Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit místo elektromobilům

Škoda Fabia Combi byla připravována pro rok 2023. Nakonec se však nové generace malého kombíku nedočkáme.
Zpět na článek
Avatar - Amaterasu
29. 8. 2021 14:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 8. 2021 14:17
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Proc tak hystercime? Protoze se kvuli tem nesmyslum z Bruselu nebude vyrabet Fabia kombi, ktera je skoro pripravena k vyrobe. Je tady o tom cela diskuze a clanek nad tim. A pri tom stacilo aby soudruzi z Bruselu tak zbytecne netlacili na pilu s pozadavkama na emise.
Avatar - Amaterasu
28. 8. 2021 18:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
28. 8. 2021 18:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 8. 2021 16:38
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Ta budoucnost mela ale prichazet postupne pomalu ne skokove jak to chce EU.
28. 8. 2021 16:37
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Neni to jen problem VW. Vsechny automobilky kvuli EU rusi motorizace pripadne cely modely dodavany na EU trh.
26. 8. 2021 19:15
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Takže se pasuješ do role mučedníka který musí poslouchat?
Tak to přece není viz třeba tebou udávaná V4. A takových skupin a združení je v evropě a nebo i v evroském parlamentu mnoho, musíš je ale přesvědčit o smysluplnosti toho co prosazuješ.
Pokavaď má ČR už 4 roky premiéra který má zásadní právní problémy s dotací z EU tak se nemůže ČR divit, že jí nikdo nebere vážně.

Ekonomické zničení - právě členství EU nás před tím brání. Bez členství by jsme byli ekonomika kterou by bylo velice snadné ovládnout.

Sorry, ale tvůj postoj mi připomíná takové klasické čecháčkovství...nic nedělat, ale nadávat jak to ostatní dělají špatně a jak za to jak se máš ty může někdo jiný.
26. 8. 2021 19:04
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
No bohuzel je nekdo cizi kdo nam vladne. Kdyby to byly napady nasi vlady, tak nadavam na Babise. Ten s tim nehne ani to neni jeho napad. Vyjadrit se muzes, ale to je asi tak vsechno, pak stejne musime sklopit usi a poslechnout. S posledni vetou souhlasim ovsem to si musime vybrat. Bud budeme poslouchat co nam nakazou nebo nas ekonomicky znicej. Jedinou sanci vidim v ramci statu V4. To je uz entita, ktera kdyby se dohodla na spolecnym postupu proti Bruselu, tak to ma nejakou vahu. Sami jsme jen sasci, ktery musi skakat jak EU urednik piska.
26. 8. 2021 18:57
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Omluvam se. Na aute se jeste ani nemaklo presne jak si psal. Jen miliarda v nakladech a raznice na kastli. Jj mel jsi pravdu ty. Ses nejlepsi. :yes:
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 18:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 17:59
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Jenže ten covid naopak znamená, že spousta firem při osekání naopak o ten segment zájem opět má, fleet nebude kupovat dražší auta, ale vezme třeba tu levnější fabii, která by se s A0 platformou s převisem Virtusu a ocitla ve zcela nevídaných rozměrech, navíc jako tygr v masně...zcela vyklizený segment. O zájmu soukromého sektoru nemluvě. A že EU nepřeje klasickým vozům, tenhle "bulvární" titulek na místě je. Nebudu hodnotit, jestli to je nebo není správně, komfortní tenhle násilný a drahý přerod, plný nejasností, ovšem rozhodně není.

A co se týče naší stopy na půdě EU, stačí vzpomenout na Jourovou a její slinty o nutnosti potrestat zlý VW za tu pseudokauzu... Tahle burešovská slepice velmi přispěla k honu na čarodějnice, ve kterém podváděli všichni a jediný VW se korektně přiznal.
26. 8. 2021 17:39
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Když pominu to, že jsi zase zopakoval věc která tak jasná jak prezentuješ není, je na tvém příspěvku fasinující jedna věc.

To "oni". Soudruzi, Brusel, EU. Jako by byl někdo cizí kdo nám vládne.
EU jsme ale my. Jsme jeho součástí, máme v něm prostor pro to se vyjádřit. Prostor pro to prosazovat svoje myšlenky. Ale kdo si pamatuje nějaký konstruktivní projev českého politika na půdě prlamentu EU?
To bude dlouhé vzpomínání.. Možná nehezké vzpomínky na projev čtený z papíru...

Ale stále tu máme to "oni".. tolikrát vyřčené z úst populistů, že už se to opakuje jako mantra.
Uvědom si, že za své postavení v EU si můžeme jen my.
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 17:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 8. 2021 17:22
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Jsem rad ze aspon uznas ze za to muze EU. EURO7 je jejich vyplod ;-) Bohuzel automobilky proti soudruhum z Bruselu nic nezmuzou, takze jen cekaji a desi se co za hovadinu jim soudruzi zavedou.
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 17:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 8. 2021 17:16
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Zjevne jsou vsichni manazeri ve VW idioti a zdaleka nejsou chytri jako ty. Stejne tak teplarny a elektrarny. Potreboval by si naklonovat, aby si vsude mohl sirit svou osvetu a moudrost. Je jasny ze v Bruselu sedi kompetentni machri a ridi nas nejlepe jak to jde.
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 16:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 16:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 8. 2021 16:46
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Takže co z toho je závěr, EURO7 byl poslední řebíček do osudu kombi. Prostě kombinace dopadů covid, malých celkových prodejů, zabírání výrobních kapacit pro další modelové řady atd způsobilo, že by kombi generovalo ztrátu.
Ale co se dočteš na všech webech -"zlá EU vám zakázala kombi"

Já v tom článku čtu ale jinou podstatnou informaci - výrobní kapacity přebere EV enyaq který se nestíhá z důvodu vysoké poptávky vyrábět.

EDIT. prodeje malých kombi teď hledat nebudu, ale závratné čísla to nebyla a rozhodně ten trh nerostl.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 16:39
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Ten přepočet se furt mění, nebylo zcela jasné, jestli se to dá bez hybridu zvládnout nebo ne. Zase takoví pitomci, tam nepracujou, jak si představuje CICZERO, který si MYSLÍ, že když nemá stellantis, renault nebo korejci A0 kombíka, není o to zájem. Obzvláště, když je segment navíc vyklizený navíc pro někoho, kdo si zakládá na autech zakládajících si na vnitřním prostoru a má v něm tradici, včetně toho, že flotily musí po covidu celkem šetřit.
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 16:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 8. 2021 16:33
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Sám to píšeš, vliv na to mělo víc věcí včetně dopadů Covid a nízkých prodejů. Příchod EURO7 to dokončil.
Teorie o tom, že VW neznalo připravovanou podobu EURO7 je dost divná.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 16:24
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Hlavní spouštěcí důvod byl EU7, že to v koncernu definitivně zařízli, se potvrdilo zhruba před měsícem, pak se jednalo s předsedou odborů jak se to pustí ven a co výměnou za to. A vzhledem k tomu, jak řval při superbu nebo Kodiaqu, nebo závodě v Turecku, to jednání vzhledem k relativnímu klidu muselo stát za to. Plánovaných zhruba 350tis. verze kombi se po jednáních o přepočtu pokut od 2026, navíc za současné situace s cash flow kvůli problémům s čipy atd. rázem smrsklo na dva roky rentabilní produkce. Ale rozhodně to nebyl nezájem o segment kombi A0, jak tu fabuloval CICZERO, naopak, to byla konkurenční výhoda, která ohrožovala tak maximálně Scalu.
26. 8. 2021 16:17
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Souhlas, v tak nízkém počtu prodaných kusů prostě může i malé zdražení díky emisním předpisům znamenat ztrátu zisku.
26. 8. 2021 16:15
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Letmo jsem přejel tvé příspěvky a tipuju že jsi insider.
Ale možná právě proto ti podle mého názoru chybí odstup.
O emisních limitech se ví a jedná daleko dopředu a informace mělo určitě VW. EURO7 nespadlo z nebe tenhle měsíc.
Ukončení Fábie kombi má jistě více důvodů než jen přechod na EURO7. Ono je to i v těch zprávách (jedná se o tiskové zprávy a i to v tom rozhovoru je zmiňováno, že se dlouho dohadovali jak to komunikovat) je několik zmíněk o elektromobilitě ve smyslu rychlého nástupu. Ve zdejších zprávách není vůbec zmiňovaný popisovaný velice, úspešný nástup EV Enyaq atd.

Z mého pohledu se pravdu dozvíme v příštích několika letech podle toho jak bude nástup EV probíhat. Zatrolovat tu diskuze nějakými doměnkami o tom kdo má kolik nicků atd je dost nízká laťka.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 16:08
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
A pak to hází dokonce do ironie, když pochopil, že tak to se psychicky zdravej člověk nechová, CICZERO. :)

Ani nepřizná, že tu včera blábolil a hádal se o tom vlivu emisí, o kterém tvrdil že byl nezájem o segment. Ani teď to nepřizná, protože platí to, co jsem psal výše, každým jeho příspěvkem to jen potvrzuje. Zvláštní ta jeho bezmoc jak je už totálně "dokopanej" v koutě a absolutně neví kudy kam a furt to zkouší a zkouší i když se stejně nedokáže zvednout. :-)
Avatar - Emel
26. 8. 2021 16:06
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Fabia není klíčový model a padla jen výroba jedné (méně prodávané) karosářské varianty... to bych zbytečně nepřeceňoval, za tím je podle mě opravdu spíš rentabilita než co jiného.

Hybrid - Toyota ho v Yarisu prodává úspěšně, to je fakt. Mně osobně to moc smysl nedává... za příplatek v řádu 100t dostane člověk o litr menší spotřebu (u Yarisu 1,3l)... to je návratnost někde na úrovni 250tkm... budiž, je v tom automat, tak pro ženské do města...

Zaměřil ses na Jag, ale třeba i ta Honda chce být čistě elektrická dřív, než VW...
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 15:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 15:40
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
A jak chceš tomu psychopatovi argumentovat? Včera jsem tu ráno jasně napsal, že důvodem byla emisní norma EU7 a ten zoufalec, co píše V jako VW nebo stále používá znak = (příjde ti třeba tohle jako projev normálního psychicky zdravého jedince?) tu furt blábolil, že to bylo vlivem nezájmu o segment, nikoliv emisema. Když mu to následně potvrdil odborář Povšík nebo Vaculík na CNN, stejně tenhle tragéd CICZERO neuzná, že tu blábolil nesmysly i když mu to doložíš a sám oba ještě cituje. Představuje si, že to v automobilce chodí jako v jeho oblíbeném Dietlově seiálu Okres na severu, proto je tak mimo.

Takže ano, to co jsem použil v uvozovkách skutečně platí a jsem rád, že to tu napsal i někdo další, vše.
26. 8. 2021 15:33
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Možná bys mohl rozvést nějakou argumentaci.
Balastu je tu dost.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 15:31
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
"Tak je to tvá tradice, že skoro vše je zas opačně než píšeš. "
:yes: :yes: :*)

Tady je vidět, že nejen podle hodnocení tohoto topicu, je CICZERO aka Amaterasu aka x dalších nicků, pod kterými tu figuruje, tradičně zcela mimo. :-!
26. 8. 2021 15:28
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
V tom článku je jasně uvedeno, že byl hotový nebyl.
"Viděli jsme už, jak to auto vypadá, viděli jsme ho vyrobené z hlíny a pak už modely, kde jsou nalakovaná skla, a teď je to všechno pryč."
"model byl skoro vývojově hotový"
Byl skoro hotový vývoj. Tvé tvrzení "tesne pred startem vyroby".
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 15:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 8. 2021 15:12
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Tak je to tvá tradice, že skoro vše je zas opačně než píšeš. Najdi si prohlášení VW po aféře dieselgate. Tam samo VW jasně prohlašovalo, že jeho budoucnost je elektrická.
Stejně tak u výrobců elektřiny je vše nastaveno dlouho dopředu. To že v ČR opět a znova se vše plácá na poslední chvilku a řeší se povolení je zas jen ukázka toho, jak moc jsme asi ve světě vnímáni.

Celý problém tvého vnímání vidím spíš v tom, kde čerpáš své informace. A to je taky hlavní problém české společnosti nejen teď před volbami.
Je to dost smutné, že v době kdy jsou data a informace volně přístupná, věří lidem populistům co zase říkají to co je v ČR tak obvyklé. "Může za to někdo jiný" - ne můžeme si za to jen my.
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 15:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
26. 8. 2021 14:30
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Všechny automobilky se tak vesměs chovají, jen na to mají různé termíny a jinak to komunikují.

Jaguar chce být čistě elektrický do 2025... Mercedes, Ford, Honda a Volvo zřejmě 2030... s nástupem Euro 7 plánuje Mercedes omezit nabídku motorů na polovinu.

A jak jsme tu řešili nedávno - není to jen EU, Japonsko chce mít v roce 2030 55% čistě elektrických aut. Toyota je proti, nicméně akcionáři považují odmítavý postoj ředitele za riziko pro značku a může se stát, že "staromilství" Toyody bude znamenat jeho konec v čele Toyoty. Nu... uvidíme. Jižní Korea nebo Norsko mají v plánu ukončit prodej spalováků (vč. hybridů) už v roce 2025.
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 13:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 8. 2021 12:59
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Ano fakt je to o EU, protoze EU jedna impulsivne a nepredvidatelne. VW nevedelo pred par lety co bude a co soudruzi v Bruselu vymysli, takze jeli nejaky plan co bude. Brusel jim do toho hodil vidle, takze jsou nuceny narychlo plany totalne prekopat. Stejne jako jsou ted vykuleni vyrobci elektriny a teplarny co jim soudruzi v Bruselu nahazeli za klacky pod nohy. Puvod problemu je porad stejny. Bruselsti urednici. Zvlastni ze kdyz je to vsechno, jak si ty myslis, soucasti dlouhodobyho procesu, tak s tim takovy moloch jako nejvetsi automobilka sveta nepocita a jsou z toho nemile prekvapeni? Cim si to vysvetlujes? Plus vsechny ty teplarny a cely energeticky sektor? Ja jsem jen obycejny plebejec, ale nejsem zjevne sam, kdo je prekvapeny co vedeni EU pacha.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 12:57
CICZERO/ Amaterasu, podívej se na hodnocení příspěvků topicu
takže ses podíval, CICZERO, na hodnocení příspěvků tohoto topicu? Tak se tak nezlob, že ses prozradil, to se holt stává :-! A že tě nemá nikdo rád? Tak z to neviň ten koncern tolik, fakt za to, že jsi nemocnej nemůže :-)

A nemusíš psát ze dvou profilů, klidně to piš z jednoho, vyjde to úplně na stejno a moc nenápadné to není.. byť si myslíš, že ti to dodá důveryhodnost, když se kvůli tomu jak jsi opět mimo, CICZERO, tak zlobíš :-!
Avatar - WinAdmin
26. 8. 2021 12:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 12:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 12:34
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Tak co, podíval ses, na hodnocení těch příspěvků tohoto topicu, CICZERO pod jiným nickem, nebo se to snažíš tradičně zamluvit, jako s tím tvým smyšleným údajným nezájmem o segment? :-! :D
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 12:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 12:25
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Nemusíš sem furt házet odkazy CICZERO, ani sem psát jako podpora z dalšího nicku, hrozně nenápadné, já vím že tomu ani sám nemůžeš věřit, co to děláš, jenže už jsi jak v koutu, že ti nic jiného nezbývá :)

Takže, CICZERO

1. nejdřív si vezmi prášky
2. podívej se na hodnocení příspěvků tohoto topicu

Už to chápeš, psychoušku? :*)
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 12:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 12:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 8. 2021 12:13
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Proc si odmitas pripustit holy fakt ze za to muze Brusel? Proste EU zakazuje, narizuje, nesmyslne reguluje a tohle je vysledek. Automobilka uz nevyrabi co chce trh, ale co ji naridi/povoli v Bruselu. Regulace EU se uplne utrhly ze retezu.
Avatar - WinAdmin
26. 8. 2021 12:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 11:59
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Ale no tak CICZERO, já vím, že s tou tvojí konspirační teorií o nezájmu o segment a nulovou znalostí jsi na úrovni poradce ministra dopravy Tálibánu. Když jsem ti už na začátku řekl, že se jedná o problém EU7, furt jsi jako debíIek tvrdil, že nee, jedná se o nezájem o segment, není to požadavky EU.. pak ti to vysvětlí Vaculík i Povšík a ty furt meleš dokola ty tvoje bláboly, vymýšlíš další a házíš odkazy, nic z toho nikoho nezajímá, krom tebe samotného.. :D

Dej si k obědu prášky na tu tvojí schizofrenii, kterou každým tvým příspěvkem dokládáš stále dokola.

Jo a podívej se na tenhle topic podle hodnocení příspěvků.. tak co, už ti to dochází, vzteklý psychoušku? ;-) ;-)
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 11:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
26. 8. 2021 11:40
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Muller byl v čele koncernu do roku 2018... a ty plány EU se podle mě musely upéct už za jeho vlády, to není věc posledních 3 let. Jinými slovy - moc nevěřím, že by VW v EU před rokem 2018 nějak loboval za elektriku. Naopak, Unie se rozhodla pro elektriku a byl to jeden z impulzů, proč se VW přizpůsobil a vyměnil CEO za někoho, kdo je dovede do EV budoucnosti... protože podle mě usoudili, že "odpor je marný".
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 10:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 10:43
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Už sis vzal ty tvoje prášky CICZERO? začínáš být labilní a já tě nechci mít na svědomí, praskne ti žilka ;-)

Vyvádíš, jak kdybys ten vývoj nebo dieselgate platil ze svého.. to bude dobrý, neboj se, koncern to v pohodě ustojí :-)
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 10:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinAdmin
26. 8. 2021 10:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 10:36
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
CICZERO, to jsem rád, že si bereš na pomoc i další nicky :D

Chudáčku, co obviňuješ koncern z tvého pocitu zbytečnosti na tomto světě :) Neboj, papej prášky a bude to zase dobrý. Přestaneš psát capslockem, nebudeš na více nickách, nebudeš psát V jako VW... prostě se ti uleví ;-)
Avatar - WinAdmin
26. 8. 2021 10:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 10:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
26. 8. 2021 09:55
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Papej prášky, ta škodovka ti nějak nedá spát :) chudáčku, už píšeš zase V jako VW, to je skušná ukázka deformace tvého mozku :D slušnej stihomam :yes:
Avatar - Amaterasu
26. 8. 2021 09:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 8. 2021 09:15
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Ano presne to si myslim.
Avatar - Emel
25. 8. 2021 21:33
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Myslím, že Fabia nějak extra vyhraněnou cílovku nemá. Je vidět, že kombík moc netáhl ani u současné generace, a to byl za hodně motivační příplatek (původně snad 10t, teď asi 14t)... takže pokud by mělo převládat myšlení value / money, mělo by to být víc. Prostě se prodává tam, kde se Škodovce daří... u nás, v Polsku, do nějaké míry v Německu - jenže tam celkově b-segment tolik neletí.
Ano, např. Arteon v kombíku - to je určitě auto se slušnou prodejní marží.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 21:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 21:06
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Čo je cieľovka Fabie? Buď plebs, teda menej majetní ľudia bývalého bloki, a v tom prípade by kombík dával zmysel. Alebo je to primárne druhé auto pre lepšie situovaných zákazníkov zo západnejších oblastí Európy, a v tom prípade by aj ten hybrid dával zmysel. Dôvod vidím v postavení Škody v rámci koncernu. Smerodajnejšie budú zrejme iné čísla ako tie škodovácke. Zaujímavejšie autá k výrobe? Napr. Arteon v kombíku? Vždy ide o to, pre koho zaujímavejšie a tým pádom to politika, chceš alebo nechceš, je.
Avatar - Emel
25. 8. 2021 20:59
Re: Fail jako Brno
Jsou to vlastníci a tak se starají, aby jim Škodovka vydělávala a aby prosperovala.
EV - můžeme na to mít názor jaký chceme, ale aktuálně to vypadá, že to je budoucnost, po dobrém nebo po zlém... a je potřeba s tím počítat.
Původně jsem si taky říkal, že by nemuselo být marný, kdyby Škodovka přenechala EV Volkswagenu a vzala si pod křídla víc klasiky... ale časem jsem si to rozmyslel, byla by to nebezpečná strategie - za těch deset let bychom mohli litovat, že nám ujel vlak.
Avatar - Emel
25. 8. 2021 20:55
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
"Politické rozhodnutí" je jen fráze. I politické rozhodnutí musí mít nějaký důvod. Ještě bych chápal, že by se německým odborům podařilo prosadit omezení třeba Superbu, aby tolik nekonkuroval Passatu (za tu fůru let se to zatím ve větší míře neděje, ale dejme tomu)... tím spíš by ale FaCombi měla být z obliga, protože ta ničemu od VW přímo nekonkuruje a naopak je v souladu s tím, jak o roli Škodovky mluvil Schaffer (auto s důrazem na value for money).
Hybrid něco stojí a zákazník by to musel zaplatit. Podle mě by se to u cílovky Fabie moc neujalo... stejně jako si myslím, že se to moc neujalo u Renaultu (ale čísla na to nemám).
Takže... politické rozhodnutí možná jo, ale prostě proto, že jsou zajímavější auta k vyrábění.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 20:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 20:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 19:33
Re: Fail jako Brno
S tím T-Roc Cabriolet to je skvělý postřeh. Jsou to prostě vyčůránci a podvodníci. Ještě před pár měsíci Diess krákal, jak jedině Škodovka je schopná novou Fabii Combi efektivně vyvinout a vyrábět. A hlavně ji slíbil škodováckým odborům a vůbec Čechům jako náplast na přesunutí výroby příštího Superba do Bratislavy. Lhář fialovej! :-O :-( :no: Středo- a východoevropské rodiny hodil přes palubu, hlavně že na zkratohnusy, které 85 % zákazníků nechce, bude peněz dost! :no:
Avatar - twistedTSD
25. 8. 2021 19:07
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Však ten termín se stanovil za Diesse a Maier byl odejit, protože jeho plánům překážel.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 19:03
Re: Plná pravda je venku
Děkuji za nazorné potvrzení bodu 1. :-)
Avatar - twistedTSD
25. 8. 2021 19:03
Re: Se přiznám...
Nejen do stovky, s 81 kW se dá bez nějakého velkého hluku těch 140 jet. Akorát na okreskách při tříciferných rychlostech podvozek nestíhá.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 19:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 19:02
Re: Plná pravda je venku
VW to neví. Nikdo to nemůže vědět. Je známa pouze cílová hodnota pro celý trh EU ve výši 95 g/km a systém výjimek a odpustků. Ale jakého cílé má dosáhnout ta která automobilka, to nikdo neví a ani to nemůže vědět. Závisí to mimo jiné na počtu prodaných aut a jejich hmotnosti. Nejen dané značky, ale i konkurence.
Avatar - WinAdmin
25. 8. 2021 19:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
25. 8. 2021 18:59
Re: RIP
Čtvrté Clio fakt uvnitř velké nebylo, za sebe jsem si pohodlně nesedl.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 18:58
Re: Plná pravda je venku
To jsem rád, že sis tu svojí diagnózu vyhledal. :-)

1.máš tu více nicků
2.píšeš misto V VW
3.myslíš si, že za tvůj neúspěch může škodovka a koncern, a proto je tak nenávidíš
4.píšeš s CAPSLOCKEM
5.používáš v textu opakovaně znak =

Takže psychoušku, jsem rád, že sis vzal pilulku, už ses s tou agresivitou zlepšil. A ještě tě teda trápí, že jsi zu blábolil o nezájmu o segment, ale tak na to časem přijdeš, když budeš v ťěch bohnocích poslouchat:)
Avatar - twistedTSD
25. 8. 2021 18:57
Re: RIP
Na dálnici víc žrát bude, to auto je mi k ničemu.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 18:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 18:51
Re: Kombík nebude.....
A co třeba použit hlavu, pokud je na odlišné platformě PQ26, která už v EU jede samotná, tudíž je nerentabilní na udržení do roku 2026 o požadavcích na různé asistenční systémy nemluvě... To je tak složité že to stejně nepochopíš.takže se ani nevyptávej. Když ti člověk odpoví, což následně napíše i Povšík, stejně tomu nevěříš a předhazuješ hoaxy a konspirace o nezájmu o segment. Neptej se.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 18:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 18:47
Re: Plná pravda je venku
Taky jsem tušil, odkud vítr vane. Ale nečekal jsem, že zástupce Škody Auto (šéf odborů je zároveň členem dozorčí rady) řekne do novin plnou pravdu.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 18:47
Re: Plná pravda je venku
To jsem rád, že ses takhle přiznal, CICZERO :-!
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 18:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 18:46
Re: Kombík nebude.....
Jojo, správně, dej si prášíček, abys to rozdejchal. Prej nezajem o segment :D :D
25. 8. 2021 18:43
Re: Kombík nebude.....
Hlavně Helmut rozhodl, ani se s tím netají v tom rozhovoru. Přání zákazníka nebo managementu Škody je nepodstatné.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 18:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 18:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 18:36
Re: Kombík nebude.....
Vždyť jsi to popíral, to není technikou, ale nezájmem o segment.. tak jsem rád, že jsi uznal chybu :D
Avatar - JFK
25. 8. 2021 18:35
Re: Plná pravda je venku
Naštěstí jo, aby někdo volil pravici místo Bureše, jako svoloč tvého typu, lůza co by měla být zbavena svéprávnosti.

Nějak ti došly argumenty, viď, nebylo to vůbec zastaveno EU7, ale nezájmem o kombi v A segmentu.. jasně, jsem rád, že jsi opět a znovu potvrdil, co zde píšu :D
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 18:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 18:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 18:21
Re: Plná pravda je venku
Ty musíš být vážně hodně poznamenanej, že i V píšeš jako VW. To je jaký stupeň té tvojí debility? Chudáku, ty to musíš mít v životě hrozně těžké. Když jsem ráno psal to, co pal Povšík potvrdil stejně to budeš popírat, a tvrdít, že to byl nezájem o segment, než abys uznal, že jsi ocas, co noc neví.

Vidíš tady v tom jeho prohlášení něco o segmentu?
"Je to na základě rozhodnutí Evropské unie o snižování emisí a my musíme rozvíjet elektromobilitu, jinak bychom neměli zisky, ale velké ztráty. Unie ještě přitvrdí, automobilový trh nemá východisko".

Že ne? Aha, takže je to jak jsem říkal, viď. Ale nevadí, někdo toho babiše volit holt musí ;-) :'-( že se o detailech EU7 jednalo doteď ti ani vysvětlovat nemá cenu, nepochopil bys to
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 18:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 18:08
Re: Plná pravda je venku
No asi se bojí, že by jim do budoucna nevyšly emise.
Vezměme třeba Škodu Scalu 1.0 TSI s provozní hmotností cca 1250 kg a emisemi dle NEDC 107 g/km. Kdyby nějaká automobilka vyráběla jen takové Scaly, tak má od EU emisní cíl 91 g/km a za každou Scalu dostane od letoška pokutu 39 tisíc Kč. A bude hůř. Jelikož automobilky hromadně přechází na těžké elektromobily a plug-in hybridy, bude se průměrná hmotnost aut prodaných v EU zvyšovat a tím se budou měnit i cílové emise. Vezměme naprosto realistický scénář, že během pár let hmotnost aut v EU naroste o 200 kg. V tom případě začne pro Scalu platit mnohem přísnější limit 84 g/km a pokuta se zvýší na 55 tisíc Kč.
Samozřejmě, průměrné flotilové emise lze snížit prodejem elektromobilů a kupováním kreditů od Tesly, ale to tím si Škodovka bude šetřit na Kodiaqy a podobná auta. Na Fabie a možná ani na Scalu prostor nezbyde.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 18:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 18:00
Re: Kombík nebude.....
:D :D :D .....a uvedl, že ztráty na již provedených přípravách kombíku jsou 1 miliarda korun.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 17:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 17:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 17:52
Re: Kombík nebude.....
Kdepak, to je nezajmem o segment :D :D
Avatar - JFK
25. 8. 2021 17:51
Re: Plná pravda je venku
Hele, měl sis vzít prášky, začínáš být nějak vzteklej, CICZERO = ;-)

Ano, je to kvůli emisím, tak se nezlob, že si tu ze sebe udělal suterén, Povšík ti to vysvětlil. Případně ho můžeš taky obvinit, že nemá pravdu :D :D :yes:
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 17:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 17:43
Kombík nebude.....
.......a ta nová krátká Fabia prý stejně skončí už 2025/26, řekl dnes Povšík.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 17:39
Re: Plná pravda je venku
Je to jak jsem cekou dobu psal, hlavně, že mi blb CICZERO aka Amaterasu, tvrdil, že je to nezájmem o segment, nikoliv technikou platformy a EU7 a strategii EV ;-)
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 17:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 17:00
Plná pravda je venku
- Škodovka investovala do vývoje Fabie Combi 1 mld. Kč
- zastavení vývojových prací a ukončení projektu je příkaz z vedení koncernu VW
- důvodem je tlak EU na elektromobilitu a plnění emisí CO2
- hrozí, že v roce 2026 skončí Fabia úplně
- hrozí, že skončí všechny modely na platformě MQB A0
Více viz rozhovor šéfa odborů Povšíka.
Avatar - wakantanka
25. 8. 2021 16:06
Re: Re: EURO7
Vážne jediný? A Polo Variant či Ibiza kombi z tej doby boli čo? Fabia bola akurát prvá a istý čas jediná postavená na novej platforme.
Avatar - WinAdmin
25. 8. 2021 15:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 15:46
Re: CICZERO
Ano a tím blbcem myslel lidi tvého typu, kteří s mimo jiné prezentují přemírou CAPS LOCKu nebo nadpoužíváním matematického znaménka v psaném textu, jak stále dokazuješ :-)
Avatar - JFK
25. 8. 2021 15:43
Re: CICZERO
takže co tam máš dalšího? :)
Avatar - JFK
25. 8. 2021 15:34
Re: CICZERO
to už jsi říkal, CICZERO.. ale co dál? ;-)
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 15:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 15:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 15:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 15:12
Re: CICZERO
Děkuji za tvou hlubokou sebereflexi, bylo na čase ;-) jen nesuď ostatní podle tebe, to že ty ses přiznal, že jsi blbec neznemaná, že i ostatní, pamatuj :*)
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 15:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JGucci
25. 8. 2021 14:54
Re: Odbory
To netvrdím, že vlastní fabriku, jen mi vadí ta silácká prohlášení, jaká by byla stávka, kdyby přišli o Superb a teď ticho po pěšině. Mě ten deal přišel v pohodě, ekonomicky bude asi výroba v Bratislavě výhodnější a národu chalupářů by zůstala Fabie combi. Vadí mi ten podraz koncernu a mlčící odbory.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 14:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 14:26
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Prečo nie?
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 14:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 14:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 14:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 14:07
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Hybrid je relatívne jednoduchá cesta k zníženiu emisií, medzikrok k čistým EV, ktoré si dnes ešte len tak každý nekúpi. Samozrejme by bola blbosť spraviť malý hybrid a dávať ho len do jedného kombíka. Ale je tu aj Polo a Ibiza a neverím, že by sa im to v súčte nevyplatilo tak ako iným značkám. Pokiaľ by príčinou škrtu Fabie kombi naozaj boli emisie.
Ale ako som písal, neverím tomu, že koniec kombíka zapríčinili emisie, alebo nerentabilnosť výroby. Je to proste politické rozhodnutie vedenia VAG a všetky tie reči okolo sú len omáčkou pre verejnosť.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 14:06
CICZERO
Hele, ty se budeš v noci odkopávat, viď :D :D :D to se mi líbí, jak seš bezmocnej, pojď ještě nahoď nějakou konspirační teorii, a s capslockem i = prosím :D
Avatar - Emel
25. 8. 2021 14:06
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Kapacitu... teď třeba čipů, jinak motorů, sedaček... všeho možnýho.
Linky možná taky... ty linky jsou asi docela flexibilní. Může tam jet Kamiq třeba.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 14:04
Re: CICZERO
to víš že jo = CICZERO :D :D
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 14:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 13:57
CICZERO
CICZERO, všechno jsem už uvedl vícekrát, že věříš tvojí konspiračních teorii, je celkem nepodstatné. Protože ti prášky neúčinkují, píšeš tím capslockem a =, čímž dokládáš stále dokola, že mám pravdu, což tě hrozně vytáčí a to mě velice baví :D
Avatar - Tielman
25. 8. 2021 13:53
Re: Se přiznám...
Nuže, nezbývá, než popřát pořádnej kontrolovanej rachot. Fajn pokec... jdu se odvalit za povinnostmi.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 13:46
Re: Se přiznám...
To neznám, já se přiznám, že jsem v tomto trochu jiný, než většina kolegů. Nebaví mne si hrát s tóny a zvuky, nejsem experimentátor, je to hezké ve studiu, tam to vynikne, ale při živém hraní naší muziky jde o zvuk celku a já potřebuji výrazný průbojný zvuk, vždy stejný, čitelný, i do sól, který tomu dodá šťávu. Jsem takový zoufalec a zpátečník, že hraju na jednokanál a zkreslení reguluji stylem hry a volume na kytaře, než abych se zabýval krabičkama :D (když potřebuji opravdu čistý zvuk = akustika) Dle toho také volím nástroje a střídám je podle potřeby na podiu :D Proto jak sis všiml asi neznám ani moc technické specifikace nástrojů a aparátů a názvosloví, zkrátka mne to nezajímalo, buď se mi na to hraje dobře a nebo ne :D

Jako neříkám, že není super si sednout ve studiu, kde je čas, vyzkoušet 10 aparátů a krabiček a jiných blbostí (dnes už se to řeší hodně i v postprodukci žejo) a tam vybírat to nejlepší, co tam bude znít, ale sám od sebe se mi do toho nechce moc pouštět, protože jsem s tím soundem spokojen :D Při koncertech se i dost pohybuji, tak musím mít jednoduché ovládání a zbytek je už na mne a kytaře :D
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 13:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tielman
25. 8. 2021 13:35
Re: Se přiznám...
No jo, tak to pořádně "chrochtáš" :)
Do ACUSe si nechávám zapojit akustiky v Modřanech, když mám potřebu jít vyzkoušet nějakou novinku. To jsou špičková komba, hlavně ty vyšší řady ti nabízí nespočet možností cizelování zvuku. Považuji za špičku, ač je to tranďák.

TC Electronic krabky už jsi zkoušel? Sic digitál, fakt je to překvapivě dobré, hlavně ten toneprint (apka, kde si moduluješ vlastní zvuk a pak si ho uložíš do pedálu).
Avatar - JFK
25. 8. 2021 13:34
Re: EURO7
Emise jsou důvod, CICZERO, musíš se s tím nějak smířit, je mi to líto. Zrovna jako tvojí diagnózy, která způsobuje to psaní znaku = a capslock, jak neustále dokládáš každým tvým příspěvkem :'-(
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 13:29
Re: Se přiznám...
Jo, to je kvalita. Táta hrával na Marshalla akustik (50w verze), ten stojí za .... Marshall umí jen celolampy :D Teď má ACUS a to se mi za ty peníze fakt líbí, znáš to ?Jje to nižší liga, než AER, ale hraje to solidně.

Můj apec je klasická celolampa 50w hlava, vychází to z JCM900 + 4x12box a krabiček mám taky jen pár, digital delay, BossOverdrive, Dunlop kvákadlo a Equalizer ... to už mám léta stejné. Na doma a pak mam Laney 15w lampa, už nevím jak se to jmenuje, ale to by potřebovalo pomalu servis :D

P.s. jako mladší jsem vždy chtěl 100w aparát, čím větíš, tím lepší, ale dodnes vím, že i na největších pódí v ČR jsem nikdy nevytavil tu padesátku asi nad 4-5tku :D
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 13:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tielman
25. 8. 2021 13:22
Re: Se přiznám...
Takovým kolegům říkám...za chvíli to budeš shánět po bazarech a brečet, že už to nemáš..." Nebo jim taky říkám... "nejprve se nauč hrát a pak hledej zvuk". Neposlechnou, zapláčou, vyhodí ranec za nesmysly... atd.
S aparátem to mám jednoduchý... AER, dvě krabky a stejně se o mě většinou zvukaři tak nějak postarají :)
Avatar - JFK
25. 8. 2021 13:20
Re: EURO7
A tak proč píšeš s tím capslockem, CICZERO? :-! Tak se tak nečil, že ses prozradil, ono to s tvým projevem není těžké, CICZERO :-!
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 13:16
Re: Se přiznám...
Chápu :yes:

Já to jednou prodám... " na tu kytaru hrál..." :D :D Ba ne, ale vím, že z nástrojů co mám, bych žádný neprodal, obecně jsem prodal za svůj život jen hrstku nástrojů, buď jsem vyzkoušel a nekoupil a když už koupil, mám většinu doteď :D Stejné to mám i s aparaturou, vesměs mám třetí aparát za život (stavěný signature :D Od kamaráda ) a taky nemám důvod hledat dál. V tomto jsem šťastný člověk, moji kolegové mění skoro každý rok něco ze svého portfolia :D
Avatar - Tielman
25. 8. 2021 13:13
Re: Se přiznám...
Při tom kočování už jsem držel v ruce i kytaru za pár šušňů, která naprosto svým zvukem decimovala nástroje s cenovkou 5000 USD+.
Pokud jsi spokojený s tím co máš, tak je vše (včetně tebe) v pořádku. A to platí nejen o hudebních nástrojích...

