Novinky
Retrowave
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
V únoru 2022 má přijít nový megan a pokud bude jen ve verzích eTech tak pochybuji že clio-jediný model co se jakž takž prodává udrží automobilku(Dacie je drží nejspíš)před krachem.Do roku 2025 ostatní jedou i spalováky.Teď megan od 400 a pak od 900 a stejně to +- mají I ostatní.
dizajnerov z pred 20 rokov o crossoverovych podivnych autach s velkymi kolesami a oblymi tvarmi sa naplnili, u mna sa naopak naplnili obavy z takehoto dizajnu... v dobe premiery Megane 4 som nebol nadseny, ale netusil som ze bude este horsie.
Ten interier nie je spatny, ale kaplicka pristrojov mi pripomina Favorit, je velka hranata a tie dva okruhle ukazovatele maju podobny pomer velkosti a rozmiestnenia. Tie veskere retro hrany na mna neposobia moc harmonickym dojmom, su skor tak chladne a rusive ako utulne a prijemne. Skandi dizajn je s tym retro minimalizmom efektivnejsi. Uz sa ´´tesim´´ na blikanie vsetkymi 4mi smerovkami pri nastavovani teploty, preco ? Zas musi zvitazit dizajn (nepremyslenost) nad funkcnostou, taka zbytocnost.
Celkovo sklamanie, cele auto.
Ten interier nie je spatny, ale kaplicka pristrojov mi pripomina Favorit, je velka hranata a tie dva okruhle ukazovatele maju podobny pomer velkosti a rozmiestnenia. Tie veskere retro hrany na mna neposobia moc harmonickym dojmom, su skor tak chladne a rusive ako utulne a prijemne. Skandi dizajn je s tym retro minimalizmom efektivnejsi. Uz sa ´´tesim´´ na blikanie vsetkymi 4mi smerovkami pri nastavovani teploty, preco ? Zas musi zvitazit dizajn (nepremyslenost) nad funkcnostou, taka zbytocnost.
Celkovo sklamanie, cele auto.
Teplota se nastavuje fyzickými tlačítky.
Všetky EV budú pripomínať crossovery, lebo baterky v podlahe nepustia a tie zvyšujú auto asi ako hrubá podrážka topánky. Tak je jednoduchšie túto vysokú podlahu zakamuflovať do celkových tvarov karosérie ako crossover či SUV. Proste nízke a štíhle autá v dobe bateriek skončili.
– stále ovšem váží 145 kilogramů. Proboha vůči čemu je kompaktnější a lehčí? Vůči dieselu? Dvoulitrové turbo benzíny dnes váží s plnou výstrojí 140 kg a mají výkon 300 koní. Ve světě elektromotorů je asynchronní motor se 160 kW s hmotností 145 kg neskutečný slon, pro příklad asynchronní motor v Taycanu produkuje 190 kW a váží 71 kg.
Je to komplet včetně převodovky. I tak je to ale těžší než by to mělo být. ID.4 má motor s převodovkou těžkou cca 90 kg. Bude do toho započítané asi ještě něco navíc.
Proboha jaká převodovka? Renault žádnou převodovku nemá, pokud vím, tak jedinou dvojstupňovou převodovku ve světě EV má Taycan a Audi e-tron GT. Jednostupňový redukční převod jsou dvě ozubená kolečka o váze 1 kg.
Je lepší si alespoň něco o tématu zjistit a až pak plácat nesmysly. Renault sice neuvádí podrobné údaje, ale jelikož konkurenti převodovky mají, tak ji bude mít taky. Moc si nedokážu představit, jak by to bez ní fungovalo. A aby jsi ze sebe nedělal příště zase hňu pa, tak něco pro představu😒br />
http😐/prntscr.com/1rf1eud
http😐/prntscr.com/1rf1eud
Hňupa si nech pro sebe. To co dáváš na obrázku v příloze je platforma pro id3 nebo Enyaq a ty žádnou převodovku nemají stejně jako dlouhá řada EV konkurentů. Ty mají pouze jeden redukční převod, protože využívají velkého rozsahu využitelných otáček elektromotorů (a skutečnosti, že mají většinou omezenou max. rychlost na 160-180 km/h). Z toho obrázku je jasně patné, že jsou to pouze dvě ozubená kolečka. To, že je to v angličtině nazvané gearbox nic neznamená, gearbox znamená jak převodovka, tak stálý převod jako v tomto případě, promrskej si angličtinu, máš v ní evidentní mezery.
