Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektrický Renault Mégane E-Tech oficiálně: Výkon až 160 kW, dojezd až 470 km

54 komentářů

Avatar - Tielman
Tielman
QR kód pro záchranné složky je docela dobrá vychytávka. Nevím, zda to už mají i jiné automobilky, čtu to prvně... ale přijde mi to jako skvělý nápad.
Design auta renaulťácky líbivý... ale pořád si říkám... tak když už auto nepotřebuje spalovák, proč se design drží koncepce karoserie jako kdyby tam chtěli rvát šestiválec?
Dojezd reálných 400 km už je docela tak akorát.
Switch007
QR kód je podle mě téměř k ničemu. Všechna auta mají e-call, kde odesílají na dispečink i VIN, takže hasiči dopředu ví, k jakému autu jedou a můžou si nastudovat už po cestě.
Avatar - Tielman
Tielman
každá H&S vychytávka je dobrá...
Avatar - lamal
lamal
To je sice pekna teoria, ale v praxi si myslim na to cas ani koncentraciu nenajdu, zalezi od vypracovania aplikacie, ktora z toho VIN tie data vytiahne. Ak je jednoducha a zobrazi len tie veci, ktore potrebuju, budiš. Neviem si potom uplne predstavit rovnaky format napriec automobilkami.
Switch007
Kdysi jsem četl, že něco takového funguje. Na jednotný formát je dokonce norma ISO 17840-3:2019 https😐/www.iso.org/…ndard/67353.html . Vzor takové aplikace třeba https😐/www.moditech.com/…ecovery-system/.
Avatar - Tielman
Tielman
skvělej odkaz! Dík
Avatar - lamal
lamal
jj tak nejak by som to ocakaval, vyskolene persony sa mozno zorientuju aj pocas vyjazdu, zalezi od vzdialenosti... 100% to nebude
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja uz o QR četl před nějakými 10 lety možná. Už ani nevím u jaké automobilky. Možná MB.
Nemá to náhodou v hodnocení i EuroNCAP?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"proč se design drží koncepce karoserie jako kdyby tam chtěli rvát šestiválec?"

Nejsem odbornik, ale napadaji me veci jako "deformacni zony".
Avatar - Tielman
Tielman
to je vysoce pravděpodobné. Přesto si myslím, že když už tedy budeme muset jezdit v elektromobilech, tak by mohla začít i revoluce v designu.
Avatar - Anonym
Anonym
Ach svatá prostoto. QR kód na skle je v reálném životě zbytečná nepoužitelná 'čovina, ale hezky to v PR vypadá. Odpojení HV baterie musí proběhnout naprosto automaticky, a když ne tak nohy na ramena a pryč!! Jenom by mohlo být víc mrtvých. Neumím si dost dobře představit rozsakrované auto, avšak se stále čitelným QR. Neumím si dost dobře představit, jak hasič čeká až mu mobil načte data podle QR kódu.
Avatar - Tielman
Tielman
Tak hasič/záchranář nezasahuje sám, že... jestli máš představu, že stojí pět hasičů kolem mobilu a čumí do nějaké aplikace, tak máš opravdu podivné vnímání reality. Označit cokoliv, co může (to slovo může je důležité) pomoci definovat, kam zabořit nůžky (např., ty také potřebují nějaký čas na zprovoznění), označit takovou věc za pi...ovinu jen vypovídá o tom, co jsi za jelito.
Avatar - Anonym
Anonym
Chtěl bych vidět, jak načteš ten QR z těch zlomků roztříštěného skla a promiň, troubo hloupý, že tě musím takto nazvat. Ve slušné diskusi se osobní invektivy nepoužívají a kdo s nimi začne ten je hňup. Takže pojďme si namísto diskuse nadávat, jestli tě to baví, inteligente.
šofér
tak ještě jsem neviděl, aby byly u nehody rozflákané všechny okna, nesmíte moc koukat na americké filmy 😊
pogo26
Navíc nejde jen o ten první zásah, S tím autem se bude pracovat trochu déle.
Avatar - iudex
iudex
Spomenul som si v tejto súvislosti na scénu zo Simpsonovcov. V jadrovej elektrárni je porucha a Homer Simspon vytiahne brutálne hrubý manuál a začne čítať: Děkujeme, že ste si koupili náš typ jadrového reaktoru...
Takže toľko k štúdiu tej architektúry auta pri vystrihovaní zomierajúceho človeka. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: :yes: :yes: :yes:
šofér
jasně, hasič si nejdříve sáhne na kastli, jestli ho to nejebne, že 😞 uvědomte si, že u zkratovozů nejde na rozdíl od spalováku vidět, zda nehrozí nebezpečí požáru por zachránce, proto je nutné nejdříve najít ty odpojovače.
Avatar - iudex
iudex
Dotykom karosérie riskuješ zásah el. prúdom? To sa potom dosť blbo jazdí na elektromobiloch. Či je to inak? 😉
šofér
co to meleš za kraviny, ty víš, zda nedojde po havárii k probíjení baterii na karoserii? Fakt? To nemá s bežným provozem nic společného!
Avatar - iudex
iudex
Skús zostať vecný bez urážok, väčšina z nás tu neštudovala elektrotechniku, tak ak chceš poučovať, tak vecne. Mne každopádne príde nelogické, že by elektroauto po nehode zrazu posielalo prúd do celej karosérie. Ale ak by to tak bolo, tak nebude už posádka v takomto "nabitom" aute dávno mŕtva?
Arese
Avatar - Retrowave
Retrowave
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Michal220
V únoru 2022 má přijít nový megan a pokud bude jen ve verzích eTech tak pochybuji že clio-jediný model co se jakž takž prodává udrží automobilku(Dacie je drží nejspíš)před krachem.Do roku 2025 ostatní jedou i spalováky.Teď megan od 400 a pak od 900 a stejně to +- mají I ostatní.
Xylo
Ony skoro všechny automobilky jedou už teď na plný výkon, protože o jejich vozy je neuvěřitelný zájem. Ne jenom o Dácie 😁
pogo26
Se zákazem ICE kolem roku 2030 je automobilky přestanou vyrábět. Mají podle tebe jinou možnost?
Avatar - lamal
lamal
dizajnerov z pred 20 rokov o crossoverovych podivnych autach s velkymi kolesami a oblymi tvarmi sa naplnili, u mna sa naopak naplnili obavy z takehoto dizajnu... v dobe premiery Megane 4 som nebol nadseny, ale netusil som ze bude este horsie.

Ten interier nie je spatny, ale kaplicka pristrojov mi pripomina Favorit, je velka hranata a tie dva okruhle ukazovatele maju podobny pomer velkosti a rozmiestnenia. Tie veskere retro hrany na mna neposobia moc harmonickym dojmom, su skor tak chladne a rusive ako utulne a prijemne. Skandi dizajn je s tym retro minimalizmom efektivnejsi. Uz sa ´´tesim´´ na blikanie vsetkymi 4mi smerovkami pri nastavovani teploty, preco ? Zas musi zvitazit dizajn (nepremyslenost) nad funkcnostou, taka zbytocnost.

