Než se i tady diskuse zvrhne v ekologickou agitku, doporučuji podívat se na možné motorizace modelu.
Nabízí se všechno! Benzín, diesel, hybrid... takže ono to nebude tak horký.
Je tam trošku díra mezi tím Allure 1.2 PureTech 130k 6MT za 545 a 180k hybridem za 840. Ten PureTech by mohl být ok... dřív platil za fajn motor, v posledním testu tady (proti Bayonu TGDI) už se tolik neblýsknul...
Já ten PureTech jel před lety v nějakém Opelu (asi GrandLand nebo jak se to jmenovalo) a přišel mi jako hodně dobrej motor. Spíš ho už konkurence dohnala - tím spíše korporát, jako je Hyundai, kterej v poslední době válcuje kde co.
Ta (cenová) díra tam samozřejmě je, ale řekl bych, že především z pohledu českých reálií. Více na západ to asi tak patrné nebude.
Každopádně ta nabídka motorů je fajn.
1.2 96kW jsem našel 0-100 za 9,4s a v kombíku za 9,8s. Pro běžnýho řidiče kolem těch 550t asi ok... ale pokud bys chtěl něco trošku lepšího, tak už to je problém.
Kdyžtak... já nevím, Ceed 1.5 TGDI? Leon 1.5 TSI? To přece nechci tak moc...
Nic proti 1.2 jako základ i jako dejme tomu standard, ale kdo chce trošku nadstandard?
Take jsem si to myslel... on neni trivalec jako trivalec a zrovna ten PureTech zadnej pruser neni. Konec koncu ani VW trivalce pro bezne jezdeni nejsou spatne.
To je vsetko fajn, moze to byt super motor, ale z reakcii vidus, ze je stale dost ludi co by si priplatilo v c segmente za objemnejsi 4 valec kolo 160 koni
Problém je diskuze vs realita. Kdo nechce 3valec a piš eto i v diskuzi, ten si 3 válec nekoupí, ma spoustu možností. Pak ale je realita a lidem je to ve většině jedno a koupí 3 válec.
V rodině i ve firmě máme několik 3valcu a rozhodne to nikoho neuráží. A takový 3valcovy yaris GR by ti taky vadil, co?
Re: Re: Re: Re: Re: Tak ono to nebude tak horký...
Mne prioritne nejde o pocet valcov, ale vykon, hybrid nechcem a ked do kombi nalozis ricatu svokru s bagazov je v kopci vymalovane. Takych 150 koni + v benzine je moje optimum v c segmente
Re: Re: Re: Re: Re: Tak ono to nebude tak horký...
Pred deseti lety bych si urcite priplatil. Dnes uz je mi to jedno. Za tech padesat radeji upravim neco na baraku nebo na zahrade. Ale chapu, ze nekdo ten trojhrnek nechce. Pro me uz je auto spise pomocnik v domacnosti nez veci socialniho statusu. Ale pred lety to bylo obracene.
No, jenže základ máš přibližně v ceně Scaly Active 1.0 81 kW, výbava přitom až překvapivě postačující včetně automatické klimy. To už nevypadá tak zle...
Vybavené auto s lepším motorem se dalo ještě před rokem koupit za cca 400 000,-. Třeba Seat Leon kombi 1.5 TSI FR. Mnohem dražší základ s tříválcem je moc.
jsou znami tim, ze po prvotnim nadsenym vystrelenim ceniku nasleduje probuzeni a akcni cenik s az statisicovymi slevami.
priplatek 300k za hybrid je nesmysl a je danej prozatimni dirou na trhu a malou konkurenci.
do dvou let priplatek za hyubrid u nizsi stredni klesne pod 100tis a od 2025 spalovak bez elektriky uz nekoupis.
Strasny xicht... a keby len xicht... logo.. kabina... vsetko... pritom sesterska astra je vizualny kral segmentu... aky to protipol sila... ziak aj tu opat vyskolil ucitela podobne ako pri mokke...
No a výsledek v ceně auta? 2011 se počítalo s cenou Nissanu Leaf 750.000 (byť se myslím začal prodávat až později). https://www.autorevue.cz/…-si-750-000-kc_2
Dnešní akční cena - 779 (Visia 40kWh).
https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/cz/brochures/Pricelists/NEW_LEAF_CZ.pdf
Jako nic proti, dnešní Leaf je mnohem lepší, než tehdejší Leaf... místo 24kWh baterie má 40kWh, ten progres tam určitě je. Ale že by dneska byly ty EV nějak dramaticky dostupnější, to úplně nejsou... a to je z jednoho Leafu za půl mega emisních povolenek, což v roce 2011 nebylo.
porovnej s klasikou
tehdy nejlevnejsi oct 350tis, dnes od 495tis, tedy +41%.
tehdy prumerna hruba mzda 25tis, dnes 38tis, tedy +52%.
i z pohledu prumerneho platu jsou dnes EV znatelne dostupnejsi, a dramaticky pouzitelnejsi.
a hlavne, porad jsme teprve na zacatku
cenu nahoru tahne poptavka
Nicméně třeba i30 s 1.5 pořád za 350 koupíš. Že Škodovka Octavii zdražila má i jiné důvody (zmizel základní motor a tak).
Já to asi nechci srovnávat proti situaci před 10 lety, to byl přece jen EV pravěk. Můj dojem je, že v té ceně 1M+ už to docela jde - Tesla 3 proti nějaké střední třídě, Enyaq proti Kodiaqu třeba... tam to už není taková trága. Ale v té cenové půl mega je to pořád tristní. Na to, jak jsou prý EV jednoduché a baterky levné a automobilkám šetří pokuty za CO2, tak za půl mega je něco, co by se spalovákem byla parodie na auto.
Prosímtě musíš to psát jak kolovrátek pořád dokola, když je to evidentní blbost? Baterie bude vždy dražší než kus plastu a zbytek také nelze označit za jednoduchý.
Ona cena baterek sice klesá ale výbava a náklady na výrobu zbytku auta stoupají.Pokuď má Dacia verzi spring za 450 tak dojezd v létě 200km lehká noha a Vw chce něco podobného.Auto za 500 s dojrzdem 400km nejspíš nikdy nebude.
Přijde mi, že se museli s tou cenou zbláznit ... Jediný o čem bych uvažoval je ta nafta minimálně v Allure - mám právě 308 ještě stávající generace a nemůžu si vynachválit, tak že bych časem vyměnil ... Ale když si vemu že jsem ho kupoval za 250 000 , 4,5 let staré s malým nájezdem a tady za nový skoro 650 000 s nějakým příplatkem ještě :no:
PS: O tom případném crossoveru něco jako Tipo Cross zprávy nejsou?
Protoze musi byt konstruovany tak, aby to auto rozumne zvladnul utahnout jak samotny elektromotor (pro jizdy ve meste), tak vicemene sam spalovak (pro jizdu na dalnici). No a kdyz na to slapnes, tak muzou zabrat spolu a maji vic okamziteho vykonu, nez ostatni motorizace. Zavodak to porad nebude :)
Byly doby, kdy Peugeot byl mojí docela oblíbenou značkou. Hlavně se mi tyhle auta moc líbily po designové stránce, hlavně ty, které navrhl (nebo na designu alespoň spolupracoval) Pininfarina. To už je ale bohužel dávno. Třeba tato nová 308 se mi nelíbí ani trochu, ten design je podle mého zoufale přeplácaný a jaksi křečovitě agresivní. No a pak tu máme doslova zoufalou nabídku motorizací a celou zkázu završuje šílený i-Cocpit... Škoda, tato situace mě opravdu mrzí... :-O:-(
Potkal takový levnější :D model Audi e-tron Rs no pražil to na dálnici pěkně "pod" plynem celejch 100km/h a pěknej bourák teda. U EV je nevýhoda že budem muset jezdit do servisu co rok/15tkm