https😐/www.merriam-webster.com/…ctionary/gearbox
Jediná EV, která mají převodovku (a to pouze dvoustupňovou) jsou Taycan a E-tron GT. Žasnu jaký materiál chodí na servery o autech.
https😐/www.kia.com/…ansmissions.html
https😐/www.merriam-webster.com/…ctionary/gearbox
Jediná EV, která mají převodovku (a to pouze dvoustupňovou) jsou Taycan a E-tron GT. Žasnu jaký materiál chodí na servery o autech.
https😐/www.kia.com/…ansmissions.html
😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Tak platforma joo? Dal jsem ti to tam, aby ses to naučil. Něco je tam navíc, ale je tam to, co má ten Rencek - motor a převodovka. A nebo jsem ti měl umazat ten štít a měnič?
Nicméně to, co tam vidíš, je tzv PŘEVODOVKA s konstantním poměrem alias jednostupňová PŘEVODOVKA.
Jseš schopnej se sám odporovat v pár větách. Převodovka tam podle tebe není, ale najednou redukční převod (=PŘEVODOVKA) tam už je. To jako že tam chvilku je a pak zase není?
Mám trochu dojem, že ti uniká triviální fakt toho, co to je vlastně je ta převodovka. Převodovka je zařízení, které mění vstupní rotační pohyb na rotační pohyb s obecně
jinou úhlovou rychlostí a točivým momentem.
A už vůbec nechápu, proč se pořád plantáš nějakého Taycana. Ať si má těch převodů třeba milión.
Tak platforma joo? Dal jsem ti to tam, aby ses to naučil. Něco je tam navíc, ale je tam to, co má ten Rencek - motor a převodovka. A nebo jsem ti měl umazat ten štít a měnič?
Nicméně to, co tam vidíš, je tzv PŘEVODOVKA s konstantním poměrem alias jednostupňová PŘEVODOVKA.
Jseš schopnej se sám odporovat v pár větách. Převodovka tam podle tebe není, ale najednou redukční převod (=PŘEVODOVKA) tam už je. To jako že tam chvilku je a pak zase není?
Mám trochu dojem, že ti uniká triviální fakt toho, co to je vlastně je ta převodovka. Převodovka je zařízení, které mění vstupní rotační pohyb na rotační pohyb s obecně
jinou úhlovou rychlostí a točivým momentem.
A už vůbec nechápu, proč se pořád plantáš nějakého Taycana. Ať si má těch převodů třeba milión.
Převodovka mění vstupní rotační pohyb na rotační pohyb s jinou úhlovou rychlostí a točivým momentem v několika stupních nebo dokonce v nekonečně stupních (CVT). U osobních aut je to něco co má významnou hmotnost (třeba 30-70 kg, protože to obsahuje spojky, hydroměniče, synchronizace, prostě hromady hmotných součástí) a mělo by vliv na hmotnost motoru pokud by se to započítalo.
Jednostupňový převod s pevným poměrem je jednostupňový převod s dvěma ozubenými kolečky a zanedbatelnou hmotností (vedle převodovky jej má každé auto), takže mluvit o tom, že hmotnost asynchronního motoru Renaultu je vysoká, protože má započítanou hmotnost jednostupňového převodu jen směšná snaha obhajovat tady neobhajitelné. Prostě ten motor má dvojnásobnou hmotnost než by měl mít.
Taycana tady plantám proto, že jako jediné EV používá vedle stálého převodu i automatickou převodovku.
Jednostupňový převod s pevným poměrem je jednostupňový převod s dvěma ozubenými kolečky a zanedbatelnou hmotností (vedle převodovky jej má každé auto), takže mluvit o tom, že hmotnost asynchronního motoru Renaultu je vysoká, protože má započítanou hmotnost jednostupňového převodu jen směšná snaha obhajovat tady neobhajitelné. Prostě ten motor má dvojnásobnou hmotnost než by měl mít.
Taycana tady plantám proto, že jako jediné EV používá vedle stálého převodu i automatickou převodovku.