Celkovo sklamanie, cele auto.
Arese
Až na to, že to není auto, ale zkratopřepravník! 😲 😒 :no: :no: :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Teplota se nastavuje fyzickými tlačítky.
Arese
To je chabá útěcha. Zvláště když při zapnutí klimy nebo topení se ti citelně zkrátí už tak mizerný dojezd! 😒]
Avatar - lamal
lamal
vsimol si si co je pod fyzickym tlacitkom teploty pre stranu vodica ? o tom som pisal...
Avatar - iudex
iudex
Všetky EV budú pripomínať crossovery, lebo baterky v podlahe nepustia a tie zvyšujú auto asi ako hrubá podrážka topánky. Tak je jednoduchšie túto vysokú podlahu zakamuflovať do celkových tvarov karosérie ako crossover či SUV. Proste nízke a štíhle autá v dobe bateriek skončili.
Avatar - lamal
lamal
Ano, ale aj tie hranatejsie crossovery vedia byt pohladne, toto je dizajn smer, ktory sa mne osobne nepaci.
Šimpanz
– stále ovšem váží 145 kilogramů. Proboha vůči čemu je kompaktnější a lehčí? Vůči dieselu? Dvoulitrové turbo benzíny dnes váží s plnou výstrojí 140 kg a mají výkon 300 koní. Ve světě elektromotorů je asynchronní motor se 160 kW s hmotností 145 kg neskutečný slon, pro příklad asynchronní motor v Taycanu produkuje 190 kW a váží 71 kg.
Renoo
Je to komplet včetně převodovky. I tak je to ale těžší než by to mělo být. ID.4 má motor s převodovkou těžkou cca 90 kg. Bude do toho započítané asi ještě něco navíc.
Šimpanz
Proboha jaká převodovka? Renault žádnou převodovku nemá, pokud vím, tak jedinou dvojstupňovou převodovku ve světě EV má Taycan a Audi e-tron GT. Jednostupňový redukční převod jsou dvě ozubená kolečka o váze 1 kg.
Renoo
Je lepší si alespoň něco o tématu zjistit a až pak plácat nesmysly. Renault sice neuvádí podrobné údaje, ale jelikož konkurenti převodovky mají, tak ji bude mít taky. Moc si nedokážu představit, jak by to bez ní fungovalo. A aby jsi ze sebe nedělal příště zase hňu pa, tak něco pro představu😒br />
http😐/prntscr.com/1rf1eud
Šimpanz
Hňupa si nech pro sebe. To co dáváš na obrázku v příloze je platforma pro id3 nebo Enyaq a ty žádnou převodovku nemají stejně jako dlouhá řada EV konkurentů. Ty mají pouze jeden redukční převod, protože využívají velkého rozsahu využitelných otáček elektromotorů (a skutečnosti, že mají většinou omezenou max. rychlost na 160-180 km/h). Z toho obrázku je jasně patné, že jsou to pouze dvě ozubená kolečka. To, že je to v angličtině nazvané gearbox nic neznamená, gearbox znamená jak převodovka, tak stálý převod jako v tomto případě, promrskej si angličtinu, máš v ní evidentní mezery.
https😐/www.merriam-webster.com/…ctionary/gearbox
Jediná EV, která mají převodovku (a to pouze dvoustupňovou) jsou Taycan a E-tron GT. Žasnu jaký materiál chodí na servery o autech.
https😐/www.kia.com/…ansmissions.html
Renoo
😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Tak platforma joo? Dal jsem ti to tam, aby ses to naučil. Něco je tam navíc, ale je tam to, co má ten Rencek - motor a převodovka. A nebo jsem ti měl umazat ten štít a měnič?

Nicméně to, co tam vidíš, je tzv PŘEVODOVKA s konstantním poměrem alias jednostupňová PŘEVODOVKA.

Jseš schopnej se sám odporovat v pár větách. Převodovka tam podle tebe není, ale najednou redukční převod (=PŘEVODOVKA) tam už je. To jako že tam chvilku je a pak zase není?

Mám trochu dojem, že ti uniká triviální fakt toho, co to je vlastně je ta převodovka. Převodovka je zařízení, které mění vstupní rotační pohyb na rotační pohyb s obecně
jinou úhlovou rychlostí a točivým momentem.

A už vůbec nechápu, proč se pořád plantáš nějakého Taycana. Ať si má těch převodů třeba milión.
Šimpanz
Převodovka mění vstupní rotační pohyb na rotační pohyb s jinou úhlovou rychlostí a točivým momentem v několika stupních nebo dokonce v nekonečně stupních (CVT). U osobních aut je to něco co má významnou hmotnost (třeba 30-70 kg, protože to obsahuje spojky, hydroměniče, synchronizace, prostě hromady hmotných součástí) a mělo by vliv na hmotnost motoru pokud by se to započítalo.
Jednostupňový převod s pevným poměrem je jednostupňový převod s dvěma ozubenými kolečky a zanedbatelnou hmotností (vedle převodovky jej má každé auto), takže mluvit o tom, že hmotnost asynchronního motoru Renaultu je vysoká, protože má započítanou hmotnost jednostupňového převodu jen směšná snaha obhajovat tady neobhajitelné. Prostě ten motor má dvojnásobnou hmotnost než by měl mít.
Taycana tady plantám proto, že jako jediné EV používá vedle stálého převodu i automatickou převodovku.
Renoo
Převodovka mění vstupní rotační pohyb na rotační pohyb s jinou úhlovou rychlostí a točivým momentem v několika stupních nebo dokonce v nekonečně stupních

ano to je VÍCESTUPŇOVÁ PŘEVODOVKA

když má pouze jeden stupeň tak je to JEDNOSTUPŇOVÁ PŘEVODOVKA, čili onen démonický redukční převod.

