Souhlasim, ale s tou packou v mercedesu nemam problem, uznavam ze sterace jsou zvlastni ale zkusil to jednou a je to jasny.
Nicmene to vyndani kolecka je nestastna vec. Melo to byt presne naopak - touchpad pryc a kolecko ponechat.
Jinak jak rikam ja mam stesti a mam Ecko 19 tj s koleckem, ale zkousel jsem GLC s MBUX a popravde povazuju MBUX za krok zpet, predevsim kvuli tomu hlasovymu ovladani, to je hrozna vec. A nevim, jestli to jde vypnout.
Mimochodem v te me verzi pouzivam hlasove ovladani stale - ale ne to v aute. Jezdim stale s CarPlay a kdyz podrzis tlacitko mluveni na volatnu, mluvis s telefonem, ne s autem. Takze muzu prepinat mezi aplikacema a poustet si hudbu atd hlasem. Jinak na telefon nikdy nemluvim, ale v aute jo :-)
Nicmene ja to pouzivam v anglictine, a i tak je Siri celkem hrozna, myslim, ze cestinu neumi nebo jestli tak ani nechci vedet jak blbe. Tj pro bezneho cecha asi nepouzitelne.
No a ja jsem pred rokem jezdil 140kW Kodiaq Sportline 10 tis najeto a na autohold odskocil na pul metru. 110 kW TDi Passat B8 pred faceliftem (pred EVO) byl celkem v pohode.
Jak píše webpaja, na páčku řazení pod volantem se dá zvyknout rychle, ale že by to bylo ergonomicky nejlepší řešení, s tím nesouhlasím. Na tu levou páčku je toho pak moc, a volby stěračů mačkáním čudlíku, otáčením prstence a posunováním dalšího extra přepínače na páčce samotné (zadní stěrač), je všechno jen ne intuitivní, tohle rozhodně není vrchol ergonomie. Proč to tak MB má, chápu, čistý středový tunel, ale srovnám-li to s bmw, které na něm má volič AT, pak mi nepřijde, že by MB z absence voliče na tunelu vytěžil nějakou výhodu, větší odkl. plocha nebo lepší držáky nápojů. Je to prostě MB řešení, dá se na něj celkem bez problémů zvyknout, ale není to nejlepší ergonomie.
A infotainment, je další kapitola, není náhodou, že ten od MB nejlepší, verze s kolečkem a už slušně funkčním hlas. ovládáním (auta 2017,18,19), byla nejpodobnější právě idrivu. Touchpadová verze je vopruz a ta nová celopatlací už je "moderna" na úrovni mainstreamu.
Mám ho v Touaregu a potvrzuji, že jemnosti fungování v Mercedesu nedosahuje. Na páčku řazení MB si samozřejmě zvykneš rychle, když přeskakuji mezi MB a jinými auty, tak začínám puštěním stěračů.
Ale elektronický volič á la BMW, LR nebo AR mám stejně nejradši. ;-)
Infotainment MBUX je přes ten touchpad téměř neovladatelný. Nikdo nic lepšího než idrive nevymyslel. Hlasové pokyny baví chvilku, pak otravují. Kdykoliv v autě řekneš Mercedes, ihned se ztopoří Lady in trunk a mele. :-(:-!
Hele, tak to je zajímavý. Zrovna mám náhradní vozidlo Kodiaq 2.0 TDI 140 kW, najeto asi 20 tisíc. Hroznej posed, gumový řízení, kejvací podvozek, vysoká spotřeba, slabej zátah, škubavý DSG - všehno na howno. Nechtěl bych to ani zadarmo. A jak se to prodává...
Ale zrovna AutoHold mám pocit, že je snad ještě jemnější než v mým EVO 147kW Passatu. Jinak zbytek je oproti koncernovýmu bratránkovi jinej vesmír.
Ještě jsem neměl potřebu ho vypnout ani jednou. Všechny rozjezdy jsou naprosto jemňoučký, jako by tam ani nebyl. Škube to až při jízdě. Takže buď někdo neumí používat svoje auto, nebo lže a nebo je to kus od kusu jinak naladěný a nakalibrovaný.
Ja to znam z VW z mnoha aut, Golf, Passat atd. a v manualu je autohold super.
Jenze v automatu, presne jak zde lide pisou, se blbe parkuje a musis ho tudiz trapne vypinat a zapinat, kdyz parkujes na tesno. A taky zalezi co mas zrovna za auto - treba kamosuv Kodiaq fakt na autohold poskoci divoce o pul metru, nez stihnes vratit nohu na brzdu - nepouzitelny! Pritom v Passatu B8 to bylo jak rikas v pohode.
A ted mam Mercedes a samozrejme ze je to proslapnuti brzdy na autohold nejlepsi reseni. Za tyden si zvyknes a nechces jinak.
