Francouzi udávají směr automobilového vývoje. Nebojí se novinky uvádět do praxe už od roku 1934 a od panhradské tyče vývoj dospěl k oboustranně totožnému elektromobilu.
kdo nemá citroena jako by nebyl patriot, jedině citroen sabotoval němcům aby nemohli ovládnout svět, že dával delší olejové měrky a včil je škoda v rukou němců, lidi sabotujte a nekupujte koncern nebo už zapomínáte?
Traction Avant, DS a "kachna" 2CV byly ikonické a přelomové automobily, které se (DS a 2CV) prodávaly "jako housky na krámě"
Xantia Activa byla možná až příliš (tedy zbytečně) pokrokářská
Nový Ami je nepraktická elektrická ***
Smutný vývoj
Howg ;-)
Xantia mezi ně nepatří, nic nového nepředvedla, jen vylepšenou hydru II (oproti DS a CX), ale tu měla i XM. V oblasti pérování byl zásadní DS, dál jen inovace.
A chybět ještě dlouho bude, protože dnešní automobily musejí být vybaveny tolika ekokurwítky, že to cenu malého auta (ála Kachna) vyhání do donedávna naprosto nepříčetných výšin
Ano.
Je to ale politicke rozhodnuti.
Politiku stale jeste lze ovlivnit u voleb, nez to zakazou... ;-)
Mluvim o extremech. Vybavenejsi nez kachna bude urcite.
Zase by pri dnesnim stavu vyrobnich technologii mohlo byt levnejsi.
Pro me takovym autem bylo jeste Punto.
Ale uz ani to se nekolik let nevyrabi. :-(
Souhlasím s tzebou 2CV byla po válce naprostá pecka, jednoduché levné auto, Dnes je to sběratelský kousek a jejich ceny pomalu rostou...
Jinak s článkem lze souhlasit až do bodu 4., tak Citroen udával trend. Bod č.5 AMI 2020 je odpad, ketrý si nezaslouží ani samostatný článek, díky svým parametrům a poměru výkon/cena. Pokud by za 6000EUR měl kapacitu baterie alespoň 15kWh s dojezdem kolem 200km a výkonem alespoň jako Kachna z polsedních let tj. 20kW a rychlost kolem 110-120kmh, aby to bylo alespoň trochu použitelné ;-)
Btw pro mě byl zajímavý model C4 Grand Picasso 1gen. Za rozumné peníze odvezl 5ti členou rodinu i s bagáží kamkoliv, navíc měl svůj nepřehlédnutelný design (rok 2008). Měl jsem ho 4 roky a byl úplně bez problémů :yes:
Já osobně AMI velmi oceňuji, protože i když jeho výkonnost je velmi omezená, jasně ukazuje, že EV nejsou nedosažitelně drahé. To že to PSA takhle nastavila (jako auto pro dospívající) je docela jasné, protože kdo by kupoval Enyáky, ID 3 až 15, Zoe za 800 tisíc atd. .... Asi žádný stát by nedotoval produkty soukromých firem, pokud by použitelné auto stálo 7 500 Euro, tedy 192 tisíc korun.
Kolik lidí koupí 15ti letému tuhle krabičku? Za mě je dobře, že ŘP je až od 18ti, sice to není záruka, ale člověk je vyspělejší. Tahle krabička bude se svou vmax 45kmh jen brzdit provoz stejně jako ty příšerné Aixamy nebo ji měli udělat ve dvou verzích - tuhle Social edition a PRO s parametry výše ;-)
Já osobně jsem od 15 let jezdil na Mustangu, který taky nebyl nijak rychlý ani výkonný (a jestli byl bezpečnější než AMI to nejsem schopen posoudit). Určitě u vás taky jezdí spousta důchodců na elektrických tříkolkách bez značek (stojí okolo 40 tisíc) a to asi nikomu moc nevadí, i když u nás jedna (velmi dobře chodící) paní s tím projíždí i Lidl :D . Můj příspěvek a sympatie k AMI je v tom, že jde o vozítko pro nenáročný pohyb po městě za dost peněz, ale o dost méně než třeba ZOE. Jezdím Smartem ForTwo, takže mám malá auta prostě rád.