Novinky
Keď MPV tak jednoznačne Touran alebo S-max ostatné nestojí za reč. 😄
Touran bude taky končit a velký Sharan podle drbů to má taky nahnutý. A "miniMPV" Golf Sportsvan je taky minulost.
Ved maju ID3 a ID4, kazdy si vyberie. Kto nepotrebuje nudzovych 7 miest 😄
. S-Max to má zrátané a Touran skrz počty predaných kusov asi to isté, takže je len otázkou času a kúpiš si trt a tri oriešky, len nie mpv. Na strane druhej sa automobilkám skrz nezáujem kupujúcich nedivím. Sám som mimochodom uprednostnil kombi pred mpv pri poslednej obmene
sbohem a šáteček 😉
Já ho budu hýčkat. Kdo ho nemá, neví o čem je řeč. Koupil jsem první v čr a mám i jiné auto a mohu tedy porovnávat, před grandem jsem kupoval taky mezi prvními fabii combi a píši, že citroen je s náklady na provoz na km asi na třetině dolů než koncern, tak boháčům, kteří jezdí rádi do servisu chybět nebude.
Jsem si před třemi roky koupil nové Galaxy a od té doby pořád čtu, že mi vymírá.
A? Spokojny?
Mam jedno 2rocne este v zaruke vyhliadnute...a celkom vazne nad nim uvazujem. Tie 2 zadne sedadla pouzivas?
Mam jedno 2rocne este v zaruke vyhliadnute...a celkom vazne nad nim uvazujem. Tie 2 zadne sedadla pouzivas?
Ja som ho mal 5 rokov 1.5eb a veľká spokojnosť. Boli nejaké zvolavačky + výmena klimakompresoru na záruku a inak nič.Choď do toho keď sa ti páči a chceš ho.
Na zadných sedačkách by som sa odviezol aj ja 183cm (nepíšem luxusne) a pre deti úplne v poho.
Na zadných sedačkách by som sa odviezol aj ja 183cm (nepíšem luxusne) a pre deti úplne v poho.
Tehle pekac mam od roku 2014 doma a kdykoliv mohl, nechal mne ve stychu. Citroena uz nikdy!
KomisarRex
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
skoda tych MPV, ale v podstate su aj tak dost predrazene oproti klasickym autam, tuto C4 sme zvazovali ale dat za to takmer 25 tisic € nam prislo naozaj vela
Tento model som skúšal, cca 2000 km.
Veľké sklamanie.
Priestorovo je to nevyužitelne.
Vzadu sú veľmi úzke sedačky, reálne tam nemožno namontovať tri detské sedačky.
Pre dospelého sa tam sedí nepohodlné, v ramenách sú extrémne úzke.
Vpredu je dlhé čelné sklo nad hlavou. Treba mať stále roletku stiahnutu, pretože slnko aj pri zatiahnutej oblohe nepríjemné svieti do očí.
Žiadne využiteľné odkladacie priestory. Nemáte kde odložiť slnečné okuliare, mobil ani fľašku.
Nepohodlné opierky na ruky. Úzke, zabudované v sedadle.
Infotaiment nelokalizovany, grafika 90 rokov. Cuvacia kamera tam je, ale rozlíšenie ako na horalke.
Budikovy displej fakticky nemožno nastaviť, tých pár režimov je zúfalých. Veľký ako prasa, ale zobrazuje minimum údajov. Napr otáčkomer tam síce je, ale za jazdy je nemožné naň pozrieť, je otrasné malý.
Motor 1.5 bluehdi (ten novy s mocovinou), je hlučný, lenivý a uzrany. Medzi mesto sa síce dá pri opatrne jazde dostať na cca 6 litrov, na diaľnici je to už okolo 7.5 litra a viac.
To auto bolo zastarané už pred 5timi rokmi, teraz je to úplný crep.
V obyčajnom karoqu alebo sportage budu mat cestujúci viac pohodlia.
