Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche začalo stavět továrnu na revoluční bezemisní paliva, vyrábět začne příští rok

Až se závod rozjede na plné obrátky, měl by chrlit zhruba 550 milionů litrů emisně nezávadného paliva ročně. Na to si ale ještě budeme muset chvíli počkat.
Zpět na článek
14. 9. 2021 11:13
14. 9. 2021 14:55
14. 9. 2021 17:09
14. 9. 2021 18:44
14. 9. 2021 19:40
14. 9. 2021 11:13
Nic moc produkce
Kdyby tam bylo o 2 nuly víc, tak by se mělo význam o tom vůbec bavit. Tohle není, při takové produkci, žádná komerční továrna, ale spíš přerostený experiment a experimentem bude i v roce 2026. Ekologické to je a není. Ta vyrobená elektřina mohla jít do sítě a tam najít uplatnění jinde.
Ale chápu, zoufalý krok automobilky, který horko těžko obstojí v konkurenci elektriky, když přijde o to, co ji činí unikátním = boxer a zadokolka. Tahle výhoda a unikátní přístup k pohonu bude pryč. A je jedno, zda to budou baterky a nebo vodík.
Rozbalit vlákno
46
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 11:22
Re: Nic moc produkce
Nebral bych to jako zoufalý krok = to nemá bejt masovka. Jen alternativa = a proč ne (pro pár aut pro zábavu)

Problém je = že hodně lidí dodnes odmítá že musíme přejít na něco co neni ropa = že to jde i jinak než cestou do práce nebo na nákup spalováním něčeho z ropy (co to znamená tu ropu

získat https://www.idnes.cz/…5_zahranicni_tho

přepravit https://www.novinky.cz/…docerna-40332891

zpracovat https://zpravy.aktualne.cz/…5e8ac1f6b220ee8/

no prostě to všecno kolem ropy) že cestou do práce nemusíme nutně vyrábět

oxid uhelnatý + pevné mikročástice + oxidy dusíku + uhlovodíky = že se dá jet třeba na tu elektřinu (kterou stejně v OBŘÍM MNOŽSTVÍ používáme na tu dopravu a zpracování ropy)

Trocha syntetických paliv do aut typu https://autobible.euro.cz/…tere-bavi-ridit/ nevidím jako problém. Tu proměnu asi 2 miliard aut na ropu na NE na ropu = to problém docela je (a ještě desítky let bude)
14. 9. 2021 12:14
Re: Nic moc produkce
Já bych osobně proti tomu palivu nic neměl. Jenže má extrémní nároky na dodávky energie - elektrolýzou získá vodík. Auta na palivové články by už měly vystaráno a nic víc nepotřebovaly a ještě k tomu z vodíku vysekali kopec energie díky účinnosti palivového článku. Aby se získalo palivo, je třeba získat onen CO2. Čili další energie se pro zachycení CO2 a kompresi CO2. Při samotné syntéze se pracuje s toxickými meziprodukty - methanol, oxid uhelnatý,... A to nejhorší nakonec - Porsche asi nemá žádné PR odborníky, protože nemá problém se pochválit hezkými obrázečky, jak to vyrobí v té Jižní Americe a pak to veze do Německa přes celou planetu. To je jistě taky velmi ekologické :-D
Avatar - white label
14. 9. 2021 14:34
Re: Nic moc produkce
Bože, přestaň plácat...
911ky a spol. v Americe nejezdí? Vozit to naopak z Německa do Ameriky, s tím bys problém neměl, viď..., viz 14:29.
14. 9. 2021 16:59
Re: Re: Nic moc produkce
A pri tezbe vzacnych kovu se pouziva jen voda, vid? Vyroba baterek je mnohem neekologictejsi nez si postavit vrtuli a s ni napajet vyrobu...
Avatar - CHerokee
14. 9. 2021 12:16
Re: Nic moc produkce
"roblém je = že hodně lidí dodnes odmítá že musíme přejít na něco co neni ropa"

A proč bychom museli? ¨
Proč to nerozhodne trh - zákazník?
Proč tu Němci po rudé a hnědé zavádějí zelenou diktaturu a my bychom se měli podřizovat?
14. 9. 2021 12:29
Re: Nic moc produkce
Tu "zelenou diktaturu" zavádějí po celém světě. Vyhnout se tomu nedá ani v jiných státech. A proč bychom museli? No, smiř se s tím, že hodně věcí za tebe v životě rozhodne stát a ty je uděláš, protože ti nedá na výběr. A pokud budeš brblat a nedodržovat, co nařídil, tak tě semele.
Baterky jsou na houby? Nevím, ale taková diskuze je nyní zbytečná. Silné protesty měly význam tak před 5 lety (možná i to bylo pozdě), ale teď je pozdě i pro automobilky. Mercedes už dokonce plánuje ukončit vývoj PHEV (2025). Do spalováků už prachy skoro netečou, do baterek a vývoje natekly miliardy a miliardy dolarů ve velice krátké době. Z toho vlaku už se vystoupit nedá.
Avatar - CHerokee
14. 9. 2021 12:52
Re: Nic moc produkce
Opravdu? A tys ji viděl v Indii nebo Číně? Nebo Jižní Americe? Nebo Austrálii...že by mleli něco o konci spalovacích motorů? Ty myslíš, že Mercedes přestane dělat spalovací motory? Ale kdeže...jen ne pro Evropu.

