Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Biosložky v palivech u nás a v Evropě: Jak se v nich zorientovat?

154 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neznám žádný předpis, který by nařizoval zvyšovat podíl z E5 na E10. Státy EU jsou pouze povinny snižovat emise. JAK toho dosáhnou, je na nich.

Klidně mě opravte, ale pokud by stát např. začal propagovat masivně CNG s menšími emisemi, tak klidně nemusí být ani E5.

Stejně tak EV mobilita není nutná, nejde o jedinou cestu a není jediný důvod ji v daném čase politicky tlačit hlava nehlava. Pokud EV bude dávat smysl, časem díky technologickému pokroku sama zvítězí.

E10 ničí motory. Tak to zkrátka je. Zvláště ty starší jsou na tom špatně. U nás jde o staré motory z Felicií, některé MPI a pak ještě i FSI, kde se vyloženě nedoporučuje použití E10. Seznam není problém najít.

E10 je zlo, navíc je to absolutní ekologický nesmysl a zvěrstvo - pro neznalé https😐/www.biomasakr.cz/
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Budicek. Verva 100 sa tak predavala uz niekolko rokov. Avsak pozor, pri niektorej Verve, uz neviem, ci 95 alebo 100, sa nedavno cosi menilo k horsiemu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Ulhaný, manipulující kašpárku, ETBE používaly všechny 100 oktanové benzíny už dávno, zatímco obyčejné 95ky měly biolíh. Nastuduj si fakta. až na pár vyjimek typu Eurooil.

ETBE je taky srágora, akorát menší jak biolíh. That´s all 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik měly % je zcela IRELEVANTNI, podstatné je, že ho měly. A nejen OMV, ale i Shell VPower Racing atd.

Moderní motor - jebka narvaná ekopí*vina typu dpf, dvěta turbama, olejovým intervalem 25 000 km, která se karbonuje, zapejkaj se jí turba (zdravím BMW) potřebuje 100 oktanové benzíny 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je přitom úplně absurdní, že EU vlastně umožňuje podporovat tohle a stejně jak tlačí EV pro "záchranu světa", tak stejně podporuje biosložky v palivech. I o těch dříve lhali jak jsou eko... Dnes už to není biosložka, ale pro změnu EV... Tohle je prostě EU, jedna velká lež a jen politika. O ekologii nikdy nešlo, nejde a nepůjde :-!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Emisní normy sou s náma od roku 1970, proto se v Evropě ještě v roce 1986 a to prosím v západní evropě prodávali auta s karburátory a bez katalyzátorů. zatímco v USA už měli dávno katalyzátor a vstřikování 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
tu emisní normu z roku 1970 splnila i kára z roku 1930 s poštelovaným karbecem vid, to si nám zapoměl sdělit.

ZNOVU OPAKUJU ULHANY MANIPULATORE A DEMAGOGU!!!!!!!! že v roce 1986 šlo koupit v západní Evropě auto bez ejdiného katalyzátoru a s karburátory. to nikdy není schopné splnit ani Euro 1!!!!!!

v USA katalyzátor1975 😄 😄 😄 Prvenství GM - viz https😐/blog.auto.cz/…l-opravdu-prvni/

A povinné vstřikování, jinak to nesplnilo nemise. to samé Japonsko. Ve slavné Evropě povinné nebylo a emise to splnilo i s karbecem.

Lháři a demagogu!!
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, EU nenařizuje povinné přimíchávání, ale chce po státech obecně snižovat emise z paliv. Za rok 2018 byly podíly benzínů prodaných v EU následující: 0,2 % E85, 11,4 % E10, 84,3 % E5 a 4,1 % E0 (benzín bez biosložky). V kterých zemích se E0 prodává, se mi nepodařilo zjistit.
Podobně nám EU nenařídila solární tunel, to je taky iniciativa našich zákonodárců a lobistů.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Vydychaj sa, ukludni sa.
Lepsie mat cisty benzin, ale ked raz to motoru nevadi, tak to nevadi.
A stare pekace sa mozu zariadit inak.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono je hlavně horší nesmět tankovat benzín za 31,60 a muset tankovat 100 oktan za 38 . Trošku nepatrný cenový rozdíl, že.

