Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA 2021 živě: Hyundai v Evropě také skončí se spalovacími motory

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 6. 9. 2021 • 13:55
27
42
Zobrazit náhledy (27)
Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV

Tisková konference automobilky Hyundai na autosalonu v Mnichově se nesla v duchu čisté mobility a uhlíkové neutrality.

Uhlíkově neutrální se chce společnost Hyundai stát do roku 2045. Asi už tušíte, že pro fanoušky spalovacích motorů to neznamená úplně dobré zprávy. V roce 2035 už hodlá v Evropě prodávat pouze vozidla s nulovými emisemi. O pět let později vyřadí na hlavních trzích všechna vozidla na fosilní paliva.

Je to stěžejní krok v prvním ze tří pilířů budoucnosti značky – čisté mobilitě, platformách nové generace a zelené energii. „Hyundai Motor chce pro svět udělat další významné kroky v souladu s vizí naší společnosti Pokrok pro lidstvo,“ uvedl Jaehoon Chang, prezident a generální ředitel Hyundai Motor Company. „Zavázali jsme se, že do roku 2045 budeme uhlíkově neutrální jak z hlediska svých globálních produktů, tak i provozních činností.“

Hyundai při prezentaci připomněl, že první elektrický vůz nabízel již v roce 1991. Moderní elektrickou éru odstartoval futuristickým Ioniqem 5, jehož časem doplní i sportovní kupé Ioniq 6. Vizi tohoto elektromobilu si ostatně mohou návštěvníci mnichovského autosalonu prohlédnout naživo.

Hned vedle je vystaveno robotické taxi na základech zmiňované „pětky“. Projekt vzniká ve spolupráci se společností Motional a slibuje autonomní jízdu čtvrté úrovně. Firma věří, že veřejnosti začne nabízet přepravu robotickým taxíkem zcela bez řidiče již v roce 2023. Inu, nechme se překvapit!

Vyjma uhlíkové neutrality se Hyundai ve své prezentaci věnoval také zelenému vodíku. Ten se získává elektrolýzou vody s využitím nízkouhlíkových zdrojů elektrické energie a podle prognóz přispěje k významnému snížení emisí CO2. Hyundai v tomto odvětví investuje do globálních start-upů a navíc plánuje budování infrastruktur pro dodávky zeleného vodíku v zemích se silnou vládní podporou a hojnými obnovitelnými zdroji pro získání energie, například v Austrálii.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
8. 9. 2021 09:38
Re: Uhlíková neutralita
Německo je největší neštěstí Evropy a může za všechny problémy za posledních 200 let
Avatar - Barrichello
8. 9. 2021 09:37
Re: Spalovacíi motory jsou minulosti
A v momentě, kdy se v tom zabije prvních 1000 lidí a jejich rodiny budou žádat hlavně v USA odškodné po výrobcích tak na naše peníze 600 miliard :-)
Avatar - Barrichello
8. 9. 2021 09:35
Re: Emise neemise
nějak ti unikl ten převoz surovin z jižní ameriky a afriky do číny či koreje, tam zpracování, nově postavené fabriky na výrobu baterek, převoz baterek do Evropy a taky přestavené fabriky na výrobu EV. Veškerá přeprava a výstaavba technikou na mazut a naftu.

A ted si spočítej ty emise na EV :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
8. 9. 2021 09:33
Re: Samozrejme.
jasně, ojetá elektroplečka za 300 bude jezdit i s 30 let starýma baterkama. Možná i bude, ale tak 10 km daleko....

Co bych k tomu dodal - Snad jen slavnou hlášku naší nemčinářky - "Děvčata vy jste tak naviní" tady ti ho upravím na "Chlapče, ty jsi tak naviní" :-) :-) :-)
7. 9. 2021 14:27
Re: Samozrejme.
Ee zatím nechceme.Si počkáme až budou mít dojezd 800km a stát max 600tisíc

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud