Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Řidiči odsuzují chaos, který v Paříži způsobilo omezení rychlosti na 30 km/h

ČTK ČTK 8. 9. 2021 • 10:06
9
41
Zobrazit náhledy (9)
Paříž Paříž Paříž Paříž

V Paříži už týden platí omezení rychlosti na 30 kilometrů v hodině - a zatím toto opatření nepřesvědčilo ani automobilisty, ani odborníky, píše Le Figaro. Opatření podle Pařížanů jen zbytečně zvyšuje napětí mezi motoristy v ulicích, kde proti sobě stojí zastánci a odpůrci omezení rychlosti.

Ti první dodržují nařízenou rychlost, ti druzí se jim úporně lepí na zadní blatník a snaží se je troubením přimět, aby zrychlili.

"Chodci se budou pohybovat rychleji než auta," prohlásil jeden z motoristů, který se vrátil z dovolené a zjistil, že v Paříži byla od 30. srpna všeobecně omezena rychlost na třicítku. Výjimkou je několik ulic, kde je povolena maximální rychlost 50 kilometrů v hodině.

Opatření si zatím příliš mnoho příznivců nezískalo a v neděli se proti němu konala protestní demonstrace, kterou ve východní části metropole uspořádalo sdružení Rouler libre (svobodně jezdit). Účast na demonstraci ale nebyla příliš vysoká kvůli půlmaratonu, který se běžel poblíž místa protestu, jehož pořadatelé účastníky demonstrace mylně informovali, že byla zrušena, řekl předseda Rouler Libre François Vallin.

Napjatou atmosféru pociťují také pařížští taxikáři, kteří jsou často pod tlakem spěchajících zákazníků. "Už když jsme se snažili dodržovat rychlostní limit 50 kilometrů v hodině, nás nutili někteří manažeři, ať šlápneme na plyn. A zkuste si představit, že pojedeme třicítkou!" říká Didier Hogrel z Národní federace taxislužby. A zanedbatelné nejsou ani finanční dopady, když se doba trvání všech jízd prodlouží téměř o polovinu, takže taxikář stihne odvézt méně zákazníků.

Naopak chodci a cyklisti tvrdí, že se za poslední týden nic nezměnilo. Podle nich drtivá většina řidičů jezdí stále stejně rychle. "Vždycky mě předjíždějí a já je doháním na semaforech," říká Paul, který v hlavním městě jezdí výhradně na kole.

"Pokud nebude policie dodržování rychlosti skutečně kontrolovat a ve městě nebude více radarů, pak bude omezení rychlosti na 30 kilometrů v hodině existovat jenom na papíře," míní Jean-Paul Le Chevalier z organizace 60 Millions de piétons (60 miliónů chodců).

Tento názor ale nesdílí sdružení Rouler libre, které se chce tento týden obrátit na soud s žádostí o zrušení vyhlášky zavádějící nové pravidlo. "Zpochybňujeme všechny argumenty, které město pro zavedení tohoto opatření předložilo. Snížení rychlosti nezmírní dopravní zácpy ani znečištění, a nezajistí méně nehod," tvrdí právník sdružení Patrick Tabet.

Související články

Témata
9. 9. 2021 12:46
Včera mě v Praze předjela koloběžka
a nedělám z toho drama... :-!
9. 9. 2021 12:21
Re: Francouzi levičářství mají v DNA.......
Již existující části okruhu značnou část tranzitu odvedou již dnes mimo centrum. Ale jak říkáš, nejde jen o trasu Vychovatelna - Kačerov. Nemyslím, že by podíl tranzitu v Praze byl přesně zmapovaný a reálně měřený. Jednotkám % však moc nevěřím.

Praha samotná.....ano. Asi by se ještě dal, kromě tranzitu, oddělit a lépe řešit problém dojíždění do práce ze satelitů auty. Tady jsou také evidentní rezervy v řešení a postoji samotného města. (Například P+R parkoviště v návaznosti na MHD, včetně cenové politiky obojího.)
Avatar - Ada je zase tady
9. 9. 2021 11:54
Re: Vyzkoušeno 30 kmh
u více aut, které jsem testoval, nejde při dvojce a trojce tempomat vůbec zapnout. Vyžaduje mít zařazenou alespoň za 4.
Avatar - Ada je zase tady
9. 9. 2021 11:52
Re: To je
Můžeš to testovat v tunelu Blanka. Vždy, když cajti rozsvítí namísto 70 omezení na 50, v tunelu vznikne zácpa. Nechápu, proč tam není 90 :-O
Avatar - Emel
9. 9. 2021 08:28
Re: Francouzi levičářství mají v DNA.......
To je jasný :yes:
Jsou nějaký studie, podle kterých je podíl tranzitní dopravy na magistrále malý, řádově jednotky procent. Nicméně... myslím, že se měřilo, kolik aut projede právě tuhle jednu trasu, tj. vjede u Vychovatelny nebo kde a vyjede na Kačerově... a přitom přes ten Jiráskův a dál na západ, to je taky tranzit. No ale je možný, že většina té dopravy přece jen je Praha samotná...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud