Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Fabia Combi
Škoda Fabia Combi
Škoda Fabia Combi
Škoda Fabia Combi
160 Fotogalerie

Tak přece jen nebude! Škoda Fabia Combi musí uvolnit místo elektromobilům

Škoda Fabia Combi byla připravována pro rok 2023. Nakonec se však nové generace malého kombíku nedočkáme.

Automobilka Škoda Auto přestane vyrábět model Fabia v karosářské verzi kombi. Vyplývá to z dopisu zaměstnancům, který cituje ČTK. Ještě nedávno přitom sám předseda představenstva automobilky Thomas Schäfer tvrdil, že se nové Fabie Combi dočkáme.

„Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní ještě dále dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě. Potřebujeme proto nejen více elektromobilů, ale musíme se také rychleji, než se plánovalo, rozloučit s některými produkty se spalovacím motorem,“ uvedla Škoda Auto v dopise zaměstnancům.

„Společně jsme se proto rozhodli, že budeme důsledně investovat do budoucnosti a že se včas rozloučíme s modely se spalovacím motorem, jako je Škoda Fabia Combi,“ doplňuje vedení automobilky v dopise.

Je to tudíž další obrat v kauze nové generace Fabie s karoserií kombi. Už v roce 2017 jsme na základě interních zdrojů psali, že čtvrtá generace Fabie s karoserií kombi nevznikne. To se následně potvrdilo, když automobilka krok zdůvodnila tím, že pro malé kombi není dostatečně velký trh.

Loni se však plány automobilky změnily. Do čela Škody Auto přišel nový předseda představenstva Thomas Schäfer, který si novou Fabii Combi údajně prosadil. Na konci loňského roku tak tvrdil, že nová kombíková Fabia dorazí. Přijít ale měla se zpožděním po již odhalené Fabii hatchback, do konce roku 2022 se měla vyrábět ještě stávající generace Fabie Combi. Příchod přitom mělo umožnit přesunutí produkce příštího Superbu do továrny v Bratislavě, čímž se měla uvolnit výrobní kapacita závodu v Kvasinách.

Nyní je však zase všechno jinak a Fabia už ve své čtvrté generaci jako kombík nedorazí. Automobilce se údajně nepovedlo vůz navrhnout dostatečně rentabilní, aby se jeho produkce vyplatila, zvlášť v době stále přísnějších emisních norem. Škoda by totiž musela speciální vyvíjet derivát platformy MQB A0, žádné jiné auto s tak dlouhým zadním převisem na ní ještě nevzniklo, což by zvýšilo vývojové náklady.

V tuto chvíli každopádně není jasné, kdy produkce Škody Fabia Combi skončí. Stále je tedy možné, že se bude vyrábět ještě do konce příštího roku, jak bylo loni avizováno, už však bez nahrazení novou generací. Navíc není vyloučeno, že malé kombi nenahradí nějaký podobně koncipovaný elektromobil. Právě jejich nabídku Škoda hodlá rozšířit o další tři modely, a to i směrem dolů pod Enyaq iV. Buď jak buď, malé kombi se spalovacím motorem v nabídce mladoboleslavské značky končí.

Konec Fabie Combi však není jedinou plánovanou změnou vedení, jak do budoucna ušetřit. Škoda hodlá také zjednodušit nabídku.