A voziť v tom 7 ľudí? Nepredstaviteľné.
Veľké sklamanie.
Priestorovo je to nevyužitelne.
Vzadu sú veľmi úzke sedačky, reálne tam nemožno namontovať tri detské sedačky.
Pre dospelého sa tam sedí nepohodlné, v ramenách sú extrémne úzke.
Vpredu je dlhé čelné sklo nad hlavou. Treba mať stále roletku stiahnutu, pretože slnko aj pri zatiahnutej oblohe nepríjemné svieti do očí.
Žiadne využiteľné odkladacie priestory. Nemáte kde odložiť slnečné okuliare, mobil ani fľašku.
Nepohodlné opierky na ruky. Úzke, zabudované v sedadle.
Infotaiment nelokalizovany, grafika 90 rokov. Cuvacia kamera tam je, ale rozlíšenie ako na horalke.
Budikovy displej fakticky nemožno nastaviť, tých pár režimov je zúfalých. Veľký ako prasa, ale zobrazuje minimum údajov. Napr otáčkomer tam síce je, ale za jazdy je nemožné naň pozrieť, je otrasné malý.
Motor 1.5 bluehdi (ten novy s mocovinou), je hlučný, lenivý a uzrany. Medzi mesto sa síce dá pri opatrne jazde dostať na cca 6 litrov, na diaľnici je to už okolo 7.5 litra a viac.
To auto bolo zastarané už pred 5timi rokmi, teraz je to úplný crep.
V obyčajnom karoqu alebo sportage budu mat cestujúci viac pohodlia.
A voziť v tom 7 ľudí? Nepredstaviteľné.
já ho párkrát dostal jako náhradní auto. moc nadšenej jsem z něj taky nebyl, ale bylo to spíš problém, že byl s dieselem a manuálem. Horší jezdění po praze jsem snad ani nezažil.
Áno, 1.5 bluehdi s manuálom bol zahul. Príšerná kombinacia :yes😒br />
S automatom to môže byť znesitelnejsie, ale ani automat neodstráni ten hnusný hluk.
Ty novější verze nevím, ale otec měl 8 let ještě tu původní Xsaru Picasso. To bylo neskutečně praktické a pohodlné auto. A taky spolehlivé. Vzadu klidně 3 dospělí i na delší cestu. Nový stál 460 tisíc v naftě a na dlouhé trasy jezdil v průměru za 5l/100. Nebylo to žihadlo, podvozek na žádný závodění, řazení trochu gumové. Ale to auto plnilo svůj účel, naložit rodinu a vyrazit pohodovým tempem na dlouhou cestu.
No neviem v čom si jazdil, ale zjavne tento model to nebol. Sám som hľadal auto pre 5/6 člennú rodinu s maximálnou variabilitou, veľké MPV som ešte nechcel lebo to je už autobus a denne nejazdím v plnom počte.
- priestorovo využiteľné až moc: spolujazdcova sedačka sklopná do roviny, stredný rad 3 samostatné posúvacie a polohovacie sedačky s 3x ISOFIX (vozím 1x veľkú sedačku, 1x podsedák a dospelý - na šírku bez problémov)
- čelné sklo nad hlavou je najlepšie plus tohto auta, v meste sa necítim ako jogín pri sledovaní semaforov. A keď sa ide po peknej krajine, výhľad jak s kabrioletu.
- Odkladacie priestory úplný štandar😜 vo dverách, 2x na kávu/malú fľašu + mobil + veľký box v stredovej konzole. Navyše celý box sa dá z auta vybrať a doklady/kávu si nachystať doma.
- tie opierky ti jediné uznávam, mohli by byť širšie
- infotaiment: neviem aký starý si mal model, ale aktuálny vie Android Auto, Apple Car Play, Mirror link, TomTom navigácia s užívateľskými updatmi, cúvacia kamera s dobrým rozlíšením.
