Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen ID.Life
Volkswagen ID.Life
Volkswagen ID.Life
Volkswagen ID.Life
38
Fotogalerie

VW chystá elektromobil za půl milionu. Studie ID.Life naznačuje, jak bude vypadat

Volkswagen chce v roce 2025, o dva roky dříve, než plánoval původně, na trh uvést malý elektromobil, který bude stát přibližně 20 tisíc eur, tedy okolo půl milionu korun.

Na mnichovském autosalonu IAA Mobility německá automobilka ukazuje jeho předobraz v podobě konceptu ID.Life. 

Studie nabízí minimalistický design bez ozdobných prvků a dalších doplňků na povrchu karoserie. Zajímavostí je individualizovatelná a odnímatelná střecha z tkaniny se vzduchovými komorami.

Jak je dnes módní, Volkswagen využil přírodní a recyklované materiály. Čirému laku například dodávají přirozenou barvu dřevěné třísky, biologický základ mají i tvrdicí přísady. Tkanina střechu a přední kryt je vyrobena z recyklovaných lahví PET.

Jako základní suroviny pro výrobu pneumatik studie posloužily mimo jiné materiály jako bio olej, přírodní kaučuk a rýžové plevy.

V interiéru zaujme kombinace dřeva s materiálem Artvelours Eco pro čalounění sedadel a výplně dveří. V případě kabiny VW zdůrazňuje široké možnosti využití. ID.Life totiž nemá být jen autem.

Interiér lze snadno proměnit například v kino nebo hrací místnost, výbava totiž zahrnuje hrací konzole a projektor. Jako obrazovka slouží promítací plátno, které se v případě potřeby vysune z přístrojové desky. Individuálně lze připojit i další zařízení, jejichž napájení zajistí zásuvka 230 V/16 A v interiéru.

Zaměření pak odpovídá variabilita interiéru: přední řadu sedadel lze kompletně sklopit a společně s rovněž sklopnými zadními sedadly je tak možné realizovat bezpočet variant od instalace sedadel jako v kině přes dvoumetrové lůžko až po nákladní variantu s maximálně využitelným zavazadlovým prostorem.

Co se ovládání týče, VW dál rozvíjí "digitální a dotykový koncept". Kamery a displej nahradily jak vnější, tak vnitřní zpětná zrcátka. Zásadní jízdní funkce se ovládají dotykovou plochou na šestiúhelníkovém volantu, který postrádá horní část věnce. Do ovládacího systému lze navíc integrovat chytrý telefon. Prostřednictvím vlastního zařízení, ať se jedná o chytrý telefon nebo tablet, může řidič ovládat například navigační systém. Hudbu, videa a hry, uložené v připojeném zařízení, si lze v autě pustit, k jejich zobrazení poslouží promítací plátno.

Koncept ID. Life vychází z menší, speciálně pro segment malých vozů vyvinuté varianty modulární platformy MEB. Poprvé je vozidlo koncipované na základě architektury MEB vybaveno pohonem předních kol.

Elektromotor poskytuje maximální výkon 172 kW (234 k) a umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy. Baterie s kapacitou 57 kWh by měla zajistit dojezd okolo 400 kilometrů.