Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další hřebíček do rakve MPV. Citroën C4 SpaceTourer definitivně končí

David Bureš
Diskuze (92)

Citroën C4 SpaceTourer, dříve prodávaný s přídomkem Picasso, se dnes vyrábí už jen ve větší variantě Grand. Ta však v roce 2022 rovněž skončí.

Citroën je další automobilkou, která končí s klasickými MPV. Již v roce 2014 skončil velký model C8, v roce 2017 pak nahradilo malý model C3 Picasso podobně velké SUV C3 Aircross, takže v nabídce zůstal jen kompaktní model C4 SpaceTourer, dříve známý jako C4 Picasso. I jeho životní kariéra se však chýlí ke konci.

Už v loňském roce byla ukončena produkce kratšího modelu C4 SpaceTourer, a tak v nabídce zůstával jen prodloužený derivát Grand C4 SpaceTourer. Také větší bratr se však loučí, Citroën jeho výrobu ukončí v roce 2022, jak informoval španělský server Motor.es.

Francouzská automobilka přitom věří, že ve svém portfoliu má alternativy pro dosavadní zákazníky tohoto MPV. Přesednout mohou buď do SUV C5 Aircross, které už při premiéře zdůrazňovalo svoji variabilitu a praktičnost na úrovni velkoprostorových vozů, nebo do osobní dodávky Berlingo. Ta nabízí i sedmimístné provedení a i díky svému užitkovému původu je dostatečně praktická. Navíc v dnešní generaci už má zároveň jízdním projevem blízko klasickým osobním automobilům.

Prodeje v poslední době navíc naznačují, že o MPV skutečně klesá zájem. Za první pololetí má C4 SpaceTourer podle statistik serveru CarSalesBase na svém kontě jen 9.700 registrací v Evropě, zatímco obdobně velké SUV C5 Aircross za stejné období hlásí takřka 34.000 registrací, tedy více než třikrát tolik. A to je výrazný rozdíl, i s přihlédnutím k tomu, že je C4 SpaceTourer o hodně starší. Ještě pod označením C4 Picasso se začal prodávat v roce 2013, zatímco C5 Aircross na evropské trhy dorazil na konci roku 2018.

V tuto chvíli přitom není jasné, jaký produkt naplní volnou kapacitu ve španělské továrně Vigo, kde se C4 SpaceTourer vyrábí. Dost možná se ale jen navýší produkce zbývajících modelů, které se tam dnes vyrábí. Vedle malého SUV Peugeot 2008 a levných sedanů Citroën C-Elysée a Peugeot 301 to jsou kompaktní dodávky Citroën Berlingo, Peugeot Rifter/Partner, Opel/Vauxhall Combo a Toyota ProAce City.

Konec Citroënu C4 SpaceTourer je přitom další hřebíček do rakve kdysi populárních MPV. Segment dnes postupně vymírá, což se nezastaví právě ani v příštím roce. V roce 2022 má totiž definitivně skončit také Renault Scénic. A nejistá je i další budoucnost třeba Volkswagenu Touran.

David Bureš
Diskuze (92)
5. 9. 2021 09:22
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Celkem by me zajimala fotka, jak pohodlne tam mas naskladane ty sedacky. Stale nechapu, jak to muze byt lepsi, kdyz nema tri samostatne sedacky a je mensi.
Avatar - petr petrumr
5. 9. 2021 09:01
Re: Plakat nebudeme
musíš se projet néé základní výbavou, ale vyšší, tam máš determální a zvukově izolovaný vylepšená skla
Avatar - petr petrumr
5. 9. 2021 08:57
Re: Re: Bude chybat mnohym
já se na něho šel podívat a fakty je výš jak brzda, ale odkládací prostor na nohu a spojka je v rovině a tak to přendáš a já fakty o jízdě nic nevím, možná někdo kdo má za jízdy pořád nohu na spojce by problém měl vždy.
Avatar - xxc
4. 9. 2021 13:55
Re: Re: Bude chybat mnohym
Tak to teda ten pedál tam zle je :-) ktovie, či to má tak celá platforma?
Avatar - petr petrumr
4. 9. 2021 08:19
Re: Bude chybat mnohym
Já tedy ten pedál spojky nepozoruji, že je špatně a to střídám více aut a grandem se jezdí nejlépe. Jo automat jsem s dvoulitrem projížděl, řadí jak v autobusu, akorát tomu chybí retardér.