- Ak si mal budíkový displej, tak zjavne starý. V novom dizajne tam mám všetko čo chcem.
- 1.5 HDi je trochu málo na také auto, mám 2.0 HDi s 8-stupňovým automatom a ide to nádherne. Spotreba medzimesto 5,5, diaľnica 6,5 max.
- možno vyzerá trochu zastarane, ale je to jedno z mála áut, kde nie je výhľad ako z tanku a "A" stĺpik ti nezakryje aj autobus. Tu tie dva tenké stĺpiky ti zaručia, že sa ti za ne fakt nikto neschová.
- Karoq a Sportage? Sorry, toľko miesta tam pre 5-člennú rodinu nie je ani náhodou.
- 6/7 miesto má ako jedno z mála použiteľné, nakoľko sa každá sedačka v druhom rade dá posúvať. Nie je to pre dospelého do chorvátska, ale pre deti fajn miesto s odkladacími priestormi a 12V zásuvkou.
- priestorovo využiteľné až moc: spolujazdcova sedačka sklopná do roviny, stredný rad 3 samostatné posúvacie a polohovacie sedačky s 3x ISOFIX (vozím 1x veľkú sedačku, 1x podsedák a dospelý - na šírku bez problémov)
- čelné sklo nad hlavou je najlepšie plus tohto auta, v meste sa necítim ako jogín pri sledovaní semaforov. A keď sa ide po peknej krajine, výhľad jak s kabrioletu.
- Odkladacie priestory úplný štandar😜 vo dverách, 2x na kávu/malú fľašu + mobil + veľký box v stredovej konzole. Navyše celý box sa dá z auta vybrať a doklady/kávu si nachystať doma.
- tie opierky ti jediné uznávam, mohli by byť širšie
- infotaiment: neviem aký starý si mal model, ale aktuálny vie Android Auto, Apple Car Play, Mirror link, TomTom navigácia s užívateľskými updatmi, cúvacia kamera s dobrým rozlíšením.
- Ak si mal budíkový displej, tak zjavne starý. V novom dizajne tam mám všetko čo chcem.
- 1.5 HDi je trochu málo na také auto, mám 2.0 HDi s 8-stupňovým automatom a ide to nádherne. Spotreba medzimesto 5,5, diaľnica 6,5 max.
- možno vyzerá trochu zastarane, ale je to jedno z mála áut, kde nie je výhľad ako z tanku a "A" stĺpik ti nezakryje aj autobus. Tu tie dva tenké stĺpiky ti zaručia, že sa ti za ne fakt nikto neschová.
- Karoq a Sportage? Sorry, toľko miesta tam pre 5-člennú rodinu nie je ani náhodou.
- 6/7 miesto má ako jedno z mála použiteľné, nakoľko sa každá sedačka v druhom rade dá posúvať. Nie je to pre dospelého do chorvátska, ale pre deti fajn miesto s odkladacími priestormi a 12V zásuvkou.
pokud je jen 1 velká sedačka, problém s místem nebude skoro nikde. Já mám 3 velké sedačky a v C4 ST ( ale byla to jen 5 místá, ne grand ) a dozadu to bylo stejně komfortní je dávat, jako tehdy do mojí corolly. Toho místa na šířku zas tak moc nebylo. V 7místné variantě si dokážu představit hodit jednu sedačku do 3.řady.
Ale to okno je super, s tím souhlasím.
Ale to okno je super, s tím souhlasím.
To okno vyzerá super, ale je super nepraktické..
Mne veľmi vadilo svietenie do očí.
Mne veľmi vadilo svietenie do očí.
Da sa to zatiahnut a potom to funguje ako normalne okno. Neprakticke to je mozno vtedy, ked ho budu menit v servise, inak je super prakticke s dobrym vyhladom. Tam sa mi fakt nestalo, aby som nevidel na semafor hore.
