Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Francouzská revoluce: Toto je pět Citroënů, které měnily automobilové zvyklosti

Francouzi udávají směr automobilového vývoje. Nebojí se novinky uvádět do praxe už od roku 1934 a od panhradské tyče vývoj dospěl k oboustranně totožnému elektromobilu.
Zpět na článek
27. 8. 2021 19:34
28. 8. 2021 10:00
28. 8. 2021 11:48
28. 8. 2021 11:52
28. 8. 2021 14:13
Avatar - Roman Horký
27. 8. 2021 19:15
Mazale ty každým článkem najdeš nové dno
Oboustranně totožný elektromobil, o ten jsem psal Ježíškovi už před lety ale nevěděl chudak co mi má doručit.
Rozbalit vlákno
1
27. 8. 2021 19:39
Re: Mazale ty každým článkem najdeš nové dno
A plovoucí odpružení je také asi nějaká novinka, neznám.... :-(
Avatar - petr petrumr
27. 8. 2021 19:34
patriot
kdo nemá citroena jako by nebyl patriot, jedině citroen sabotoval němcům aby nemohli ovládnout svět, že dával delší olejové měrky a včil je škoda v rukou němců, lidi sabotujte a nekupujte koncern nebo už zapomínáte?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
28. 8. 2021 10:00
Re: patriot
Keby si netrepal, Peugeot robil to isté.
Avatar - Jerry.Gunman
27. 8. 2021 22:10
Citroeny z tohoto článku
Traction Avant, DS a "kachna" 2CV byly ikonické a přelomové automobily, které se (DS a 2CV) prodávaly "jako housky na krámě"
Xantia Activa byla možná až příliš (tedy zbytečně) pokrokářská
Nový Ami je nepraktická elektrická ***
Smutný vývoj
Howg ;-)
Rozbalit vlákno
1
27. 8. 2021 23:26
Re: Citroeny z tohoto článku
Jedenáctka a patnáctka, DS a 2CV ano. Pak už nic.

Xantia mezi ně nepatří, nic nového nepředvedla, jen vylepšenou hydru II (oproti DS a CX), ale tu měla i XM. V oblasti pérování byl zásadní DS, dál jen inovace.
28. 8. 2021 07:39
V dnesnim svete
chudnoucim a zblblym, muzeme historii nejvice zavidet tu "kachnu" .
2CV je presne ten druh auta, ktery tady, v soucasne interpretaci, chybi.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Jerry.Gunman
28. 8. 2021 08:16
Re: V dnesnim svete
A chybět ještě dlouho bude, protože dnešní automobily musejí být vybaveny tolika ekokurwítky, že to cenu malého auta (ála Kachna) vyhání do donedávna naprosto nepříčetných výšin
28. 8. 2021 08:34
Re: V dnesnim svete
Ano.
Je to ale politicke rozhodnuti.
Politiku stale jeste lze ovlivnit u voleb, nez to zakazou...
;-)
Mluvim o extremech. Vybavenejsi nez kachna bude urcite.
Zase by pri dnesnim stavu vyrobnich technologii mohlo byt levnejsi.

Pro me takovym autem bylo jeste Punto.
Ale uz ani to se nekolik let nevyrabi.
:-(
28. 8. 2021 11:25
Re: V dnesnim svete
Souhlasím s tzebou 2CV byla po válce naprostá pecka, jednoduché levné auto, Dnes je to sběratelský kousek a jejich ceny pomalu rostou...

Jinak s článkem lze souhlasit až do bodu 4., tak Citroen udával trend. Bod č.5 AMI 2020 je odpad, ketrý si nezaslouží ani samostatný článek, díky svým parametrům a poměru výkon/cena. Pokud by za 6000EUR měl kapacitu baterie alespoň 15kWh s dojezdem kolem 200km a výkonem alespoň jako Kachna z polsedních let tj. 20kW a rychlost kolem 110-120kmh, aby to bylo alespoň trochu použitelné ;-)

Btw pro mě byl zajímavý model C4 Grand Picasso 1gen. Za rozumné peníze odvezl 5ti členou rodinu i s bagáží kamkoliv, navíc měl svůj nepřehlédnutelný design (rok 2008). Měl jsem ho 4 roky a byl úplně bez problémů :yes:
28. 8. 2021 11:48
AMI
Já osobně AMI velmi oceňuji, protože i když jeho výkonnost je velmi omezená, jasně ukazuje, že EV nejsou nedosažitelně drahé. To že to PSA takhle nastavila (jako auto pro dospívající) je docela jasné, protože kdo by kupoval Enyáky, ID 3 až 15, Zoe za 800 tisíc atd. .... Asi žádný stát by nedotoval produkty soukromých firem, pokud by použitelné auto stálo 7 500 Euro, tedy 192 tisíc korun.
28. 8. 2021 11:52
Re: AMI
Kolik lidí koupí 15ti letému tuhle krabičku? Za mě je dobře, že ŘP je až od 18ti, sice to není záruka, ale člověk je vyspělejší. Tahle krabička bude se svou vmax 45kmh jen brzdit provoz stejně jako ty příšerné Aixamy nebo ji měli udělat ve dvou verzích - tuhle Social edition a PRO s parametry výše ;-)
28. 8. 2021 14:13
Re: AMI
Já osobně jsem od 15 let jezdil na Mustangu, který taky nebyl nijak rychlý ani výkonný (a jestli byl bezpečnější než AMI to nejsem schopen posoudit). Určitě u vás taky jezdí spousta důchodců na elektrických tříkolkách bez značek (stojí okolo 40 tisíc) a to asi nikomu moc nevadí, i když u nás jedna (velmi dobře chodící) paní s tím projíždí i Lidl :D . Můj příspěvek a sympatie k AMI je v tom, že jde o vozítko pro nenáročný pohyb po městě za dost peněz, ale o dost méně než třeba ZOE. Jezdím Smartem ForTwo, takže mám malá auta prostě rád.