Nemam nic proti takemu pravidlu, ak bude platit aj to, ze cyklista musi obchadzat auto v 1.5m vzdialenosti. Aspon sa konecne nebudu na krizovatke prepletat pomedzi stojace auta.
Ak toto pravidlo ma platit len pre obiehanie cyklistov autami (ale nie naopak), potom nema s bezpecnostou nic spolocne. Je to len obycajna buzeracia, a ustupok cyklo-lobby. Nic ineho...
Neviem ako v ČR, ale na Slovensku ako cyklista môžem využívať krajnicu. Je to jeden z dôvodov prečo využívam bike na chodenie do práce. Tú 25km dlhú cestu zvládnem v podobnom čase ako autom. Ale neradím sa do kategórie "nesmrteľných cyklistov". Mám rozum a veľmi pozorne sledujem dopravu okolo, aby som predišiel rizikovým situáciám aj tam kde som v práve.
A napriek tomu, že bicyklujem pomerne dosť, tak nie som zástanca podobných zákonov. Ak dobehnem cyklistu na úzkej ceste, tak ho predbehnem s menším odstupom, ale spomalím, aby tam bol malý rýchlostný rozdiel. Je to bezpečný spôsob a viem, že ani z pohľadu cyklistu mi to nevadí. Zároveň tým nebude vznikať napätie spôsobené tým, že sa za cyklistom tvoria stovky metrov dlhé kolóny.
Postihovat řidiče to jo jde, ale že za více než polovinu nehod mohou sami cyklisté a že oni jsou často zdrojem problémů, to nikdo neřeší. Jízda uprostřed pruhu, vedle sebe, neukazovani směru, ne dávání přednosti a nejhorší prasarna jako jízda na chodníku mezi lidmi či přes přechod kdy to hodí pod auto. Poslední dobou potkávám debily v protisměru na kole a nic... Nikdo to neřeší. Podjizdi kolony, i blbá motorka to dělá z leva.. Většinou, protože posjizset se co? Nemá...
Až se udělá zátah pravidelně na cyklisty (cest výjimkam) a napari pokuty, bude toit na jejich bezpečnost větší vliv, než pitomé objizdeni. Kdo není blázen, ten se jim vyhne obloukem už teď a kdo je magor, změna zákonů nepomuze. Já si tedy na ně neodpustím troubit když jedou vedle sebe na okresce 1. Třídy nebo mi to soupnou před auto přes přechod...
Na mna asi este nikto na priechode netrubil, ale ja cakam, kym auta prejdu :-) Ani peso nechodim pred auto, to iste ocakavam od chodcov, ked jazdim autom.
On je cyklista a cyklista a je situace a situace. Sám jsem cyklista i autista a byl jsem i motorkář. Nemám rád škatulkování a souboje mezi těmito skupinami.
A ačkoli předpisy jakž takž znám, tak právě s ohledem na šílený provoz je občas porušuju a na kole jedu i do zákazu, protisměru, občas na chodník a občas i podjedu zprava. Ale vždycky s ohledem na okolí a sleduju, co se děje a nikdy nikomu nevlítnu pod kola, nebo na přechod.
Fakt je, že maloměsto není Praha a odpoledně a v podvečer se to většinou dá. A já chci hlavně dojet živej. A žádný předpisy mi zdraví neochrání.
Zároveň chci vidět, jak se bude měřit 1,5m v praxi a jak se to bude dokazovat.
Vždycky jsem objížděl cyklisty tak, abych je nenabral a budu je tak objíždět i nadále.
Já taky píšu, že čest těm, kteří to nedělají... ale nezlob se na mne, ospravedlňování si vlétnutí do jednosměrky, či jízdu po chodníku tím, že je šílený provoz...to je jako kdybych jel na motorce a šoupl to na chodník, protože je provoz, je to uplně stejné .... jak by si se tvářil, kdyby si šel po chodníku a já tam jel na motorce ? Asi by se ti to taky nelíbilo ne ? Mám toleranci k dětem, popřípadě i jejich doprovodu na chodníku (ti jedou pomalu a starají se, aby jejich ratolest nevletla pod auto), nebo ke starým lidem, kteří sotva jedou, ale když ti prolítne na chodníku, kde jdeš s kočárkem idiot v latexu a ještě se cítí být rozhořčen, že si mu neuhnul do trávy... na to toleranci nemám. Taky na kole jezdím a to řadu let...a tohle nedělám.