https😐/www.skola-auto.cz/…Prevody_22_1.pdf

Automobilky ho v elektromobilech nazývají jako single-speed transmission případě single-speed gear.

myslím si, že se asi nemá cenu s tebou dál bavit. Tohle jsou základní fakta a nebudu je tu opakovat a hádat se s někým, že elektromobily nemají převodovku. A nebo dokonce, že redukční převod není převodovkou (OMG).
Othello
I ten jednostupňový převod je v elektromobilech realizován v naprosté většině (možná u všech) dvěma převody za sebou, tj. dvěma páry ozubených kol. Z konstrukčních důvodů.

A vzhledem k nutnému dimenzování na poměrně velké momenty není ani jejich hmotnost nijak malá, byť je samozřejmě o dost nižší než u vícekvaltů
Šimpanz
To máš pravdu, ale pořád platí, že stálý převod který má každé auto i to spalovací má hmotnost řádově nižší vůči převodovce a vysvětlovat 70kg nadváhu asynchronního motoru tím, že byl započítán stálý převod je poněkud úsměvné.
Othello
To máš pravdu, mě ta nadváha taky hned zarazila. Škoda že takový fitr na podezřelé údaje nemají i redaktoři. Kdyby dělali svou práci pořádněji, rovnou by ty údaje mohli ověřit příp. vysvětlit a články by byly o hodně serióznější
Niemand
Rad si pozriem kilovu jednostupnovu prevodovku co dlhodobo zvladne stovky Nm.
šofér
Já zase nevěřím, že asynchronní elektromotor se 190 kW váží 71 kg. To není ani váha měděného vinutí v tom motoru! A jelikož jsem se v navijárně nějakých pár let napracoval, nemusíš ani odpovídat!
Šimpanz
Klidně nevěř. Tady máš dva motory včetně příslušenství (řídící elektronika, střídač, stálý převod s výstupní obrubou pro poloosy) každý 220 kW, celková hmotnost 90 kg
https😐/www.rimac-automobili.com/…e-axles/axl_560/
On asi motor z MEZu Mohelnice co pohání dopravní pás v Mostecké uhelné nebude totéž co motor v EV.
Othello
Samozřejmě je velký rozdíl mezi jmenovitým a maximálním výkonem. Jmenovitý je ten trvalý (například motory pro pohon lanovek) a na takové asi šofér točil to vinutí. Maximální výkon je krátkodobý ale zároveň mnohem větší, takže se s ním výrobci elektromobilů chlubí v technických datech. Ale logiku to má, u elektromobilů s výrazně omezenou rychlostí se maximum výkonu využívá opravdu jen krátkodobě. Ten 220kW motor může mít trvalý výkon klidně jen třetinový a pravdu mají pak šofér i Šimpanz
šofér
Špičkový výkon, takže krátkodobý přebuzený motor. A to se vsadím, že bez chlazení se neobejde, jinak shoří.
Josef1
podmíněn nepoužíváním stěračů, světel, klimatizace či topení?! I to zapnutí radia a GPS by jste si měli rozmyslet.
Arese
😒] :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nevypadá špatně, to ne, ale vypadá genericky a nudně. Člověk čte ódy o tenké 110mm baterii a říká si, proč to auto musí vypadat jako neaerodynamický tank. V interiéru za fyzická tlačítka Renaultu :yes: a Volkswagenu nakálet :no: . Celkově to ale uvnitř vypadá zvláštně. Hmotnost mohla být horší. Pohon na to, že jde o nejnovější techniku R-N, nic extra. Tak snad to aspoň bude vidět na ceně. Jo a doufám, že se nebude opakovat faux pas s Ariyí, která je venku nějaký rok a půl a zahájení prodeje nikde.
pogo26
Ariya byl koncept a navíc Nissan. I podle tehdejších info se má letos začít prodávat v USA. Už je konec roku? Jaké tedy faux pas? Teď jsem se díval na stránku Nissan USA a už tam je.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, dávno existuje v produkční verzi. Akorát se, minimálně pro EU, neprodukuje.