Převodovka mění vstupní rotační pohyb na rotační pohyb s jinou úhlovou rychlostí a točivým momentem v několika stupních nebo dokonce v nekonečně stupních
ano to je VÍCESTUPŇOVÁ PŘEVODOVKA
když má pouze jeden stupeň tak je to JEDNOSTUPŇOVÁ PŘEVODOVKA, čili onen démonický redukční převod.
https😐/www.skola-auto.cz/…Prevody_22_1.pdf
Automobilky ho v elektromobilech nazývají jako single-speed transmission případě single-speed gear.
myslím si, že se asi nemá cenu s tebou dál bavit. Tohle jsou základní fakta a nebudu je tu opakovat a hádat se s někým, že elektromobily nemají převodovku. A nebo dokonce, že redukční převod není převodovkou (OMG).
ano to je VÍCESTUPŇOVÁ PŘEVODOVKA
když má pouze jeden stupeň tak je to JEDNOSTUPŇOVÁ PŘEVODOVKA, čili onen démonický redukční převod.
https😐/www.skola-auto.cz/…Prevody_22_1.pdf
Automobilky ho v elektromobilech nazývají jako single-speed transmission případě single-speed gear.
myslím si, že se asi nemá cenu s tebou dál bavit. Tohle jsou základní fakta a nebudu je tu opakovat a hádat se s někým, že elektromobily nemají převodovku. A nebo dokonce, že redukční převod není převodovkou (OMG).
I ten jednostupňový převod je v elektromobilech realizován v naprosté většině (možná u všech) dvěma převody za sebou, tj. dvěma páry ozubených kol. Z konstrukčních důvodů.
A vzhledem k nutnému dimenzování na poměrně velké momenty není ani jejich hmotnost nijak malá, byť je samozřejmě o dost nižší než u vícekvaltů
A vzhledem k nutnému dimenzování na poměrně velké momenty není ani jejich hmotnost nijak malá, byť je samozřejmě o dost nižší než u vícekvaltů
To máš pravdu, ale pořád platí, že stálý převod který má každé auto i to spalovací má hmotnost řádově nižší vůči převodovce a vysvětlovat 70kg nadváhu asynchronního motoru tím, že byl započítán stálý převod je poněkud úsměvné.
Já zase nevěřím, že asynchronní elektromotor se 190 kW váží 71 kg. To není ani váha měděného vinutí v tom motoru! A jelikož jsem se v navijárně nějakých pár let napracoval, nemusíš ani odpovídat!
Klidně nevěř. Tady máš dva motory včetně příslušenství (řídící elektronika, střídač, stálý převod s výstupní obrubou pro poloosy) každý 220 kW, celková hmotnost 90 kg
https😐/www.rimac-automobili.com/…e-axles/axl_560/
On asi motor z MEZu Mohelnice co pohání dopravní pás v Mostecké uhelné nebude totéž co motor v EV.
https😐/www.rimac-automobili.com/…e-axles/axl_560/
On asi motor z MEZu Mohelnice co pohání dopravní pás v Mostecké uhelné nebude totéž co motor v EV.
Samozřejmě je velký rozdíl mezi jmenovitým a maximálním výkonem. Jmenovitý je ten trvalý (například motory pro pohon lanovek) a na takové asi šofér točil to vinutí. Maximální výkon je krátkodobý ale zároveň mnohem větší, takže se s ním výrobci elektromobilů chlubí v technických datech. Ale logiku to má, u elektromobilů s výrazně omezenou rychlostí se maximum výkonu využívá opravdu jen krátkodobě. Ten 220kW motor může mít trvalý výkon klidně jen třetinový a pravdu mají pak šofér i Šimpanz
podmíněn nepoužíváním stěračů, světel, klimatizace či topení?! I to zapnutí radia a GPS by jste si měli rozmyslet.
Nevypadá špatně, to ne, ale vypadá genericky a nudně. Člověk čte ódy o tenké 110mm baterii a říká si, proč to auto musí vypadat jako neaerodynamický tank. V interiéru za fyzická tlačítka Renaultu :yes: a Volkswagenu nakálet :no: . Celkově to ale uvnitř vypadá zvláštně. Hmotnost mohla být horší. Pohon na to, že jde o nejnovější techniku R-N, nic extra. Tak snad to aspoň bude vidět na ceně. Jo a doufám, že se nebude opakovat faux pas s Ariyí, která je venku nějaký rok a půl a zahájení prodeje nikde.
Design auta renaulťácky líbivý... ale pořád si říkám... tak když už auto nepotřebuje spalovák, proč se design drží koncepce karoserie jako kdyby tam chtěli rvát šestiválec?
Dojezd reálných 400 km už je docela tak akorát.
Nemá to náhodou v hodnocení i EuroNCAP?
Nejsem odbornik, ale napadaji me veci jako "deformacni zony".
Takže toľko k štúdiu tej architektúry auta pri vystrihovaní zomierajúceho človeka. 😉