Uplna blbost, hlavne tie 3 sedacky sa tam vojdu v pohode, ked su na to urcene a sediet sa v tom da aj vzadu na rozdiel od napr. C5 aircross. Problem je v tom, ze neexistuje lepsie auto tychto rozmerov, kde bude viac miesta vzadu. Rovnako aj ostatne veci, ako super velke celne sklo. Ved ked svieti slnko, tak si to clovek zatiahne. Odkladacie priestory, tak slnecne okuliare mam v strede medzi sedadlami a mobil vo vrecku, alebo ked sa pouziva, tak na policke dole. Infotainment je lokalizovany do cestiny, zvyknut sa na to da, ako aj na ostatne jazyky. Praveze budikovy dispej sa da pekne nastavit, ved ktore auto zobrazuje este teplotu oleja a chladiacej kvapaliny. Pravda, otackomer som nemal nastaveny ani raz, pri automate ma to nezaujima. Este tam myslim je nastavena mapa. Ktore auto na trhu to ma lepsie? Nejake extra jazdne vlastnosti to nema, ale pohdlne to je a presne to splna ulohu rodinneho auta na dlhe cesty. A podla vsetkeho zvlada aj kratke 😄
V čem jezdí pětičlenné rodiny? Těch zrovna není málo. Pro ty jsou SUV nepoužitelná, kombi ještě jakžtakž s rakví na střeše, ale nic extra praktického to není. Ale tři sedačky vzadu jsou problém pro drtivou většinu z nich. Řešení jsou dodávky, ale opravdu všem vyhovuje dodávka?
Argument, že před 30 lety se jezdilo v 120ce na Jadran i v šesti neberu. Nyní každý tahá sebou kočárky, postýlky, kola, brusle atd., nemluvě o dětských sedačkách.
Argument, že před 30 lety se jezdilo v 120ce na Jadran i v šesti neberu. Nyní každý tahá sebou kočárky, postýlky, kola, brusle atd., nemluvě o dětských sedačkách.
já dodávku nechtěl, do kombíku C segmentu jsem sedačky dal, ale už jsem chtěl něco, kam je dám pohodlně, nebudu mít sedřené ruce a odpustím si půl hodiny nadávek. Koukal jsem po MPV, což dnes jsou osobní dodávky a jen pár klasických. S-Max/Galaxy jedno z mála, které se udržely a tu přidanou hodnotu šířky oproti klasice mají. U C4 vzadu je dost těsno a sedačky byl stejný problém jako u běžného kombíku. Nakonec jsem skončil u Highlandera, sedačky jsou ve druhé řadě, třetí řadu není potřeba používat a je to kufr na spoustu haraburdí.
Grand C4 Picasso (1.6 HDI manual) vlastnim uz 4 roky a objektivne pre rodinne pouzitie s tym autom nie je ziadny zasadny problem. S rodinou sa clovek neponahla a na toto pouzitie motor 88kw v pohode staci. Podvozok super pohodlny. Zadne sedadla tym ze sa daju posuvat a nastavit sklon operadla su super aj na dlhe cesty. Cestujuci v 2. rade maju vystup klimatizacie na bocnom stlpiku so samostatnym ovladanim intenzity "fukania", dost ucinne. Dlhodoba spotreba okolo 5,5L.
Drobne negativum je sprevodovanie - 1. kratka, pri rozbiehani treba hned radit, 2. dost dlha. Asi to tak musi byt kvoli slabsiemu motoru. Trochu divna je poloha spojkoveho pedalu, je ako keby vysunuty "dopredu" oproti ostatnym pedalom.
Mal som moznost porovnat to s novym Citroen Berlingo a musim povedat ze Berlingo pre rodinu tiez OK ale je to krok smerom dole - podvozok menej pohodlny, vyduchy klimatizacie sa nedaju samostatne zatvarat (koleckom) a vzadu nie su ziadne, zadne sedacky menej pohodlne, nie su posuvne a sklopne a je na nich menej miesta. Grand C4 Picasso / Spacetourer je oproti Berlingu superpohodlna limuzina.