ale já toho custom Furcha chtěl a i když nikdy neopustí můj hudební kutloch. Je to rozmar... navíc životnost a hodnota takového nástroje se se životností nějakého vozejku vůbec nedá srovnat.
"Tuto kytaru nechal v roce 2021 vyrobit...."
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 13:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 13:09
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Takže tvrdus, že je vše připraveno na sériovou výrobu včetně všech nástrojů?
25. 8. 2021 13:08
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Hybridy (snad kromě mikro + manuál) nebrat! :-( :no:
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 13:05
Re: Se přiznám...
Jo, ja uz taky mel v ruce kde co, vcetne kytar za ceny aut, ale momentalne jsem se svymi peti zakladnimi nastroji (plus par dalsich ruznych kvalit, ktere mam na doma) tak spokojen, ze se mi jen tezko hleda neco, co bych musel mit doma a chybi mi to tak, coz jiste jako muzikant znas, ze to musis mit doma i kdyby nebylo na chleba :D . Jasne, ze je spousta krasnych a drahych nastroju, ale je to jako s auty. Vzdy muzes vzit exkluzivni Ferrari, ale na 99procent ti staci i to seriove BMW a nekdy se svezes treba i Oktavkou a neni to zadny fail v dane situaci :)
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 13:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 13:01
Re: EURO7
Hele a proč tu máš víc nicků a píšeš furt s tím caps lockem? To ti slábne účinek prášků, co ti dali v bohnocích, nebo jak? :-)
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 13:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 12:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tielman
25. 8. 2021 12:53
Re: Se přiznám...
Jo takhle si to myslel. Jasně, čili OM, OOM, GA, D,... no, to už si musíš vybrat. Právě klasickej Dread je u F špička, ale ty malý modely nejsou zvukem o nic horší... a to je na F to zásadní, protože je to zázrak. Při slepým testu si troufnu říct, že některé řady od sebe vůbec nerozeznáš.
Ozáku, já těch kytar vyzkoušel. Od první Jolany až po Gibsona za cenu současné O RS :). Ale mojí disciplínou je akustické hraní (a teda Nedvědi to určitě nejsou :) )
Avatar - JFK
25. 8. 2021 12:47
Re: EURO7
Uklidni se CICZERO, dej si mokrý ručník na přirození a prestaň vinit koncern za tvůj zbytečný a neužitečný život. :-!
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 12:45
Re: Se přiznám...
Nejde o zvuk, ale o model kytary, CUT kytary mohou být i jinak stavěny, jiný krk, jiné tělo.

Pokud máš rád tlusté krky, zkus LesPaul (ale né všechny, některé se dělají s užším krkem dle modelu) nebo SG z elektrik, popřípadě nějaké lubovky.

Já osobně nemam rád ty ploché krky, jako mívají superstraty, hraje se na to strašně příjemě, to jo, ale tak nějak zvukově to nebývá ono a ten zvuk si musíš vydřít! :D

No jedem solidní offtopic, ale když se tu mohou hádat o politice, tak proč né slušná diskuze o hudebninách :D
Avatar - Tielman
25. 8. 2021 12:41
Re: Se přiznám...
Ten CUT, čili výkroj, nemá na zvuk kytary pražádnej vliv. Spíš ty struny.
Jsem primárně akustickej hráč, elektriky moc nehraju, protože mají úzkej krk. Maximálně nějakou Godin lubovku ještě dám, ale jinak "nemám místo".
Takamine - věřím, že hraje super, mají vlastní firemní snímání a docela si to cizelují. Ale zase... úzkej krk. A tak jsem na to schopnej bezchybně zahrát jen plnej akord a to mě neba :)

PS: podle palců koukám, že se do mě někdo zamiloval. Tak doufám, že to bude nějaká ženská :)
25. 8. 2021 12:36
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
To je mozny. Ale cemu by to melo uvolnit myslis linku? Na lince s Fabiema asi nepojedou to novy SUV kupe ne? A nejak me nenapada na jaky jiny auto by potrebovali uvolnit kapacitu.
25. 8. 2021 12:31
Re: Se přiznám...
Tak jestli te vyhozenych par set tisic na ztrate hodnoty nemrzi, tak co by si nejezdil v novym aute. Me to prijde jako zbytecny naklady, tak radsi peclive vyberu ojetinu a servisuju ji nekde kde me neokradou.
Avatar - Emel
25. 8. 2021 12:27
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Vyšší hmotnost = nižší pokuta za emise, v tomhle to nebude. Podle mě prostě interní boj o kapacity ve kterém Fa Combi prohrála.
25. 8. 2021 12:26
Re: skoda
Přesně tak, ono je totiž klidně možné, že i ta nová Fabia hatchback je úplně poslední! Jen se to vedení Škody bojí nahlas říct.... :-O
25. 8. 2021 12:25
Re: EURO7
Protoze by to za tu cenu nikdo nechtel :D
25. 8. 2021 12:22
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Dily na novou Fabku nam Skodovka schvalovala uz vic nez pred rokem. To auto musi byt uz pres rok hotovy. Neni to tak ze se dokonci vyvoj uvolni dily a za mesic se zacne bouchat auto. Takze podle toho co vim se Fabia kombi zarizla uz hotova a pripravena k vyrobe.
Avatar - Emel
25. 8. 2021 12:20
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Co s tím má společného hybrid? Kdyby dejme tomu Škodovka měla hybrid jako má Renault a nabídla ho ve Fabii kombi - tak jasně, ušetří na emisích, ale zase zákazník musí zaplatit ten hybrid... což asi málokdo udělá (tipuju, že u Clia jsou to jednotky procent, aspoň u nás). Ostatně není to tak dávno co jsem tu psal, že bych u Renaultu i Toyoty vzal nejsilnější benzín bez hybridu.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 12:18
Re: Se přiznám...
Možná to bude tím, navíc mám radši vykrojené těla, takže jsem na ty nevykrojené ani nesahal, možná chyba :D

Washburn je fakt dobrej za ty prachy, co to stojí (měl jsem jich v ruce více a ty kytary stojí pakatel na to, jak hrajou), já chtěl tenkrát 12tku na jeden song, hrozně se mi to líbilo, občas jsem ji vzal i na podium, klubu ok, na velké stage to prostě není ono, takže jak jsem psal, studio + kvalitní kondík, pak to zní hezky jako podklad někam.

Guild mne hrozně překvapil, taková lehká malá kytara a tak brutálně melodická až mi příjde, že zpívá :D , tady v ČR skoro nejsou, dovezli jsme ho s tátou asi před sedmi lety z Thomanna, taky tam měli asi 2ks max.

Taylor - netuším, odkud je vyroben, fakt akustiky beru jen jako doplňek, tenhle byl v té cenové kolem 50, já ho osobně ještě koncertně nezkoušel, ale asi si ho vezmu na další kšeft. Mne teď nadchla ta Takamine, takovej suverénní nástroj, žádná věc, co tě posadí na zadek, ale když se píchne přes DI BOX do velké PA, tak to hrálo jak blázen.

Fender akustiky nevim, to jsem nikdy moc nezkoušel, já mluvím o klasikách klasik, Telekástr, Stratokástr, od Gibsnu pan Paul či moje oblíbené SG :D Ale to nemam origo, jen přestavbu.
25. 8. 2021 12:17
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Nevim co se s homologaci auta dela za kouzla kvuli emisim. Taky me to zajima. Jestli v tom nehraje roli taky hmotnost auta a Skodovka by platila nesmyslne velky vypalny za kazdy auto. Nebo si chteji uvolnit vyrobni kapacity na jiny model, ktery jim bude snizovat emise. Zkusim zjistit.
25. 8. 2021 12:16
Re: Se přiznám...
Šílený svět a zcela pošlapaný automobilový trh. Navíc zcela zbytečně! :-O :no:
25. 8. 2021 12:14
Re: RIP
To byla reakce na Arggona a jeho "špagetku".
Avatar - Tielman
25. 8. 2021 12:08
Re: Se přiznám...
Furch je hodně o strunách a o dohmatu. Možná proto se ti na něj nehrálo dobře. S každým F jdu nejprve za kytarářem, aby mi snížil dohmat a pak motám XS 11PB. A je to rázem úplně jiná kytara (nejlepší na světě :) ). Gibson je fajn, ale spíš lubovej nebo elektrickej, Fender jak kdy, Guild jsou špičkové nástroje. Washburn je k ohni a do hospody dost dobrej (s masívní přední deskou).
Snímání akustiky primárně na mikro, pokud nemáš možnost (snímač) mic/piezo. Mám i Taylora 114 CE, ale mexickýho, a ten je právě putikovej, protože... taylor no.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 12:01
Re: Se přiznám...
Ono to bude asi i stylem muziky, který hraješ. Já osobně vlastním tak 2 akustiky z nižší cenové ( i když mám Washburna 12st, který stál asi 8 tisíc kdekoliv jsem ho měl ve studiu, tak to všichni chválí, ale musíš to nabírat přes mikrofon, snímač má aušus levnej), zbytek je otce a já mu je kradu (on už moc často nehraje), když potřebuji. Mne nejvíce baví Guild, pak střídám Taylor a Takamine.

Mne ty Furchy přišly takové nevýrazné, možná špatné kusy. A nejlepší kytary jsou jen a jen ty klasické, takže Gibson a Fender rulezz! :D Vše co vymysleli po roce 61 stojí za prd :D Ale to se bavím o jiné kategorii, mne bližší a používanější.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tielman
25. 8. 2021 11:53
Re: Se přiznám...
je tak... dle mého neskromného názoru jsou to nejlepší kytary na světě. Mám sice i "investičního" Martina, ale konstrukčně je F naprostá špička. Na blbnutí mám modrou řadu, na pódium vintage no a teď čekám na splněnej sen.
25. 8. 2021 11:52
Re: kombik
Sam som sa rozhodoval medzi Fabiou a Scalou a co sa tyka priestoru tak Fabia sa nehodila ako rodinne auto. Vzadu bolo malo miesta. V Scale je miesta vzadu neurekom a to je velke plus oproti Fabii. Jedine, že ta nova Fabia by bola priestorovo na tom podobne ako Scala
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 11:52
Re: EURO7
Kupuj kombíky, než je zakážou!!! Já už mám 2 :D
Avatar - JFK
25. 8. 2021 11:51
Re: EURO7
Nicméně to není případ téhle fabie, tam to je kombinace techniky a legislativy v zápětí po uvedení.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 11:46
Re: Se přiznám...
Furch ? Člověče pár kusů jsem zkoušel a nějak mne to nikdy nenadchlo, tedy v takové té rozumné cenové kolem 50 tisíc. Třeba ty dražší jsou lepší, nevím...
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 11:40
Re: EURO7
Pozvolný pokles poptávky v segmentu.... už jsme doma.... žádný diktát z EU... ten diktuje emise, né jestli se bude vyrábět kombík či zvýšený hatchback s lepší marží. i kdyby se musela vyrábět šlapací autíčka, tak se budou vyrábět taková, jaké lidi chtějí kupovat, když se jim nebude líbit červená, budou jen zelená v tisíci odstínech....atp.... to se ti snažim celou dobu říct! :)
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 11:37
Re: EURO7
Tradice, návaznost na předchozí model, náklady kapcity, pozvolný pokles poptávky v segmentu, to, co řeší každý výrobce, proč skončily různá MPV a supluje ho pseudo SUV, jako Peugeot 5008 napríklad. Vše už bylo zaznělo, neptej se furt na to samé dokola
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 11:30
Re: EURO7
Počkej počkej... o co větší budou výrobní a vývojové náklady na Bsegmentové kombi, než na Bsegmentový Crossover? Výrobní kapacity? Ty se přeci alokují tak, aby se plnila poptávka.

Nemůže to být prostě jen tím, že lidi změnili vkus, že už nechtějí jezdit v malém kombíku, že na to už přišlo vícero výrobců dávno před Euro 7 normou a raději jim nabídnou auta, o kterých je přesvědčili, že je potřebují (crossovery) a které mohou prodat dráže = s vyšší marží ? Když máš ty informace, které já nemám, tak tohle nebude ten důvod ?
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 11:27
Re: EURO7
Hele, řekneš mi, ted, kdyz uz je to pryč, co znamenal ten nick Hamunasakra? :D
Avatar - JFK
25. 8. 2021 11:26
Re: EURO7
Tradice, velké výrobní a vývojové náklady, jiná výrobní struktura, výrobní kapacity a cílovka než kombíky škody? Zkus poslat dotaz výrobcům
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 11:21
Re: EURO7
Problém je, že taková auta nikdo už moc nekupuje, proto do něj neinvestují ani ve spalovací ani v hybridní verzi...

