Starší vozy formule 1 se objevují na výstavách a různých dalších akcích. Sem tam je možné je i koupit. Většinou jde o nefunkční slupky a promo auta. Aktuálně nabízený monopost je ale jiný případ...
Neni az takovy problem to koupit, problem je to nejak provozovat.
A nejen ze to je mnohem drazsi nez samotny vuz, spis je problem sehnat lidi a “nahradni” dily.
Jinak to jde taky koupit a vystavit si to v garazi nebo tak, ale asi se vsichni shodneme, ze bychom ty vozy radeji videli a slyseli (!) cas od casu nekde jezdit :-!
Sehnat dobré servisní mechaniky i na běžná závodní auta je u nás opravdu obrovský problém. Vůbec si neumím představit na kolik by tu vyšla hodina okruhového ježdění.
Každý jeden najazdený kilometer na track day musí stáť asi peknú "latu" ale na druhej strane vysokootáčková V10 za pr-delou tomu sa asi niečo len tak nevyrovná. Váha 600kg znie ešte celkom fajn oproti dnešným F1.
V8 a V10 se ještě měnily jak na běžícím pásu. Na naší sezonu aby jsi měl tak 4 motory a převodovky k tomu. Spojku odpálíš za pár rozjetí jako nic... Ale chtěl bych si to aspoň vyzkoušet ;-)
Giancarlo Minardi tam asi pár věcí na to mít bude, každý rok sou v Imole Minardi days, kde jezdí různě staré monoposty Minardi a jezdí v nich bývalí piloti nebo konstruktéři (ano s jedním jel i Tredozi). Jinak běžně Martini, Fisichella, Marques atd atd
Známý Ital se zná s Paolo Barillou, který těch histo efjedniček několik vlastní a jezdí různé "classic" F1 závody. Takový závodní víkend v Monze přijde s autem ze sedmdesátek na 400 tis. Eur, tohle bude v podobné relaci, byť je to mladší. Jinými slovy, zábava se starými F1 není pro každého. :-)
Nejsou to zrovna stroje pro velké lidi, pokud to myslíš takto :-) Ale tak pořád se dá jezdit bez sedačky a bez bot... i pro moji konfekční velikost jsou některé formulky moc maličké :-)
přesně v roce 1998 sem začal F1 sledovat. Tehdá sem fandil hlavně Stewartu, když v 99 skončil, fandil sem právě Minardi. Z jezdců samozřejmě Rubensovi.
Pak už sem dlouho žádnému týmu nefandil, až pak Haasu a Alfě (kvůli kimimu).
Takže pro mě srdeční záležitost. Mám doma i některé modely monopostů Minardi z té doby
No včera ta Belgie byla fraška :-) Já čekal od začátku, že to tak dopadne.
Jo kde sou ty časy Spa 1998. to se jelo i když lilo, většina aut se hned rozsekala, tak se to uklidilo a jelo dál. Favoriti selhali, vyhrál Hill s Jordanem a třetí Alesi se Suaberem. pamatuju si to jako dnes, až je to 23 let.
Pravda je ta, že předpovědi mají. Hlavním programem víkendu je F1 a umím si představit, že za ještě snesitelného deště mohli pustit F1 místo F3. Na druhou stranu jsem čekal, že v 15h odstartují za SC a budou se snažit trochu jízdou vysušit stopu.
Hlavně tam tehdá sundal Coulthard na objednávku Schumachera z první pozice o několik parníků přede všemi, jinak by žádný Jordan první nebyl :-! Na to nezapomínejme. A jejich vysvětlování takřka pěstmi v boxech, to by asi sluníčkový vládce posledních let nedokázal :D
Vtipné je, jak tenhle No Racism chlapík jezdí po boxech a v zázemí na koloběžce a za ním cupitá blondýnka, která mu nosí tašku.
Ano, je to fantastický talent, ale nepřekousnu jeho chování, bez ohledu na to v jakých je barvách.
Ja to mam podobne, taky mam problem fandit tem, kdo to maji vsechno na zlatem podnosu.
Mam zajimavy zazitek, zasel jsem na velkou cenu, kdyz jel prvni sezonu Verstappen (ted nevim 2015 nebo 16) - a krome toho, ze mi prisel klucina velice talentovany (ale ma to na stribrnem podnosu), stala se mi takova vec…
… v te dobe se Alsonso trapil v McLarenu a ja ho vlastne nikdy moc nemusel … asi proto ze mi prislo ze to mel na zlatem podnosu … jenze jsem ho tam videl jezdit. Jezdil lip nez vsichni ostatni. Dokud to neuvidis nazivo, nejde to docenit. Byl jediny, kdo jel kazdou jedinou zatacku uplne totalne na hrane od treninku po posledni kolo zavodu a NIKDY nejel ani o 2cm mimo dokonalou stopu a jel uplne na krev. Cast byla na mokru, tam to bylo videt jeste vic. Je o tridu lepsi jezdec, nez nejaky (tenkrat) Hamilton nebo Rossberg. Proste si tam jel takovej svuj zavod s docela dobrou formuli, ktera mela druhy nejnizsi vykon na poli a i tak dojel 9. V podstate tam vsechny uplne deklasoval. Od te doby je pro me Alonso nejlepsi pilot F1, ikdyz nema tu nej formuli. A nejen F1. At uz je charakterem jaky je. Podobne jako Kimi, ale … nerika se to snadno … lepsi :-!
Casto si od te doby rikam kolik je asi tech talentovanejsich jezdcu, nez na ktere v F1 na spici koukame, nekde na DTM, 24h LeMans atd. aby si skutecne zazavodili, misto aby se pr.deli s nejakou prachama a lidma zkorumpovanou show v F1.
Ale to asi k F1 patri, nekdy je lepe, jindy hur, ale je to dost pofiderni jak dobri jezdci nemaji dobre formule, pokud uz zrovna ve formuli jsou… pripada mi to ze jezdec je ve formuli az na predposlednim miste, hlavne $$$, kontakty a sponzori a jeste jednou $$$