A ano, brblat budu, a taky chodit k volbám....to je princip demokracie a obrana proti diktaturám. Nevím, proč by se vystoupit nedalo...vždyť je jasné, že lidé na to nemají peníze, ekologické to taky není, praktické nebo lepší taky ne...a ještě nás k tomu přejede Čína.
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 14:13
Re: Nic moc produkce
Opravdu = cíle CO2 sou všude ca stejný a (přes) 50 let i snižování emisí aut https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232

Zkus promyslet a) b) c) viz já 12:33 a uvědomit si že to musí začít ve vyspělejších bohatších částech světa = a není důležitý kde (nej)dřív ale kdy bude ten poslední. Jinak v podílu BEV na prodeji aut sme posledně co se koukal byli TŘETÍ = před náma je Čína a před náma je i ve vývoji EV

Diktatura je jedna věc = a (neznalý) volič je její neslabší článek

Snaha DBÁT vědeckých závěrů a znalostí (jak říká všeobecně (ne)oblíbená Gréta POSLOUCHEJTE SVÉ AKADEMIE VĚD = a nevymýšlejte kraviny dodávám já :-)
15. 9. 2021 08:41
Re: Nic moc produkce
Samozřejmě. A tu Indii bych fakt neuváděl. Nemůžeš skoro rozvojový stát nutit k přechodu na elektriku. Indie je míň rozvinutá a tak i opožděná. Postupný zákaz dvoutaktů a nafťáků je velice tvrdou ránou živnostníky, ale vláda byla neúprosná. Elektromobilita přijde až vlastně nějaká elektřina bude k dispozici. Velká část obyvatelstva nemá přístup k elektřině vůbec a další část jen ke slabému zdroji dobrýmu tak na vaření a nabíjení mobilu. Jezdím tam dlohá léta a vím o čem mluvím.

Jižní Amerika je dost rozdílná země. Některé státy jsou elektřinou zásobeny špatně a jiné vsadili na ethanol. Třeba na diesel v Brazílii jezdí snad jen busy a velké zásobovací auta. Všechno jede na E20, případně E25 a někde E100. Tím řeší produkci CO2 z dopravy a mají na elektriku trochu jiný názor.

O Austrálii můžu napsat asi toto:

https://www.carsales.com.au/…for-2035-131059/

Jak jsem psal, smiř se s tím. Prostě to tak postupně bude všude.
Avatar - twistedTSD
14. 9. 2021 13:20
Re: Nic moc produkce
Tohle je nechutná rétorika. Žijeme v demokracii a kapitalismu. Mělo by být pouze na nás, kam se budeme ubírat.
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 13:39
Re: Nic moc produkce
Tohle je nechutný chápání = demokracie (ale rozšířený;)

Ubírat se musíme tam kam vede rozum a znalosti = ne tam kam (ty) si usmyslíš (i když demokraticky nám tu desítky let vládnou https://www.idnes.cz/…_zahranicni_remy :-!

Zkus odpovědět viz já 12:33 (a to že TY chceš všechno postaru = aspoň dokud tu seš ty = to nemusíš furt opakovat). Tragedie že u nás máme vládu pro důchodce = a potřebujeme zhruba přesný opak (ti důchodci to už nějak dožijou = jde o ty co tu budou ŽÍT
Avatar - Barrichello
14. 9. 2021 17:18
Re: Nic moc produkce
Ne, nemusíme se ubírat tam, kam chce neomarixistický neostalinistický zelený utopista. To opravdu není povinnost, naše povinnost je bojovat proti utopistům naprosto všemi prostředky co svět zná :-) :-) :-)

A hlavně je nevolit
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 17:31
Re: Nic moc produkce
Jj souhlas BOJ proti komunistům a blbosti je NIKDY NEKONČÍCÍ :-!

ale fajn že ses ozval = hlupci si demokracii (i po 32 letech pravda postsocialistické problematické praxe) vykládají TAKhle BLBĚ

a chápu že TOBĚ se cestou rozumu a znalostí jít NECHCE :-)

No tak přes tvé popírání reality co máš znát už ze školy = se ubírat směrem ZNALOSTI a ROZUM musíme (jít opačným jsme zkušeli 40 let = jak to dopadlo ve všech podobně vychýlených stáech VÍME)

takže tvůj ODHAD na dobu obměny všech aut na NE na ropu?
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 18:14
Re: Nic moc produkce
takže TVŮJ ODHAD na dobu obměny všech aut na NE na ropu?