Ak sa niekto pyta, komu bude Grand C4 chybat, tak podla toho co vidim u nas pri skole asi mnohym: stretavam ich tam minimalne dalsich 5-6, a to aj nove kusy kupene tento rok. Petrolhead-fotr bude hladat inde, ale pre zvysnych 90% rodin to auto nema problem.
Drobne negativum je sprevodovanie - 1. kratka, pri rozbiehani treba hned radit, 2. dost dlha. Asi to tak musi byt kvoli slabsiemu motoru. Trochu divna je poloha spojkoveho pedalu, je ako keby vysunuty "dopredu" oproti ostatnym pedalom.
Mal som moznost porovnat to s novym Citroen Berlingo a musim povedat ze Berlingo pre rodinu tiez OK ale je to krok smerom dole - podvozok menej pohodlny, vyduchy klimatizacie sa nedaju samostatne zatvarat (koleckom) a vzadu nie su ziadne, zadne sedacky menej pohodlne, nie su posuvne a sklopne a je na nich menej miesta. Grand C4 Picasso / Spacetourer je oproti Berlingu superpohodlna limuzina.
Ak sa niekto pyta, komu bude Grand C4 chybat, tak podla toho co vidim u nas pri skole asi mnohym: stretavam ich tam minimalne dalsich 5-6, a to aj nove kusy kupene tento rok. Petrolhead-fotr bude hladat inde, ale pre zvysnych 90% rodin to auto nema problem.
Presne toto aj mne vadilo, ten vysunuty spojkovy pedal 😄 Zaujimave, ze nikomu v testoch a ani ludom to nevadi a pritom je to otrasne. Ale mam automat 😄
Já tedy ten pedál spojky nepozoruji, že je špatně a to střídám více aut a grandem se jezdí nejlépe. Jo automat jsem s dvoulitrem projížděl, řadí jak v autobusu, akorát tomu chybí retardér.
Tak to teda ten pedál tam zle je 😄 ktovie, či to má tak celá platforma?
Megararoha s ohyzdnym celnym sklom cez pol auta ktoru priestorom a pohodlim vyskoli aj stary outlander ci 10 rocne sorento... proste citrooon
Takze teď je ze mne psychopat co svítí ostatním do zrcatek a nahání jim strach.
20/6/2011 se mi posledních cca 60 km doslova lepil na zadek jeden pabIb s autocisternou - taková ta, co se v ní vozí práškové nebo granulované chemikálie. Pak jsem mu ujel - no a ve Vysokém Mýtě, když jsem stál na semaforu, mne konečně dohnal. Narazil do mne, hodil mne na auto přede mnou a OBA nás tlačil ještě takových 100 - 150 metrů
Z dva měsíce starého Peugeota 407 STW byla 207 STW, já chodil nějakou dobu se sádrovým límcem - a pak jsem si koupil Citroëna C5
A musím přiznat, že ještě dost dlouho potom mi kamion těsně za pérdelí dělal FAKT nedobře 😒 Takže Romana plně chápu
S-Max za danou cenu nabizi velky vnitrni prostor a velkou vnitrni sirku, podotykam za danou cenu. Srovnavat s autem za 2 miliony je nesmysl.
S-MAX: 1884 mm
HL: 1930 mm
S-Max sirka ve 2 rade : 1610 mm
Highlander sirka v 1 rade - 1499 mm dle katalogu
Highlander sirka v 2 rade - 1484 mm dle katalogu
S-Max je uvnitr na sirku vetsi jak v prvni i druhe rade.
Fakt se chceš dohadovat s někým, kdo ty auta osobně zkoušel a dával si tam ty sedačky?
