Dacia Sandero má za letošní červenec na svém kontě 20.443 registrací v Evropě, což z ní udělalo nejžádanější auto na starém kontinentu! Tvrdí to alespoň statistiky JATO Dynamics.
Tady jsou kompletní čísla za německý trh v červenci https://insideevs.com/…-sales-july2021/ . V Německu Dacie není nijak silná, ale registrovala 548 BEV, což by asi měly být Dacie Spring.
Tak ono záleží na tom, jakou statistiku si člověk vybere.
Já si třeba vyberu prodej aut soukromým německým osobám a Dacia má za červenec 3589 aut. Více než německý Opel.
Vyborme sa tam uz chyta novy eclipse phev... defakto nahradil outlander phev... aj ked do buducna stale verim aj v prichod noveho outlanderu phev aspon na niektore klucove eu trhy.. nemecko norsko a pod... :-):yes:
Již dříve jsem tu o tom psal a něco podobného předpovídal. Evropa nepotřebuje a nechce nesmyslné předražené EV. Nikdo není zvědavý ani na ty nesmyslné systémy co EU nařizuje do nových aut. Nikdo není zvědavý na nějaké autonomní řízení, radary... Nikdo nechce absurdní dotykové ovládání typu Golf/Octavia/Leon.
Evropa potřebuje a chce normální relativně levné a pohodlné auto s obyčejným spalovákem. Místo toho EU docílí jen toho, že evropské automobilky skončí stejně jako ty britské. To bude celý výsledek evropské politiky. Statisíce nezaměstnaných, nedostupnost aut pro běžné lidi... Paráda, máme se na co těšit. Ano, bude hůř :-O:no::no::no:
Ano, stejné jako u nás. Kdyby Škoda neprodávala pod cenou auta na operáky a firmám, už by tady dávno krachla. V Číně ji zazvonil umíráček a nebyl poslední....:)
Pozor, za chvíli se na tebe sesype elektrofašistická letka, která ti "vysvětlí", že Autoforum je nejodpornější trollí autožumpa, placená Putinem! :-[]:-[]:-[]
Tak až jednou dojde ropa, benzín lze jak známo vyrábět i z uhlí. A kromě toho je v zemi zásoba zemního plynu minimálně tak na 200, či spíš 300 let. Takže tvé obavy, že v příštích desetiletích nemáme čím spalovací motory krmit, jsou opravdu směšné a absurdní. Ale co by si elektrohujerové nevymysleli, aby ideologicky nařizovánou debilitu ospravedlnili, že? :*):-(:no:
Hlavně je jaksi známo, že existuje nějaký bod zvratu. A ani ten není na dohled. Nikdo neříká, že se nemá hledat lepší řešení než je spalovací motor. Ale nemá se politicky prosazovat ekonomicky i ekologicky nerentabilní koncept EV mobility. Je jisté, že za 20, 30, 50 let by byla technologie úplně jinde. Smysluplné řešení by si pak zákazníci jistě našli. A na tu dobu jsou zásoby ropy víc než dostatečné.
Ale tohle? Není to nic než vražda evropského automobilového průmyslu v přímém přenosu.
Za tlakem na elektrifikaci aut logicky stojí ti, co na tom nejvíc vydělají. A to jsou výrobci elektřiny. Že jim v tom "pomohli" OPEC země, které neukočírovali cenu ropy je také pravda. Že lobby výrobců elektřiny chytře využilo ekofašisty, kteří chytrou propagandou ovlivnili EU politiky je také fakt. Že provoz EV bude časem díky zdražování elektřiny podstatně dražší než provoz spalováku je také jasné. Co s tím? Nekupovat EV a ve volbách volit jen ty strany, které mají v programu, že nebudou nesmyslně podporovat tlak na likvidaci spalováků.
Dobre vieme, že dnes už to nie je o tom, kto predá viac áut, ale komu aj vyjdú emisné limity na konci roka. Odhliadnuc od problémov s mikročipmi (má s nimi vôbec Dacia problémy?) to Dacia dobre vymyslela. Nové Sandero v európskych predajoch stabilne drží okolo 15-tis. áut mesačne a podľa objednávok Springu z Číny môže počty zvyšovať tak, ako v uplynulom mesiaci.