Dej si profilovy obrázek, aby si byl odlišen od té šedi, takhle je to hrozny v změti nicků hledat, kdo je kdo :D
Avatar - JFK
25. 8. 2021 11:20
Re: EURO7
CICZERO, akorát EU7 má teochu jiné požadavky a limity jak současná verze EU6.. ale to je pro zebe moc těžké k pochopení, což není nic noveho, CICZERO :*)
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 11:17
Re: EURO7
A proč tedy nepřipraví nikdo EV a nebo hybrid v karoserii Bsegmentového kombi, když je o tento typ karoserie takový zájem ?
Avatar - JFK
25. 8. 2021 11:16
Re: EURO7
To víš že jo CICZERO :D :D :D
Avatar - Tielman
25. 8. 2021 11:16
Re: Se přiznám...
Děkuji za dobrou radu. Ale já už jedu v intervalech "leasing", akontace, leasing, akontace... když si prodloužíš za pár šušňů záruku, tak je auto zkrátka jen "pomocnou silou v domácnosti", nikoliv nenasytný otesánek vyžadující tvou pozornost. Šetříš si nervy, šetříš si uši (nepanikaříš při dalším podivném zvuku na nápravě nebo v motoru nebo kolikrát ani nevíš odkud). Když se něco ozve, zajedeš do servisu, vezmeš náhradní vůz a kolikrát už druhej den ti zavolají "přijeďte si, máte to hotový". Ale spíše se do toho servisu podíváš jen při garančce, za šest let to prodáš a máš na další akontaci... kdepak, ojetinu nechci. Možná bych mohl mít "lepší" auto, ale mám i další koníčky... zrovna čekám třeba na hudební nástroj vyráběný a designovaný na objednávku ve V. Němčicích... a hlavně... sám jezdím ve služebáku bez omezení soukromého použití. Čili full service i s PHM (pro případné nepřející.... musím si to ale setsakramentsky odpracovat).
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 11:12
Re: Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit mís
Amaterasu, nevidím, čo píšeš a ani ma to nezaujíma. Kreténov mám na hate-liste.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 11:06
Re: EURO7
To nikdo netvrdí, zkus zapřemýšlet.

Jinak jakej je tvůj originál nick? Mi prijde, že to rovná se a capslock používá někdo jinej, CICZERO :-!
Avatar - JFK
25. 8. 2021 11:04
Re: EURO7
To nikdo neřekl, ale bude se platit za co2 nad přísnější limit, od té doby toto zvýhodní hybridy a EV a chystat relativně krátce před zavedením limitů podobná auta moc ekonomické není jak lze vidět.
25. 8. 2021 11:01
Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit místo e
To sú také primitívne drísty... Skôr v tom vidím neochotu alebo neschopnosť spraviť malý hybrid ako má v ponuke konkurencia. Kombík sa predáva slabšie ako päťdverák, ale nie tak slabo, aby ho kvôli tomu zarezali. Všetko je to len politika.

"Škoda by totiž musela speciální vyvíjet derivát platformy MQB A0, žádné jiné auto s tak dlouhým zadním převisem na ní ještě nevzniklo, což by zvýšilo vývojové náklady."
"Automobilce se údajně nepovedlo vůz navrhnout dostatečně rentabilní, aby se jeho produkce vyplatila, zvlášť v době stále přísnějších emisních norem"
"To se následně potvrdilo, když automobilka krok zdůvodnila tím, že pro malé kombi není dostatečně velký trh." - samé vymyslené výhovorky.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 11:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 10:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 10:50
Re: EURO7
No je vidět že se v tom moc nevyznáš, MQB27 není MQB37, ale více to snad komentovat nemá smysl. Pro tebe v tom není rozdíl, to je pak těžké :D
25. 8. 2021 10:47
Re: EURO7
Takže krátká Fabie k 2026 skončí?
Není povinnost plnit emisní predpis k datu homologace?
Avatar - JFK
25. 8. 2021 10:42
Re: EURO7
Ano, konspirace, že se zrušil pro údajný nezájem, když nemáš informace, skutečně neřeš :*)
Avatar - JFK
25. 8. 2021 10:38
Re: EURO7
Uvedeno bylo vše, že neumíš číst, nebo nechápeš co znamená mít hybridni technologii a nemít ve vztahu k emisím od roku 2026 není můj problém. Zase tak těžké k pochopeni to někomu průměrně inteligentnímu není.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 10:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 10:33
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Byl plánován na rok 2023 viz článek a ty říkáš, že to bylo těsně před startem výroby.
Není to divný?
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 10:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 10:27
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Ano kombi se melo zacit vyrabet. Jakozto dodavatel do Skodovky jsme takovou informaci meli jeste ve druhym kvartale. To auto bylo pripraveny k vyrobe. Zasekli ho tesne pred startem vyroby, takze to skutecne muze byt kvuli EU a emisnim pokutam. Vsechny naklady na vyvoj a vyrobu uz totiz Skodovka vynalozila, takze je to divny.
25. 8. 2021 10:22
Re: Se přiznám...
Jo tak to ledacos vysvetluje. A pocitam ze 3,0 tdi. Hele kdyz chces kupovat auto, tak je dobry to nejdriv probrat s nekym kdo ti to bude servisovat. Takhle dojdes k mylnymu nazoru ze jiny nez fungl novy auto je jen past na penize, coz neni pravda.
25. 8. 2021 10:18
Re: Fail jako Brno
Jo, část vývoje určitě hotová byla.
Ale nemyslím si, že by to rozhodnutí padlo v Mladé Boleslavi. Tím předchozím příspěvkem jsem chtěl říci, že vítr vane z Kremlu, teda z Wolfsburgu. Zkonstruovat a vyrábět kabriolet se samonosnou karoserií, to zabere mnohem více času a peněz než udělat kombíka. A prodeje bývají dost nízké, takže ani vysoká marže z toho nakonec nemusí udělat ziskový projekt. Přesto VW T-Roc Cabriolet dostal zelenou. Protože VW. Tohle jim neodpustím :-)
Avatar - Emel
25. 8. 2021 10:12
Re: RIP
Hmm... loni v Evropě 53t ks. To je víc, než třeba Hyundai i30, víceméně totéž, co Tipo - jenže Tipo na to má tři karosářské varianty a je to jediný model od Fiatu v segmentu. Podle mě to tak špatný není...
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 10:02
Re: EURO7
Ok.... ať žije konspirace a NWO ;) Ne, radši nic, promin.. neřeš...
Avatar - Emel
25. 8. 2021 09:55
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
O tom mám své pochyby. Když se zamyslím nad chronologií - podle mě Matthias Müller a celý koncern pod jeho vedením (vč. třeba Bernharda Maiera v čele Škody) zdaleka nebyli takoví fandové EV, aby podporovali konec spalovacích motorů v termínech typu 2035. Až jeho nástupce Diess je "věřící". Takže osobně si myslím, že vítr vane z Unie a i změna ve vedení byla důsledkem toho "větru".
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 09:46
Re: EURO7
Jak jsem k tomu došel?
Uz to tu psalo více lidí.
Stejně motory má i krátká Fabia.
Malé kombi už nemá žádná konkurence a důvod to jste má. Nejspíše to bude kombinace nezájmu o toto provedení a kanibalizace na jiných modelech značky.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 09:44
Re: EURO7
Nepotřebuju věřit, ten důvod znám :-!
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
25. 8. 2021 09:41
Re: Fail jako Brno
Psal jsem to už nahoře Tycoonovi - u Octavie nebo Superbu je ten poměr obrácený a celková čísla Fabie taky nejsou žádná velká sláva (absolutně ani relativně v rámci třídy). Jo, mě by se to jako auto líbilo... ale možná bych radši koupil i30. Evidentně to bylo na hraně ano/ne... a nakonec tedy ne, což mě jako vyznavače klasických karoserií mrzí. Nu což.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 09:40
Re: EURO7
Pravděpodobně jim marketing vyhodnitil, že módní vlna je SUV a proti fabii combi měli napřiklad mizerné prodeje..
Avatar - JFK
25. 8. 2021 09:38
Re: EURO7
:D

Že ten segment vyklidili neznamená, že by se tam ten kombik neuživil, to není třídveřák. Problém je krátká délka produkce, limitovaná technikou a emisními požadavky od 2026.To je fakt, ale ty si mysli si co chceš, je to i celkem irelevantní :)
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 09:37
Re: logicky krok od VW
Protože to byl chalupářskej sen :D
Avatar - Emel
25. 8. 2021 09:36
Re: Fail jako Brno
Ale tak mohla by, samozřejmě, však se s tím ještě třeba před půl rokem počítalo... pravděpodobně by zase poskočili v číslech na nějakých třeba 70t aut ročně a pravděpodobně na tom i něco vydělali.
Ale zřejmě automobilka došla k tomu, že v rámci omezených kapacit bude raději vyrábět něco jiného - něco s větší marží a/nebo s větší budoucností.
PS: skoro bych čekal, že kus vývoje už musel bejt hotovej a šel do koše...
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 09:34
Re: EURO7
Ale kombík od Fábie se prodává už 20 let, vznikl v době, kdy takové kombi měla větší část výrobců, Polo, Ibiza (ta se k němu vrátila v jedné generaci), Peugeot, Renault zaeragoval až později s příchodem trojkového Clia. Dnes jsou lidi bohatší, když chtějí kombi, berou C segment a nebo SUV. Věř že to zpropadená EU není hlavním důvodem, proč zařízli model, který se prodával spíše lokálně, níže jsou čísla, že to tvořilo sotva 1/3 prodejů Fabie, která jako model Evropských číslech nefiguruje zrovna vysoko.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - lordlord
25. 8. 2021 09:29
kup
V ostatních modelech přece stejný motor bude, tak pravý důvod bude, že místo kombi bude krabice za větší prachy.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 09:26
Re: EURO7
A jak jsi došel k zavěru, že by to mělo být jinak? :-)

