Nie nestaci, daj link na legislativu zaveznu pre homologizaciu. Q50 s bola prva seriovo nasadena varianta a ak by si si to tiez "nastudoval" dalej, takmer okamzite sa vratili k hydraulike. Naviac na vecsine trhov tomu brani stale legislativa.
No, já bych spíš řekl, že "čím dál víc zoufalejší" jsou elektrohujeři a elektrofašisté. Z násilím prosazovaného světa EV totiž vypadá ze skříně přímo lavina kostlivců, o které se tito lidé většinou odmítají bavit. Proč asi? :-)
je to malé procento, ale třeba v olmíku jak pojedeš načerpat do amiga a trefí tě tesla, že hmátnul ruku do prázdna je větší procento než se zdá, tam tesly jsou pořád.
Kolika uživatelů zdejšího fora se dotkne vlastnictví modelu S Plaid. A kolik z nich je nuceno ovládat infotaiment za jízdy na dotykovem displeji. Sto a jedna? Asi takový poměr :yes:
Vec názoru. Ja považujem za nebezpečný dotykový displej a tiež takzvaných bezpečnostných asistentov, vďaka ktorým sadajú za volanty stále tupší a neschopnejší ľudia a jazdia čoraz nebezpečnejšie a rýchlejšie, spoliehajúc sa na elektroniku.
Takýto volant rozhodne nie je vynálezom Tesly, len sa zdal výrobcom príliš futuristický, než aby sa dostal do sériových áut. Obvykle využíval variabilný prevod riadenia v závislosti na rýchlosti auta. To, myslím si, dostatočne rieši tú "neskutečně" nebezpečnú vec. ;-)
jak se na to dívám, tak asi není problém tam ho otočit, nebot v usa je jiný držení, za spodek drží jen ti co mají kšiltovku do zadu i u nás a my ho otočíme a bude klid, akorát nevidím klacek na brždění.
Co to plkáš za nesmysly? Už z principu věci z těch beranů sundat ruce u utaženějších zatáček musíš, nejde to uchopit. Je to nebezpečná kravina a její chvění by mělo být trestné.
Radšej divný volant, ktorý vieš stále pevne chytiť do rúk, ako dotykové ovládanie.
Keď raz prídu s dotykáčom, po ktorom budeš prstom písať, kam chceš zatočiť, to bude gól... :D
A sranda tiež bude, keď namiesto volantu a pedálov bude len na strednom tuneli joystick a verzia pre pravostrannú a ľavostrannú premávku bude rovnaká, lebo aj všetky displeje budú v strede...
...ale já osobně dávám přednost +/- kulatému, celému volantu, klakson v jeho středu, blinkry páčkou vlevo a stěrače páčkou vpravo. Pokusy klaksonu na páčce (třeba kdysi Fiat) nebo blinkrů kolébkou (Citroën CX) se neujaly. Nejsem proti pokroku, ale nesmí být horší, než stávající stav.
Vyzkoušené funkční věci, léty zažité ve většině aut celého světa, bych já osobně nezatracoval v zájmu pofidérního pokroku. Stejný názor mám na dotykové ovládání čehokoliv. To jsem ochoten akceptovat jen u zařízení, které není třeba ovládat ihned v reálném čase okamžité situace při jízdě. Když už je to tedy nutné. Vždy to vyžaduje ztrátu pozornosti a nelze aktivovat "po hmatu intuitivně - poslepu". Hrabat se ve třech podmenu než se povede přidat na topení, hlasitost rádia nebo hledat, kde mám zrovna otočenej knoflík na blinkry, není dobře.
Nie nutne, ak by sa pouzilo ride by wire. Aktualne to brzdi legislativa, ale realne to mozne nasadit je. algoritmus by sa postaral o sprevodovanie v zavislosti od rychlosti, lenze krizove situacie to neriesi vobec ak to chapeme v kontexte ovladania volantu, krizove situaice by plne musel potom zobrat na seba "autopilot".
PS: vobec to nemeni nic na tom, ze retrowave je troll
Klasickým volantům neodzvonilo a ani neodzvoní. Tvar volantu z Tesly S by dával smysl jen za jedné podmínky. A to, že plného rejdu bude možné dosáhnout bez přehmátnutí. To ovšem znamená tak ostré zpřevodování řízení, že při rychlé jízdě bude od řidiče vyžadována trvalá maximální pozornost na udržení auta v přímém směru.
Prostě implementovat závodní technologii do běžného auta nemusí být vždy ku prospěchu věci.