Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Řidiči odsuzují chaos, který v Paříži způsobilo omezení rychlosti na 30 km/h

41 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
co si tam zvolili, to mají. U nás je to stejné, strany jsou levicové, ODS sotva střed. Pravici, která by měla podporovat normálního člověka a slušnou rodinu nikdo volit už nechce. Politika Babiše, Bartoše i Fialy bude velmi podobná, bartošovi bubáčci stejně zdrhnou na západ, takže změny nás letos nečekají.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jaké vzdělání? To jako, že Česko je plné nevzdělaných ***ů a ve Francii má každý doktorát?
Avatar - Emel
Emel
No... a kdo je teda u nás ta pravice? Napravo od ODS jsou strany typu Trikolora, Svobodní... a tam se nedivím, že je nikdo volit nechce... a není to kvůli jejich pravicovosti.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
Tak Svobodní byli asi napravo. A uvědomili si, že "méně státu" se bude těžko dělat v rámci EU, takže prosazovali Czexit... a po zásluze skončili s 0,xx%.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Chceš říct , že většina národa je přesvědčená o budoucí zkorumpovanosti Trikolóry, větší než Babiše a ODS. Řešíme tu politiku, ale stejně se tu o autech nepíše. Na jeden dieslový Golf je tu 10 EVéček s cenou až 3 mega.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak Trikolora, Spd i Svobodní jsou rozhodně víc pravicovější jak Piráti a STAN a v něčem i než ODS a TOP 09 😄
Avatar - Emel
Emel
Zkorumpovanost jsem nemyslel... spíš... jejich názory jsou mimo realitu. Je teda fakt, že Klaus už Trikoloru opustil a ten zbytek vlastně nevím, jaké má názory. No, doufám, že tyhle přeběhlické subjekty typu Trikolora nebo Volný blok skončí cca. za měsíc a už o nich minimálně v parlamentu neuslyšíme.
topten
ja to posledni dobou delim na strany demokraticky, autoritarsky a populisticky.
ja jako pravicak se socialnim citenim postradam pro levicaky demokratickou levici, jejiz pozici zaujali populisti
Avatar - Anonym
Anonym
Navrhuju ještě se zděsit, semknout a nasvítit Eiffelovku značkou 50.
gil54
....minimálně od roku 1848.

Překopírovanou zprávu ČTK bych, tomto konkrétním případě, rád viděl s doplněním názoru a postoje redakce a případnými názory odborníků z oblasti dopravy a urbanismu. Když je web specializovaný na auta a v souvislosti na dopravu.
Avatar - Emel
Emel
Originál článek je myslím Le Figaro, kdybys to chtěl číst
https😐/www.lefigaro.fr/actualite-france/les-automobilistes-denoncent-le-chaos-cree-a-paris-par-la-limitation-a-30-km-h-20210905
gil54
Dík za odkaz.
Paříž zatím nepřijímá opatření s nadšením. O to víc by byl na místě názor redakce a odborníků, jak jsem psal výše, v podmínkách ČR.
Avatar - Emel
Emel
Tak zmiňoval se tu nějaký názor odborníka, který byl pro... s odkazy na studie od AutoMat a podobně. A za příklad dával Helsinky.
Víš jak je to s názorem - má ho každý 😄
My jako komunita autařů asi těžko budeme pro 30 kdekoli, kde je potřeba tím autem normálně jezdit. Ale jestli je potřeba ve velkém jezdit třeba po širším centru Prahy, o tom se asi diskutovat dá.
gil54
Nevím, jestli jsi někdy teď v širším centru Prahy byl. Žádná třicítka není ani potřeba. Kde je 10 metrů rovné silnice, tak je zpomalovací hrb jako kráva, že si vo něj urveš nárazník, všude armády zelenobílejch plastovejch panďuláků, betonový žlutočerný zábrany, kde byly dva 2 pruhy tak jeden, nesmyslný cyklopruhy od nikud nikam, mizející a znovu se rodící, sem tam se to na 50 metrů rozšíří na 2 pruhy a hned zase na jeden, jízda jako po vybombardovaným Berlíně 1945. Všechno imrvére ucpaný a nyní ještě i rozkopaný.
Pro hasiče a záchranky úplnej ideál.
Jsem sice aktivní cyklista, ale s AutoMat em nechci mít společného vůbec nic. Na kole se snažím jet s auty co nejméně.
Avatar - Emel
Emel
Snažím se tam autem moc nejezdit... ale byl jsem.
Profláklý je ten severojižní tah - Argentinská, magistrála.
I to, jak se auta valí přes Karlovo náměstí a Jiráskův most se mi asi moc nelíbí... taková tepna by byla lepší pod zemí - což ale asi není reálný. A zavést tam 30... to si moc neumím představit.
gil54
Těžko snít o tepnách pod zemí v centru, když absolutní a funkční základ, v mnoha městech světa vyzkoušený, jeden (lépe však dva) ukončený okruh je stále jen ve hvězdách.

Hrnout tranzitní dopravu křížem krážem centrem města se nedokázalo odbourat ani po 30 letech, kdy se už vědělo, že to je špatně.
Avatar - Emel
Emel
To je jasný :yes:
Jsou nějaký studie, podle kterých je podíl tranzitní dopravy na magistrále malý, řádově jednotky procent. Nicméně... myslím, že se měřilo, kolik aut projede právě tuhle jednu trasu, tj. vjede u Vychovatelny nebo kde a vyjede na Kačerově... a přitom přes ten Jiráskův a dál na západ, to je taky tranzit. No ale je možný, že většina té dopravy přece jen je Praha samotná...
gil54
Již existující části okruhu značnou část tranzitu odvedou již dnes mimo centrum. Ale jak říkáš, nejde jen o trasu Vychovatelna - Kačerov. Nemyslím, že by podíl tranzitu v Praze byl přesně zmapovaný a reálně měřený. Jednotkám % však moc nevěřím.

Praha samotná.....ano. Asi by se ještě dal, kromě tranzitu, oddělit a lépe řešit problém dojíždění do práce ze satelitů auty. Tady jsou také evidentní rezervy v řešení a postoji samotného města. (Například P+R parkoviště v návaznosti na MHD, včetně cenové politiky obojího.)
Avatar - Anonym
Anonym
Nic jiného nikdo rozumný čekat nemohl 😄
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
Rýsuje se jiná cesta - auto bude mít povinně jízdní režimy ovládané zvenku.
topten
nebo zavedou odpustky
za 1tisE muzes 50, za 2tisE 70, za 5tisE 90.
duchodci a statni zamestnanci samozrejme zadara neomezene
prinejmensim pred volbama
Avatar - xxc
xxc
To je veľmi dobrý nápad, kedy by za x tisíc eur nemuseli autá chodiť obmedzenou rýchlosťou
topten
drive i v obci neomezene tusim od 23 do 05.
taky jezdilo mnohem min aut a jezdily mnohem pomaleji nez dnes.

na druhou stranu, kdyz vezmu za jaky casy jsem jezdil nektery trasy tak pred 1/4 stoletim, tak dnes s mnohem rychlejsim autem nemam sanci se tomu priblizit aniz bych neriskoval ridicak ...
Michal220
Jiný důvod to tempo 30-rychleji pojedete i na kole,ev koloběžce a někteří sportovci i klusem prostě aby všichni nejeli autem.Ta 30 je určitě velký problém i na semaforech-neprojede tolik aut a poslední na oranžovou si musí dát už pozor
topten
naopak, na oranzovou pri tricitce muze vjet do krizovatky vic aut nez pri padesatce, nez se rozsviti cervena.
jina vec je, ze cervena ze vsech smeru musi pri tricitce svitit dyl.
kdyz spocitas propustnost silnice pri zachovani bezpecnosti, tedy reakcni doba 1sec a schopnosti zabrzdit pri zpomaleni 5m/s2 (cca polovina maxima pri dobrych podminkach) bez narazu do auta pred tebou a delky aut 4.5 metru, tak pri tricitce projede jednim pruhem 25 aut za minutu, zatimco pri padesatce 22 aut

tim tricitku neobhajuju ale uvadim na pravou miru blud, ze cim rychlejc pojedes, tim vic aut projede.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
je norma při jaké rychlosti jak dlouho svítí oranžová a my nevíme, jestli to taky po té změně rychlosti neštelovali.
topten
nejsem si jistej, jestli v nejaky norme je tabulka rychlosti a delky zluty, ale delka zlute vychazi z reakcni doby a brzdne drahy dane predpisem EHK/OSN c 13 a 13a.
minimalni delka zlute je 3sec a je dana normou CSN365601-1. 3 sec vyhovuji jeste pro 60km/h, ale pro 70 uz musi byt 4 sec, coz prinejmensim v minulosti u nekterych semaforu nebylo a pak se na tom slusne rejzovalo na pokutach. kdyz te na takovym semaforu nachytali na tesnou cervenou, nebyl problem se z toho vysekat a jeste popotahovat provozovatele semaforu ...
minimalni delka zlute 3sec tedy plati i pro 30km/h
aspon u nas
Michal220
U nás jsou semafory nastavené tak že třeba 2sec červená ty projedes a ti co pak jedou ještě stojí a mají červenou.Jsem hodně v Rakousku červená predemnou a oranžová pro ty co pojedou v ten samý čas.Vjizdet na oranžovou ideálně taky pod plynem.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
To ovšem (mylně 😉 ) předpokládáš, že lidé dodržují bezpečné rozestupy s ohledem na rychlost, kterou jedou. To se ale v praxi samozřejmě neděje a častější jsou oba extrémy - tedy jedu sice 130+, ale odstup mám pár metrů nebo jedu v koloně sotva 20, ale odstup si nechám 30 metrů. Samozřejmě záměrně trochu přeháním, ale v reálu fakt to není tak jednoduché a efektivní, jak popisuješ.
Ovšem, že dané auto při třicítce stráví v dané ulici o xx % více času než při padesátce, je prostě fakt. 😄
topten
to ovsem mylne predpokladas, ze pri 130 a 20 maj lidi stejne velky rozestupy. az na par mago*ru, ktery jsou schopni se ti ve stovce prilepit treba na blatnik motory, prece jen nejaka umera mezi rychlosti a rozestupem je.
nejde o to kolik casu stravis na danem useku, ale kolik aut za dany cas do toho useku vjede. a rozumne pomala rychlost znamena vyssi pripustnost.
proc asi napr na obchvatu mnichova skoro kazdy rano kdyz tam jedu je omezeni na 80 a treba i na 60. proto, ze to zvysi propustnost ...
gil54
Má to však ale své hranice. Pokud se sníží rychlost na 5 km/h, tak se už propustnost jistě nezvýší.

Žádalo by si to důkladnější studii, jak to doopravdy je.
topten
vsak pisu, rozumne pomala rychlost
ja tu tricitku neobhajuju, malokdy ji i dodrzuju, jako vetsina z nas
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Můžeš to testovat v tunelu Blanka. Vždy, když cajti rozsvítí namísto 70 omezení na 50, v tunelu vznikne zácpa. Nechápu, proč tam není 90 😲
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ze s tou 30 tam nie je spojene aj odstranenenie znaciek prednosti
, cize automaticka prednost sprava. Ako to paradne vymysleli u nas...
stormrider
Včera večer cestou z kina jsem si to schválně zkusil - 30 na tempomat. Pocitově extrémně pomalé, přidušený motor na 3. rychlost nebo zbytečně vysoka spotřeba na 2. rychlost. Ok, v některých zónách v historickém centru dobře, ale jinak si tedy budoucnost mobility představuji jinak...
traveldrive
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
u více aut, které jsem testoval, nejde při dvojce a trojce tempomat vůbec zapnout. Vyžaduje mít zařazenou alespoň za 4.
TondaSverak
a nedělám z toho drama... :-!