Co to je za zvrácenou logiku ? Cyklista patří na silnici, auta ho mají objet a cyklista se má chovat tak, aby nebyl překážkou, tudíž se má držet u krajnice, neměl by podjíždět a podobně.. pak nebude překážkou. Na chodníku nemá co dělat, stejně jako auto nebo motorka nebo elektrokoloběžka... je to tak těžké ? Jak by se vám líbilo, kdybych tam jezdil motorkou ? Nelíbilo...
Mne nejak nevadi, ked ma auta obchadzaju tesne. Neviem, co vidia na tych 1,5 m. Ine to bude, ked sa stane nestastie a spadnem pod auto, alebo auto ma prejde. Mne nevadi ani kolobezka ci bicykel na chodniku, ved sam tak chodim :-)
V Renaulte nevidno dozadu tak od 130 vyssie, uz som myslel, ze to nejak opravili pri vymene zrkadiel, ale nic, minule si idem 150 mestom, ved nebudu merat v dazdi a cesta relativne prazdna a zase nic nebolo vidno v spatnych zrkadlach. Ale ved kupujte, niekto sa chvalil, ze uz ma 4 kosostvorce sukromne kupene :-D
Ono je rozdiel chodník v centre a v priemyselnej zóne. Ja prechádzam 2 niekoľko km dlhé úseky, kde som na chodníku snáď ešte nevidel chodca, ale sú v tak zlom stave, že som ani neuvažoval isť po nich na biku :-) Inak chodím po chodníku len s deťmi u nás v obci, lebo na chodníku je minimum ľudí, ale na ceste je to auto za autom. Alebo potom ešte zmiešané chodníky v meste, ale tam proste rátam s tým, že sa rýchlo isť nedá.
Ale no tak... S motorkou na chodníku to snad nechceš srovnávat.
Na chodníku nejedu v latexu 40km/h, ale jedu třeba 7-8km/h a jen proto, protože je to v tu chvíli kratší a bezpečnější, než se rvát mezi auta. A nečekám, že mi budou uhýbat kočárky, ale jsem to já, kdo zastaví, vědom si toho, že tam nepatřím. Takže sice porušuju předpisy, ale chovám se maximálně obezřetně a opatrně. Makám v lese a úsek ve městě je jen přesun na švih a návrat zpět. Silniční cyklistiku jsem dávno zabalil, právě kvůli provozu. V lese mám pohodu.
Opět musím odporovat, protože možná ty se chováš tak, jak píšeš, ale ostatní ne... proto tam kola nemají co dělat.Já ti klidně věřím, že jsi ty ten, kdo se chová jak píšeš, pár takových jsem taky potkal, ale požehnání ti na to dát nemohu, protože pak by to zavánělo tím stejným, jako jsem se setkal v mnoha diskuzích na netu i v reálu : Já mohu jezdit (v autě) rychle a dělat si co chci, protože já sám vím, jak je to bezpečné a zvládnu zastavit... mnohdy ten limit individuálního člověka je uplně jinde... jestli mi rozumíš...
Ale jo, chápu. Většinu nařízení a zákonů máme proto, protože většina lidí je horší jako dobytek a bez hrozby sankce a bez pravidel nejsou schopni se chovat smysluplně.
V autě to máš stejný. Někdo jezdí jako hovado, někdo slušně a jinej brzdí a zmatkuje. A čáry na silnici taky musíš dodržovat a velmi často je přerušovaná v místě, kde si to ani se 200+ koněma netroufnu a jinde je plná, nebo dvojitá plná a vidím 3 kilometry před sebou prázdno a nesmím... Kolikrát je člověk nucený dodržovat naprostý 3,14čoviny.
Jo.... je.... ale odpověděl sis sám, proč. Mne z principu štve, že řidič je vždy ten špatný, kdežto cyklisté se zdají být beztrestní a ještě z mé zkušenosti dosti agresivní, když je upozorníš na chybu (jízda vedle sebe, na chodníku mezi lidmi).
Nemyslím si, že z principu má být špatný řidič auta a cyklista ten dobrý. Blbů a hovad je spousta ve všech skupinách. Jediný rozdíl je v tom, že když se střetne kolista s autem, tak umírá většinou ten na kole.
Však já nikde nepíšu, že jsem za buzeraci řidičů. Jen jsem přidal svůj pohled a taky jsem napsal, že cyklisty budu dál objíždět stejně jako dřív (to znamená bezpečně) a na nový nařízení kašlu.
