V Eisenachu, v sovětské okupační zóně, začali po válce vyrábět vylepšené předválečné modely BMW - a protože to bylo faktické parazitování na značce, nakonec došlo k dohodě a BMW byly zase jenom ty "baworské".
A v Eisenachu potom, po různých peripetiích, začali vyrábět Wartburgy a na nich setrvali až do hořkého konce DDR
starý_kluk
2
Ano - v krátkosti, co je v článku.
Jerry.Gunman
2
"Od BMW k Warťasu" - historie DDR ve 4 slovech
Arese
2
😒] 😒] 😒] :yes:
gil54
4
Tak on i ten Wartburg, původně IFA F9, před tím F8 byl vlastně původem ještě předválečný DKW Meisterklasse.
Jerry.Gunman
0
Z druhé strany, když se podíváš na tu šíři variant, ve kterých se vyráběl Warťas 311 - tolik jich neměl snad žádný jiný socialistický automobil
Arese
0
To bylo hlavně díky tomu, že to auto ještě nemělo samonosnou karoserii. Stavba odlišných verzí na podvozkovém rámu tím byla velmi usnadněna, navíc tehdy ještě na území NDR dožívaly malé šikovné karosárny...
moan78
0
Ale ved v NDR sa bavoraky vyrabaju aj dnes😉
dodge
0
Vzpomínám si, že v polovině šedesátých let mělo okresní oddělení SNB v Liberci jedno nebo dvě tato vozidla v černé barvě jako služební. Byla nabízena zaměstnancům k odprodeji, ale nebyl o koupi zájem.
A v Eisenachu potom, po různých peripetiích, začali vyrábět Wartburgy a na nich setrvali až do hořkého konce DDR