nějak ti unikl ten převoz surovin z jižní ameriky a afriky do číny či koreje, tam zpracování, nově postavené fabriky na výrobu baterek, převoz baterek do Evropy a taky přestavené fabriky na výrobu EV. Veškerá přeprava a výstaavba technikou na mazut a naftu.
jasně, ojetá elektroplečka za 300 bude jezdit i s 30 let starýma baterkama. Možná i bude, ale tak 10 km daleko....
Co bych k tomu dodal - Snad jen slavnou hlášku naší nemčinářky - "Děvčata vy jste tak naviní" tady ti ho upravím na "Chlapče, ty jsi tak naviní" :-):-):-)
Zrovna nedávno doktor Honzák v jednom rozhovoru zmiňoval jakousi studii, která měla za cíl zjistit, jaké procento obyvatelstva má stádní chování, tedy náchylnost slepě následovat nějakého vůdce. Globálním průměrem byly asi 2/3 obyvatel, jen v případě Německa to bylo plných 80%. Oni se holt nezmění...
Fanatičtí Němci si to vzali do hlavy, stejně jako kdysi pokus o ovládnutí Evropy. Jak ale píšu, vyřeší to problemy s parkováním i s každodenními zacpami. Navrat do 50.let, kdy na vesnici jste čekali pul dne, až kolem projede auto.
Ti do toho s dovolením hodím vidle.
VW Golf benzín vs e-Golf
Průměrná spotřeba
Golf benzín 7,2l, tedy 172g CO2/100km
e-Golf 14,4kWh, při českém en mixu 450g/kWh má tak emise 64g CO2/100km
Výroba baterie v průměru 70kg/kWh, baterie e-golfu 35,8kWh je tak 2500kg CO2 celkem.
Takže, i v českém en mixu, tedy ve čtvrtém nejšpinavějším v Evropě je provoz ekologičtější po cca 23tis km. V ostatních zemích je to mnohem mnohem lepší. :D:-O
Já ho třeba chci. :) Mám barák a příští rok si budu pořizovat ojetý elektromobil za cca 250-300k. Protože nejsem posera a o Emobilitu se aktivně zajímám posledních deset let, tak mě nechávají chladným články o jedné Tesle z milionu se špatnou baterií, kterou si mimochodem chlapík opraví za 1000 USD, tak i ostatní žvásty. Auto budu mít vlastně zadarmo, jelikož těch 5k, co projezdím do práce dám do splátky. I kdyby za pět šest let umřelo, vykuchám si baterie a přidám k FVE. :-O To se ale na 98% nestane.
Twisted jsem to našel a kužel na silnici je velká překážka hned vícekrát za 35min videa.Stačí před auto něco hodit a stojí a neumí si poradit a to mělo senzorů a radarů to auto.
To nevím, určitě mají od vlád už něco slíbeno. Pravděpodobně sdílená auta. Řada lidí si podle mě stále neuvědomuje, že po roce 2035 už nikdy auto mít nebude.
Tak od nebo do?no v 5 elementu s Brucem W. auta létala jakože takhle budou oddělené nebo po vzoru Tesly a jejich tunelu kde auta řídí řidiči a dělají jak jezdí autonome
Viděl jsem vtipné video z Wayma, které si zastavilo uprostřed silnice a hodilo error. Přijel servisák a auto si odfičelo na další křižovatku, kde znova umřelo. Překvapilo mě, že tam není žádná možnost to auto z pozice cestujícího zastavit.
Xylo chtěl bych vidět autonomní vozidlo při jízdě bez dispečera na sněhu a v zúžení a bonus když někdo jde k přechodu(cyklisty nepočítám-bude vědět že nemají přednost tak je zajede).
Kvůli tzv. nulovým emisím EV nyní německé hnědouhelné elektrárny jedou 2x vyšším výkonem než loni. Všechno jim vadí ... nukleáry :-) zavírají, plynové zdroje zavírají sotva je dostavěli ... tak welcome brown coal !!!!!!!!
Helmuti a EK, toť opravdu podařená sebranka wolů a kraw :-)
HMC jen kwáká co EK chce slyšet. :-)
Hned vedle je vystaveno robotické taxi na základech zmiňované „pětky“. Projekt vzniká ve spolupráci se společností Motional a slibuje autonomní jízdu čtvrté úrovně. Firma věří, že veřejnosti začne nabízet přepravu robotickým taxíkem zcela bez řidiče již v roce 2023.