Až se závod rozjede na plné obrátky, měl by chrlit zhruba 550 milionů litrů emisně nezávadného paliva ročně. Na to si ale ještě budeme muset chvíli počkat.
Kdyby tam bylo o 2 nuly víc, tak by se mělo význam o tom vůbec bavit. Tohle není, při takové produkci, žádná komerční továrna, ale spíš přerostený experiment a experimentem bude i v roce 2026. Ekologické to je a není. Ta vyrobená elektřina mohla jít do sítě a tam najít uplatnění jinde.
Ale chápu, zoufalý krok automobilky, který horko těžko obstojí v konkurenci elektriky, když přijde o to, co ji činí unikátním = boxer a zadokolka. Tahle výhoda a unikátní přístup k pohonu bude pryč. A je jedno, zda to budou baterky a nebo vodík.
Já bych osobně proti tomu palivu nic neměl. Jenže má extrémní nároky na dodávky energie - elektrolýzou získá vodík. Auta na palivové články by už měly vystaráno a nic víc nepotřebovaly a ještě k tomu z vodíku vysekali kopec energie díky účinnosti palivového článku. Aby se získalo palivo, je třeba získat onen CO2. Čili další energie se pro zachycení CO2 a kompresi CO2. Při samotné syntéze se pracuje s toxickými meziprodukty - methanol, oxid uhelnatý,... A to nejhorší nakonec - Porsche asi nemá žádné PR odborníky, protože nemá problém se pochválit hezkými obrázečky, jak to vyrobí v té Jižní Americe a pak to veze do Německa přes celou planetu. To je jistě taky velmi ekologické :-D
Tu "zelenou diktaturu" zavádějí po celém světě. Vyhnout se tomu nedá ani v jiných státech. A proč bychom museli? No, smiř se s tím, že hodně věcí za tebe v životě rozhodne stát a ty je uděláš, protože ti nedá na výběr. A pokud budeš brblat a nedodržovat, co nařídil, tak tě semele.
Baterky jsou na houby? Nevím, ale taková diskuze je nyní zbytečná. Silné protesty měly význam tak před 5 lety (možná i to bylo pozdě), ale teď je pozdě i pro automobilky. Mercedes už dokonce plánuje ukončit vývoj PHEV (2025). Do spalováků už prachy skoro netečou, do baterek a vývoje natekly miliardy a miliardy dolarů ve velice krátké době. Z toho vlaku už se vystoupit nedá.
Opravdu? A tys ji viděl v Indii nebo Číně? Nebo Jižní Americe? Nebo Austrálii...že by mleli něco o konci spalovacích motorů? Ty myslíš, že Mercedes přestane dělat spalovací motory? Ale kdeže...jen ne pro Evropu.
A ano, brblat budu, a taky chodit k volbám....to je princip demokracie a obrana proti diktaturám. Nevím, proč by se vystoupit nedalo...vždyť je jasné, že lidé na to nemají peníze, ekologické to taky není, praktické nebo lepší taky ne...a ještě nás k tomu přejede Čína.
Samozřejmě. A tu Indii bych fakt neuváděl. Nemůžeš skoro rozvojový stát nutit k přechodu na elektriku. Indie je míň rozvinutá a tak i opožděná. Postupný zákaz dvoutaktů a nafťáků je velice tvrdou ránou živnostníky, ale vláda byla neúprosná. Elektromobilita přijde až vlastně nějaká elektřina bude k dispozici. Velká část obyvatelstva nemá přístup k elektřině vůbec a další část jen ke slabému zdroji dobrýmu tak na vaření a nabíjení mobilu. Jezdím tam dlohá léta a vím o čem mluvím.
Jižní Amerika je dost rozdílná země. Některé státy jsou elektřinou zásobeny špatně a jiné vsadili na ethanol. Třeba na diesel v Brazílii jezdí snad jen busy a velké zásobovací auta. Všechno jede na E20, případně E25 a někde E100. Tím řeší produkci CO2 z dopravy a mají na elektriku trochu jiný názor.
Ne, nemusíme se ubírat tam, kam chce neomarixistický neostalinistický zelený utopista. To opravdu není povinnost, naše povinnost je bojovat proti utopistům naprosto všemi prostředky co svět zná :-):-):-)
Pochopil sem ho tak, že kdyby neměli uhlí, kde výroba lektřiny z uhlí oproti roku 2020 stoupla, tak s sou v loji a měli už 100 blackoutů.
Přesně tak to pcohopli i všichni další, krom fanatických neostalinistických utopistů, následníků Trofima Lysenka aneb poručíme větru dešti. Nefunguje Vám to, ani když ste se namalovaloi na zeleno.
Takže musíme zamezit zeleným fantikům vykonávat moc, to je opravdu velmi rizikové pro budoucnost Evropy.
