Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Nový Peugeot 308 zná české ceny. Základ od 465.000 Kč, plug-in od 770.000 Kč

57 komentářů

Avatar - Tielman
Tielman
Než se i tady diskuse zvrhne v ekologickou agitku, doporučuji podívat se na možné motorizace modelu.
Nabízí se všechno! Benzín, diesel, hybrid... takže ono to nebude tak horký.
Avatar - Adminisrator
Adminisrator
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WesternDigital
WesternDigital
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
Je tam trošku díra mezi tím Allure 1.2 PureTech 130k 6MT za 545 a 180k hybridem za 840. Ten PureTech by mohl být ok... dřív platil za fajn motor, v posledním testu tady (proti Bayonu TGDI) už se tolik neblýsknul...
Avatar - Tielman
Tielman
Já ten PureTech jel před lety v nějakém Opelu (asi GrandLand nebo jak se to jmenovalo) a přišel mi jako hodně dobrej motor. Spíš ho už konkurence dohnala - tím spíše korporát, jako je Hyundai, kterej v poslední době válcuje kde co.
Ta (cenová) díra tam samozřejmě je, ale řekl bych, že především z pohledu českých reálií. Více na západ to asi tak patrné nebude.
Každopádně ta nabídka motorů je fajn.
Avatar - Emel
Emel
1.2 96kW jsem našel 0-100 za 9,4s a v kombíku za 9,8s. Pro běžnýho řidiče kolem těch 550t asi ok... ale pokud bys chtěl něco trošku lepšího, tak už to je problém.
Michal220
Je to turbo dá se chípek ale až zdraží phm na +50 tak stejně tolik koní nebude třeba.Kdyžtak nové polo gti
Avatar - Emel
Emel
Kdyžtak... já nevím, Ceed 1.5 TGDI? Leon 1.5 TSI? To přece nechci tak moc...
Nic proti 1.2 jako základ i jako dejme tomu standard, ale kdo chce trošku nadstandard?
Michal220
.. tak si musí připlatit
pogo26
Tříválec v základu za 550 000,- není OK. A to ani netuším, jestli ten tříválec nebude čínský.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přesně tak. To, že se dnes radujeme z toho, že je v nabídce jeden benzín ve dvou variantách, je smutné.

PureTech 130 je v 2008 naprosto super.
Arese
Není to horké, je to naprosto zoufalé! To auto totiž nenabízí jedinou přijatelnou motorizací! 😒 :no:
Avatar - Tielman
Tielman
Proc myslis? Vzdyt ne kazdej potrebuje zavodit. Podle meho ten PureTech uplne staci.
Arese
Tříválec mi nesmí do baráku! 😲
Avatar - Tielman
Tielman
Take jsem si to myslel... on neni trivalec jako trivalec a zrovna ten PureTech zadnej pruser neni. Konec koncu ani VW trivalce pro bezne jezdeni nejsou spatne.
ptr078
To je vsetko fajn, moze to byt super motor, ale z reakcii vidus, ze je stale dost ludi co by si priplatilo v c segmente za objemnejsi 4 valec kolo 160 koni
Avatar - Mikesus
Mikesus
Problém je diskuze vs realita. Kdo nechce 3valec a piš eto i v diskuzi, ten si 3 válec nekoupí, ma spoustu možností. Pak ale je realita a lidem je to ve většině jedno a koupí 3 válec.
V rodině i ve firmě máme několik 3valcu a rozhodne to nikoho neuráží. A takový 3valcovy yaris GR by ti taky vadil, co?
ptr078
Mne prioritne nejde o pocet valcov, ale vykon, hybrid nechcem a ked do kombi nalozis ricatu svokru s bagazov je v kopci vymalovane. Takych 150 koni + v benzine je moje optimum v c segmente
Avatar - Tielman
Tielman
Pred deseti lety bych si urcite priplatil. Dnes uz je mi to jedno. Za tech padesat radeji upravim neco na baraku nebo na zahrade. Ale chapu, ze nekdo ten trojhrnek nechce. Pro me uz je auto spise pomocnik v domacnosti nez veci socialniho statusu. Ale pred lety to bylo obracene.
Avatar - Emel
Emel
Sociální status neřeším... nakonec zvenku nikdo nepozná, co mám v autě za motor.
kreatorr
Jak bych to řekl po francouzsku - "steseeposchraliiifkiněěěě"??

