Novinky
....minimálně od roku 1848.
Překopírovanou zprávu ČTK bych, tomto konkrétním případě, rád viděl s doplněním názoru a postoje redakce a případnými názory odborníků z oblasti dopravy a urbanismu. Když je web specializovaný na auta a v souvislosti na dopravu.
Překopírovanou zprávu ČTK bych, tomto konkrétním případě, rád viděl s doplněním názoru a postoje redakce a případnými názory odborníků z oblasti dopravy a urbanismu. Když je web specializovaný na auta a v souvislosti na dopravu.
Originál článek je myslím Le Figaro, kdybys to chtěl číst
https😐/www.lefigaro.fr/actualite-france/les-automobilistes-denoncent-le-chaos-cree-a-paris-par-la-limitation-a-30-km-h-20210905
https😐/www.lefigaro.fr/actualite-france/les-automobilistes-denoncent-le-chaos-cree-a-paris-par-la-limitation-a-30-km-h-20210905
Dík za odkaz.
Paříž zatím nepřijímá opatření s nadšením. O to víc by byl na místě názor redakce a odborníků, jak jsem psal výše, v podmínkách ČR.
Paříž zatím nepřijímá opatření s nadšením. O to víc by byl na místě názor redakce a odborníků, jak jsem psal výše, v podmínkách ČR.
Tak zmiňoval se tu nějaký názor odborníka, který byl pro... s odkazy na studie od AutoMat a podobně. A za příklad dával Helsinky.
Víš jak je to s názorem - má ho každý 😄
My jako komunita autařů asi těžko budeme pro 30 kdekoli, kde je potřeba tím autem normálně jezdit. Ale jestli je potřeba ve velkém jezdit třeba po širším centru Prahy, o tom se asi diskutovat dá.
Víš jak je to s názorem - má ho každý 😄
My jako komunita autařů asi těžko budeme pro 30 kdekoli, kde je potřeba tím autem normálně jezdit. Ale jestli je potřeba ve velkém jezdit třeba po širším centru Prahy, o tom se asi diskutovat dá.
Nevím, jestli jsi někdy teď v širším centru Prahy byl. Žádná třicítka není ani potřeba. Kde je 10 metrů rovné silnice, tak je zpomalovací hrb jako kráva, že si vo něj urveš nárazník, všude armády zelenobílejch plastovejch panďuláků, betonový žlutočerný zábrany, kde byly dva 2 pruhy tak jeden, nesmyslný cyklopruhy od nikud nikam, mizející a znovu se rodící, sem tam se to na 50 metrů rozšíří na 2 pruhy a hned zase na jeden, jízda jako po vybombardovaným Berlíně 1945. Všechno imrvére ucpaný a nyní ještě i rozkopaný.
Pro hasiče a záchranky úplnej ideál.
Jsem sice aktivní cyklista, ale s AutoMat em nechci mít společného vůbec nic. Na kole se snažím jet s auty co nejméně.
Pro hasiče a záchranky úplnej ideál.
Jsem sice aktivní cyklista, ale s AutoMat em nechci mít společného vůbec nic. Na kole se snažím jet s auty co nejméně.
Snažím se tam autem moc nejezdit... ale byl jsem.
Profláklý je ten severojižní tah - Argentinská, magistrála.
I to, jak se auta valí přes Karlovo náměstí a Jiráskův most se mi asi moc nelíbí... taková tepna by byla lepší pod zemí - což ale asi není reálný. A zavést tam 30... to si moc neumím představit.
Profláklý je ten severojižní tah - Argentinská, magistrála.
I to, jak se auta valí přes Karlovo náměstí a Jiráskův most se mi asi moc nelíbí... taková tepna by byla lepší pod zemí - což ale asi není reálný. A zavést tam 30... to si moc neumím představit.
Těžko snít o tepnách pod zemí v centru, když absolutní a funkční základ, v mnoha městech světa vyzkoušený, jeden (lépe však dva) ukončený okruh je stále jen ve hvězdách.
Hrnout tranzitní dopravu křížem krážem centrem města se nedokázalo odbourat ani po 30 letech, kdy se už vědělo, že to je špatně.
Hrnout tranzitní dopravu křížem krážem centrem města se nedokázalo odbourat ani po 30 letech, kdy se už vědělo, že to je špatně.
To je jasný :yes:
Jsou nějaký studie, podle kterých je podíl tranzitní dopravy na magistrále malý, řádově jednotky procent. Nicméně... myslím, že se měřilo, kolik aut projede právě tuhle jednu trasu, tj. vjede u Vychovatelny nebo kde a vyjede na Kačerově... a přitom přes ten Jiráskův a dál na západ, to je taky tranzit. No ale je možný, že většina té dopravy přece jen je Praha samotná...
Jsou nějaký studie, podle kterých je podíl tranzitní dopravy na magistrále malý, řádově jednotky procent. Nicméně... myslím, že se měřilo, kolik aut projede právě tuhle jednu trasu, tj. vjede u Vychovatelny nebo kde a vyjede na Kačerově... a přitom přes ten Jiráskův a dál na západ, to je taky tranzit. No ale je možný, že většina té dopravy přece jen je Praha samotná...
Již existující části okruhu značnou část tranzitu odvedou již dnes mimo centrum. Ale jak říkáš, nejde jen o trasu Vychovatelna - Kačerov. Nemyslím, že by podíl tranzitu v Praze byl přesně zmapovaný a reálně měřený. Jednotkám % však moc nevěřím.
Praha samotná.....ano. Asi by se ještě dal, kromě tranzitu, oddělit a lépe řešit problém dojíždění do práce ze satelitů auty. Tady jsou také evidentní rezervy v řešení a postoji samotného města. (Například P+R parkoviště v návaznosti na MHD, včetně cenové politiky obojího.)
Praha samotná.....ano. Asi by se ještě dal, kromě tranzitu, oddělit a lépe řešit problém dojíždění do práce ze satelitů auty. Tady jsou také evidentní rezervy v řešení a postoji samotného města. (Například P+R parkoviště v návaznosti na MHD, včetně cenové politiky obojího.)
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Rýsuje se jiná cesta - auto bude mít povinně jízdní režimy ovládané zvenku.
drive i v obci neomezene tusim od 23 do 05.
taky jezdilo mnohem min aut a jezdily mnohem pomaleji nez dnes.
na druhou stranu, kdyz vezmu za jaky casy jsem jezdil nektery trasy tak pred 1/4 stoletim, tak dnes s mnohem rychlejsim autem nemam sanci se tomu priblizit aniz bych neriskoval ridicak ...
taky jezdilo mnohem min aut a jezdily mnohem pomaleji nez dnes.
na druhou stranu, kdyz vezmu za jaky casy jsem jezdil nektery trasy tak pred 1/4 stoletim, tak dnes s mnohem rychlejsim autem nemam sanci se tomu priblizit aniz bych neriskoval ridicak ...
Jiný důvod to tempo 30-rychleji pojedete i na kole,ev koloběžce a někteří sportovci i klusem prostě aby všichni nejeli autem.Ta 30 je určitě velký problém i na semaforech-neprojede tolik aut a poslední na oranžovou si musí dát už pozor
naopak, na oranzovou pri tricitce muze vjet do krizovatky vic aut nez pri padesatce, nez se rozsviti cervena.
jina vec je, ze cervena ze vsech smeru musi pri tricitce svitit dyl.
kdyz spocitas propustnost silnice pri zachovani bezpecnosti, tedy reakcni doba 1sec a schopnosti zabrzdit pri zpomaleni 5m/s2 (cca polovina maxima pri dobrych podminkach) bez narazu do auta pred tebou a delky aut 4.5 metru, tak pri tricitce projede jednim pruhem 25 aut za minutu, zatimco pri padesatce 22 aut
tim tricitku neobhajuju ale uvadim na pravou miru blud, ze cim rychlejc pojedes, tim vic aut projede.
jina vec je, ze cervena ze vsech smeru musi pri tricitce svitit dyl.
kdyz spocitas propustnost silnice pri zachovani bezpecnosti, tedy reakcni doba 1sec a schopnosti zabrzdit pri zpomaleni 5m/s2 (cca polovina maxima pri dobrych podminkach) bez narazu do auta pred tebou a delky aut 4.5 metru, tak pri tricitce projede jednim pruhem 25 aut za minutu, zatimco pri padesatce 22 aut
tim tricitku neobhajuju ale uvadim na pravou miru blud, ze cim rychlejc pojedes, tim vic aut projede.
je norma při jaké rychlosti jak dlouho svítí oranžová a my nevíme, jestli to taky po té změně rychlosti neštelovali.
nejsem si jistej, jestli v nejaky norme je tabulka rychlosti a delky zluty, ale delka zlute vychazi z reakcni doby a brzdne drahy dane predpisem EHK/OSN c 13 a 13a.
minimalni delka zlute je 3sec a je dana normou CSN365601-1. 3 sec vyhovuji jeste pro 60km/h, ale pro 70 uz musi byt 4 sec, coz prinejmensim v minulosti u nekterych semaforu nebylo a pak se na tom slusne rejzovalo na pokutach. kdyz te na takovym semaforu nachytali na tesnou cervenou, nebyl problem se z toho vysekat a jeste popotahovat provozovatele semaforu ...
minimalni delka zlute 3sec tedy plati i pro 30km/h
aspon u nas
minimalni delka zlute je 3sec a je dana normou CSN365601-1. 3 sec vyhovuji jeste pro 60km/h, ale pro 70 uz musi byt 4 sec, coz prinejmensim v minulosti u nekterych semaforu nebylo a pak se na tom slusne rejzovalo na pokutach. kdyz te na takovym semaforu nachytali na tesnou cervenou, nebyl problem se z toho vysekat a jeste popotahovat provozovatele semaforu ...
minimalni delka zlute 3sec tedy plati i pro 30km/h
aspon u nas
To ovšem (mylně 😉 ) předpokládáš, že lidé dodržují bezpečné rozestupy s ohledem na rychlost, kterou jedou. To se ale v praxi samozřejmě neděje a častější jsou oba extrémy - tedy jedu sice 130+, ale odstup mám pár metrů nebo jedu v koloně sotva 20, ale odstup si nechám 30 metrů. Samozřejmě záměrně trochu přeháním, ale v reálu fakt to není tak jednoduché a efektivní, jak popisuješ.
Ovšem, že dané auto při třicítce stráví v dané ulici o xx % více času než při padesátce, je prostě fakt. 😄
Ovšem, že dané auto při třicítce stráví v dané ulici o xx % více času než při padesátce, je prostě fakt. 😄
to ovsem mylne predpokladas, ze pri 130 a 20 maj lidi stejne velky rozestupy. az na par mago*ru, ktery jsou schopni se ti ve stovce prilepit treba na blatnik motory, prece jen nejaka umera mezi rychlosti a rozestupem je.
nejde o to kolik casu stravis na danem useku, ale kolik aut za dany cas do toho useku vjede. a rozumne pomala rychlost znamena vyssi pripustnost.
proc asi napr na obchvatu mnichova skoro kazdy rano kdyz tam jedu je omezeni na 80 a treba i na 60. proto, ze to zvysi propustnost ...
nejde o to kolik casu stravis na danem useku, ale kolik aut za dany cas do toho useku vjede. a rozumne pomala rychlost znamena vyssi pripustnost.
proc asi napr na obchvatu mnichova skoro kazdy rano kdyz tam jedu je omezeni na 80 a treba i na 60. proto, ze to zvysi propustnost ...
Má to však ale své hranice. Pokud se sníží rychlost na 5 km/h, tak se už propustnost jistě nezvýší.
Žádalo by si to důkladnější studii, jak to doopravdy je.
Žádalo by si to důkladnější studii, jak to doopravdy je.
Ze s tou 30 tam nie je spojene aj odstranenenie znaciek prednosti
, cize automaticka prednost sprava. Ako to paradne vymysleli u nas...
, cize automaticka prednost sprava. Ako to paradne vymysleli u nas...
Včera večer cestou z kina jsem si to schválně zkusil - 30 na tempomat. Pocitově extrémně pomalé, přidušený motor na 3. rychlost nebo zbytečně vysoka spotřeba na 2. rychlost. Ok, v některých zónách v historickém centru dobře, ale jinak si tedy budoucnost mobility představuji jinak...
ja jako pravicak se socialnim citenim postradam pro levicaky demokratickou levici, jejiz pozici zaujali populisti