nehrají.
21. 8. 2021 09:27
Re: Nemohli
Pokud bych bral EV jako doplněk k ICE na nějaké cesty kolem komína s domácím nabíjením, pak bych viděl jako daleko lepší nějaké EV s malou baterkou, bez super rychlého nabíjení, s jakžtakž slušnou hmotností i cenou, což není ani jedno z těchto aut. Pro takový účel vyhoví daleko lépe třeba 500-e, Mini-se, UP-e, 208-e, i3, Honda-e a podobné hračky. Tohle jsou dospělá auta, kde se s dálkovými jízdami alespoň v nějakém rozsahu počítá.
21. 8. 2021 10:22
Re: Nemohli
Cíl 250-270km není úplně kolem komína a pokryje většinu běžných cest, alespoň mých, bez nutnosti řešit nabíjení. Takové jízdy však ty "hračky" nedají, ty se hodí jen do města, někomu.

Dálková jízda s EV, kdy je třeba dobíjet cestou je zatím stále vopruz se srovnáním s ICE i když bych pominul, že rychlé nabíjení není ideální pro kondici resp. životnost baterie.

Všechno objet s EV a výjimečnou dálku s ICE. Ale je to individuální, každý to má jinak. V mých očích jsou ta malá hopsadla, co vytahují košili z kalhot, příliš drahá na to, co poskytují.
Avatar - Mikesus
21. 8. 2021 11:52
Re: Nemohli
Jo ty malý EV jsou drahá v porovnani s ICE. Obzvlast kdyz se hodí prakticky jen do města. Na druhou stranu, dokážu si představit, kdzy by ve městě jezdila jen táhle malá EV. Ticho, čisto a dost místa na parkování.
21. 8. 2021 12:41
Re: Nemohli
Tak ta malá hopsadla jsou stejně drahá (předražená ) jako tato větší hosadla. i4 je rozměrově 3er, 3er začíná na 881 t., i4 začíná na 1,453 mega, takže pokud ti jde o poměr cena užitek, tak je to prašť jak uhoď.