Aj keď na Slovensku sa za elektromobilmi nijak nejdeme potrhať, importér už má kopec záväzných objednávok bez toho, aby ľudia auto videli naživo alebo že by robil mediálnu kampaň. Podľa mňa to bude dosť črep v porovnaní s takým Citigom iV, ale ako druhé auto do rodiny postačí.
Obávám se, že Renault z toho vůbec radost nemá. Clio s Capturem se mu jako nosné modely nabídky nelíbily, a teď mu nejde nic než Dacia, která má ještě nižší marže. To si opravdu pomohl. No a opět solidní propad Golfu, výborně Diessi. :yes:
Autá rastú a hlavne ide o cenu, dnes je taká nová fábia úplne niekde inde ako kedysi golf IV, ja si myslím, že najväčší potenciál do budúcna má segment B+, vrátane SUV/crossoverov v tomto segmente.
Až na to, že právě auta A a B segmentu jsou v následujících letech v EU nejvíce ohroženou skupinou! Ono je totiž taky klidně možné, že kvůli debilním výpočtům emisí CO2, který brutálně znevýhodňuje lehká auta (a kvůli nesmyslně přísné emisní normě EU7) už nebude ani žádná další Fabia hatchback!
A prepad golfu vadi? Ved su ovela drahsie, ako kedysi a naviac predavaju aj IDcka s vyssou marzou. Pri predaji menej aut maju ovela vyssie zisky. Jedini, co nadavaju, mozu byt zakaznici, ktori chcu lacne dalsie auto :-)
IDcka su stratove. Dalsia obet su subdodavatelia - menej aut = menej objednavok = mensia zamestnanost. A dealeri tiez na nepredane auto nepoistna, neprefinancuju, neservisuju...
Protože jejich vymáhání jen zlikviduje evropský autoprůmysl a ožebračí Evropany, ale světové klima neochladí ani o 0,01 st. Celsia. Jseš schopen toto pochopit?!! :-O:-O:-O
"Vladimir Putin ve své knize „Od první osoby“ obdivně vzpomíná na svůj první rozhovor s jedním z patriarchů světového zednářství Henrym Kissingerem na počátku 90. let. Poté Putin pracoval v Petrohradě v týmu starosty města Anatolije Sobchaka jako vedoucí výboru pro vnější vztahy. Poslal ho na letiště, aby se setkal se zámořským hostem, který letěl s hlavami, aby viděl a vyhodnotil Sobchaka jako jednoho z kandidátů na budoucí vůdce Ruska. Sobchak si ale neuvědomil, jakou hodnotu ignoroval. Henry Kissinger (narozen 1923) - Jeden z nejstarších vůdců sionistického zednářského řádu synů Starý zákon B'nai Brit. - V.B.). Tento řád má ve svých řadách více než půl milionu členů. Je také členem vedení organizací Paramasonic, jako je Bilderberg Club, Americká rada pro zahraniční vztahy a Trilaterální komise (TSC). Jsou to tyto tři struktury nedávná historie hrát roli stínové „světové vlády“. Vliv zednářství v těchto strukturách je velmi velký. Je známo, že TSK zahrnuje (nebo byly) tak či onak spojené se zednářskými lóžemi: George Bush - senior; Zbigniew Brzezinski, Allen Dulles, Bill Clinton, Jimmy Carter, Robert McNamara, Olof Palme, David and Nelson Rockefellers, Edmund de Rothschild (Baron), Henry Ford, Willie Brandt, Helmut Kohl, Hans Franckel, Helmut Schmidger, Axelmuth Schmidger, Axel Strauss , Ludwig Erhard a další. Henry Kissinger byl poradcem USA pro národní bezpečnost 1969-1975 a státní tajemník USA v letech 1973-1977. Je také členem správní rady nadace Rockefeller Brothers Foundation, se kterou je spojena celá jeho kariéra a práce ve světové vládě. Putin na to hned přišel a hovořili od srdce k srdci jako zpravodajský důstojník (Kissinger během války sloužil v americkém kontrarozvědném sboru. - VB) se zpravodajským důstojníkem (Putin - v zahraniční rozvědce KGB SSSR). - VB). Jako bývalý zpravodajský důstojník a zednář vysoké třídy Kissinger věděl, že zednáři na Západě tradičně aktivně komunikují s tajnými službami (s CIA, MI6, BND a Mossadem), před kterými se nikdy nevyhýbal. Celkem se Putin a Kissinger po tom setkání v Petrohradě viděli asi 20krát. A bez ohledu na svůj post - od úředníka petrohradského starostova úřadu po prezidenta Ruska - Putin ochotně přijal „starého Henryho“. Je třeba si myslet, že taková připravenost vůdce velké síly komunikovat s ním je vysvětlena nejen jeho osobním soucitem s ním, ale také státními ohledy. Kissinger - byl zařazen do první stovky nejvlivnějších lidí na planetě jako jeden z nejdůvěryhodnějších emisarů světové vlády a světového zednářství, což je obecně prakticky totéž. Není strůjcem nového světového řádu, jehož autorství patří Davidu Rockefellerovi, Lionelu Rothschildovi a dalším vládcům zákulisí světa. Je to jeho dlouholetý vrchní dozorce. A na tomto globálním „staveništi“ pracoval, stejně jako celá světová armáda „svobodných zedníků“, včetně jeho rodné lóže „B'nai Brit“, neúnavně celý život. Zprávy ze zákulisí světa a Bílého domu ruskému prezidentovi, které „starý Henry“ přinesl do Moskvy, byly různé - od žádosti o propuštění Michaila Chodorkovského z vězení (krátce po Kissingerově nečekané návštěvě Putin podepsal dekret o 20. prosince 2013 o prominutí zlodějského oligarchy, osvobození od výkonu trestu) na „černé značky“ (tj. Vyhrožování sankcemi a dalšími opatřeními, jako po znovusjednocení Krymu s Ruskem). Když ale hrozby nefungovaly, přinesl celý kufr „mírových návrhů“, které se později po Kissingerových raketoplánech do Moskvy a zpět do Washingtonu s mezipřistáním na cestě do Číny staly předmětem mezistátních jednání, mj. nejvyšší úroveň... Je zřejmé, že podrobnosti o jeho setkáních v Kremlu do tisku neunikly."
Evropský automotiv může zničit jen jediná věc. A to stagnace.
Vyrábět dal stále stejná auta bez vývoje je cesta do pekel.
Uz dnes se to ukazuje na čínském trhu.
Moc se pletete. Lidé mají rozum. Proč kupovat předražený koncern s desítkami nepotřebných asistentů. když mohu mít auto, které mi poskytne zábavu za volantem, mnohem lepší jízdní vlastnosti, než konkurence (nesmějte se, to Sandero jezdí opravdu výborně, pokud víte, jak mu poladit motor a brzdy) a hlavně - už vypadá jako moderní auto a ne socka.
Ja si myslím že predaje Golfa sú stále na solídnej úrovni lebo podľa tabulky je v top 10 jediný zástupca segmentu C a to ešte koncernový T-Roc mu berie dosť z predaja ale v konečnom zúčtovaní predali spolu za mesiac 36 000 ks a to by samotný Golf nedal takže hoši z VW to majú dobre premyslené takisto Polo+T-Cross.A čo sa týka Sandera každou novou generáciou vyzerá lepšie a je pochopitelné že keď stojí v priemere o 8 000 € menej ako Golf tak bude mať dobré predaje ale Sandero je min o 1/2 čísla menšie auto ako Golf, nie je to podľa mňa auto segmentu C.VW má v top 10 štyri modely a to je velmi slušné.Preto píšem o Golfe lebo niektorý znalci tu píšu že nie je oň záujem.Keď sa ich predá v priemere 20 000 mesačne tak oň záujem skôr bude.Či ?Ozaj a nevidím v tabulke Focus,Corollu,Civic ani Mazdu 3.Čo sa stalo že by nebol záujem kupcov po prakticky dokonalých autách ?
Copak elektrofašista, ale kovaný zelený utopistický neobolševik, kopírující za pomoci CTRL+C a CTRL+V stále stejné bláboly jak zaseklý gramofon :-):-):-):-):-)
Ropy je je na 60-100 let při současné spotřebě a současně známých nalezištích. Existuje stovky netěžneých naležist, ropa je po Aralem, ropa je pod Gronskem, Ropa je i pod Arktidou, v Aghanistánu atd atd.