Je snad evidentní, že když nemáš hybrid na platformě, který požaduje emisní legislativa 2026 která se definovala pravě na přelomu roku, tak asi tři roky produkce to auto nejsou rentabilní. Nevím, co je na tom k nepochopení a proč si myslíš, že by o ten segment nebyl zájem.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 09:17
Re: EURO7
A k tomuto závěru jsi došel jak?
Edit:"Automobilce se údajně nepovedlo vůz navrhnout dostatečně rentabilní, aby se jeho produkce vyplatila"
Avatar - Tielman
25. 8. 2021 09:12
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Až přestaneš frčet na těch chemickejch srajdách a vytáhneš hlavu z repráku, tak se s tebou začnu bavit.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
25. 8. 2021 09:11
Re: EURO7
To byl právě důvod, že kombik vznikl, protože by byl v segmentu jediný. Konstrukce byla dokončená, protože se poptávalo i u dodavatelů. Ano segment SUV je na vzestupu a pseudo SUV v A segmentu už supluje Kamiq, combi to mělo pouze doplnit a rozhodně nebyl zamítnut pro nezájem. Že by si modely škodovky A vnitřně konkurovaly ke možné, nicméně to nebyl důvod ukončení, tím je požadavek EU7.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 09:09
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Tak výroba baterií je velice progresivní obor s budoucnosti a přidanou hodnotou.
Samozřejmě, že to sebou nese rizika, ale to je jen o nás jaké si nastavíme požadavky a limity na znečištění.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 09:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 09:02
Re: Již dávno se psalo,
Které auto není jen produkt?
Budeš muset jít hodně hlubokou do historie a vždy to nebylo vůbec levné.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 09:00
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Vesměs jo, proto říkám, že to není žádná konspirace zlé EU, ale normální politikaření, které se veze na vlně ekologie... :)
25. 8. 2021 09:00
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Pripraveno k výrobě?
Avatar - lyon667
25. 8. 2021 08:59
Re: Obrovské zklamání, skoro až zrada od Škodovky, ale asi n
Hammuno, ty tvoje hlody mají s pravou mírou společného asi tolik, co stará *** s celibátem.
Avatar - Tielman
25. 8. 2021 08:55
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Nick jsem nezměnil. Jen si dal asi 10 let přestávku.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 08:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 08:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2021 08:49
Re: Další poděkování zelenoekořiťolezům
No ty to ale nevíš, jen plkáš.
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2021 08:48
Re: Již dávno se psalo,
Fkoda tady není od toho, aby dělala radost lidem díky praktickým modelům.
Fkoda je tady od toho, aby posílala do Vlkohradu tučné bonusy.
Z auta se stal pouhý produkt.
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2021 08:46
Re: logicky krok od VW
Já mám SUV ale před tím jsem měl samé kombíky. Když jsem byl mladší, SUV by mi bylo po praktické stránce k ničemu.
Mondeo a Passat se prodávaly snad v 90% jako kombíky.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 08:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2021 08:43
Re: fabie kombi mela smysl kdyz jsme chudy ujizdeli z komuni
Ty woe to je ale moudro !!!!!!!!!!!!! :-[] :-[] :-[]
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2021 08:42
Re: Odbory
Odbory se budou vztekat, ale Fkodu nevlastní jako odbory VW v Německu. Tam vlastní docela velký balík akcií.
Ale odboráři se vždy dají podplatit.
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2021 08:40
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Výrobní špína se odstěhovala na východ kde na ni není vidět.
A tady se můžou blahopřát jak jsou čistí.
A naši nablblí představitelé už rozjeli kampaň na výrobu baterií v ČR, nakonec ale u nás zůstane jen špinavá chemie a baterie se budou čistě kompletovat v Německu.
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 08:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2021 08:37
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
KylieSakra - dobrý :yes: :-[]
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2021 08:34
Re: Obrovské zklamání, skoro až zrada od Škodovky, ale asi n
No Okamurovi v pitomosti zdatně konkuruješ.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 08:33
Re: RIP
Ja jsem odjakziva odpurce crossoveru coby zastupcu rodinnych aut, nekomu stacit muze, ale kombik nenahradi. Jen co si myslim ja a co vidim, ze lidi kupuji, je rozdil. O Scale sě nepsal, ze je disproporcni, mne prijde jako hezke auto.
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2021 08:30
Re: Se přiznám...
Myslím že se nezvýší
Ale Fkoda ni nechce zvyšovat prodeje, aby jí vyšly emise, prodá dráž a méně tak, aby měla dobrý poměr s elektrozkraty.
25. 8. 2021 08:28
Re: RIP
Nepřímo to z tvého příspěvku takto vyznělo. Jestli jsem to pochopil špatně, tak se ti omlouvám!
P.S. Scala mi nepřipadá disproporční, jen měla dostat světla s o něco širším vnitřním okrajem.
25. 8. 2021 08:26
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Hele bylo to rozhodnuti na posledni chvili. Jeste letos na jare se s kombi pocitalo a je pripraveny k vyrobe. Nevim co je donutilo nakonec otocit.
25. 8. 2021 08:20
Re: Se přiznám...
Mas teda zvlastni zkusenost a jakou ojetinu jsi servisoval Skovyho Mercedesa :D
Avatar - Amaterasu
25. 8. 2021 08:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2021 07:55
Re: Fail jako Brno
Jo, asi bude kopií. Ale otázkou je, kolik dílů bude sdílených, kolik unikátních atd.
VW Virtus je jediný sedan na platformě MQB A0. Proč by Fabia Combi nemohla být jediným kombíkem?
25. 8. 2021 07:50
Re: logicky krok od VW
1. Malá auta mají obecně malou prodejní marži a teoreticky menší dosažitelný zisk. Ale zase mají stabilní a vysoké prodeje a nehrozí u nich opačný scénář, což je vysoká ztráta. VW prodělal na každém VW Phaeton cca 10 000 eur.
2. No a? Měly Ibiza a Polo na platformě PQ24 kombíka? Ne, měla ho tehdy jen Fabia.
Informace, že platforma MQB A0 nemůže mít dlouhý převis, je chybná. VW Virtus má o 30 cm delší zadní převis než VW Polo a navíc ještě o 10 cm delší rozvor, takže toto "malé auto" má celkovou délku necelých 4,5 metru (je tedy dlouhý jako Octavia první generace).
3. Ano, kombíky se ve světě skoro vůbec neprodávají. Jejich teritorium je pouze Evropa. Ale o jejich konci se mluvilo už před 20 lety s nástupem MPV. Dokonce i VW tehdy prohlásil, že VW Golf Variant IV je poslední a v nové V. generaci jej nahrazuje Golf Plus, který se do budoucna měl stát nejprodávanější karosářskou verzí řady Golf. Výsledek? Golf Plus zmizel na propadliště dějin a VW Golf Variant se vrátil. A znám spoustu lidí, co si za své vlastní peníze koupili kombíka.
4.Těžko říct. Otázka homologací je džungle. Co je nový model, co ne. Jde to různě obcházet a nebo prostě vrhnout na trh nějakou sérii nedodělaných aut ještě v roce 2022, s Octavií IV to v roce 2019 udělali stejně.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 06:50
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Nevěřte tomu, že vrcholní představitelé a lobbisté z řad automobilek svůj díl nedostanou, už jsem to tu psal mockrát, něco jako zlý úředník s jediným světonázorem neexistuje, je to jen úředník, který plní přání tak, aby byli spokojeni všichni stakeholdeři (stejní sedí na našich ministerstvech a úřadech). Lid = politici = korporáti. Lid dostane eko, je to in a jsou šťastní (koho zajímá pár plácalů v diskuzi na ACZ), politici hlasy a automobilky odbyt pro nové auta, spalovák mají všichni, teď se jim prodá EV a hezky se to zadotuje, protože ekologie teď frčí, musíme chránit planetu, jíme vegansky a recyklujeme.... což se už děje koneckonců i u nás :) Win - Win - Win situace... stejně je to se vším, tomu se říká kapitalismus v jeho reálné podobě.

Byl jsem přítomen v prosinci 2019 na uzavírání Green Dealu... to by jste nevěřili kolik tam bylo vrcholných představitelů nadnárodních korporátů, kteří už se tam tetelili, jak to bude zase nový impulz pro spotřebitele a prezentovali tam poté, jak jejich společnosti dodržují všechny možné i nemožné fair trade a sustainable postupy, takže se je nemusíme bát podpořit a všichni si navzájem tleskali :)
25. 8. 2021 06:43
Re: Další poděkování zelenoekořiťolezům
Kombi nebude protože se prodává málo.
To je ten důvod. Opět rozhodl zákazník.
Malé kombi už nevyrábí nikdo a asi ví proč.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 06:42
Re: Se přiznám...
Bylo to zánovní auto, liftback s DSG a 1.0TSI, komfortem to bylo příšerné. Ta 1.2 TSI 81kw myslím z roku 2017 byla trochu lepší, sice to samozřejmě na příčných nerovnostech bouchá (to i Scala či služební Oktávka), ale nebylo to už tak šíleně hlučné. Prkenné to bylo, jako každá obyčejná Škodovka, ale vesměs neutrální, neurazí, nenadchne, výhoda byla, že do stovky je ten motor na to auto ideální a není to brzda provozu, i když to jede spíše s charakteristikou dieslu :D
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 06:39
Re: RIP
Taky crossovery nemám rád, ale nemyslím si, že by Kamiq proti Fabii kombi žral výrazně více.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 06:38
Re: RIP
A co kdyby si mi odpověděl na ten tvuj blud, že jsem někde napsal o Kamiqu, jak o rodinném autě? :D
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 06:37
Re: RIP
Ve své 4. generaci nevím, líbí se mi a jako druhé auto bych ho bral radši, než Fabii (mam Renault radši :D), ale třetí clio bylo uvnitř fakt veliké a jako kombík Fabii směle konkurovalo. Pětka už nepřišla, škoda, přitom technologii na hybridizaci mají, Clio 5dv se nabízí jako hybrid.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2021 06:36
Re: EURO7
Kdyby o malé kombíky byl v Evropě takový zájem, nemyslíš, že by je jiní výrobci nepřestali vyrábět dávno před tím, než se o nějakém EU7 vědělo ? Zamysli se trochu.

Proč radši vznikne EV crossover SUV namísto PHEV malého kombíku? Myslíš, že by tu technologii neuměli zastavět do auta velikosti Fabie? Můžeš namítat něco o staré platformě, ale jednou příjde nová, která to umožní a nepostaví na ní karoserii kombi, ale SUV/Crossover, protože to lidi takhle chtějí a kupují, podívej jak se prodávají v této třídě auta jako Peugeot 2008 a Renault Captur.... tyto automobilky kdysi mívali taky kombíky... a zrovna Renault do Clia HEV montuje, takže kdyby byl po malém kombíku zájem, určitě Clio kombi má a i takové, co bude plnit moderní emisní normy... jenže realita je taková, že to za chvíli sežere i Cesgment..
25. 8. 2021 06:15
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Máš jen napůl pravdu, je to KylieSakra. A že se vrátilo politikaření? Když o autech není co psát, pak přijde tapetování "politiky". ;-)
25. 8. 2021 06:13
Re: Odbory
Odbory? To odboráři vlastní fabriku? To leda, že vyhraje Bartoš volby ;-)
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2021 23:44
Re: logicky krok od VW
V Evropě pořád v C ani D segmentu bez kombi neuspěješ. Sedany v USA hodně upadají a v SUV jezdit nebudu.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2021 23:41
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Ale bylo to vymyšleno v souhře s VW, to bezesporu.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2021 23:35
Re: Fail jako Brno
1/3 přece není málo. Navíc teď by byla lépe použitelná jako rodinné auto, klidně místo starého C segmentu.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2021 23:34
Re: Se přiznám...
Obecně to rozhodně neplatí, nové může stát stejně jako roční.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2021 23:31
Re: Se přiznám...
Auto, ve kterém jsem měl totálku po 5 tisících km, bylo za pár měsíců v autobazaru. Takže bych byl opatrný.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2021 23:29
Re: Se přiznám...
Myslím, že oficiálně nic nezaznělo.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2021 23:28
Re: Se přiznám...
Tak ono úplně stačí, aby měl přehuštěná kola, nebo prodejce zapomněl podložky, nebo jsi možná jel vzadu. Říkal jsem ti už dřív, že není pravda, že by poslední kusy byly prkenné uskákané kozy.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2021 23:23
Re: RIP
Třeba Clio kombi bylo dost specifické. O něco větší kufr, ale místo vzadu žádné. To se nedává srovnávat s tím, co byla svého času Felicia a co mohla být F4. Levné, ale prostorné auto.

Nechápu, že se stále vyplatí propagovat crossovery/SUV, když u výchozích modelů se řeší každý jeden gram CO2.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2021 23:17
Re: RIP
To sice ano, ale čekalo se, že Scala skončí. Není to úspěšný model.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2021 23:16
Re: RIP
Já si myslím, že by se to vyplatilo. Jinak by tehdy nerozhodli, že pro ni přecejen výrobní kapacity uvolní a budou ji dělat. Ale holt malá auta flotilovým emisím nepomáhají. Crossover? Tak na ten z vysoka kašlu, zbytečně užrané na dálnici, ošklivé, nechci.
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2021 23:07
Re: Již dávno se psalo,
potom sa ale pisalo ze bude aj fabia v kombiku.... skoda ze nakoniec nebude... zrovna v tejto uz dospelej generacii by to uz bol aj celkom paradny rodinny kombik.. ziadne orezavatko... mohli mat v skode dalsiu spustu zakaznikov ...
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2021 23:05
Re: Další poděkování zelenoekořiťolezům
o to je to cele smutnejsie ze kazdemu z nas je jasne ze kombik od fabie by uspech mal... tu neslo o nejake maloseriove kabrio ci kupatko ktore preda par kusov... fabia v kombiku by proste bola trhak... ale tak co uz.... niekomu to zrejme nehra do karat.... a mozno aj ten coraz vacsi uspech skody tiez v koncerne niekomu lezi v zaludku .. bohvie...
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2021 23:02
skoda
kombik od fabie by podla mna uspech mal... ale ok logiku v tom uz nehladam.. doba je aka je... iste veci uz nejde brat logicky.... treba to brat uz cez prachy a cez kdejake normy a tabulky ... kazdopadne za mna by fabia v kombiku bola velka supa... co uz .... vdaka bohu aj za tu klasicku fabiu hatch ... pretoze bohvie co nas caka zanedlho .. male auta tiez akosi uz miznu .... 2 tonove elektra za 3 melony su proste novodobou spasou ludstva no.... vivat ekologia
Avatar - Emel
24. 8. 2021 22:35
Re: Fail jako Brno
Pokud se nepletu, tak nová Astra Caravan bude kopie 308SW.
Fabia sice sdílí platformu i motory, ale jako kombík by byla jediná.
24. 8. 2021 21:57
Re: Další poděkování zelenoekořiťolezům
Amen. :yes:
24. 8. 2021 21:43
Re: RIP
To jako že já jsem si koupil Scalu? No ono to vůbec není špatné auto, ale moje volba to tedy není! :-)
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2021 21:18
Další poděkování zelenoekořiťolezům
Další model, který padl za vlast díky zelenoekořiťolezům. Skvělé.

Poptávané, úspěšné a zákazníky chtěné modely kosí jak covid důchodce jen proto, aby mohli vyrábět EV nesmysly, které nikdo reálně nechce, nepotřebuje a nepřispívají životnímu prostředí zdaleka tak, jak je politicky diktováno!

Západní Evropa to bez Fabie Combi přežije. Pro chudší východní Evropu je to ale solidní zásah pod čarou ponoru.
24. 8. 2021 21:16
Re: kombik
V tom prípade mi zbytočnejšia príde Scala. Zbytočný bol už Rapid a Scala už úplne. Podľa mňa medzi hatchbackom Fabia a Octaviou je priestor práve na kombi Fabia, na nič iné. Je mi divné, že sa im viac oplatí vyrábať odlišný model ako kombík, ktorý má väčšinu dielov zhodných s krátkou Fabiou.
Avatar - Otrava
24. 8. 2021 19:38
Re: Se přiznám...
To mi připomnělo, jak jsem hledal rozumné Mondeo. Narazil jsem na raritu, ročník 2007, nájezd pár desítek tisíc, servisovaný... za šílenou částku. Člověk si řekne "hmm, ví co má a co nabízí".
Ukázalo se, že se skladováním se nikdo nepáral - byl to zatím nejvíc zrezivělý kus, na který jsem kdy narazil... podvozek mohl závidět kusům s 200-300tisícovým nájezdem .)

Ale vlastně chci jen souhlasit - šílená doba a najít rozumný kus je pomalu výhra v loterii. Zatím jsem se akorát neučil kterým modelům se vyhnout a proč... a propadl těžké skepsi .)
Avatar - Mikesus
24. 8. 2021 19:35
Re: Se přiznám...
některé ano, některé ne. Ale to nemá cenu řešit konkrétní hodnotu. Několik let záruky za to stojí.
Avatar - Otrava
24. 8. 2021 19:28
Re: Se přiznám...
Zajímavý. Já nedávno vyzkoušel Karoq (tuším že na 16kách) a byl jsem zvědavý, protože jsem nic nového od koncernu už dlouho neřídil. Auto pěkné, ale ten podvozek byl na mé poměry dost tuhý a dával pocítit každou nerovnost. Silné rozčarování, protože i pomyslný předchůdce Yeti byl měkčí na podobných kolech (a to ho beru za auto s tužším podvozkem) a jako bonus s přehlednější karosérií a světlejším vnitřkem (větší plocha oken).
Za mě vcelku rozčarování...
24. 8. 2021 18:51
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Ano, pokles zájmu o kombíky oproti dřívějšku je. Ale ne takový, aby to samo o sobě ospravedlnilo konec Fabie Combi.
Jinak v USA měli povinné katalyzátory v 70. letech. V EU šlo auta bez katalyzátou prodávat ještě v 90. letech. Tolik k emisím.
24. 8. 2021 18:42
Re: Fail jako Brno
Jasně, kombík se začal vyrábět dřív, hatchback zase dříve skončil, plus minus to jěka sedí :-)
Co se týče unifikace, tak tam bych to viděl ve prospěch Škodovky, která sdílením dílů mezi karosářskými verzemi doslova proslula, což začalo už Formanem a pokračovalo to i u Fabií.
Naopak Opel a Peuegotu byli vždycky mistry unikátosti karosářských variant. 308SW má (a nová generace taky bude mít) delší rozvor než základní 308, to už jsou v podstatě dvě odlišná auta. Opel ale trumfuje svým Kadetem E, který měl kombík nejen klasický pětidvéřový, ale i třídvéřový v osobní pětimístné verzi a třídvéřový v nákladní dvoumístné verzi.
24. 8. 2021 18:36
Nová Fabia je navržená délkově mezi
hatchback A0 a nižší střední třídy. Asi už proto s tímto (smutným) výhledem. Ale jinak je to velmi povedená volba (i její provedení - užitná hodnota je veliká!).

Poznámka:
Favorit byl tehdy délkově také tak volený (do mezery) - byť kombík komunisté povolili. Bohužel nepovolili kupátko - pickup později byl.
24. 8. 2021 17:58
Re: Se přiznám...
Yaris je bezpečný a 1.5 comfort style+tech 415 vs fabka 3 kombi 70kw zhruba stejná vybava i cena nebo vzít roční do 20tkm s 81kw.Pak už jen ten Hyundai i30 1.5 co zrovna testují ale ten už je velký nejspíš pro ženu.
Avatar - Amaterasu
24. 8. 2021 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 8. 2021 17:43
Re: RIP
sakra já myslel že nemá rád disproporční auta a pak si pořídí špagetku, no toto
Avatar - Mokrous
24. 8. 2021 17:40
Re: logicky krok od VW
Smutné rozhodnutí a nejhnusnější karoserie, kterou nikdo za svoje peníze nekupuje???
To jako vážně? To lze dát “do jedné věty”? Zajímavý myšlenkový pochod.
Já třeba kupuju za svoje vždy zásadně nové kombi vozy. Nic lepšího na 4 kolech zatím nikdo nevymyslel. Ve smyslu maximální praktičnosti, funkčnosti a ekonomiky.
24. 8. 2021 17:36
Již dávno se psalo,
že Scala, Kamiq nahradí Fabii Combi.
24. 8. 2021 17:34
logicky krok od VW
zrusenie Fabie combi je uplne logicky krok. :yes:

Dovody:
1. male auta = male zisky
2. MQB nema kombi verziu. Fabia je klon Ibizy, teda rychlo a lacno pripravitelna na vyrobu. Kombi by sa muselo pripravovat samostatne. To skodovke nikto pricetny nedovoli.
3. kombi nema buducnost. Je to najhnusnejsi typ karoserie. Vacsina sveta jazdi na sedanoch alebo SUV. Kombi je prezitok a postupne upadne do zabudnutia. Posledne kusy prezivaju vo firmenych flotilach, kde ich vyuzivaju zamestnanci, ktorym je auto pridelovane - ale ktori si ho nemozu dovolit za vlastne peniaze.
4. F4 bude uvedena pred zavedenim povinnosti automatickeho znizovania rychlosti, ktore bude platit myslim od roku 22. Pretoze kombi by to nestihlo, potom by kombi muselo mat inu povinnu vybavu ako kratka verzia.

Zaver: F4 bude dobry, pekny model, posledny pred povinnym zavedenim obmedzovacov. Absencia kombika je smutne, ale logicke a racionalne rozhodnutie majitela.
Avatar - Amaterasu
24. 8. 2021 17:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
24. 8. 2021 17:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
24. 8. 2021 17:07
Re: Obrovské zklamání, skoro až zrada od Škodovky, ale asi n
Ty musíš strašně trpět s tímhle hokejem v hlavě...
Avatar - Emel
24. 8. 2021 17:05
Re: Fail jako Brno
Astra Caravan se o náklady na vývoj kombíku podělí s 308SW... zatímco Fabia na to zůstala sama. A taky možná bude z té Astry výhledově lepší marže. Jo, je evidentní, že to je na hraně... proto taky ta show s nebude/bude/nebude...

PS: ten podíl kombíku u první generace není úplně fér, protože kombík přišel cca. s ročním zpožděním... správně bys měl počítat čísla až od 2001 dál. Třeba 2001 to bylo 144t hb vs. 92t combi.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 17:04
Re: Se přiznám...
Vsak jo, ja popisuji, ze jsem sehnal a jsem spokojen a kazdy at dela tak, jak uzna za vhodne, meli jsme docela dost aut i od nova a ma to neco do sebe, nikomu svuj nazor necou, jen rikam, ze se da sehnat ojetina i takova, ktera nemusi byt past. Mne to bavi, nekdo listuje ve volnem casu na seznamce, nekdo v bazarech :D
24. 8. 2021 17:02
Re: Se přiznám...
Fabia konkurenci nemá.Tipo kombi je už C segment?
Avatar - JFK
24. 8. 2021 17:00
Re: EURO7
Jakej nezájem, co to meleš? seš dost mimo, stejně jako že tu mám dva nicky.. nesuď ostatní, podle sebe.
Jestli nechápeš tak základní věc, že od EU7 2026 jedině s PHEV znamená tři roky produkce, což se na platformě, která to neumí nevyplatí, nefabuluj, že o to auto lidi nemají zájem.
Avatar - Amaterasu
24. 8. 2021 16:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
24. 8. 2021 16:50
Re: Obrovské zklamání, skoro až zrada od Škodovky, ale asi n
Kde píšu o Unii ty magore!?!
Avatar - Emel
24. 8. 2021 16:50
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Zlí... to bych asi neřekl, ale prostě věří tomu, že je potřeba dosáhnout uhlíkové neutrality... a věří tomu, že jednou z cest je omezení CO2 z aut a přechod na EV.

Důsledkem je pak třeba to, že regulátor sebere peníze FCA a dá je Tesle - to určitě nebylo vymyšleno v souhře s FCA.
Avatar - Amaterasu
24. 8. 2021 16:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 8. 2021 16:37
Re: Fail jako Brno
To ano, ale ne o moc. Třeba u první generace bylo 8 % sedanů, 37 % kombíků a 55 % hacthbacků. Jasně, 40 tisíc vyroběných kusů dané karosářské varianty ročně už je asi na hraně, ale takových dneska bude. Opel Astra má nižší prodeje než modelová řada Fabie a jeho další generace se plánuje v obou karosářských variantách.
Avatar - Mokrous
24. 8. 2021 16:35
Re: Obrovské zklamání, skoro až zrada od Škodovky, ale asi n
Gratulujeme potrefené huse k nákupu objektivně horšího, zato dražšího vozu.
Avatar - Fauda
24. 8. 2021 16:32
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Jako vy opravdu věříte, že nějací zlí evropští úředníci diktují automobilkám ? Myslím, že tyhle dvě party jedou v naprosté souhře. Evropská ekonomika je závislá na automobilkách, není proč ji omezovat. Prosazování emisních norem a elektromobility, to jsou jen nové výzvy, směry a cesty k dalším ziskům. Automobilky rozhodně nejsou žádní chudáčci
Avatar - Fauda
24. 8. 2021 16:26
Re: Obrovské zklamání, skoro až zrada od Škodovky, ale asi n
...všichni jsou psychopati jenom já jsem letadlo ;-)
Avatar - Amaterasu
24. 8. 2021 16:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 16:11
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
tapetovat své neoblomné pravdy na Auto.cz jakýmsi prapodivným hamunakódem. To je jedno. Justice for All...
Avatar - Amaterasu
24. 8. 2021 16:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 8. 2021 16:05
fabie kombi mela smysl kdyz jsme chudy ujizdeli z komunismu
ted kdyz prijizdime do kapitalismu, tak kombikovavou oktavkou nebo spis supem
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 16:00
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
Hamuna? To jsi to dlouho nevydržel...
Avatar - Amaterasu
24. 8. 2021 15:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
24. 8. 2021 15:44
Re: Fail jako Brno
Dřív to bývalo víc vyrovnané... a i ta celková čísla Fabie bývala lepší. 40t za rok je pro automobilku prodávající milion aut fakt asi na hraně... i když částečně to může být stářím modelu a nová generace by to asi zvedla.
24. 8. 2021 15:44
kombik
Tak mozno je naozaj kombik zbytocny, lebo by vytlacil Scalu
Avatar - JGucci
24. 8. 2021 15:43
Odbory
Odbory nechtěly pustit výrobu Superbu do zahraničí, pak přišla zpráva, že nový Superb se bude vyrábět v Bratislavě a za to bude mít Škodovka Fabii combi....po půl roce přišla Škodovka i o toho kombíka = odbory se nechaly pěkně koncernem nachytat.

Škoda se prezentuje jako rodinná za slušné peníze. Opak je pravdou, Rapid liftback nemá adekvátní náhradu (Scala nemá "obří kufr") a teď končí i Fabia combi :no:
Avatar - SKAY
24. 8. 2021 15:34
Cena
Tak po tomto oznámení a za ,,stejné,, peníze co se nabízí I30 to budou kombiky u každé chaty. A. Vaculík :yes: nejčtenější články v ČR.
A Scout line asi nebude...
24. 8. 2021 15:32
Re: Hmm, tak Dacii MCV...
A kdo jiný za to může? Nebýt tlaku Bruselu na elektromobily, tak Škodovka chystá novou Fabii Combi pro běžný lid a nikoliv nějaký dvoutunový elektromobil za milion.
24. 8. 2021 15:32
BEV
Malé BEV combi? Za mega? To bude trhák. Konec mobility pro střední třídu. Konec se nevyhnutelně blíží...
Avatar - Amaterasu
24. 8. 2021 15:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 8. 2021 15:15
Re: Fail jako Brno
1/3 je velmi dobrý výsledek. Nebo dříve byl, dnes už to asi koncernu VW nevoní.
Avatar - Amaterasu
24. 8. 2021 15:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 15:05
Re: Se přiznám...
Asi Indická verze :D :D :D ten poslední
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 15:00
Re: Se přiznám...
Ve výsledku při takovém pátrání ztratíš spoustu času a nervy. Hele, za tu současnou Fábii nějaký peníz dostanu a protože je to Fábia s dobrým motorem a pravidelným servisem, tak v CZ podmínkách to bude tak akorát na solidních akontaci a jede se dál dalších 6 let...
24. 8. 2021 14:59
Re: Se přiznám...
A na to, že auto ztratí 100 tis. jen vyjetím od prodejce jsi přišel jak?
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 14:58
Re: Se přiznám...
Já jezdil třemi Rapidy, nejdříve to byl začátek produkce, vezl jsem se vzadu, to bylo peklo, rány od podvozku, hluk. Pak konec produkce 1.0TSI s DSG, opět rány od podvozku, jel jsem jako spolujezdec. Nakonec jsem letos poprvé řídil jeden z posledních 1.2TSI s tím nejlepším 81kw motorem a ten tak strašný nebyl... zvláštní.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 14:55
Re: Se přiznám...
Já třeba vzal dvouletý operák za poloviční cenu nového auta, vychytal jsem dobu, kdy se trh přehltil koncem levných operáků, sranda byla, že za rok či dva takto ojeté stejné auto (v tu dobu už 4 leté) stálo stejně, protože se zdražovalo :D Mám ho už 3 roky a spokojenost, nýbrž jsem si ověřil vše v autorizáku a zjistil, co s ním bylo a nebylo děláno a pokračuji v servisním plánu.. snad vydrží ještě pár let.

