Nevím, co je nesrozumitelného? Prius, model 2020, základ od 750 tis. vs. Polo GTI, nový model, 671 tis. Pokud se pomine rozdílnost ve všech ohledech obou aut, nový Prius stojí od 900 tis. a příbuznější Yaris taky.
Nebudu se kvůli tobě hrabat v detailech specifikací obou aut. Je známá věc, že za co se u VW platí půlka ceny auta navíc, to má obvykle Toyota v základu. Koukni, JohnDoeCZ jak se dostal skoro na 900 u Pola.
Polo GTI a Prius je stejná cílová skupina? To musíš být skvělý obchodník, když zákazníkovi, který chce reproduktory Niceboy za pár šlupek nacpeš sluchátka Bang & Olufsen. ;-)
Prius :D:D:D:D:D:D:D
... prý Priuuuuuus..... wow... ne, to nedám :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Tak jsem předloni vybíral hot hatch, pro sebe, ale na každý den, ne úplně okruhový nástroj a říkal jsem si, jestli Polo GTI, nebo překousnout design a tříválec, ale mít samosvor na Fiestě ST, nebo ušetřit prachy, jen 140k a moc úzkou sedačku v Swiftu sport, ale auto, co mi sedlo jak žádné jiné, nebo prostě vzít větší leasing a koupit i30n nebo Megana RS....
To, že v některých ohledech je Fiesta lepší než GTI nezpochybňuji, ale zrovna ve všech testech hodnotí 2.0 TSI lépe, Yaris předloni nebyl, minulá generace GRMN vyprodána a současná je cenou i zaměřením úplně jiné auto než GTI.
Obhajovat ten nesmysl nahoře může jen zarytý hybrid...
Nestává se často, abych se zastával Amaterasu (Hammunasakry), ale pan Ronault asi opravdu nepochopil, že v tom Priusu bych nechtěl zrovna závodit. Jen jsem porovnal, co můžu za cca stejné peníze mít a jaké bych měl osobní priority. Vám ty vase neberu.
Už jen chybí Barichello, který přijde s tím, že rozhodně je lepší ojeté Camaro na LPG... :D
I když je pravda, že pořád by to bylo více srovnatelné než Prius. Když už bych šel do muscle car, co žere 25 l/100km, tak bych si na nárazník vedle výfuku dal nálepku "prius repelent" https://images.app.goo.gl/4pdpkDgNnmtF44PN8
Vím, četl jsem to, proto to tady píšu :D ale víš, že bych si raději koupil ojetý charger než Priusa? :-) nějak mě ty semi mild plug eco hybridy lezou krkem poslední dobou... nějaký hellcat by mě možná uklidnil :*) ale spíše to vidím blíže k tomu, co jsem ti psal... dneska přivezli cihly na mou 120 m² garáž, pak uvidíme čím zaplnime
Yaris GR je tipuji cenove dost jinde, nez Polo GTI, to neni relevantni srovnani a pri vsi pocestnosti, ja bych to jako daily car asi nechtel, neni nekomfortni, ale je docela ostre. Ja sice Polo TSI neznam, ale znam ten motor v jinych autech a on je v nizsich otackach klidny a az kdyz fakt chces jet , tak ozije. Pro mne je toto asi na jizdu prijemejsi, nez auto, co ma pod plynem 260k , okamzitou adhei a vysledkem je nakupni taska, co leti 2x rychleji nez cekas :D Jinak je to uzasna hracka .
Kecy stranou, ale co je objektivne spatne na tom Pole GTI ? Ja ho nejel, recenze jsou slusne, ty si ho zkousel ? Myslim, ze vybral auto, ktere mi vyhovuje, ja radsi Ford, ty zase RwD vymirajici kategorii aut, kterych je pramalo, ale urcite to taky neni spatna volba
Kdyz ono je jedna vec nejlepsi v jizde, treba o tridu vyse byl vysoko hodnocen Civic typeR a pro denni jizdu i pres casy na okruhu jsou doporucovana jina auta, protoze jine potreby - jinak nastavena auta. Ja kdyz uz HH, tak starsi Renualt s atmo, ale to uz jsem psal, novy HH mne nelaka a na denni jizdu mam radsi jina auta, ale o tom to je, kazdy jsme jinej
Polo GTI neni ani HH a navic je to docela nepodarek pokud se tedy něco s FL nezměnilo a to jak motoricky, podvozkově tak ovladacimy prvky snad jen brzdy jsou na chvalu. A i když nejsem buzna nebo metrouš tak vzhledově je to prostě bida i na poměry VW od ktereho nic extra neočekavam.
Na druhou stranu tu hodiš nějaky "nesmyslny" special, ktery je už fest neprakticky. Takže je fajn, že něco takoveho je, ale raději bych viděl klasicky HH.
V tomhle segmentu jedině Fiesta ST což je špička mezi všemy HH ne jen v B segmentu a možna alternativa i20N.
Hele, vcera jsem jel tvou zamilovanou Pumou… to je tedy na Ford ostuda, podvozek tvrdej jak sutr, strasne necitlivy automat s 1.0EB… to je docela sila.
Nemusi, Kuga ma skvely podvozek, jak starsi tak o ta nova. Takove rany na retarderech jsem nezazil ani v Nenalozenem Tranzitu s vleckou na listovych perech.
Ja něco dopsal jen se již nechtělo zaktualizovat, ale to je jedno a dopisovat to nebudu.
