Volkswagen chce v roce 2025, o dva roky dříve, než plánoval původně, na trh uvést malý elektromobil, který bude stát přibližně 20 tisíc eur, tedy okolo půl milionu korun.
Nečekám na nic jiného, než aby moje budoucí auto mělo pneumatiky, kde podstatný podíl budou rýžové plevy. A když nebude podstatný, tak ať o tom raději mlčí. "Moderní" je také nacpat do každé káry recyklát z PETek no a zde novinka dřevěné třísky v laku a žvanit o tom, kde se dá.
Hlavně ať auto funguje, splňuje požadavky zákazníka v mixu s cenou a do koberečku v kufru můžou přimíchávat třeba klidně, pro mě za mě, i sloní trus.
Škoda, že neuvádí i hmotnost, kterou musí již znát, když znají zrychlení na desetinu sec přesně. Aby to ty pneumatiky z rýžových plev vůbec unesly.
Takhle mluví ti, kteří nejsou postiženi následky. Tím tě nijak neobviňuji, vnitrozemské státy jsou na tom podobně. Přímořské státy mají na PET poměrně dost zásadně jiný názor. V Austrálii je používání PET lahví asi něco jako kouření. Hodně přímořských států v Evropě PET lahve zálohuje. Dokonce i Turecko. Mají zas.rané pláže a narušuje jim to velké zdroje příjmů - rybolov. Západní firmy využívají recyklované materiály více než u nás. Francie a Německo (a asi i nějací další) má poměrně rozsáhlé programy využití PET například v oblečení. Mám doma stan z PET a bundu taky. Poznat to není a bundu nosím už asi 4 roky skoro pořád. Takže vliv na kvalitu a vzhled = nula.
U aut, kde je plastů habaděj, to byla pouze otázka času. Osobně pro mě je tohle dost důležité. Tedy až na ty pneumatiky, tam mám jisté pochybnosti o tom, co to vydrží a jak to bude jezdit.
"Hlavně ať auto funguje, splňuje požadavky zákazníka"
Přichází doba, kdy si na tento luxus budeme muset odvyknout. Každá párty jednou končí. A ta stávající právě začala končit. A asi nemáme moc na výběr. Plasty jsou dnes téma asi už větší než CO2.
Kde máš záruku, že ty, jako zodpovědný k planetě (až tak hezky jsem to dokázal napsat) jsi si koupil výrobek, který opravdu obsahuje podíl recyklátu a že to není jen zelené lákadlo na visačce pro prodej podobným ekologicky zaměřeným jedincům, případně i obhájili vyšší cenu. A i kdyby to nějaký recyklát nakrásně obsahovalo, tak je podstatné v jakém %. Nehledě na ekonomickou otázku použití takových řešení, které jsou prioritou výrobců před vlastní záchranou planety. Raději jen vytisknou tu visačku a uvádějí podobně orientované články. Jejich výrobek třeba i může nějaké pidi % recyklátu obsahovat, ale jen proto, aby je nějaký otravný šťoura neobvinil ze lži.
Není mi otázka plastů globálně v žádném případě lhostejná. Ale PR žvásty o "rýžových plevách" zahnojené oceány nevyřeší.
to 1kWh aku bude pod $80, takze tech 60kWh aku bude za cca 5tis E i s DPH
15tis E na zbytek, to bude uplne v pohode
bude to za cca stejny peniz jako vobycejna fabka 1.5tsi s o tretinu mensim vykonem a ctyrnasobne vetsima provoznima nakladama
v ty dobe zacnou byt maly auta velikosti fabie se spalovakem tezko prodejny
Vůbec nevíš, kolik to bude stát za 4 roky. Asi jako kdyby někdo před čtyřmi lety predikoval cenu stavebních materiálů. Fabka 1.5 TSI se na rozdíl od takových zgerbů dá použít jako jedno auto pro rodinu, k tomuhle si budeš udržovat dvacetiletý Passat.
mas hodne prizemni naroky, jestli o fabce uvazujes jako o rodinnym autu. jestli za rodinu povazujes sebe a krecka, tak to pak mozna jo ...
mas pravdu, za 4 roky to muze byt jeste niz