308 za mega, je k tomu i poukaz na pobyt v psychiatrické léčebně Dr. Chocholouška? :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
dneska prakticky jakýkoliv C segment nakonfiguruješ na mega. Dokonce i octavku s litrem. Když to někdo dá, proč to nenabízet. Možnost máš od 460tis.
Michal220
Octavia s litrem dokonce 1,13mio 😲
Avatar - del42sa
del42sa
308 za milion to je opravdu jen pro labužníky značky 😉 už vidím ty fronty před dealerstvím Peugeotu 😁
Horst Fuchs
No, jenže základ máš přibližně v ceně Scaly Active 1.0 81 kW, výbava přitom až překvapivě postačující včetně automatické klimy. To už nevypadá tak zle...
Avatar - Tielman
Tielman
předběhl jsi mě 😊
Avatar - Emel
Emel
Záleží, jak to auto bude v tom základu vypadat. V základu jsou sice LED, ale už o stupeň výš jsou nějaký jiný... a je to na 16" plecháčích...
Avatar - Mikesus
Mikesus
kola se dají vždy vyměnit časem. Necháš je na zimu a na léto vezmeš něco jiného.
pogo26
Vybavené auto s lepším motorem se dalo ještě před rokem koupit za cca 400 000,-. Třeba Seat Leon kombi 1.5 TSI FR. Mnohem dražší základ s tříválcem je moc.
topten
jsou znami tim, ze po prvotnim nadsenym vystrelenim ceniku nasleduje probuzeni a akcni cenik s az statisicovymi slevami.
priplatek 300k za hybrid je nesmysl a je danej prozatimni dirou na trhu a malou konkurenci.
do dvou let priplatek za hyubrid u nizsi stredni klesne pod 100tis a od 2025 spalovak bez elektriky uz nekoupis.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Strasny xicht... a keby len xicht... logo.. kabina... vsetko... pritom sesterska astra je vizualny kral segmentu... aky to protipol sila... ziak aj tu opat vyskolil ucitela podobne ako pri mokke...
Avatar - Tielman
Tielman
Nejprve jsem si myslel, ze bilancujes pred zrcadlem... vzdyt to neni tak strasny, v minulosti byl pazout mnohem vic rozporuplny.
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
PowerHouse
Vždyť EV je daleko jednodušší než složitý spalovák.

Řekni mně tedy důvod, proč EV bude dražší než spalovák? Ceny baterií do toho ale netahej, ty rychle klesají a navíc dle Toyoty mají být solid state.

