Bezpečnost
Arese
Zachování současného, plně osvědčeného stavu je určitě menší zlo, než samoúčelná "inovace" za každou cenu!
traveldrive
Vec názoru. Ja považujem za nebezpečný dotykový displej a tiež takzvaných bezpečnostných asistentov, vďaka ktorým sadajú za volanty stále tupší a neschopnejší ľudia a jazdia čoraz nebezpečnejšie a rýchlejšie, spoliehajúc sa na elektroniku.
Takýto volant rozhodne nie je vynálezom Tesly, len sa zdal výrobcom príliš futuristický, než aby sa dostal do sériových áut. Obvykle využíval variabilný prevod riadenia v závislosti na rýchlosti auta. To, myslím si, dostatočne rieši tú "neskutečně" nebezpečnú vec. 😉
Takýto volant rozhodne nie je vynálezom Tesly, len sa zdal výrobcom príliš futuristický, než aby sa dostal do sériových áut. Obvykle využíval variabilný prevod riadenia v závislosti na rýchlosti auta. To, myslím si, dostatočne rieši tú "neskutečně" nebezpečnú vec. 😉
petr petrumr
jak se na to dívám, tak asi není problém tam ho otočit, nebot v usa je jiný držení, za spodek drží jen ti co mají kšiltovku do zadu i u nás a my ho otočíme a bude klid, akorát nevidím klacek na brždění.
Arese
webpaja
Co to plkáš za nesmysly? Už z principu věci z těch beranů sundat ruce u utaženějších zatáček musíš, nejde to uchopit. Je to nebezpečná kravina a její chvění by mělo být trestné.
traveldrive
Radšej divný volant, ktorý vieš stále pevne chytiť do rúk, ako dotykové ovládanie.
Keď raz prídu s dotykáčom, po ktorom budeš prstom písať, kam chceš zatočiť, to bude gól... 😁
A sranda tiež bude, keď namiesto volantu a pedálov bude len na strednom tuneli joystick a verzia pre pravostrannú a ľavostrannú premávku bude rovnaká, lebo aj všetky displeje budú v strede...
Keď raz prídu s dotykáčom, po ktorom budeš prstom písať, kam chceš zatočiť, to bude gól... 😁
A sranda tiež bude, keď namiesto volantu a pedálov bude len na strednom tuneli joystick a verzia pre pravostrannú a ľavostrannú premávku bude rovnaká, lebo aj všetky displeje budú v strede...
Arese
Existuje, ale nikdo ho nechce. Zákazníci, ani výrobci. 😄 V záloze by totiž stejně musela být klasická hřídel řízení! 😁
Reco
Nie nutne, ak by sa pouzilo ride by wire. Aktualne to brzdi legislativa, ale realne to mozne nasadit je. algoritmus by sa postaral o sprevodovanie v zavislosti od rychlosti, lenze krizove situacie to neriesi vobec ak to chapeme v kontexte ovladania volantu, krizove situaice by plne musel potom zobrat na seba "autopilot".
PS: vobec to nemeni nic na tom, ze retrowave je troll
PS: vobec to nemeni nic na tom, ze retrowave je troll
gil54
...ale já osobně dávám přednost +/- kulatému, celému volantu, klakson v jeho středu, blinkry páčkou vlevo a stěrače páčkou vpravo. Pokusy klaksonu na páčce (třeba kdysi Fiat) nebo blinkrů kolébkou (Citroën CX) se neujaly. Nejsem proti pokroku, ale nesmí být horší, než stávající stav.
Vyzkoušené funkční věci, léty zažité ve většině aut celého světa, bych já osobně nezatracoval v zájmu pofidérního pokroku. Stejný názor mám na dotykové ovládání čehokoliv. To jsem ochoten akceptovat jen u zařízení, které není třeba ovládat ihned v reálném čase okamžité situace při jízdě. Když už je to tedy nutné. Vždy to vyžaduje ztrátu pozornosti a nelze aktivovat "po hmatu intuitivně - poslepu". Hrabat se ve třech podmenu než se povede přidat na topení, hlasitost rádia nebo hledat, kde mám zrovna otočenej knoflík na blinkry, není dobře.
Vyzkoušené funkční věci, léty zažité ve většině aut celého světa, bych já osobně nezatracoval v zájmu pofidérního pokroku. Stejný názor mám na dotykové ovládání čehokoliv. To jsem ochoten akceptovat jen u zařízení, které není třeba ovládat ihned v reálném čase okamžité situace při jízdě. Když už je to tedy nutné. Vždy to vyžaduje ztrátu pozornosti a nelze aktivovat "po hmatu intuitivně - poslepu". Hrabat se ve třech podmenu než se povede přidat na topení, hlasitost rádia nebo hledat, kde mám zrovna otočenej knoflík na blinkry, není dobře.
Mig_35
Kolika uživatelů zdejšího fora se dotkne vlastnictví modelu S Plaid. A kolik z nich je nuceno ovládat infotaiment za jízdy na dotykovem displeji. Sto a jedna? Asi takový poměr :yes:
Xylo
Tato inovace je součástí vozu za tři a půl milionu korun, takže ovlivňuje současnou produkci poměrně minimálně 😁
petr petrumr
je to malé procento, ale třeba v olmíku jak pojedeš načerpat do amiga a trefí tě tesla, že hmátnul ruku do prázdna je větší procento než se zdá, tam tesly jsou pořád.
traveldrive
A zrovna tak tento tvoj nick. Koľký v poradí už je? Ty musíš byť riadny vypatlanec, keď na viac ako zakladanie stále nových nickov nemáš.
cjoctavian
Ked je to take super, tak urcite nabuduce pride Tesla aj s hranatymi kolesami 😁
Reco
Ale vsak ano, pisem to predsa vyssie. A zaroven je stale nutnost mat pevne spriahnuty volant s kolesami.
Arese
No, já bych spíš řekl, že "čím dál víc zoufalejší" jsou elektrohujeři a elektrofašisté. Z násilím prosazovaného světa EV totiž vypadá ze skříně přímo lavina kostlivců, o které se tito lidé většinou odmítají bavit. Proč asi? 😄
traveldrive
A kedy ty spravíš aspoň prvý nejaký krok? Dookola melieš to isté, žiadna zmena, žiadna novinka, nič...
petr petrumr
jo na to jsem zapomněl....... U amiga většinou zastavují nejdražší modely, protože tam mají levný jídlo.
Reco
Nie nestaci, daj link na legislativu zaveznu pre homologizaciu. Q50 s bola prva seriovo nasadena varianta a ak by si si to tiez "nastudoval" dalej, takmer okamzite sa vratili k hydraulike. Naviac na vecsine trhov tomu brani stale legislativa.
Retrowave
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
twistedTSD
Nerozumím. Q50 S se normálně prodávalo s DBW. Jestli to zrušili, nevím, ale evidentně nebyl problém v legislativě.
JCVD
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Prostě implementovat závodní technologii do běžného auta nemusí být vždy ku prospěchu věci.