Dobrá ojetina se dá sehnat i stará, ale chce se to kolikrát odprostit od těch zavedených hospodských povídaček typu "nesmrtelné TDI" a podobně (což dost rozcupoval zrovna Vaculík při aktuálních recenzí ojetých Škodovek a VW) a i přesto, že víš jaké modely hledat, tak je to jehla v kupce sena. Já koupil 12tileté auto s plným servisem a nájezdem jako u dvouletého operáku, vše po ověření v autorizáku, ale přiznávám, že těch aut je tak strašně málo a dnes, skoro rok poté, je ten trh s ojetinami brutálně přebraný. Kamarád teď shání ojetý a benzinový hatchback do 200 tisíc a je to síla, jak ta auta vypadají.
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 14:50
Re: Se přiznám...
Záleží, v jakém režimu to dvouleté auto jezdilo. Pokud to byl operák, je třeba hodně rozlišovat, která leasingovka se "starala", zda například nebyla ta ojetina opečovávána v režimu "Economy". Také je těžké se dopátrat, zda to vozidlo bylo v nějakém fleetu a jezdil s tím jeden řidič nebo každý, kdo měl nohy a ruce. Pokud to byl soukromý majitel... víš co? Fakt ne. Raději si nakonfiguruju to, co v autě doopravdy chci a budu mouchy vychytávat v rámci záruky.
24. 8. 2021 14:45
Hmm, tak Dacii MCV...
...zařízli bez náhrady a nová Fabia Combi nebude. "Bravo", ekoteroristi z vedení EU, tento útok na středo- a východoevropské rodiny se vàm skrze vaše absurdní emisní normy "povedl" na jedničku! :-O :-( :no:
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 14:43
Re: RIP
Proboha kde jsem psal, že je Kamiq rodinné auto? :D Mimo to, že jsem už pochopil, že tvým novým přírůstkem je Scala v manuálu, tak si ještě jednou přečti co píšu.


Já Kamiq zkoušel, kufr velký nemá, ale větší, než podobné crossovery, taky si nemyslím, já osobně, že by jakékoliv SUV do velikosti C segmentu mohlo nahradit stejně velký kombík, to už se pak bavíme o těch opravdu velkých SUV s velkým kufrem. Sám jsem tu psal mnohokrát, že jsem zkoušel přepravit v SUV rodinu s kočárkem a nebylo to nic moc, ale bohužel je to tak, že si lidi taková auta kupují jako rodinná, protože je to trendy jezdit v SUV/Crossoveru, znám hodně mladých rodin, co se radši tísní v nějakém B či C segmentovém SUV, než by měli kombík, jejich boj... mne tohle nevyprávěj, mám 2 kombíky a jsou mi malé na delší dovolenou.
24. 8. 2021 14:40
Re: Se přiznám...
Není ojetina jako ojetina. Max dvouletého auta s nájezdem do cca 40 000 km, prodávaného značkovým dealerem, bych se vůbec nebál!
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 14:39
Re: Se přiznám...
Scala je vlastně ideální volba a tam bude spíš zakopanej pes, než nějaký emise.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 14:39
Re: Se přiznám...
Neříkali, že má skončit bez nástupce ?
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 14:37
Re: Se přiznám...
no, máš pravdu. Rozhodně to neskáče jako svého času Rapid.
24. 8. 2021 14:37
Re: Se přiznám...
Jedině Scala. Ta je nové Fabii Combi jasně nejblíž. Odhaduji, že prodeje Scaly na českém trhu se nyní výrazně zvýší...
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 14:35
Re: Fail jako Brno
Mně je jí líto proto, že v rámci cena/užitná hodnota konkurence opravdu nic podobného nenabízí. A protože mám osobní zkušenost se spolehlivostí, tak lituju ještě víc. Co ta současná vydrží je až neuvěřitelné.
24. 8. 2021 14:34
Re: RIP
Viděl jsi někdy ubohý kufr Kamiqa? Asi ne, jinak bys nemohl tvrdit takovou blbost, jako že je to rodinné auto! Když už nějaký model Škody pro českou rodinu kromě Fabie Combi, tak jedině Scalu!
Avatar - Emel
24. 8. 2021 14:25
Bude / nebude
Tak už se konečně rozhodněte... už jste jak Mazda s Wankelem ;-)
Avatar - Emel
24. 8. 2021 14:23
Re: Se přiznám...
Že se sedí vejš beru. Ale přišlo ti to uskákaný? Mně ne, a to jsem jel verzi se 17", což už je asi spíš nadstandard.
Avatar - Emel
24. 8. 2021 14:16
Re: Fail jako Brno
Fabie Combi je mi líto, ale zase takovej prodejní hit to nebyl. V posledních letech se podíl kombíku držel cca. na 1/3 vyrobených Fabií... a Fabia jako taková taky není ve své třídě taková hvězda (jako je Octavia).
PS: co že mohl všem vytřít?
Avatar - Mokrous
24. 8. 2021 14:13
Obrovské zklamání, skoro až zrada od Škodovky, ale asi neměl
Sice nejsem kupec Fabie, už jsme krapet vejš (i když pro partnerku do města a na chalupu by to kombi nebylo marný), ale zrovna Fabia Combi by byla úžasný unikát svého druhu.
Vynikající praktické, nenáročné auto za rozumnou cenovku. Já kombíky miluju a nesnáším SUV.
Bohužel lidi radši kupujou 3,14čoviny a většina holt rozhodne. Ten zbytek rozumných rodin a chalupářů s nižšími příjmy má smůlu. Může jít do bazaru, nebo si koupit dražší, méně praktické a uskákané SUV a přidat se ke stádu. Beeeeeee
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 14:13
Re: Se přiznám...
V pořádku... já to tak jako ty zkrátka nemám.
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 14:13
Re: Se přiznám...
Já vím... hlavně je to ta loterie teda :)
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 14:12
Re: Se přiznám...
Tak strašné to není, že by člověk ztratil jistotu řízení, to zcela určitě ne... ale pro člověka, který prostě raději "sedí při zemi"...
Avatar - Emel
24. 8. 2021 14:07
Re: Se přiznám...
Hele uskákaný mi to nepřišlo... on má Kamiq relativně velký kola, takže ještě u 17" je tam solidní porce gumy (205/55R17 myslím). Ale taky bych radši klasiku.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 14:01
Re: Se přiznám...
Počkej, já ti nenutím ojetinu, jen obecně konstatuji, že to né vždy musí být průser.
Avatar - Roman Horký
24. 8. 2021 14:01
Re: Se přiznám...
To je relativní, já zase nejsem tak bohatej, abych měl na nové auto. Tedy abych vyvalil 100 tisíc jen tím, že vyjedu od prodejce.
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 13:59
Re: Se přiznám...
Je to pro mou ženu především. A pro tu nic ojetýho kupovat nebudu... protože je to moje žena ;-)
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 13:58
Re: Se přiznám...
Já vím... tahle země není pro starý :)
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 13:57
Re: Se přiznám...
Záleží jakou koupíš, může to být průser, nebo taky ekonomicky výhodnější řešení... je to zrkátka loterie :)
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 13:56
Re: RIP
Ano, je to tak, VW i Seat opustil Bsegmentové kombi dáááávno, Peugeot sice později, ale s 207SW to taktéž skončilo, Renault pustil kombík s příchodem pětkového Clia, prostě se to neprodávalo tak dobře a všem těmto automobilkám vyrostl Bsegmentový crossover, Kamiq, Arona, Troc(neboTcros ja ted nevim), Captur, 2008.. .a ty se prodávají více, než slušně.
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 13:54
Re: Se přiznám...
No, tak bohatej nejsem, abych ztrácel čas údržbou ojetiny. Z toho jsem vyléčenej jednou pro vždy.
PS: pánové a dámy, co kupujete ojetiny, neberte můj koment prosím osobně. V životě jsem měl také období, kdy jiná možnost, než kupovat ojetinu, nebyla.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 13:53
Re: Se přiznám...
Tak vidíš... a o tom to je...
Avatar - wakantanka
24. 8. 2021 13:52
Re: RIP
Na druhej strane dalo sa to čakať potom čo pustili do výroby Scalu a Kamiq. Fabka kombi by kanibalizovala najviac tieto dva modely z domácej stajne.
Avatar - Roman Horký
24. 8. 2021 13:51
Re: Se přiznám...
Já bych si myslel třeba Yaris, ale už slyším kufr, kufr, nemá to kufr. Tak asi nic, ale protože Fabia Combi nebude tak opravdu nic.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 13:51
Re: Se přiznám...
Já vim, to byl vtip, protože to je pravý důvod, proč nebude Fabie kombi, lidi kombíky nechtějí, bohužel :/
Avatar - Roman Horký
24. 8. 2021 13:50
Re: Se přiznám...
V tom případě, nesplní účel nějaká ojetina určená k likvidaci lépe, než nové (= drahé) auto?
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 13:49
Re: Se přiznám...
malej kufr, uskákanej kozel to je.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 13:48
Re: Se přiznám...
To přeci není konkurent Fabie, Golf začíná cenově tam, kde Fabie končí, nehledě na to, že je to větší auto ;) Jiný návrh ?
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 13:47
Re: Se přiznám...
Romane. Do Prahy, kde ti na parkovišti každou chvíli do toho někdo flákne dveřma, od kočičích hlav furt lítá nějaký svinstvo a ďobe to lak na karoserii a celkově do městského provozu fakt nebudu kupovat "auto".
Avatar - sorpersa
24. 8. 2021 13:45
Re: Se přiznám...
To je C segment a oveľa drahší
Avatar - DukeNukem
24. 8. 2021 13:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 13:42
Re: Se přiznám...
Který konkurent Fabie kombi je lepší ?
Avatar - sorpersa
24. 8. 2021 13:40
Fail jako Brno
:-| tak toto je najhorší ťah od škody v novodobých dejinách. Mohol vytrieť *** všetkým, jediný kombík v B segmente...oni ho zarežú... kks električky nenávidím čím ďalej viac.....Alebo, žeby za tým bola Scala??? keby Fabia vyšla v kombíku, neviem čo by to urobilo s predajmi Scaly, ktorá bude aj s krátkou mať problém...
Avatar - Roman Horký
24. 8. 2021 13:40
Re: Se přiznám...
Ber to pozitivně. Teď máte tedy příležitost si pořídit auto.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 13:39
Re: Se přiznám...
Kup Kamiq, buď moderní :D
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 13:38
Re: EURO7
Nespletl sis přehodit zpět na JFK? Hlavní důvod je nezájem, tak zněl i původní titulek.
Avatar - Tielman
24. 8. 2021 13:38
Se přiznám...
...že auto mé ženy je Fabia ScoutLine 2016 1.2 81kW (ten čtyřválec ještě). A že jsme ji chtěli vyměnit za novou Fabii v Combi provedení... A tohle JE zklamání.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2021 13:38
RIP
Jednou to přijít muselo, malé kombíky vymírají posledních 20 let a Fabie byla/ještě je posledním autem svého druhu. Lidi radši berou crossover a pro ten náš malinký československý rybníček se to nevyplatí, takže je tu Kamiq.

Když jsem viděl videotest Rasťo Chvály na 4. generaci Fabie, říkal jsem si, že jeho střízlivější verze už není tak hezká, jako na propagačních renderech ftopu, které se šíří webem. Přišla mi nafouklá na malých kolech, což by mohl trochu zlepšit právě delší kombík... no toho se nedočkám. Jedno z mála aut od Škodovky, kterých je fakt Škoda, že nebude....
Avatar - DukeNukem
24. 8. 2021 13:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.