Doufám, že tady kromě mínusů uvedete alespoň nějaký rozumný důvod.
Avatar - Emel
Emel
"Rychle klesají" už spoustu let... a furt nic. VW chce v roce 2025 uvést nástupce eUp! a chlubí se plánovanou cenou 20t€...
topten
v 2010 1kWh $1000, vloni cca $130
nemel nesmysle jako StBak sysle a motyle
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ach jo, to je tak neuvěřitelně omletý argument. Cenu baterií má význam srovnávat od doby, kdy se začaly velkoobjemově vyrábět.
Avatar - Emel
Emel
No a výsledek v ceně auta? 2011 se počítalo s cenou Nissanu Leaf 750.000 (byť se myslím začal prodávat až později).
https😐/www.autorevue.cz/…-si-750-000-kc_2
Dnešní akční cena - 779 (Visia 40kWh).
https😐/www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/cz/brochures/Pricelists/NEW_LEAF_CZ.pdf
Jako nic proti, dnešní Leaf je mnohem lepší, než tehdejší Leaf... místo 24kWh baterie má 40kWh, ten progres tam určitě je. Ale že by dneska byly ty EV nějak dramaticky dostupnější, to úplně nejsou... a to je z jednoho Leafu za půl mega emisních povolenek, což v roce 2011 nebylo.
topten
porovnej s klasikou
tehdy nejlevnejsi oct 350tis, dnes od 495tis, tedy +41%.
tehdy prumerna hruba mzda 25tis, dnes 38tis, tedy +52%.
i z pohledu prumerneho platu jsou dnes EV znatelne dostupnejsi, a dramaticky pouzitelnejsi.
a hlavne, porad jsme teprve na zacatku
cenu nahoru tahne poptavka
Avatar - Emel
Emel
Nicméně třeba i30 s 1.5 pořád za 350 koupíš. Že Škodovka Octavii zdražila má i jiné důvody (zmizel základní motor a tak).
Já to asi nechci srovnávat proti situaci před 10 lety, to byl přece jen EV pravěk. Můj dojem je, že v té ceně 1M+ už to docela jde - Tesla 3 proti nějaké střední třídě, Enyaq proti Kodiaqu třeba... tam to už není taková trága. Ale v té cenové půl mega je to pořád tristní. Na to, jak jsou prý EV jednoduché a baterky levné a automobilkám šetří pokuty za CO2, tak za půl mega je něco, co by se spalovákem byla parodie na auto.
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Prosímtě musíš to psát jak kolovrátek pořád dokola, když je to evidentní blbost? Baterie bude vždy dražší než kus plastu a zbytek také nelze označit za jednoduchý.
traveldrive
Pletieš si pojmy a dojmy. Nie je jednoduchý a ani to nenapísal. Len že je jednoduchší ako spaľovák a to je.
webpaja
V kterém z tvých alternativních světů jsou EV cenově na úrovni 500k CZK za nižší střední třídu s rozumným dojezdem (400km)?
Michal220
Ona cena baterek sice klesá ale výbava a náklady na výrobu zbytku auta stoupají.Pokuď má Dacia verzi spring za 450 tak dojezd v létě 200km lehká noha a Vw chce něco podobného.Auto za 500 s dojrzdem 400km nejspíš nikdy nebude.
Paulie88
Přijde mi, že se museli s tou cenou zbláznit ... Jediný o čem bych uvažoval je ta nafta minimálně v Allure - mám právě 308 ještě stávající generace a nemůžu si vynachválit, tak že bych časem vyměnil ... Ale když si vemu že jsem ho kupoval za 250 000 , 4,5 let staré s malým nájezdem a tady za nový skoro 650 000 s nějakým příplatkem ještě :no:

PS: O tom případném crossoveru něco jako Tipo Cross zprávy nejsou?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Srovnavat cenove 5letou ojetinu s novým autem....
gil54
"Nový Pugeot 308 zná české ceny." 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
proč když je hybrid eko, musí být zároveň nejvýkonější?!
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Protoze musi byt konstruovany tak, aby to auto rozumne zvladnul utahnout jak samotny elektromotor (pro jizdy ve meste), tak vicemene sam spalovak (pro jizdu na dalnici). No a kdyz na to slapnes, tak muzou zabrat spolu a maji vic okamziteho vykonu, nez ostatni motorizace. Zavodak to porad nebude 😊
Arese
Byly doby, kdy Peugeot byl mojí docela oblíbenou značkou. Hlavně se mi tyhle auta moc líbily po designové stránce, hlavně ty, které navrhl (nebo na designu alespoň spolupracoval) Pininfarina. To už je ale bohužel dávno. Třeba tato nová 308 se mi nelíbí ani trochu, ten design je podle mého zoufale přeplácaný a jaksi křečovitě agresivní. No a pak tu máme doslova zoufalou nabídku motorizací a celou zkázu završuje šílený i-Cocpit... Škoda, tato situace mě opravdu mrzí... 😲 😒
Avatar - Tielman
Tielman
Myslis pazouta porucika Colomba?
To byl myslim cistokrevnej Pininfarina. Me se docela ten designovej smer pazoutu zamlouva.
Arese
Ne, myslím třeba nádherné 106, 405, 605, 306, 206 či 406... :yes:
Avatar - Tielman
Tielman
Ja mel 205xrd. To bylo prditko. Ale jednoho dne byla predni naprava rychlejsi, nez zbytek auta 😄
Michal220
Potkal takový levnější 😁 model Audi e-tron Rs no pražil to na dálnici pěkně "pod" plynem celejch 100km/h a pěknej bourák teda. U EV je nevýhoda že budem muset jezdit do servisu co rok/15tkm
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ted snad jezdíš na olej vic nez 15tis km?
Michal220
12-13tkm ale dělám doma vč vzduch a kabiny nejjednodušší motor na výměny těhle věcí.Servis netřeba