EU bolešvici žádný kompletní přechod neplánují, naženou 40% lidí do novodbých fašistických dobytčáků, tj do vlaků, tramvají a mhd, s respirátorem do konce života a 75 vakcínama :-):-):-)
Taky se to něco z tý ropy nemusí dělat a ta slavná EU a ty státy, co před 600 lety podepsal Kjoookolo*sky protokol a pak 300 let nic nedělaly a pálily uhlí a do rozvoje jaderné energetiky nedaly jedno euro a do vývoje náhrady za ropu na výrobu kosmetiky, plastů, obalů atd taky nic.
Proč už slavný helmutstán nevypnul uhelky v roce 1997 a nepostavil místo nich tehdá aspon paroplyn a nesnížil emise o 25%?
Když i neobolševický silně proburselký a pro-green-dealovský politici jako Rakušan z bolševického STAN říkaj, že uhlí nejde tak snadno nahradit, tak je to sakra vážný https://iuhli.cz/…adit-pomoci-oze/
I Bangaldéš staví JE,Turecko staví JE,čína staví JE, Rusko staví JE - akorát pomatená neobolševická EU je vypíná.
Co na to říkáte bolševický pavědci? Tetostrejda HummákoKajlí a Soudruh HENDLY. Ještě chybí alter ego soudruh Donvito, tak si nezpoměnte přepnout účty :-):-):-)
John Forbes Nash - byl americký matematik pracující v oblastech teorie her a diferenciální geometrie. Jeho slibně se rozvíjející kariéru matematika na takřka třicet roků výrazně zkomplikovala schizofrenie, navzdory tomu vytrval ve své práci.
V populární kultuře je znám jako hlavní postava filmu Čistá duše o jeho matematickém nadání a souboji s duševní nemocí. Viděl svět tak, jak si nikdo nedokázal představit... V roce 1947 je mladík John Forbes Nash přijat na prominentní univerzitu v Princetonu s pověstí mimořádně talentovaného matematika. Příliš se nepodobá svým vrstevníkům, neúčastní se jejich zábav. Nechodí na přednášky a žije ve vlastním, uzavřeném světě. Je přímo posedlý touhou po objevu nějaké originální myšlenky. Tu John nalezne. Vysokou školu opouští jako vědec, který svojí matematickou teorií převrátil naruby ekonomické teze, považované uplynulých sto let za neměnné. Rychle získává skvělé postavení a ožení se. Jednoho dne si ovšem i jeho žena Alicia musí připustit, že to, co bylo až dosud u Johna považováno za jistý druh podivínství, nejspíše souvisí s nějakým onemocněním…
Doporučuji shlédnout, pak budete vědět kdo je to Nemamterasu, sem opřenej o basu, do práce dnes nejdu, čekám na strejdu, možná přijde teta co jmenuje se Gréta :-)
Že ti napíšu, že vás, zelenou bolševickou svoloč vezmou ti co budou mrznout a chícpat hlady při ujiním green dealu pajcerem do vaší nebolševický utopistický kebule? to není vyzívání, to je odhad budoucíh událostí. Vlastně vás varuju co nastane. Kam se hrabe Nostradamus.
Takže vidíš jak to s váma zelenejma bolševikama myslím dobře :-) Rychle si běž koupit eseáckou helmu nebo cedník. A radši sundej to třičko s Grétkou a Timmermansem :-):-)
Vůbec se tomu nedivím. Obecně ještě do nedávna jsem sám Dacií pohrdal, nebylo se čemu divit, Levné auto, levně vypadající, zkonstruované a tak fungující, často si hrající na něco víc.
Ale dneska se karta obrátila. Dnešní dacie je stále levné auto, ale už tak nevypadá a i celkově se v ní příjemně jezdí. Obzvláště za danou cenu.
To auto dneska splní to základní, ale asi jediné potřebné, co od auta normální člověk potřebue. Pár věcí v elektrice, klima. Spousty asistentů. které lidi stejně neumí používat, nebo na ně nesmyslně spoléhají a nebo to prostě povypínají, to nemá a je to jen dobře. Menší složitost, nižší cena.
Motorově, kdy dneska kdejaký C segment jezdí na litrovém motoru s podobným, nebo ne o moc vyšším výkonem jako Sandero, si také už nemají moc co vyčítat. Závodit s tím nikdo nebude a na běžný provoz to bude postačující.
A jsem přesvědčený, že úspěch Dacie bude trvat a stoupat. Normální auto za normální cenu, v dnešní době silně ohrožený druh.