Měřit není moc třeba. Pokud šířka jízdního pruhu minus šířka řidítek cyklisty mínus šířka auta jsou menší než 1,5 m, je jasné, že jste buď porušil předpis přejetím plné čáry (byla-li) nebo jste nemohl dodržet odstup od cyklisty. Za oboje je flastr
Ale at postavi normalni silnice. Uz takhle se sotva vejdes, ted pojedes teda do protismeru a nebo se za nim potahnes, protoze spoceny sponovky trénují na silnicich prvni tridy. Bravo. Švejku, daj si bramburku, ta je zahreje.
"Novela má také umožnit odebrání dvou bodů řidičům, ..." - ti už ani server o autech neví, že body se neodebírají, ale přičítají? A je mi jedno, že jde o převzatou zprávu :no:
jo, pravne je to blbe. Nicmene jak se chovat na bicyklu je soucasti osnov vyuky na zakladni skole. Mnoho cyklistu (ne vsichni, nepausalizuji) asi zrovna na hodinach chybelo.
Preco musia mat nejake skusky a preukazy a povolenia len vodici v autach a pritom cyklisti a kolobezkari a chodci nemusia, pricom chodia po rovnakej ceste. Ved je to chore. Preco prave v doprave? Preco nechodi na skusky clovek z obcianskeho zakonnika pred dovrsenim 18 rokov, aby vedel zit podla zakona a preco mu nepridavaju "body", ked nieco porusi?
Pozor, to bola cesta pre motorove vozidla, to je nieco ako dialnica v meste. Celkom ma zaujalo, ze tie cesty nemate v inych mestach a este stale sa tu sniva o budovani dialnic. Ked uz sa mali dokoncovat cykolotrasy a budovat tunely na hyperloop.
My tam máme len 90. Nie, ja sa nechvalim, len som dával na pravú mieru kvôli zrkadlám. V nízkej rýchlosti to nevadí, a veľa ľudí rýchlejšie ani nechodí. Potom jasné, že im nič nevadí. Aj o tom to je.
...kdyz jsem jako kazde rano jel po prazskem nabrezi smerem na Branik. Rikal jsem si... tady je neco jinak. A taky ze jo. Na silnici namalovanej pruh pro cyklisty... ale hned vedle silnice vede stezka pro cyklisty. Byl to zlomovy okamzik. Toho rana jsem prestal verit ve zdravy rozum.
Hromada tech tvoru jede po silnici, kdyz zjisti, ze se da plynule prejet na chodnik a prechod, tak to bez rozhlidnuti udela. Neznaji nebo nerespektuji pravidla silnicniho provozu,cest vyjimkam. Helmy nemaji, svetla nemaji, jezdi 2 vedle sebe. Od ledna na kazdyho joudu, kteryho potkam a budu predjizdet budu troubit jak urvanej..
Ja respektuji všechny cyklisty, kteří dodržují své povinnosti, tedy z mého pohledu stačí, aby jel u pravé krajnice, za sebou a v noci osvětlen. Jestli nema helmu je jeho problém.
Ty stále budu odjíždět často i větší vzdálenosti. Kdyz on na krajnici nebude, je to jeho problém a já pojedu 1.5m od krajnice.
a kkti jsou na obou
když vidím, že jedu tady u nás do kopce, v protisměru jede autobus a za mnou auto, které mě prostě musí předjet teď hned, i když se zařadí těsně přede mě a hned šlápne na brzdy, že nemůže počkat ani pět sekund... a že ode mě není ani metr...
No je to blbosť. Ale páči sa mi ako sa ČSSD snaží silou mocou dostať pod 5% :D. Osobne jazdím aj na bicykli aj autom a bohužiaľ je to o ľuďoch. Na ceste nemám problém s väčšinou cyklistov a naopak väčšina vodičov ma ako cyklistu rešpektuje. A na tých blbov zákon aj tak nepomôže. Odstup je podľa štatistík polície veľmi marginálna príčina nehôd. Väčšinu spôsobia cyklisti, často bez prilby a pod vplyvom.
Čo so mto naposledy pozeral, tak pri autách bola najčastejšia chyba, že cyklistu nevideli. Takže toto nemá šancu nijako štatisticky pomôcť.
Ale je to hot politická téma. Aj na Slovensku - bohužiaľ argumentuje sa úplne blbo - auto nedá prednosť cyklistovi na hlavnej a politik/aktivista kričí, že treba uzákoniť 1,5m. A ľudia ktorí to nesledujú, si povedia, ale veď my chceme viac bezpečia pre cyklistov - urobme to. Inak keď sa pozrete, či krajiny s 1,5m majú nejakú nižšiu nehodovosť cyklistov, tak samozrejme nemajú.
Ako hlavné nebezpečenstvo ani tak nevidím pokutu 2 000kč - to nikto nebude kontrolovať, ale v prípade nehody (ako sa nedávno stalo na SK, kde cyklista v 60-70km/h asi trafil kameň a hodilo ho do kamiónu) a znalec určí 1,4m, tak je človek v ***i. Namiesto toho, aby sa rozumne povedalo, že cyklista išiel ako blbec a riskoval, takže ma podiel viny, takto padne celá vina na šoféra, lebo 10cm...
Ta nehoda sa stala kusok od nas. Neviem sice, ci uz oznacili vinnika, ale si dobre pamatam, ako sa hned aj tohoto chytila pumpickarska lobby v suvislosti s tymi 1.5m. Nehody sa budu diat stale a nie je mozne po kazdej menit zakony.
No uzavreté to asi nieje. Každopádne tak sa vyjadril tréner myslím, samozrejme potom dodal, že keby meter a pol tak je to v pohode...
Ale tak toto sa aspoň podobalo, ale aktivisti postavili tento rok petíciu na nejakom chudákovi chalanovi, ktorého zrazil na východe chalan oslepeny slnkom- nedal mu prednosť na Y križovatke. Dokonca šiel úplne pomaly.
Najviac sa mi páčilo, ako za petíciu kopali ľudia z môjho okolia ktorí sa chválili, že po okreskách a horských prechodoch jazdia ako dementi... Holt základ je nebyť pokrytec...
A i slušné kamery jsou levné a dostupné. Už to vidím, jak cyklisté, které nějaký řidič vylekal popřípadě je postříkal ostřikovačem (a fakt toho není málo) si tuto kameru pořídí a bude Policii zásobovat záznamy, jak ho které auto předjelo s nedodrženým odstupem a státní rozpočet tak získá alespoň z části zpátky to, co Shillerka rozfrcala.
Jinak řečeno, výrobci a prodejci kamer se radují.
Sk@£##veny bulvar. Ten *** isiel meter, i viac, od krajnice a viezol nebezpecnym sposobom "naklad". Dufam, ze policia uz kona, ked sa sam usvedcil. Otazne len je, ci to nebolo zinscenovane aj s tym sutobusom. Ale to na veci nic nemeni.
:-[]:-[]:-[]
A to je přesně ono. Kdyby jel u krajnice, ten autobus by ho nesrazil a objel v pohodě více než 1.5m
Jak blokoval pruh autům, a přitom jel uprostřed svého pruhu kdyz tam měl dalších cca půl metru místa uhnout. Typické chování cyklistů, kteří vyzaduji ten odstup
Kde je problém? V tom ,že řidiči a cyklisti se vzájemně ohrožují. Řešení? Začít uvedené kontrolovat.
Řešení po česku? Další právní norma, která nic neřeší. Požadovat odstup 1,5m po řidiči je naprosto nezákonný požadavek, protože nikdo uvedené nedokáže odhadnout. Tedy zákon vyžaduje nesplnitelné. Navíc to ani nelze reálně kontrolovat. Tedy nelze to ani postihovat.
Takže já jsem v pohodě, budu jezdit jak dosud. Nemění se pro mě naprosto nic. Jen se potvrzuje, že politici jsou naprostá pakáž k ničemu. Nejmíň škody nadělají tehdy, když se sami hádají mezi sebou . :-!
Nevím no, snažím se to vidět z obou stran a přijde mi to prostě jako hloupost. Nehledě na to, že v některých místech to ani nebude fyzicky možné. Sám jsem si přes https://www.sportli.cz/ před rokem koupil nové kolo a během minulého léta jsem toho dost najezdil. Komunikacím, kde jezdí hodně aut se snažím ale vyhýbat jak to jen jde a cyklisty, kteří po takových silnicích jezdí osobně považuji za šílence. Když už tak raději po poloprázdných okreskách a když se ke mě začne přibližovat nějaké auto, tak se snažím uhnout co nejblíže krajnici. To samé ve městě.