Jak jsem psal, S-max je určitě nadprůměr v dnešních autech, ale čekal jsem víc ( možná právě proto jak o tom majitelé básní, jak je tam místa ), ale jakmile se mají dát 3 velké dětské, už to není taková sláva jak by člověk s diskuzí čekal. Špatné to není, ale to odrazení bylo spíše o tom, že o tom lidi napovídají, a nakonec se zjistí, že tam vlastně dávají třeba jen jednu velkou sedačku.
Ford S-Max sirka bez zrcatek - 1916 mm
Highlander celková šířka (po sklopení zrcátek) - 1930
V podstate stejna vnejsi sirka.
Tady rozmery Highlander primo ze stranek toyoty - https😐/www.toyotanews.eu/images/DPL_-_Highlander_Hybrid_Tech_Sheet_Final_cz.xls
Proste nerozumim tomu, ze na sirku mensiho auta se ti davaji lepe tri autosedacky, to mu proste nesedi.
Vozíš 3 velké sedačky?
Ano, Toyota udává nejmenší rozměr. A víš kde ten nejmenší rozměr je?
Z meho pohledu ma zapinani pasu do zamku skvele vyresene, protoze neni utopene v sedacce, ale je vys, takze se tam jak detska, tak i dospelacka ruka dostane. Mam vetsi ruce, tak jsem to mel natesno, ale nikdy nebyl problem. Mezi autosedackama bylo i misto, nedotykali se, zatimco v jinych autech jsou defacto narazene na sebe. Samozrejme vsechny tri v isofixech.
Opravdu mi chces tvrdit, ze tohle - https😐/d62-a.sdn.cz/…fx-8210-hdr.jpeg?… je lepsi nez tohle - https😐/img.auto.cz/…pbWc/6953979.jpg?…
Pořád nechápeš, že s-max nekritizuju, naopak jsem rád, že taková auta jsou. Ale pro mne byl zklamáním, protože jsem čekal prostě víc. a z tvých příspěvků bych taky čekal, že tam bude prostoru na rozdávání.
Pokud by jsi napsal, ze Highlander se ti vic libil, tak je to lepsi nez argumentovat nedostatecnou sirkou a pak koupit mensi auto.
SUV jsem nechtěl, a pořád mám k nim odpor. A jakmile to půjde, vezmu zase klasiku. Takze se jdi bodnout s tím přesvědčováním sama sebe.
Byl jsem si to vyzkoušet, možná ho tady bude kupovat i Jirka Vejrazka, nevím jestli se tedy rozhodl, a taky čekal vic.
Právě díky těm nesmyslum, co tu píšeš ty a tebou podobný. Nikdo neříká, že tam není místo, ale podle vás má člověk představu, že ty sedačky mají kolem sebe spoustu místa a ono tomu pak není.
Předpokládám že jsi v ničem jiném neseděl.
Z toho co jsem procházel a zkousel, s-max a Galaxy, Kuga, C4 ST, GLE, HL, RX L, proace verso, E😜lorer, Q7 a k vyzkouseni X5 jsem se nedostal, ale to ještě napravím. U všech jsem zkoušel jak se vejdou sedačky. Možná jsem ještě na něco zapomněl, tech aut jsem prolezal dost.
Jak jsem psal nahore, kdyz dam 3 autosedacky do isofixu, tak mezi ,,operadly" je misto a pro zapnuti pasu je dostatek mista. Ty mi chces namluvit, ze v aute kde je o 10 cm mene na sirku je to lepsi a tomu ja proste neverim. Zvlaste pokud tam je pouze 2xisofix, ktery jiste nebude uplne u kraje ale dal od dveri a treti aurtosedacka se tam pak nevejde.
Pripomina mi to hlasku ve snezenkach : ,,Jedem zkratkou, pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta"
Ale viem co chces povedat. Vzdy som mal MPV. Kvoli rodine. SUV by som si nekupil kvoli nepraktickosti.
Tacho, či gps?
10 km plus podľa tachometra a nikto sa približovať nebude. A policajtom to nevadí, lebo reálne nejde o prekracovanie maximalky.