Jinak emisní povolenak dneska překročila 61...... Rusko tvrdě utáhlo kohouty a firmy se vracejí k uhlí. A zaplatí to obyčejný lidi, kterým zdraží elektřina o 15-20% a plyn o 20-30%. Takže důchodci, chícpněte! Politika neobolševické EU, pardon SEBR 😄 😄 😄
Michal220
Kde stojí benzín 31,60?já včera tankovat Benzina Zn 34,90 a až bude 95oct E10 každého boj co bude tankovat.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Michal220
Tak Ono je za 31,60 ale že bych si chtěl vědomě ničit motor to teda ne(lití vifu tk).Jo na dálnici je vždy dráž a hlavně o prázdninách.
Avatar - Anonym
Anonym
Na ono chodí stovky kontrol, nic nepančují. Vydělávaj na výtoči, maj marži jen korunu na litru a jejich 41 pump vytočí co 200 pump benziny 😄

33,50 N98 😄

A jsou dokonce levnější pumpy jak ONO, Green pro klíčany, zerogas atd atd

A to samé je to i s LPG
Michal220
Ta 98 byla v testu a dopadla velmi dobře ale nemá aditiva mazivostní tak Vif apod zase.Výtoč
no kamióny a 1000l nádrže
Avatar - Anonym
Anonym
Aditiva si tam naleješ sám a vyjde tě to levněji.
VIF, Sonax, STP atd
Lahvička stojí kilo a vydrží to na 1500 km 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Já zkoušel taky mraky adetiv. Sonax, STP, origo Mopar adetiva z USA, Wynns atd.

Adetiva do paliva prokazatelně fungují, ověřeno od známého z Ú
stavu paliv a maziv. co nefunguje je většina adetiv do oleje 😄

OMV 100 oktan, Shel Vpower 95 i Racing 100 sem tankoval taky, od Jaguar SuperV8 nebo do BMW650. rozdíl byl 0, jelo to stejně jako na 95 od ONO, Globusu, Radiusu atd atd 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
No rozdíl je v těch adetivech, kdy tam na celou cisternu chrstnou kýbl adetiv a máš adetivovanou 95ku.

Hele, kámoš jezdí s cisternou. Vím jak to chodí. Neboj.

Prostě šplouchout do nádrže každých 1500 km flašku Sonaxu či VIFu vyjde levněji a autau to prospěje víc, jak tankovat předražené prémiové benzíny.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
100 oktanů z 95ky resp. 98 lahvičkou udělám. Akorát ta lahvička se nejmenuje adetivum do paliva nebo čistič benzínové palivové soustavy ale ZVYSOVAČ OKTANOVEHO CISLA.
https😐/www.obchod77.cz/…--son514100.html


Takže udělám, ale je to samozřejmě nesmysl to dělat.

Hlavně proto, že většina motorů to vůbec nevyužije.

Víš proč se dává víc oktanů vůbec?
Avatar - Anonym
Anonym
Můžeš se dovzdělat. https😐/www.autoweb.cz/…tanovem-benzinu/

A jestli pak víš, proč se dávaj dvě svíčky na válec 😄
Michal220
Ony ty lepší paliva primárně udržují čistý vstřikování hlavně u řidičů co jezdí pomaleji,kolem komína bez dálnice a vlastně je nutné aditivovat hlavně přímovstřikové motory.Pokuď máš tyhle části motoru čisté tak stěží poznáš při 1 natankování 100oct nakou změnu tuplem u motoru který to nevyžaduje.Aditiva do oleje by mohli fungovat když dáš olej co tam nepatří.Už výrobce dává to nejlepší co může: spotřeba vs km nájezd.
Avatar - Anonym
Anonym
Přímovstřiky hlavně vyžadují občas to pořádně protáhnout po okresce nebo dálnici, jinak se to karbonuje.

Tam kam sem to lil já, to přímovstřiky nebyly.

Nic lepšího, než olej předepsaný výrobcem není, akorát u moderních aut už nesmíš dodržovat intervaly ale menit to max po 10-15 tis km.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
řada aut má nesmysly typu 20 000+ a používaj výhradně long life oleje, což sou řídké vody a ty motory maj při těhle nesmyslných intervalech ztráty až 1,5 litru oleje na interval. Karbonují se a při ujetí většího počtu km (typicky nad 200 tis km) to pořádně na tyhle vody nemaže, nebo už to má ztráty 4 litry oleje za interval, pokud to ještě nějaký šílenec dodržuje 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
U nás. Jinak ONO 31,90 , to je dražší o třicetník
http😐/www.tank-ono.cz/cz/index.php?…

U kartelu benzina, shell, mol, omv co maj na desetník shodnou cenu 34,90 netankuju.

Až ten E5 zakážou, nebude. Zbyde E10 nebo předražené 98 a 100oktany s ETBE
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
33,50 N98 u ONO 😄

Ono bere od Unipetrolu nebo z německa, chodí na ně ročně 100 kontrol od závistivé kartelové konkurence, takže benzín opravdu nepančují. To si nemohou dovolit 😄
A sranda je, že 41 pump ONO za den vytočí co 220 pump kartelu 😄
ryccardo
Docela by me zajimalo kolik tomu dementnimu trolovi Hamunovic plati za jeho agitacni cinnost. Ale je videt ze horlivost mu nechybi. 10 minut po tom co napises pravdu uz rozjizdi dezinformacni kampan proti tomu co pises. 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
A kolik ti kdo platí za tu tvoji agitaci? Já s Rohypnolem a spoustou dalších jsme jen obyčejný nas-raní jedinci, kteří vyjadřují nesouhlas se současným stavem. Proč ty se nás snažíš urputně přesvědčit, že nemáme být nas-raní a máme vrnět blahem? Zadarmo ty svoje tisíce příspěvků přeci psát nebudeš ty "editore", tak jaký je účel tvé přispivatelské činnosti? 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Nikdo nemůže bejt tak blbej, aby tady ZADARMO vytapetoval tisíce příspěvků, kde se bude snažit přimět nás, zbloudilé ovečky, přijmout tu jedinou správnou zelenou víru 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Všechno jde změnit, stačí chtít 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Troll placený zelený neobolševiky 😄 Asi pirát nebo STANista 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Bolešvik si ty, zelený, neomarxistický slouha Bruselu

Dokonale na tebe platí věta N.S.Chruščova z 12.10.1960 kterou pronesl v OSN, ale v pozměnné formě - "Jseš chudej Čecháček! Blbej px*** a lokaj neobolševiků z Bruselu!"
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
To víme, Nashi. Tak tam zajdi, třeba to pomůže
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
_Teddy_
"...Dá se tedy předpokládat, že ještě minimálně rok bude ohledně výkonnějšího, ale i dražšího benzinu E10 na čerpacích stanicích v Česku klid..."

A to vam kto zase nataral taku blbost ze E10 je "vykonnejsi" benzin? E10 je zmes 90% benzinu a 10% ethanolu. A ethanol ma asi o 1/3 nizsiu energeticku hustotu nez cisty benzin. Cim vyssi podiel ethanolu, tym je aj energeticka hustota vyslednej zmesi ethanol-benzin nizsia. Tak ako moze byt E10 "vykonnejsie" palivo, nez E5 alebo cisty benzin?
Avatar - Beefcake
Beefcake
Peknu blbost napisali a ty za to od hejterov mas minusky 😊
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Takže neplatí, že ve stejným množství ethanolu je uložené menší množství energie než v benzínu?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Aha to jsem nevěděl. Podle reklamních keců Benziny to vypadá zajímavě. Kdyby to nebylo drahý jako kráva, tak bych to možná i vyzkoušel. Nicméně beru jejich 95 natural a krmím to VIF, takže to považuju za dostatečně kvalitní krmivo pro motor.
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, benzín roku je ten, co je dražší na litru o 6,40 😄 😄 😄 😄

to se fakt vyplatí, pro 80% aut placebo efekt, bo těch 100 oktanů vůbec nevyužijou a že to žere o 0,2 litru na 100 km méně naprosto degraduje cenový rozudíl na litru.

