Bezpečnost
Přihlásit pro přidání komentáře
cjoctavian
Ked je to take super, tak urcite nabuduce pride Tesla aj s hranatymi kolesami :D
To bude další "geniální" Mlaskův inovativní krok! :-[]
A kedy ty spravíš aspoň prvý nejaký krok? Dookola melieš to isté, žiadna zmena, žiadna novinka, nič...
gil54
...ale já osobně dávám přednost +/- kulatému, celému volantu, klakson v jeho středu, blinkry páčkou vlevo a stěrače páčkou vpravo. Pokusy klaksonu na páčce (třeba kdysi Fiat) nebo blinkrů kolébkou (Citroën CX) se neujaly. Nejsem proti pokroku, ale nesmí být horší, než stávající stav.
Vyzkoušené funkční věci, léty zažité ve většině aut celého světa, bych já osobně nezatracoval v zájmu pofidérního pokroku. Stejný názor mám na dotykové ovládání čehokoliv. To jsem ochoten akceptovat jen u zařízení, které není třeba ovládat ihned v reálném čase okamžité situace při jízdě. Když už je to tedy nutné. Vždy to vyžaduje ztrátu pozornosti a nelze aktivovat "po hmatu intuitivně - poslepu". Hrabat se ve třech podmenu než se povede přidat na topení, hlasitost rádia nebo hledat, kde mám zrovna otočenej knoflík na blinkry, není dobře.
Vyzkoušené funkční věci, léty zažité ve většině aut celého světa, bych já osobně nezatracoval v zájmu pofidérního pokroku. Stejný názor mám na dotykové ovládání čehokoliv. To jsem ochoten akceptovat jen u zařízení, které není třeba ovládat ihned v reálném čase okamžité situace při jízdě. Když už je to tedy nutné. Vždy to vyžaduje ztrátu pozornosti a nelze aktivovat "po hmatu intuitivně - poslepu". Hrabat se ve třech podmenu než se povede přidat na topení, hlasitost rádia nebo hledat, kde mám zrovna otočenej knoflík na blinkry, není dobře.
Radšej divný volant, ktorý vieš stále pevne chytiť do rúk, ako dotykové ovládanie.
Keď raz prídu s dotykáčom, po ktorom budeš prstom písať, kam chceš zatočiť, to bude gól... :D
A sranda tiež bude, keď namiesto volantu a pedálov bude len na strednom tuneli joystick a verzia pre pravostrannú a ľavostrannú premávku bude rovnaká, lebo aj všetky displeje budú v strede...
Keď raz prídu s dotykáčom, po ktorom budeš prstom písať, kam chceš zatočiť, to bude gól... :D
A sranda tiež bude, keď namiesto volantu a pedálov bude len na strednom tuneli joystick a verzia pre pravostrannú a ľavostrannú premávku bude rovnaká, lebo aj všetky displeje budú v strede...
Ne, tohle je neskutečně nebezpečná věc. Tyhle berany do auta nepatří.
Vec názoru. Ja považujem za nebezpečný dotykový displej a tiež takzvaných bezpečnostných asistentov, vďaka ktorým sadajú za volanty stále tupší a neschopnejší ľudia a jazdia čoraz nebezpečnejšie a rýchlejšie, spoliehajúc sa na elektroniku.
Takýto volant rozhodne nie je vynálezom Tesly, len sa zdal výrobcom príliš futuristický, než aby sa dostal do sériových áut. Obvykle využíval variabilný prevod riadenia v závislosti na rýchlosti auta. To, myslím si, dostatočne rieši tú "neskutečně" nebezpečnú vec. ;-)
Takýto volant rozhodne nie je vynálezom Tesly, len sa zdal výrobcom príliš futuristický, než aby sa dostal do sériových áut. Obvykle využíval variabilný prevod riadenia v závislosti na rýchlosti auta. To, myslím si, dostatočne rieši tú "neskutečně" nebezpečnú vec. ;-)
petr petrumr
jak se na to dívám, tak asi není problém tam ho otočit, nebot v usa je jiný držení, za spodek drží jen ti co mají kšiltovku do zadu i u nás a my ho otočíme a bude klid, akorát nevidím klacek na brždění.
Mig_35
Kolika uživatelů zdejšího fora se dotkne vlastnictví modelu S Plaid. A kolik z nich je nuceno ovládat infotaiment za jízdy na dotykovem displeji. Sto a jedna? Asi takový poměr :yes:
je to malé procento, ale třeba v olmíku jak pojedeš načerpat do amiga a trefí tě tesla, že hmátnul ruku do prázdna je větší procento než se zdá, tam tesly jsou pořád.
×
Sdílení komentáře
×
Prostě implementovat závodní technologii do běžného auta nemusí být vždy ku prospěchu věci.
PS: vobec to nemeni nic na tom, ze retrowave je troll
https://www.autoforum.cz/…d-elektromobilu/