JAK si pochopil odkaz co si dal? asi těžko jak je tam napsáno = přeměna probíhá POMALU (na tvůj mozek je to MOC RYCHLE ne(bo)? :D

buď v klidu NAŠE česká VLÁDA se na energetiku VYKAŠLALA ÚPLNĚ = my neudělali NIC = ani jádro ani SMR ani OZE = my ŘEKLi že makáme ale ANO NEudělali jsme NIC :*)

takže TADY bude dost možná časem MNOHEM VESELEJÍ než vedle ve německu = že jim přechod na čistší zdroje probíhá pomaleji (u nás doslova VŮBEC :-!
a bohužel nejen proti Německu https://oenergetice.cz/…rok-zdvojnasobil a podobně vítr a podobně tam šlápli na pedál s výstavbou dálnic

jen my MAKÁME a kde nic tu nic :-O :D :-!
Avatar - Barrichello
14. 9. 2021 18:18
Re: Nic moc produkce
Pochopil sem ho tak, že kdyby neměli uhlí, kde výroba lektřiny z uhlí oproti roku 2020 stoupla, tak s sou v loji a měli už 100 blackoutů.


Přesně tak to pcohopli i všichni další, krom fanatických neostalinistických utopistů, následníků Trofima Lysenka aneb poručíme větru dešti. Nefunguje Vám to, ani když ste se namalovaloi na zeleno.

Takže musíme zamezit zeleným fantikům vykonávat moc, to je opravdu velmi rizikové pro budoucnost Evropy.
14. 9. 2021 20:33
Re: Nic moc produkce
Malo by. Reallita je úplne iná. Pre mňa je "nech rozhodne trh" ešte nechutnejšou rétorikou.
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 12:33
Re: Nic moc produkce
Ptáš se vážně? :-O

Kašli na nějaký diktatury a zkus si tipnout:

a) kolik let bude trvat celo-světový přechod všech aut (asi 2 miliardy) na ne na ropu?
b) co všechno se dělá z ropy
c) na kolik let má svět ještě ropu (kde jsme na Hubbertově křivce)

a proboha CO TO MÁ s němci? auta s nižší spotřebou (hybridy) přišly z Asie auta s nulovou spotřebou (BEV) z Ameriky

nebo myslíš jednoho NĚMECKÉHO VWýrobce = co zaostal s VWývojem pohonů aut a teď VWsadil všechno na jednu (bilionovou) kartu a tVWačí EV? dokonce tak že místo fabky combi (viz rozhovor s Povšíkem) Enyaq?
14. 9. 2021 20:04
Re: Nic moc produkce
Vw staví motory pro Němce a ten styl jak se tu jezdí.Takové tdi už většina konkurence z Asie nemá řadu let.Na tsi se chytají zase jen Němci a ostatní jsou v ři ti.Hybridy od Toyoty beru ale jen pro určitý typ provozu a pro šoféra co nespěchá-ještě jsem nepotkal hybrid co jede na dálnici nad 120- i sám Mikesus psal spotřebu a moc lichotivá nebyla.Ev no mimo Tesly jsou na silnici nové a třeba Enyaq rozdrtil v topspeedu MB za kvalitu i podvozek ale jeli sakra Eco tour.
Avatar - Ham.
14. 9. 2021 11:38
Re: Nic moc produkce
Zoufalý je spíše tvůj příspěvek. Nejlépe prodávaný model Porsche je v současnosti Taycan a moc konkurentů v oblasti EV nemá.
14. 9. 2021 11:53
Re: Nic moc produkce
Zdá se, že jsi nepochopil, co jsem napsal...
Nicméně alespoň nelži, Taycan není nejprodávanějším modelem Porsche. Už jsem ti o tom lhaní kdysi psal. Je to trapné a ponižující... Neprodávanější je Caynne, pak Macan, po nich 911 a až potom Taycan.
14. 9. 2021 12:04
Re: Nic moc produkce
Stačí se podívat na prodeje za 1. pol. 2021 a je jasné, kdo tady lže.
Avatar - Mikesus
14. 9. 2021 12:12
Re: Nic moc produkce
Já ti nevím:

Sales increased across the German brand’s line-up with the electric Taycan shifting almost 20,000 units in six months – just shy of the number sold in the whole of 2020.

The Taycon only sold 1,000 less than the 911, showing just how much demand there currently is for EVs.