U běžne produkce jsem zaznamenal opravdovou tvrdost jen u kousku co měly fest přefoukle gumy takže např. i u meho běžneho focusu mk3 nebo u fiesty ST na 17". Fiesta ST na tlacich dle vrobe dle majitelu stale EKO uplně něco jineho co do komfortu odpruženi.
Pokud byly tlaky v pořadku tak tvrde nebylo ani RCZ-R což bylo asi zatim to nejtužši ne však tvrdy povoz z běžne či běžnějši produkce a to jsem tu motokaru očekaval.
No, az prijde Mikesus, tak ti povypravi jak naskocil vzadu na retarderu :D Za Fokusem, Kugou a dalsimi Fordy to klopyta na dve nohy co se tyka odladeni podvozku.
Hele Ozzy ja něco dopsal ob řispěvek vyše a ono se to nějak pokazilo a nedopsalo. A bylo to něco ve stylu, že Puma na většich kolech nedej bože v ST verzy neni něco čemu bych duvěřoval v podobě pohodoveho fungovani. Prostě vychazim z osobnich zkušenosti. Ford se u pumy zřejmě snaži tlačit na jizdni stranku, ale u pumy je to již na ukor komplexnich jizdnich vlastnosti.
Jen mi nějak nedochazi proč, když vim jak to dokaže paradně u forda fungovat jinde. Možna se pletu a něco mi ušlo a možna se ford ponauči a sjedna napravu.
Mám Polo GTI 1.8 od novoty šestým rokem a vyhlížel jsem s jakou cenovkou příjdou na omlazeném aktuálním modelu. Bohužel budu muset koncern poslat k šípku a jít asi do Hyundaie.
V rychlosti jsem si Polo naklikal se stejnou výbavou jakou má i20N Premium, které s dvoubarvevnou kastlí vychází na 706tis, a dostal jsem se na bratru šílených 839tis. Má sice automat, ale zase nemá samosvor a pár další příplatků.
i30N Performance je pak auto o několik parníků nad Polem GTI a s vydařeným automatem, samosvorem a vrchovatou porcí výbavy vychází na 867tis.
Příští rok chci Polo prodat a objednat nějaký nový hot hatch a fakt mě nenapadá, co jiného v ceně do 800-900k pořídit jako adekvátní, výkonější náhradu.
Ještě bych posondoval ceny u dealerů, já se dostal o dost níže než je ceník, ale spíše bych se zamyslel nad tím, co chceš, daily, ostrý HH... nicméně s výkonnějším nebude problém, v nižší střední HH nevymřely, naopak je jich dost, GTI, ST, RS, R-type, N...je z čeho vybírat, jen vše zdražilo, ale zdražilo i pečivo, takže čekat, že za 6 let nezdrazí auta, je naivní.
Co ubývá, je množství HH v B segmentu
Naprosto rozumím tomu, že ceny šly nahoru. Na druhou stranu mám určitý omezený rozpočet do kterého se chci vejít. Je to druhé auto do rodiny vedle velkého kombíku jako náhrada za to Polo. Před covidem to bylo auto na 20tis+ km ročně. Doufám, že příští rok se k tomu už vrátíme, takže jezdit bude prakticky jako daily.
Polo GTI za těch 6 let přidalo 11kw a cenu zvedlo o 200tis., takže tam to určitě nepůjde.
Větší Golf přichází v úvahu jenom CS a tam už jsme hodně nad cenový limit.
Focus ST mě nenapadl, o tom popravdě nic nevím a neznám nikoho v okolí, takže díky za možnost, určitě se na něj zajedu podívat.
Type-R je designem úplně mimo mně, jsem spíše konzervativní a nedokážu si představit, že bych měl jezdit v takovém extremním testosteronovém žihadle. + cena nad limit.
Megan R.S. už je cenově taky mimo a přední maska mi subjektivně připadá ošklivá.
stejně to mám i já, druhé auto do rodiny k MPV, ale jezdím s ním já, těch 20t km ročně a proto odpadl Swift Sport nebo Fiesta, už tak na HH širokých sedačkách GTI je moje pozadí na delší cestě utlačované.
Type-R bych měl taky problém skousnout. Jinak já v roce 2019, kdy jsem objednával, jsem se dostal -15%. Pokud se chceš dostat do 500, tak bude dneska problém i s Swiftem, natož s něčím silnějším jiným, ale 600 s odřenýma ušima snad.
Tak nabízet malých hothatch výhradně s automatem (přitom mají dávno vyvinutou i verzi se 6st. manuálem) může jen totální ignorant a hlupák. Sorry, VW, ale je to tak. A hlavně se nevymlouvej na emise! :-[] Tomu se říká nahrávka na smeč i20N! :-O
Ok. Manuál u mě ok, to víš. Ale v případě PGTI emise budou hrát velkou roli. VW se totiž dívalo jak je na tom s fleet emisemi a zjistilo, že nic moc. Budeme muset něco obětovat. No a to "něco" padlo bohužel na PGTI. :-(
Jestli se chceš uklidňovat tím, že dřív umřeš ty, než ti umře hybrid, tak asi ok. Ten Rakouský plán je mazec - hromadné šrotování, zákaz syntetického paliva. Evropě přeskočilo.
Díval jsem se na https://www.duofinance.cz/…ver-nebo-leasing a úvěr na nový auto by mi dát měli, nevím ale jestli by se vyplatilo. ty peníze rvát zrovna do tohoto auta. Jako jo je to pěkný, ale příjde mi, že ta cena je už trošku moc mimo.