Stejne jako je nejlepsi reseni razeni automatu Mercedesackou pakou na volantu a vsechny ostatni funkce na druhe pacce. S nicim neni zadny problem, vsechno je po ruce a intuitivni. Tohle ma Mercedes ergonomicky proste vychytany.
A ted minutu ticha za odchod kolecka infotainmentu mercedesu do vecnych lovist (ja ho jeste mam haha)
Jaký model Passatu? Já nemám v B8FL žádný problém. Mám Travel Assist High. Když chci jet jako dobytek, tak jedu bez asistentů, když chci adaptiv na dálnici, tak si nastavím vzdálenost a citlivost a nechám ho jet. Front assist se dá taky nastavit citlivost upozornění a osobně si myslím, že se občas lepím i dost za auta a většinou se ukáže jen ikonka, že bych mohl držet větší odstup. Spíš bych čekal razantnější reakce systému.
Žádné řvaní, panické brždění atd. se neděje.
Nechápu, proč s tím má furt někdo problém. Já to měl v Golfu 7 v manuálu a mám to teď v Passatu B8FL v automatu a nikdy žádný problém. Ani při parkování. Jednou za čas se mi stane, že když chci fakt na milimetry manévrovat, tak si to vypnu, ale to je už extrém a rozhodně ne nutnost. V 99% času s tím lze krásně parkovat i celkem na těsno. Auto Hold je pro mě super funkce a v jiných autech mi moc chyběla. A když se brzdí citlivě, tak se nesepne. Když se na to šlape jako na rýč, tak vždycky.
Ano, mercedesí způsob, silné přišlápnutí brzd pedálu, se mi taky zdá nejlepší. Bmw to má také na tlačítko, když to má člověk pořád zapnuto, pak musí při parkování ťuknout do pedálu. Žádné silné stisknutí plynu netřeba, ale ťuknout se musí, každopádně to mb řešení se mi líbí víc.
tam nejde o stiknutie jednou.
tam ide o to, ze ked parkujem, musim to vypnut, lebo auto sa rozbieha az po silnom stisnuti plynu a poskoci.
a potom to znova musim zapnut aby som na semafore nemusel mat nohu na pedale.
na mercedese to mam tak, ze ked nedotlacim brzdu auto hold sa nepusti. ak brzdu dotlacim mam auto hold. takze pri parkovani pekne pribrzdim auto sa pohne bez skoku dopredu a zaroven na cervenu len dotlacim pedal.
za ten vw autohold by som vesal. vzdy ked presadnem do manzelkynho superb tak ma ide rozhodit. teda nie je to jedna debilna vec co ma vw trosku zle riesene.
Re: No, jinymi slovy - dneska uz se neda koupit auto
GLC mám rád, jeden z nejlepších akt. mercedesů, ale z posledních kusů, které mám kolem sebe, jdou velké rozpaky. Vrzání u nových aut, bouchání zadního víka na hrbolech, rozkalibrované parkovací senzory, vypínání adapt. tempomatu za deště, cukání v řízení při zatáčení, tohle všechno se vyskytuje napříč kusy z roku 21. Za dané peníze přímo hrůza. Trochu jsem se poptával, glc se aktuálně dělá ve čtyřech fabrikách po Evropě, kvalita velmi různá. Sázkou na jistotu je AMG, tam si kvalitu montáže, a zřejmě i komponent, hlídají, kamarádova glc 63amg ani nevrzne, ani netrpí žádnou z vyjmenovaných chyb.
Re: No, jinymi slovy - dneska uz se neda koupit auto
GLC má z mého pohledu lepší řízení a příjemnější podvozek. Umí i s AMG vyhladit silnici ;-) BMW má lepší infotainment a převodovku. Motory jsou pak kus od kusu. 4R nafty lepší MB, R6 benzín nastejno. A naftovou R6 MB nemá.
Ale s největší pravděpodobností bych se stylově patlal v F-Pace nebo Velaru :-[]
Re: No, jinymi slovy - dneska uz se neda koupit auto
Moc toho už není, co ti umí udělat radost. U Q5 bych dal vždy přednost šestiválci, chápu že celkem pěkných 200k stačí, ale nic víc. Radost udělá konejšivý podvozek, zase je škoda necitlivého řízení. Modely kolem 2010 měly posilovač nastavený líp.
Chápu Martinovo resumé, sám bych i přes otravné asistenty v této třídě zůstal u GLC, pak X3 nebo FL F-Pace, případně Velar. Následuje z mého pohledu Q5, nicméně rozumím, že pro jiného budou zase čtyřkruhové vlastnosti přednější. ;-)
Snáď sa to bude dať prekodovat. Lebo veď ísť s tým po d1 v špičke, tak ma picne. Úplne stačí passat, ktorý beeka ako šialený, keď sa zaradím do medzery. Zabrzdenie v takej situácii by sa rovnalo nehode.