Porsche’s halo sports car, meanwhile, saw a 22 per cent increase on sales to 20,611.

The most successful model was the Cayenne, the firm’s large SUV, which sold 44,050 examples, up 12 per cent on last year, and just ahead of the smaller Macan SUV, which sold 43,618 units, an increase of 27 per cent.

https://cardealermagazine.co.uk/publish/porsche-sales-reach-record-levels-in-first-half-of-2021/228341

Já tam vidím za první pololetí 2021 následovně:
Cayenne: 44050
Macan: 43618
911: 21000
Taycan: 20000

Neříkám, že to není úspěch, to je obrovský, ale není to rozhodně nejprodávanější Porsche
Avatar - white label
14. 9. 2021 14:24
Re: Nic moc produkce
Dlouhodobě nejprodávanějším modelem Porsche je Macan.
Za první pololetí 2021 jej těsně předběhl Cayenne/Cayenne Coupé.
Ale teď, po náběhu posledního fl Macanu, ho zřejmě Macan do konce roku zase dožene/předběhne.
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 14:32
Re: Nic moc produkce
Viz já 11:54 = dlouhodobými krály prodejů PORSCHE byly a jsou (a asi ještě chvíli budou) SUV :-!
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 15:20
Re: Macan 2021
Furt je to jen (dobře upravený) -náct let starý audi Q5

a velmi vtipný že 2 nej modely který násobně překonávaj prodeji zbytek portfolia = jsou DVĚ SUV :-O
jedno navíc letitá předělávka (nic moc = ty by si dneska chtěl původní 1. generaci?) audi Q5 :-!
Avatar - white label
14. 9. 2021 19:11
Re: Macan 2021
Žádnou Q5 bych si nekoupil, Macana GTS kdykoli, klidně i teď, viz odkaz...
Nějaká společná podlahová plošina je mi ukradená, ta auta jezdí úplně jinak...
Až to někdy vyzkoušíš, můžeš k tomu, místo toho teoretizování, něco napsat.
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 19:15
Re: Macan 2021
a víš že já TAKY? Náct let starou (ani novou) Q5 ani náhodou = ten Macan :yes:
což nic nemění na tom že to není ani upgrade ale fakt jen (velmi dobře) techniky od Porsche upravený -náct let starý auto

Narozdíl od tebe z hlavy nevím (už) po kolikátý ;-)
Avatar - Mikesus
14. 9. 2021 23:32
Re: Nic moc produkce
To nijak nerozporuji. Dlouhodobé statistiky jsem nesledoval. Jen jsem reagoval na aktuálně "nejprodavanejsi" taycan a to "lhaní" z jedné nebo druhé strany.
Avatar - white label
15. 9. 2021 02:07
Re: Nic moc produkce
Nikde nepíšu, že to rozporuješ...
14. 9. 2021 12:15
Re: Nic moc produkce
Psát ti to nebudu, Mikesus ti to napsal dřív jak já.
14. 9. 2021 19:17
Re: Nic moc produkce
Ty seš fakt marnej...Četl sis ten článek? Ztrapňuj se dál.
Avatar - Mikesus
14. 9. 2021 23:35
Re: Nic moc produkce
Zajímavé, takže článek říká, že v Evropě za srpen byl nejprodávanější. Jak tomu bylo celkově, abychom mohli říct co je nejprodávanější?
Avatar - white label
15. 9. 2021 02:05
Re: Nic moc produkce
Hlavně tam jde o loňský srpen, 2020!
Avatar - Mikesus
15. 9. 2021 20:45
Re: Nic moc produkce
Jaj. Tak to jsem si ani nevšiml. :-[] :yes:
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 11:54
Re: Nic moc produkce
Nojo jednu dobu bylo nejlíp prodávaný Porsche = SUV :D :-!

EDIT = a furt a furt a furt a furt = to tak JE :-O :*)
14. 9. 2021 12:31
Re: Nic moc produkce
Mít taky prachy na Macan v plné, hned si koupím do zásoby.
Avatar - white label
14. 9. 2021 14:29
Re: Nic moc produkce
Svatá prostoto...
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 14:33
Re: Nic moc produkce
Tyhle reakce na fakta a realitu a pravdu = nikdy neozmrzí :-!
Avatar - Barrichello
14. 9. 2021 17:16
Re: Nic moc produkce
Jen tak dál, takovýchle továren je potřeba desetitisíce po celém světě. Ale super že je první vlaštovka :yes:
Avatar - Ada je zase tady
14. 9. 2021 12:40
Diesel to neporazí
Protože je nejčístší a nejúspornější ze všech spalovacích motorů. Až přijde do prodeje vznětový motor na plyn, bude s elektrovehikly vymalováno.
Rozbalit vlákno
3
14. 9. 2021 14:34
Re: Diesel to neporazí
Jak "prijde do prodeje" ?
Auta na smes nafty a plynu uz davno jezdi. Jen je to zatim drahy, takze se to nevyplaci.
Proti baterkam ale furt skoro zadarmo, to je fakt.
;-)
Avatar - Ada je zase tady
14. 9. 2021 14:41
Re: Diesel to neporazí
Nechápeš. Z dieselu dělají zážehový motor. Ten nemá charakteristiky dieselu - tedy výrazně větší energetickou účinnost. Proto se čeká na nový diesel na plyn.
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 14:49
Re: Diesel to neporazí
CO to je BREPTO výrazně vyšší = benzín 40%

benzín je LEVNĚJŠÍ

benzín má (v kg) VÍC energie

benzínu = se z barelu ropy vyrobí VÍC
14. 9. 2021 14:27
Jo, to se mi libi.
Skoro ty vypada, ze za par let bude jina kalamita - CO2 bude chybet v atmosfere!

:-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
14. 9. 2021 14:42
Re: Jo, to se mi libi.
A vida, Kyliánek přišel ze školy... :no:
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 14:50
Re: Jo, to se mi libi.
Jj škola by ti SAKRA prospěla = v tvém případě je ale už POZDĚ :D
14. 9. 2021 15:21
Spotřeba ropy
Je zajímavé si najít kolik petrochemickych produktu jde do stavebnictví, do průmyslu. Do osobních aut na benzín jde kupříkladu v ČR cca 15% z produkce rafinerek. To není moc, z toho plyne že i když tu bude za deset let až 0.5 mil. BEV, se spotřebou ropy to moc nic neudělá. Dokud se nezastaví průmysl včetně stavebního. To pak se spotřebou zahybe. Z hlediska celkové stopy automobilismu, tj se zapocitanim všech externalit (stavba silnic, parkovišť, a ostatní infrastruktury a souvisejícího průmyslu a businessu) je vlastní provoz auta pověstnou špičkou ledovce a zatím jen řešíme zda ta špička bude o trošku menší či větší ale samotnou podstatu problémů to nemění. Kdyby šlo o ekologii, elektromobil by vůbec nevzniknul a osobní individuální dopravu by v podstatě zakázali. Ale jde o peníze, tak se na to jde velkou a velmi drahou oklikou která zaručí že peněžní toky zůstanou zachovány.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 15:25
Re: Spotřeba ropy
1. nemění se jen osobní auta https://www.hybrid.cz/…ilion-kilometru/

2. si mi připomněl https://www.osel.cz/…hu-na-svete.html

3. furt se většina ropa projezdí = i když už jsou první rafinérky připravený na opačný poměry = menšina ropy na paliva
14. 9. 2021 17:04
Re: Spotřeba ropy
Myslím že vaše příspěvky se minuly s tím co jsem psal. Tak tedy jinak, zde je bilance Norska z hlediska produkce i spotřeby ropy. Spotřeba stagnuje navzdory obrovskému rozmachu elektromobility.
https://www.worldometers.info/oil/norway-oil/

Ono dost záleží na množství a skladbě průmyslu. Jinou spotřebu ropy má průmysl v ČR a jinou třeba v Kambodže. Tam kde všechno dovazeji, padne většina ropy na dopravu, u nás je to tak fifty fifty.
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 17:17
Re: Spotřeba ropy
No to jistě že záleží jestli je někdo jako my (nej)průmyslová zem v regionu = a proto o všem píšu že jde o CELO SVĚTOVÝ vnímání = zatím se furt většina ropy projezdí

Ale už jsme s ropou asi za bodem zlomu = těhle druhejch 150 let bude těžba asi spíš (už) klesat

JInak na https://www.worldometers.info/cz/ sem taky občas dávám odkaz SMUTNÝ že (na rozdíl od blábolů) patří k těm zde blokovaným :-|
14. 9. 2021 20:17
Re: Spotřeba ropy
Vy jste optimista, těžba ropy půjde k zemi během 30 let, tak jak bude stoupat náročnost její těžby a tím i cena. Když se podíváte kolem sebe doma, a je jedno jestli se jedná o nábytek, spotřebiče, drogerii, kuchyní, všude je dotek, petrichemckeho průmyslu. Svět bude muset přejít na syntetická paliva ať se to líbí nebo nelíbí. Již v současnosti se na bázi reformingu zemního plynu vyrábí statisíce tun syntetickych uhlovodíků a tohle číslo poroste k miliardam.
Avatar - Barrichello
15. 9. 2021 21:27
Re: Spotřeba ropy
A stejně tak nemají pravdu uvědomělí němečtí ekologicky myslící občané a politici, kteří chtějí nahradit „zlé“ uhlí „hodným“ zemním plynem, který při spalování vytvoří na jednotku energie polovinu CO2 než uhlí. To je pravda, v Německu spálený plyn vytvoří v Německu jen polovinu CO2 na jednotku energie, než kdyby tam spálili uhlí. Ovšem při těžbě plynu, která se odehrává na ruské Sibiři, uniká do ovzduší takové množství metanu – řádově nebezpečnějšího skleníkového plynu, než je CO2 – že se rozdíl mezi uhlím a plynem v energetice téměř stírá.


Ovšem ten metan uniklý v Rusku uvědomělý německý ochranář nevidí, je moc daleko. A tak nechápe, že přechodem německé energetiky z uhlí na plyn ve věci klimatu se nic neřeší. Protože jestli něco opravdu neuznává státní hranice, tak je to klima. A stejně tak německý ochranář nevidí, že Putinovi se podobným přechodem Německa na plyn podaří, co se nepodařilo Stalinovi. Německo se dostane do strategické závislosti na Rusku, a ruská armáda bude moci být nahrazena jednou četou u kohoutku plynovodu. Ta četa Evropě v případě zhoršení vztahů zavře plyn a Rusko zvítězí i bez tanků.

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
16. 9. 2021 06:33
Re: Spotřeba ropy
Mýlíte se, německý zelený fanatik si toho už vsimnul, že z hlediska bilance je zemní plyn zlá, bakaná věc a lobují pro zákaz. Jenže to i těm největším pitomcum v Bundestagu dochází že bez plynu nebudou mít v zimě dost loučí, takže to brzdí. Raději zakazou spalovaky o pět let dříve aby vyhověli
Avatar - KANKUNEN
14. 9. 2021 15:27
Fúzní reaktor
Až to vědci dotáhnou do konce bude energie dostatek.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 15:32
Re: Fúzní reaktor
i to (snad = možná i relativně brzy) přijde = zatím slunce svítí https://oenergetice.cz/…icke-energie-usa vítr fouká a voda teče https://oenergetice.cz/…ke-vlnove-zdroje
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 16:32
Re: Fúzní reaktor
takže už VÍŠ že velkoobchodně se paliva počítají na hmotnost = a že v kile benzínu je víc energie než natfy :*)

a víš že nafta je navíc DRAŽŠÍ a musí být dotovaná = aby vůbec nějak konkurovala benzínu :-O

No a pak https://www.osel.cz/…iho-milniku.html půjdou pindy o naftě DEFINITIVNĚ tam kam patří(š) do PR.ele ;-)
Avatar - Ada je zase tady
14. 9. 2021 18:59
Re: Fúzní reaktor
Nafta není primárním palivem budoucnosti. Tím je metan ze Sibiře. A bude se spalovat v dieselech nové generace. :-)
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 19:20
Re: Fúzní reaktor
kdepak metan ze Sibiře = ten má úplně jinou práci https://ct24.ceskatelevize.cz/…ni-zeme-varovali :-!
Avatar - Barrichello
14. 9. 2021 17:20
Re: Fúzní reaktor
Slunce a vítr občas svítí a občas, fouká, jindy zas nesvítí a nefouká, popř fouká moc, třeba 190 za hodinu :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Jinak lopatky z větrníků nikdo neumí recyklovat, resp. se to envyplatí, tak je vesele bludozery (samozřejme na NAFTU!!!!!!!) zahrnují do půdy!!

Ekologie jak, cyp, jak typické pro neostalinistické zelené utopistické bolševiky :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 17:41
Re: Fúzní reaktor
Ani 7 smajlíku za 1 větou = to že úložiště a no problem polovina energie (u nás dávno mohla bejt čtvrtina) z větru co fouká a vody co teče a slunce co svítí = je důležitej snadnej ekologicky a ekonomicky suprovej zdroj

Jinak už se recyklujou i ty lopatky = to ty si lopatka (bojující FURT JEN za = viz moje motty :*)

a DŮKAZ NEfunkční logiky viz tvůj VYNÁLEZ kudy má vést dálnice Praha Český Budějovice = proč by trasa měla mít ca 150 km když může mít 200 km :D :-!

NE že by komunisti natrasoval dálnice dobře = to FAKT NE :-O :-[]
Ale holt musíme pracovat s tím co máme = to je to logický myšlení = tím se netrap to TI v tomhle životě zůstane.. :*)

Ekologie je = to co (jak vidno) DODNES komunisty(cky smýšlející) SERE :*) :D :-!
Avatar - Barrichello
14. 9. 2021 18:07
Re: Fúzní reaktor
https://www.idnes.cz/…-zahranicni_mato

Zas zbývá jen UHLI! Smůla co, zelenej marxisto.
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 18:15
Re: Fúzní reaktor
no a TAKHLE BLBĚ doslova OPAČNĚ chápeš všechno :D

i když to PRODLOUŽENÍ trasy Praha Budějovice o třetinu (asi o 50 km) to hned tak NEPŘEKONÁŠ :*) :-!
Avatar - Barrichello
14. 9. 2021 18:21
Re: Fúzní reaktor
Kdo chce jet po dálnici musí prostě jet dýl. Přes to nejede vlak. Cílem je zabránit likvidaci posázaví a nesnížit komfort lidí v dotčených obcích.