Vw staví motory pro Němce a ten styl jak se tu jezdí.Takové tdi už většina konkurence z Asie nemá řadu let.Na tsi se chytají zase jen Němci a ostatní jsou v ři ti.Hybridy od Toyoty beru ale jen pro určitý typ provozu a pro šoféra co nespěchá-ještě jsem nepotkal hybrid co jede na dálnici nad 120- i sám Mikesus psal spotřebu a moc lichotivá nebyla.Ev no mimo Tesly jsou na silnici nové a třeba Enyaq rozdrtil v topspeedu MB za kvalitu i podvozek ale jeli sakra Eco tour.
Zdá se, že jsi nepochopil, co jsem napsal...
Nicméně alespoň nelži, Taycan není nejprodávanějším modelem Porsche. Už jsem ti o tom lhaní kdysi psal. Je to trapné a ponižující... Neprodávanější je Caynne, pak Macan, po nich 911 a až potom Taycan.
Sales increased across the German brand’s line-up with the electric Taycan shifting almost 20,000 units in six months – just shy of the number sold in the whole of 2020.
The Taycon only sold 1,000 less than the 911, showing just how much demand there currently is for EVs.
Porsche’s halo sports car, meanwhile, saw a 22 per cent increase on sales to 20,611.
The most successful model was the Cayenne, the firm’s large SUV, which sold 44,050 examples, up 12 per cent on last year, and just ahead of the smaller Macan SUV, which sold 43,618 units, an increase of 27 per cent.
Dlouhodobě nejprodávanějším modelem Porsche je Macan.
Za první pololetí 2021 jej těsně předběhl Cayenne/Cayenne Coupé.
Ale teď, po náběhu posledního fl Macanu, ho zřejmě Macan do konce roku zase dožene/předběhne.
Žádnou Q5 bych si nekoupil, Macana GTS kdykoli, klidně i teď, viz odkaz...
Nějaká společná podlahová plošina je mi ukradená, ta auta jezdí úplně jinak...
Až to někdy vyzkoušíš, můžeš k tomu, místo toho teoretizování, něco napsat.
To nijak nerozporuji. Dlouhodobé statistiky jsem nesledoval. Jen jsem reagoval na aktuálně "nejprodavanejsi" taycan a to "lhaní" z jedné nebo druhé strany.
Jak "prijde do prodeje" ?
Auta na smes nafty a plynu uz davno jezdi. Jen je to zatim drahy, takze se to nevyplaci.
Proti baterkam ale furt skoro zadarmo, to je fakt. ;-)
Nechápeš. Z dieselu dělají zážehový motor. Ten nemá charakteristiky dieselu - tedy výrazně větší energetickou účinnost. Proto se čeká na nový diesel na plyn.
Je zajímavé si najít kolik petrochemickych produktu jde do stavebnictví, do průmyslu. Do osobních aut na benzín jde kupříkladu v ČR cca 15% z produkce rafinerek. To není moc, z toho plyne že i když tu bude za deset let až 0.5 mil. BEV, se spotřebou ropy to moc nic neudělá. Dokud se nezastaví průmysl včetně stavebního. To pak se spotřebou zahybe. Z hlediska celkové stopy automobilismu, tj se zapocitanim všech externalit (stavba silnic, parkovišť, a ostatní infrastruktury a souvisejícího průmyslu a businessu) je vlastní provoz auta pověstnou špičkou ledovce a zatím jen řešíme zda ta špička bude o trošku menší či větší ale samotnou podstatu problémů to nemění. Kdyby šlo o ekologii, elektromobil by vůbec nevzniknul a osobní individuální dopravu by v podstatě zakázali. Ale jde o peníze, tak se na to jde velkou a velmi drahou oklikou která zaručí že peněžní toky zůstanou zachovány.
Myslím že vaše příspěvky se minuly s tím co jsem psal. Tak tedy jinak, zde je bilance Norska z hlediska produkce i spotřeby ropy. Spotřeba stagnuje navzdory obrovskému rozmachu elektromobility.
https://www.worldometers.info/oil/norway-oil/
Ono dost záleží na množství a skladbě průmyslu. Jinou spotřebu ropy má průmysl v ČR a jinou třeba v Kambodže. Tam kde všechno dovazeji, padne většina ropy na dopravu, u nás je to tak fifty fifty.
Vy jste optimista, těžba ropy půjde k zemi během 30 let, tak jak bude stoupat náročnost její těžby a tím i cena. Když se podíváte kolem sebe doma, a je jedno jestli se jedná o nábytek, spotřebiče, drogerii, kuchyní, všude je dotek, petrichemckeho průmyslu. Svět bude muset přejít na syntetická paliva ať se to líbí nebo nelíbí. Již v současnosti se na bázi reformingu zemního plynu vyrábí statisíce tun syntetickych uhlovodíků a tohle číslo poroste k miliardam.
A stejně tak nemají pravdu uvědomělí němečtí ekologicky myslící občané a politici, kteří chtějí nahradit „zlé“ uhlí „hodným“ zemním plynem, který při spalování vytvoří na jednotku energie polovinu CO2 než uhlí. To je pravda, v Německu spálený plyn vytvoří v Německu jen polovinu CO2 na jednotku energie, než kdyby tam spálili uhlí. Ovšem při těžbě plynu, která se odehrává na ruské Sibiři, uniká do ovzduší takové množství metanu – řádově nebezpečnějšího skleníkového plynu, než je CO2 – že se rozdíl mezi uhlím a plynem v energetice téměř stírá.
Ovšem ten metan uniklý v Rusku uvědomělý německý ochranář nevidí, je moc daleko. A tak nechápe, že přechodem německé energetiky z uhlí na plyn ve věci klimatu se nic neřeší. Protože jestli něco opravdu neuznává státní hranice, tak je to klima. A stejně tak německý ochranář nevidí, že Putinovi se podobným přechodem Německa na plyn podaří, co se nepodařilo Stalinovi. Německo se dostane do strategické závislosti na Rusku, a ruská armáda bude moci být nahrazena jednou četou u kohoutku plynovodu. Ta četa Evropě v případě zhoršení vztahů zavře plyn a Rusko zvítězí i bez tanků.
Mýlíte se, německý zelený fanatik si toho už vsimnul, že z hlediska bilance je zemní plyn zlá, bakaná věc a lobují pro zákaz. Jenže to i těm největším pitomcum v Bundestagu dochází že bez plynu nebudou mít v zimě dost loučí, takže to brzdí. Raději zakazou spalovaky o pět let dříve aby vyhověli
Ten leknín co tady útočí mám utřít nebo počkáte až bude válka koček? Rusové mají jeleny a jeleni hlídají konev. Netopýři na podzim, laskavě ohřívají bidet. Plechová gondola rozbouří salámy! A Netopýři těžko přeperou líné šváby!
Pirát zvedl nájemné, někdy je fakt dojemné
Jak se vlády nedotýká sociální politika
Dědovi a babce, mrzne p*rdel hladce
Pirát zdražil elektriku, všichni mrznou doma v triku
V ušance a vatáku, prázdno mají v uhláku
Dálnice do Rakouska povede přes Kadan, Manětín, Zelenou Horu, Putim a Kaplice. kOMU SE TENTO NÁVRAH NELÍBÍ, bude okamžitě shozen do báně. A zahrnut 10 tunami hlušiny.
Rubens Barrichello, v.r.,
předseda vlády
ministr pro místní rozvoj
ministr dopravy
ministr obrany
náčelník generálního štábu armády
Svaz Nezávislých Fosilních Republik Světa
(SNFRS)
Aktuálně je pro nás zajímavé a dlouhodobě udržitelné řešení štěpení. Dostavení stávajících reaktorů, postupně uzavírané uhelky nahradit SMR a zapojit se do některého projektů množivých reaktorů. Hromady plutonia a thoria pak využít v množivých reaktorech.
Celé by to bylo levné. Stávající uhelky mají komplet připojení vyřešené a takový BWRX-300 je na vyrobenou MWe levný. Vlastně to není tak daleko od paroplynky se sekvestrací.
Automobilovy prumysl vytvari jen asi 2% svetoveho CO2 a porad tady bude nekdo tvrdit jak je dulezite jezdit EV srotech. Na lode a letadla nesahne nikdo. Norsko, jako jeden z mala kdo ve velkem prechazi na EV potvrdilo, ze poptavka po rope neklesa, prave naopak. Cim to asi bude? Odpovim si sam, nemaji to do aut, ale do prumyslu. Tak proc se porad musi nekdo jeb.at do aut kvuli 2%?!
A brmbaliku, když to jde do třeba do kosmetického nebo chemického průmyslu, tak se to palivo pálí? Nechávají ho shořet, nebo z toho něco vyrobí? Protože to je oč tu kráčí…
Jinak Porsche slíbilo svým movitým klientům, ze svoje autíčka nebudou muset jen tak okukovat v garáži, ale že s nimi budou moci jezdit. Odhaduju cenu takového paliva na třeba 4 eura. Těm bohatým to na víkendový výlet tak moc vadit nebude. A pro chudé to asi nebude…
Je to náročné na energii. Jak jsem psal, je to zoufalý krok. To už je fakt lepší nabíjet baterky a nebo čerpat vodík než tenhle nesmysl. proč myslíš, že se to nedělá ve velkém někde v Číně? Takové palivo bude vždycky drahé a rozhodně velice neekologické.
"...vodík bude následně kombinován s CO2 zachyceným z atmosféry a společně vytvoří syntetické palivo."
To by som rád vedel, čo pôjde tým autám v skutočnosti z výfuku.