Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Nový volant Tesly vyvolává další otázky ohledně bezpečnosti

46 komentářů

Avatar - Retrowave
Retrowave
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
BoBik_CZ
Klasickým volantům neodzvonilo a ani neodzvoní. Tvar volantu z Tesly S by dával smysl jen za jedné podmínky. A to, že plného rejdu bude možné dosáhnout bez přehmátnutí. To ovšem znamená tak ostré zpřevodování řízení, že při rychlé jízdě bude od řidiče vyžadována trvalá maximální pozornost na udržení auta v přímém směru.

Prostě implementovat závodní technologii do běžného auta nemusí být vždy ku prospěchu věci.
Reco
Nie nutne, ak by sa pouzilo ride by wire. Aktualne to brzdi legislativa, ale realne to mozne nasadit je. algoritmus by sa postaral o sprevodovanie v zavislosti od rychlosti, lenze krizove situacie to neriesi vobec ak to chapeme v kontexte ovladania volantu, krizove situaice by plne musel potom zobrat na seba "autopilot".

PS: vobec to nemeni nic na tom, ze retrowave je troll
Avatar - JCVD
JCVD
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
A zrovna tak tento tvoj nick. Koľký v poradí už je? Ty musíš byť riadny vypatlanec, keď na viac ako zakladanie stále nových nickov nemáš.
webpaja
To je škoda tohoto troubelína vůbec řešit.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Drive by wire dávno existuje.
Arese
Existuje, ale nikdo ho nechce. Zákazníci, ani výrobci. :-) V záloze by totiž stejně musela být klasická hřídel řízení! :D
Reco
Ale vsak ano, pisem to predsa vyssie. A zaroven je stale nutnost mat pevne spriahnuty volant s kolesami.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, ale pevné spojení nemusí být sepnuté.
Reco
poprosim odkaz na toto tvrdenie, rad si poopravim obraz.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Stačí si nastudovat Infiniti Q50 ve verzi S.
Reco
Nie nestaci, daj link na legislativu zaveznu pre homologizaciu. Q50 s bola prva seriovo nasadena varianta a ak by si si to tiez "nastudoval" dalej, takmer okamzite sa vratili k hydraulike. Naviac na vecsine trhov tomu brani stale legislativa.
Mig_35
Myslím ze to mají porad ;-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nerozumím. Q50 S se normálně prodávalo s DBW. Jestli to zrušili, nevím, ale evidentně nebyl problém v legislativě.
webpaja
Ne, on není troll, l ale trotl.
Arese
Hendly
Ty články jsou čím dál víc zoufalejsi🙂
Arese
No, já bych spíš řekl, že "čím dál víc zoufalejší" jsou elektrohujeři a elektrofašisté. Z násilím prosazovaného světa EV totiž vypadá ze skříně přímo lavina kostlivců, o které se tito lidé většinou odmítají bavit. Proč asi? :-)
Hendly
Jaký třeba kostlivec? Máš příklad?
Mig_35
To je pablb.
webpaja
Co to plkáš za nesmysly? Už z principu věci z těch beranů sundat ruce u utaženějších zatáček musíš, nejde to uchopit. Je to nebezpečná kravina a její chvění by mělo být trestné.
cjoctavian
Ked je to take super, tak urcite nabuduce pride Tesla aj s hranatymi kolesami :D
Arese
To bude další "geniální" Mlaskův inovativní krok! :-[]
traveldrive
A kedy ty spravíš aspoň prvý nejaký krok? Dookola melieš to isté, žiadna zmena, žiadna novinka, nič...
Arese
Zachování současného, plně osvědčeného stavu je určitě menší zlo, než samoúčelná "inovace" za každou cenu!
Xylo
Tato inovace je součástí vozu za tři a půl milionu korun, takže ovlivňuje současnou produkci poměrně minimálně :D
traveldrive
Trošku sa zobuď. Žiješ v minulosti.
gil54
...ale já osobně dávám přednost +/- kulatému, celému volantu, klakson v jeho středu, blinkry páčkou vlevo a stěrače páčkou vpravo. Pokusy klaksonu na páčce (třeba kdysi Fiat) nebo blinkrů kolébkou (Citroën CX) se neujaly. Nejsem proti pokroku, ale nesmí být horší, než stávající stav.

Vyzkoušené funkční věci, léty zažité ve většině aut celého světa, bych já osobně nezatracoval v zájmu pofidérního pokroku. Stejný názor mám na dotykové ovládání čehokoliv. To jsem ochoten akceptovat jen u zařízení, které není třeba ovládat ihned v reálném čase okamžité situace při jízdě. Když už je to tedy nutné. Vždy to vyžaduje ztrátu pozornosti a nelze aktivovat "po hmatu intuitivně - poslepu". Hrabat se ve třech podmenu než se povede přidat na topení, hlasitost rádia nebo hledat, kde mám zrovna otočenej knoflík na blinkry, není dobře.
traveldrive
Radšej divný volant, ktorý vieš stále pevne chytiť do rúk, ako dotykové ovládanie.

Keď raz prídu s dotykáčom, po ktorom budeš prstom písať, kam chceš zatočiť, to bude gól... :D

A sranda tiež bude, keď namiesto volantu a pedálov bude len na strednom tuneli joystick a verzia pre pravostrannú a ľavostrannú premávku bude rovnaká, lebo aj všetky displeje budú v strede...
webpaja
Ne, tohle je neskutečně nebezpečná věc. Tyhle berany do auta nepatří.
traveldrive
Vec názoru. Ja považujem za nebezpečný dotykový displej a tiež takzvaných bezpečnostných asistentov, vďaka ktorým sadajú za volanty stále tupší a neschopnejší ľudia a jazdia čoraz nebezpečnejšie a rýchlejšie, spoliehajúc sa na elektroniku.
Takýto volant rozhodne nie je vynálezom Tesly, len sa zdal výrobcom príliš futuristický, než aby sa dostal do sériových áut. Obvykle využíval variabilný prevod riadenia v závislosti na rýchlosti auta. To, myslím si, dostatočne rieši tú "neskutečně" nebezpečnú vec. ;-)
Avatar - pradeda777
pradeda777
Hendly
Zatím stoupá hlavně cena benzínu a nafty.
ericn
Jako každý léto :-[]
Arese
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jak se na to dívám, tak asi není problém tam ho otočit, nebot v usa je jiný držení, za spodek drží jen ti co mají kšiltovku do zadu i u nás a my ho otočíme a bude klid, akorát nevidím klacek na brždění.
Mig_35
Kolika uživatelů zdejšího fora se dotkne vlastnictví modelu S Plaid. A kolik z nich je nuceno ovládat infotaiment za jízdy na dotykovem displeji. Sto a jedna? Asi takový poměr :yes:
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
je to malé procento, ale třeba v olmíku jak pojedeš načerpat do amiga a trefí tě tesla, že hmátnul ruku do prázdna je větší procento než se zdá, tam tesly jsou pořád.
Mig_35
Vrcholný model Plaid S?
Xylo
Neboj, do Amiga k Super Chargeru jedou všechny Tesly S na Autopilota :D
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jo na to jsem zapomněl....... U amiga většinou zastavují nejdražší modely, protože tam mají levný jídlo.
Xylo
Kombinace bezplatného nabíjení a levného jídla je neodolatelná :-)
webpaja
To je skvělá obhajoba ;-)
Arese
Jo, obhajoba neobhajitelného! :-[]
Mig_35
Tebe to ovlivní asi jak ceny pozemků v Malibu :-):-) ;-)