O tom co je správne rozhodujeme My - Filip Turek, váš budoucí prezident a já, Váš budou předseda vlády.

Fosilu Zdar!!!!
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 18:31
Re: Fúzní reaktor
no VIDÍŠ JAK BLÁBOLÍŠ :-)

vlak nejede v tvý hlavě = dálnice může být o 50 km kratší = to jen TOTÁLNÍ BORDEL v tvý hlavě (plus opravdu ŠPATNÉ DĚDICTVÍ po KOMUNISTECH

LIKVIDOVAT posázaví NENÍ nutný = ale taky není nutný mít o třetinu delší (!!!) dálniční trasu. dálnice na týhle planetě zvládly o hodně ale HODNĚ složitější věci = než Sázavu a chatky kolem ní

Mnohem lepší je když o tom co je správně rozhoduje = rozum znalost inteligence = no nic tomu nikdy neporozumíš
Avatar - Barrichello
14. 9. 2021 18:44
Re: Fúzní reaktor
Blábolení, dezorientace, dehydratace.

Nigerijská úplavice jak Vyšitá.

Ten leknín co tady útočí mám utřít nebo počkáte až bude válka koček? Rusové mají jeleny a jeleni hlídají konev. Netopýři na podzim, laskavě ohřívají bidet. Plechová gondola rozbouří salámy! A Netopýři těžko přeperou líné šváby!

Zdraví Vás Tomi Paci :-) :-)
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 18:54
Re: Fúzní reaktor
no a takhle reaguješ na realitu = prostě zahradnice https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/kde-jinde-najit-svobodu-nez-na-festivalu-svobody-volneho-bloku?t=270 :*)
Avatar - Barrichello
14. 9. 2021 19:13
Re: Fúzní reaktor
Nazdar zahradníku, už máš terasu?

Uhlí zdar!
Avatar - Ada je zase tady
14. 9. 2021 19:04
Re: Fúzní reaktor
žádná nová dálnice nebude. Stát bude muset platit namachrovaný nemakačenky, jako jsi ty Kyliánku.
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 19:21
Re: Fúzní reaktor
No UŽ ABY to BYLO = zatím mi dluží... :-O :D :-!
Avatar - WesternDigital
14. 9. 2021 20:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
14. 9. 2021 18:29
Re: Fúzní reaktor
Pirát zvedl nájemné, někdy je fakt dojemné
Jak se vlády nedotýká sociální politika
Dědovi a babce, mrzne p*rdel hladce
Pirát zdražil elektriku, všichni mrznou doma v triku
V ušance a vatáku, prázdno mají v uhláku

:-) :-)
Avatar - Barrichello
14. 9. 2021 18:34
Re: Fúzní reaktor
Právě sem se vráááááátil z HRADU!!!!

A prezident Váš Všech všechny moje návryh PRIJAL.

Dálnice do Rakouska povede přes Kadan, Manětín, Zelenou Horu, Putim a Kaplice. kOMU SE TENTO NÁVRAH NELÍBÍ, bude okamžitě shozen do báně. A zahrnut 10 tunami hlušiny.

Rubens Barrichello, v.r.,
předseda vlády
ministr pro místní rozvoj
ministr dopravy
ministr obrany
náčelník generálního štábu armády
Svaz Nezávislých Fosilních Republik Světa
(SNFRS)

At žije ropa, plyn a uhlí!
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 18:47
Re: Fúzní reaktor
Myslíš prezident Mynář? https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/mynar-prebira-agendu-za-zemana-z-hradu-se-stava-opravdovy-veprin