Takže nesmysl.

A nejelpší sou šílenci, co to tankují do aut co měli předepsáno Natural 91 nebo dokonce nějaké 85 oktanové benzíny 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Všechny V8 ameriky maj předepsán v USA regular 87, čehož ekvivalent je nás natural 91 a na 80 oktanové benzíny jezdily všechna stará ruská auta před rokem 91 v rusku.

Takže ideální si koupit veterána ladu a nalít tam 100 oktan, to auto to fakt hodně využije. Akle i takový lidé sou 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Já vidím jako lepší řešení koupit si zrovna výkonný auto, který jede dobře i na normální benzín. Ne pořídit zdechlou chrchlu a pak vymýšlet jak z ní dostat o 1-2 koně navíc použitím superdrahýho paliva.
Avatar - Anonym
Anonym
Přeeesně.......

Nepotřebuju 100 oktan když mám 390 koní, nepotřebuju řešit detonace když mam 2 svíčky na válec a nepotřebuju mít adetivovaný benzín, když si tam naleješ adetiva z flaštičky za zlomek ceny.

A nepotřebuju hybrid, když jezdím za náklady R4 1,5 tsi s dvoutnovou károu co má 390 HP a V8 😄

A do veterána s karburátory nepotřebuju srágoru, na kterou auto nebylo stavěný a které ničí celej palivovej systém.

Ale jemu to nevysvětlíš.
ryccardo
Já pochopím, že si někdo koupí chrchlu s variátorem co nejede, ale pak by měl být smířený s dynamikou toho auta a nesnažit se vymámit z jalový krávy tele tím, že do toho zdechláka budu lejt super palivo. To bych si spíš koupil něco co má výkon. Přesně jak píšeš ty, a nedělal tanečky kolem paliva. Nevidím v tom moc smysl.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Jo takže dynamika Aurisu je srovnatelná jen s V6 od Ferrari? Si trochu fandíš 😁 😁

Otázka na tebe: proč si kupuješ dynamicky mizerný auto, když je pro tebe výkon podstatný? Proč si nekoupíš zrovna něco silnějšího? Já taky žehrám na fakt, že má Superb jen 160 koní, ale smířil jsem se s tím, že to jede jak to jede a nesnažím se to nijak čipovat nebo do toho tankovat nesmyslně drahej benzín jen kvůli pocitu, že to pojede možná malinko líp, tak proč to děláš?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Mor, cholera, mravenci - Bruselu jsou spojenci.

Pablb si rikej svoji babičce, neobolsevicka kreaturo
Avatar - Anonym
Anonym
Sem to ale popleta, vzala sem si Macbetha. Labut Avonska vid nemamterasu ani strejdu, ale do kanálu se vejdu 😂😂
Avatar - pradeda777
pradeda777
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Porad ta sama lez. pred 50 lety emise co2 u aut nikdo neresil. To je moda poslednich 20 let s tim, ze tak 5 let to zacina byt dotazeny do absurdity. Pred tim se to resilo jen tak na oko.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Tak hlavně jestli si pochopil, že s těma tvýma 50 lety lžeš. Emise CO2 se rozhodně 50 let neřeší. A když jsme u emisí škodlivých látek a ne bezvýznamného sodovkového plynu, tak to taky není 50 let. první EURO1, který začalo upravovat emise aut vzniklo někde začátkem 90tých let. V ten moment lze říct, že se začalo trochu řešit to co jde autům z výfuků. Přičemž až do EURO6 (tj. do roku 2014 to byla jen formalita, kterou bez problémů motory dávají. S nesmyslnýma požadavkama se začalo až po tomto datu a rok od roku se to rapidně zhoršuje, až jsme se ze situace před pár lety (ne 50ti jak píšeš ty), kdy požadavky byly ještě reálné a splnitelné, dostali do bodu, kdy EURO7 už žádný motor nemá šanci splnit bez toho, aby byl doplněný elektromotorem, baterkama a kabelem do zásuvky. Ne 50 let, ale 5 let!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
EURO 1 - 1992-

To není 50 let, bolševickej slouho.

Ostatní normy před euro 1, kterou splnil i 6,75 RR s dvěma karbecy bez jediného katalyzátoru, EGR či lambda sondy jsou normy pro srandu králíkům 😄
to splní i Willys z druhý světový 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
LZI, NESMYSLY, MANIPULACE!

papír snese hodně, ted realita o kolik se snížily emise 1970-1990 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Jak snížíš emise u auta s karburátory, bez katalyzátorů a lambdy?

Povídej, přeháněj. Čekáme na obsáhlou technickou nalejvárnu, kde nám to vysvětlíš. Jako starý technický guru máš možnost se předvést 😄

Že poladíš karburátor, použiješ kvalitnější benzín a zvýšíš kompresní poměr - to je snížení emisí jak brno čéče, to zachránilo aspon milion ledních medvědů 😄 😄 😄 😄 😄

Asi jako koko*tkjostká dohoda, uzavřená v roce 600 před naším letopočtem, kterou některé země začli plni 15 000 let po jejím uzavření. PAPIR SNESE VSE!!!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Oni jsou to neomarxisti a zelení bolešvici, jen se tak stydí si říkat a říkaj si liberálové, soc demokraté, zelení a piráti.

Ale jsou to obyčejní neomarxisti a zelený bolševici. 😄

Komunisti dotovali základní věci pro lidi - bydlení, jídlo, energie, dopravu.

Neobolševik dotuje nesmysly, co z lidí akorát dělaj žebráky.

V tom je rozdíl mezi komunistou a zeleným bolševikem.

Dodnes si ho nepochopil.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
PS: Čekáme na obsáhlou technickou nalejvárnu, kde nám to vysvětlíš. Jako starý technický guru máš možnost se předvést

Jak docílím výrazné snížení emisí u karburátoru bez katalyzátoru. Povídej. Předved se plácale.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Takže odpovědět neumíš, technické znalosti - NULA.

Klasika. obrázek si udělá každý sám. 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
žádný předpis nemohl být, když se tu prodávali auta bez katalyzátoru.

Můj Rolls žádný nemá. Ani žádnou RJ, lamdy nic. Pro USA a Japonsko ale už dávno měl vstřikování. Zajímavé že.

Nebo naše e😜ortní škodovky, sovětské lady atd pro trhy německa, která lada a škoda měla v roce 1985 katalyzátor na německém trhu? žádná vid 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Ne my bysme hledali stále nové a nové naleziště ropy, neobjevených a netěžných je ještě faaakt hodně a hlavně bycho vyráběli benzín i jinak než z ropy.

https😐/oze.tzb-info.cz/…yroba-a-ucinnost
Avatar - Anonym
Anonym
Jinými slovy kradli všichni.

Kontrolní otázka - jak může funguvat řežim, kde kradou všichni a kde je na nákladní vůz střední tonáže dle výkresové dokumentace potřeba 17 000 ks šroubů a reálná spotřeba je 24 500 šroubů a předpis na lakování je 25 litrů barvy a reálná spotřeba 47 litrů.

Děkuju za odpověd 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Lidi co kradou se musí zavřít, nebo jim za krádeže snížit mzdu.

A lidi co uměli makat, měli dobré výsledky, nekradli nebo přišli se zlepšováky a nápady, těm se měly mzdy zvýšit nebo dávat odměny.

A to je co tu nefungovalo.

A lidi co odmítali pro společnost něco dělat se měli nechat jít.

A hlavně nefungovalo vedení a lidi 25 let ve funkcích co ke konci už radši nic nedělali, aby je náhodou někdo neodvolal a nepřišli o koryto. Jejich heslem bylo "Kdo nic nedělá - nic nezkazí"

Takhle to nemůže fungovat v žádném systému. Chyba byla v lidech, hlavně v lidech.
ryccardo
Emise v 60tých letech a v roce 92 u motorů s karburátorem byly pořád stejný. V čem by se měly lišit, když to byl pořád karburátor bez katalyzátoru? Jediný vývoj, který se v tom udál byl bezolovnatý benzín, což byl velký pokrok. Jinak posun v emisích nula.
Avatar - Anonym
Anonym
Jde akorát nastavit lpeší nebo horší bohatost směsi a zvýšit výkon použitím propracovanějších karbeců. Jinak nic.
ryccardo
Ano taková je realita. Já čekám co z něj vypadne. Z toho důvodu přišlo následně vstřikování, aby se palivo mohlo do jednotlivých válců lépe dávkovat a následně i katalyzátory. To jsme ale v 90tých letech. Do té doby se nic zásadního ohledně emisí nedělo. Možná můžeme zmínit u dvoutaktů zvýšení poměru mazání z 1:25, 1,33 na 1:50 a později u kvalitních olejů i na 1:100. U čtyřtaktů ale nic takového nebylo. Emise v 60tých, 70tých a 80tých letech u benzínových 4 taktů prakticky beze změny. Pořád ta stejná koncepce motoru a přípravy směsi. Myslíš, že ten pitomec vůbec ví co je to karburátor nebo že ho v lepším případě někdy i viděl naživo a ví jak funguje? Spíš bych řekl, že ne.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Karburátory uz mela auta od 20 let. Nesmíš si plést karburátor a katalyzátor, ty technický Einsteine😂😂😂
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Na papíře se snižují emise už 50 let. Papír snese vše 😊

Soros, Merkel v kredenci, Thunbergove spojenci. Maňásková armáda, ta dá uhlí na zada. Nási vesnicí spalovací motor neprojede! Davej pozor! Greta naslouchá 😂😂

Gretu Thunberg hrůza jímá, uhlí pálí rudá Čína. Ten kdo nemá elektriku - nemiluje republiku!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
blábolíš z hladu, nic takové o psaní z Rakouska sem nepsal. Si to asi s někým pleteš.

Ještě si mi nevysvětlil, jak jdou opakovaně snižovat emise u karburátoru bez katalyzátoru. Stále čekám 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Já psal že neexistujou, ne že si psal z nějakýho jinýho profilu z Rakouska. Máš to volaké zmetené 😄 😄 😄

Stále čekám, takže trapný si akorát ty. Protože o technice nemáš ani páru 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - Anonym
Anonym
3cestny karburátor, chcipnu smíchy 😂😂😂🙏🙏😂🙏🙏🤦🤦🤦hodte na toho bolsevickyho Nashe uz někdo deku, to se nedá 😂😂😂
Avatar - Anonym
Anonym
Co děláš machra, kde si, kdo si? Pluzis se tu jak lemra, znalosti chabé, pleteš si karburátor a katalyzátor, obojí vod K vid 😂
😂🤦Tetu sis vymyslel, strejdu taky. Ty první svetova skupino.

Doktore, nebav se s tim hnupem!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Jakým způsobem se dají teda ty emise reálně snížit, když používáš stále stejnou techniku? Uber na smajlících a rovnítkách a zkus odpovědět.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Vysvětlil jsem mu jak to bylo a stejně si furt mele svoji. Před 50ti lety si mohl jezdit s čím si chtěl a na co si chtěl. Když jsem byl malej (rok 1983 cca), tak táta jezdil s Wartburgem na technický benzín řezaný naftou s trochou M2T. Co se linulo z výfuku si možná ani neumíš představit. A světe div se nikdo to vůbec neřešil. Policajtům to bylo úplně jedno, technický kontroly nebyly emise se neměřily. A to není ani 40 let. Hamuna je totálně mimo mísu. Odtrženej od reálnýho světa. Takže emise se reálně začaly řešit pár let zpátky. Do tý doby to byla jen fraška, aby se jako něco dělalo.
Avatar - Anonym
Anonym
Na technický benzín jezdil každej, kdo dělal ve fabrice kde byl a měl k tomu přístup (čti uměl to ukrást).

Stejně tak se kradly i motorvé oleje, brzdové kapaliny, fridex atd kde byla výroba aut nebo zemědělských strojů. A kradly se i barvy, šroubky, matice, relé, světýlka atd atd.

Každej šikovnej kutil měl světýlko do kufru v šáde z parkovačky z Avie či Liazu či tatry, co se dávaly nahoru na kabinu (na každý roh jedna). Atd atd.

Ten vůbec nemá ponětí jak to tu fungovalo
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
To se teda pleteš. Ne že nemá ponětí jak to tu fungovalo. On nemá ponětí jak to funguje ani teď 😁 Věří všemu co se kde píše jako naivní malý děcko. Tyhle hry na snižování emisí na papíře ještě neprokouknul.
Avatar - Anonym
Anonym
Věří bruselské propagandě a unijním pavědcům, které žijí z toho co pošle brusel (+ neoboševické eu země typu německo, norsko, švédsko, francie) a tak nemohou jít logicky proti němu.

Hitlerovi taky věřilo hodně lidí, někteří ještě v dubrnu 1945 😄 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
lžeš skutečně ty, NEMAMTERASU, ps už sis konečně koupil aspon blakon? 😄 😄 😄

Ulhaný neobolševický zelený Johne Nashi 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
No položil sis dobrou otázku, už by s tou léčbou měl začít, třeba ti to prospěje, jako Nashovi 😄


PS: někdo viděl agenta CIA a malou holčičku, někdo vidí netety a nestrejdy 😄 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Jsem rád že ji s s tím ztotožnil. Třeba až uvidíš netetu, které je 10 let pořád dejme tomu 40, jako Nash viděl jednu a tu samou holčičku 10 let a ta holčičcka byla celých 10 let ve věku 5 let, prostě nestárla, tak pochopíš jako pochopil Nash, že by ses měl léčit.

A třeba to na tu Nobelovku ještě dotáhneš a koupíš si i tu terasu 😄 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
VIZ já 10😁8
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Víš co, já tě vezmu ke kámošovi a strčím ti čumák k laufu ameriky z roku 1968 (podle tebe doba před omezováním emisí) a pak ti strčím hlavu k mým rollsu, rok 1985, podle tebe už x tý předpis na omezení emisí a pak ještě ke kámošovu žigulu 1988 a ještě k americe třeba z roku 1986.

Změříme, za jak dlouho se začneš dusit u auta co neplnilo emise a co je plnilo (na papíru) 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
amerika používala karburátory Edelbrock, Holley atd do zavedení vstřikování typu TBI (1980 GM) , kdy zpočátku to rozhodně neměly všechny vozy.
https😐/www.sae.org/…/content/800164/

Stejně jako ty katalyzátory.

Ve větší míře se to objevovalo od roku 1982. Nicméně v Evropě až někdy od roku 1988 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Blbe si říkej stojí fejkový tetičce a strejčkovi, resp. těm paranoidním představám, které vidíš 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Druhý největší trh s auty v Evropě - Rusko.

Už se vám ten domeček z karet začíná hroutit, za chvíli zkrachujete 😄 😄 😄
https😐/www.autoforum.cz/…ope-neni-v-unii/
ryccardo
Mě by zajímalo co jsou tyhle NE příbuzný za lidi. Teta, strejda znám, ale netchýně, nezeť a další ne-lidi to mi vůbec nic neříká 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
jj to jsou ti díky kterým si hraješ na kinga a bez kterých by si měl holou řiť a neřešil nesmysly, který řešíš teď?

Fajn, ale co je to za příbuzenský vztah?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
No kdyby mohla jen za konec Fabky kombi, tak by to bylo fajn. Bruselský soudruzi toho mají bohužel na svědomí mnohem víc. Např.

https😐/www.seznamzpravy.cz/…-zdrazily-153168

Jestli bydlíš v paneláku, tak to za chvíli asi poznáš. Já na nařízení EU můžu naštěstí kašlat. Mám kamna na dřevo, takže mě jejich nesmyslný klimatický cíle v tomhle ohledu nezajímají.
Avatar - Anonym
Anonym
Já sem rád, že sem z panelu před 3 roky utekl.

V panelu se dalo žít za totáče a chvíli po revoluci. To bylo SBD opravdu Stavební Bytové Družstvo.

Dneska to znamená Smrad, Borde* a Dupot 😄 😄 A ještě se pekelně prohneš, kor kdo to topí jako podnájem za 15-19 😄
ryccardo
Nemamterasu 😁 😁 😁 😁 :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Nemamterasu, sem opřenej o basu, do práce dnes nejdu, čekám na strejdu, možná přijde teta, co jmenuje se Gréta.

Basen o hammunákovi 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
No Piráty a Stan fakt volit nebudeme 😄

Jak říká Filip turek, to už je lepší i ten Okamura.

hele , mezi náma, Turek s vysokou školou a majetkem v hodnotě desítek milionů je taky pitomec bez mozku a vzdělání, jak se snažíš dehonestovat nás?
Nebo je to agent Kremlu? 😄 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
scadar
problem E10 je, ze stoji skoro stejne jako E5, tak spousta lidi nema moc duvod e😜erimentovat. Navic nekterym lidem pry s E10 stoupla spotreba. Ja zkousel v Miate jak E5 tak E10, rozdil jsem nevidel, tak jezdim E10, kazdych par centu se hodi, i kdyz je to jen malo.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
s0va
Jasně že nepanuje žádné nadšení pro E10. Kdo by taky chtěl dobrovolně tankovat do svého auta biosr***y 8-s
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Kevlar
Zdravim bratov cechov.
Ked budete mat uz povinne benzin s obsahom biozlozky 10% ratajte s tym ze vam ten benzin bude dojebavat motory a cerpadla v autach.Tie poruchy a problemy ktore ste este doteraz nezazili vas este len cakaju.Jednoznacne tankujte benzin E05 lebo u starsich aut to dopadne zle.Benzin s obsahom E10 agresivne zerie v palivovom systeme vsetko co nie je na tento benzin prisposobene.Koroduju trubky z kovu a gumenne a plastove hadice sa z vnutra deformuju a zvlnia lebo ta guma ci plast sa rozlepta.Motory s karburatorom su na tom este horsie lebo samotny benzin E10 s hociakym oktanovym cislom ma tu vlastnost ze viaze na seba vzdusnu vlhkost a meni sa na GEL.Ked nahodou benzin dlho stoji v karburatore tak zmeni svoje skupenstvo a zalepi karburator.Kosacky motorove pily a vyzinace vam rychlo odidu.Oprava je nakladna a narocna.Benzin E10 je klasicke auta s karburatorom rychla smrt.Je mozne si kupit ustalovac do benzinu E10 a ten vam potom vydrzi aj rok.Problem je cena ustalovaca.Je to proste drahe.A na zaver vsetci co mate auta uz prisposobene na benzin E10.Myslite si ze sa vasmu autu nemoze nic stat?Omyl.Ked motor auta aspon raz za tyzden neprestartuje a nejazdite na aute pravidelne , tak vam GEl zalepi cerpadlo a aj trubky.V niektorych pripadoch ratajte s tym ze si budete musiet kupit NOVE CERPADLO lebo to stare uz nerozlepite.Este perlicka na koniec.Etanol obsiahnuty v benzine ZVYSUJE ano ZVYSUJE spotrebu paliva na 100km.Ked sa vam nechce verit precitajte si nieco o autach nastavenych na palivo E85 a tam zistite ze spotreba je ovela vyssia ako pri beznom benzine z ropy bez aditiv.Vitajte v krutej realite toto uz nie je o ekologii ale o totalnom binise na ktorom niekto zaraba ale vy to nie ste.
Avatar - Anonym
Anonym
My to víme, Flexfuel auta na E85, které jsou FlexFuel z výroby maj spotřebu větší o 0,5-1,0 litru na 100 km, u aut , kde lidi jezdili u normálního auta (ne tovární FF) na směs 50:50 (50% n95/50% E85) byla spotřeba vyšší o cca 1-1,5 litru. A kdo jezdil u normálního auta na čistý E85, tak spotřeba vyšší až o 2,5 litru 😄

navíc moderní auta s přímým vstřikem to nesnášela.
Avatar - Anonym
Anonym
Rozumím správně, že to je dražší, zato ale méně energeticky výhřevné palivo?
Kevlar
Presne tak!