nebo Richelieu Nejedlý? https://www.denik.cz/…ko-20210822.html

Protože oba soukmenovci z Prognostického ústavu co tu desítky let vládnou sou https://www.idnes.cz/…_zahranicni_remy TO by byla KLIKA kdyby to ta s kosou vzala (když to celou dobu táhli spolu tak i teď) jednou ranou (najednou :-!
14. 9. 2021 19:36
Re: Fúzní reaktor
Aktuálně je pro nás zajímavé a dlouhodobě udržitelné řešení štěpení. Dostavení stávajících reaktorů, postupně uzavírané uhelky nahradit SMR a zapojit se do některého projektů množivých reaktorů. Hromady plutonia a thoria pak využít v množivých reaktorech.
Celé by to bylo levné. Stávající uhelky mají komplet připojení vyřešené a takový BWRX-300 je na vyrobenou MWe levný. Vlastně to není tak daleko od paroplynky se sekvestrací.
14. 9. 2021 17:09
Proboha..
Automobilovy prumysl vytvari jen asi 2% svetoveho CO2 a porad tady bude nekdo tvrdit jak je dulezite jezdit EV srotech. Na lode a letadla nesahne nikdo. Norsko, jako jeden z mala kdo ve velkem prechazi na EV potvrdilo, ze poptavka po rope neklesa, prave naopak. Cim to asi bude? Odpovim si sam, nemaji to do aut, ale do prumyslu. Tak proc se porad musi nekdo jeb.at do aut kvuli 2%?!
Rozbalit vlákno
4
14. 9. 2021 18:44
Re: Proboha..
A brmbaliku, když to jde do třeba do kosmetického nebo chemického průmyslu, tak se to palivo pálí? Nechávají ho shořet, nebo z toho něco vyrobí? Protože to je oč tu kráčí…

Jinak Porsche slíbilo svým movitým klientům, ze svoje autíčka nebudou muset jen tak okukovat v garáži, ale že s nimi budou moci jezdit. Odhaduju cenu takového paliva na třeba 4 eura. Těm bohatým to na víkendový výlet tak moc vadit nebude. A pro chudé to asi nebude…
14. 9. 2021 19:40
Re: Proboha..
To je Hoax a někdo tomu prostě uvěřil :-(

https://www.europarl.europa.eu/news/en/headlines/society/20190313STO31218/co2-emissions-from-cars-facts-and-figures-infographics
14. 9. 2021 20:39
Re: Proboha..
Kde si tie 2% zobral? To je riadna kravina...
14. 9. 2021 21:31
Re: Re: Proboha..
Bavime se o produkci z vyfuku, nikoli vyrobu celeho auta. Protoze i ty EV zgarby se musi vyrobit
Avatar - pradeda777
14. 9. 2021 18:43
Chtělo by to zapojení všech automobilek
a pak by tento projekt dával smysl....
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 18:53
Re: Chtělo by to zapojení všech automobilek
Nedával = to dává smysl jen pro (silně) omezený okruh aut = právě typu https://autobible.euro.cz/…tere-bavi-ridit/
Avatar - Ada je zase tady
14. 9. 2021 19:08
Re: Chtělo by to zapojení všech automobilek
nepochopil jsi nic. Ten zbytek lidí bude jezdit na plyn s diesely nové generace!
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 19:19
Re: Chtělo by to zapojení všech automobilek
ANO babiš přejde z podílu na každém litru benzínu a nafty na plyn a na každou čerpačku bude dovedeno https://www.youtube.com/watch?… vole tam občas chodím i jezdím :-O :D
na VŠECHNY čerpací místa bude dovedeno PLYNové potrubí :yes: :yes:

a až tento MEGA GIGA (drahý) projekt skončí tak SKONČÍ = světové zásoby PLYNu :-! :*) :-[]
Avatar - Amaterasu
14. 9. 2021 19:19
Re: Chtělo by to zapojení všech automobilek
ANO babiš přejde z podílu na každém litru benzínu a nafty na plyn a na každou čerpačku bude dovedeno https://www.youtube.com/watch?… vole tam občas chodím i jezdím :-O :D
na VŠECHNY čerpací místa planety bude dovedeno PLYNové potrubí :yes: :yes:

a až tento MEGA GIGA (drahý) projekt skončí tak SKONČÍ = světové zásoby PLYNu :-! :*) :-[]
14. 9. 2021 20:57
Re: Chtělo by to zapojení všech automobilek
A to sú aké? Budú ťahať splodiny zo vzduchu a vyrábať z nich naftu?
14. 9. 2021 19:43
Re: Chtělo by to zapojení všech automobilek
Je to náročné na energii. Jak jsem psal, je to zoufalý krok. To už je fakt lepší nabíjet baterky a nebo čerpat vodík než tenhle nesmysl. proč myslíš, že se to nedělá ve velkém někde v Číně? Takové palivo bude vždycky drahé a rozhodně velice neekologické.
14. 9. 2021 20:58
Re: Chtělo by to zapojení všech automobilek
Zase jeden, čo sa neobťažoval poriadne prečítať článok.
14. 9. 2021 20:54
Uhlíkovo neutrálne palivo?
"...vodík bude následně kombinován s CO2 zachyceným z atmosféry a společně vytvoří syntetické palivo."
To by som rád vedel, čo pôjde tým autám v skutočnosti z výfuku.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud