Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Čínský Xpeng P5 je první produkční elektromobil s LiDARem. Prý dorazí i do Evropy

45 komentářů

Bojkas
Dotace v Číně je v přepočtu 90t Kč, ceny jsou uvedeny s DPH, takže základní cena je cca 600t Kč s dopravou a 10% clem by to v Evropě mohlo být okolo 700t Kč
Freddka
To je jen teorie, praxe bude 1,2 mega, vo co? :-!
traveldrive
To máš fuk, jak toho poloautonómneho čínskeho zgarba uvidím na ceste, tak po ňom hádžem kamene a tehly.
Freddka
Co prosim?
(PS v jazyce problem nehledej lebo toto uz je chore)
Avatar - Mikesus
Mikesus
To mi připomnělo jak v průmyslové revoluci nicili dělníci nové stroje, protoze se báli, že jim vezmou práci ( báli se změny a nové technologie) a dnes je to stejné u některých.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Jak se do lesa volá (násilně), tak se z lesa bude ozývat! 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
už je to tady https😐/www.seznamzpravy.cz/…um-pocasi-174945

Stejně budou muset zase zapnout uhelky 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Neobolševická zelená propaganda pavědců žijících z dotací a EU peněz 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
https😐/www.mix24.cz/…vme-na-nejhorsi/

😄 😄 😄

Už je to tady
Avatar - pradeda777
pradeda777
Průmyslová revoluce proběhla bez zásahu politiků a bez dotací.... 😒]
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
https😐/www.mix24.cz/…vme-na-nejhorsi/

Těse na na blackouty a rabování a pozdravuje tě Kovanda 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
A náhradní kapacita pro období sezonních výpadků obnovitelných zdrojů se nějak řeší?

Ne. Mohou to řešit plynové kogenerační jednotky, které by se stavěly v teplárnách. Ale aby se opravdu stavěly, musí se k tomu stát nějak postavit a garantovat investorům výkupní cenu elektřiny. Protože proč by jinak firmy jako Veolia kogenerace stavěly? Pokud jim nevychází návratnost takových investic, tak řeknou: „Jdeme pryč, tady máte klíče od teplárny a dělejte si s tím, co chcete“. V Česku se zatím žádný systém kapacitních rezerv nechystá. Ona by s tím musela souhlasit Evropská unie, jinak by šlo o nedovolenou veřejnou podporu. Ale aby s tím souhlasila, musel by ji o to někdo požádat. Poláci to stihli, Češi ne, ta jednání jsme propásli.
Takže zatím tu není žádné řešení. Všichni strkají hlavu do písku, všichni se tváří, že problém nenastane, všichni říkají: Soláry nás zachrání. Ale nezachrání. Já říkám – jediné, co nás opravdu nakopne, bude první blackout. Pak se to řešit začne.

Do té doby, pokud skončí těžba v OKD napřesrok, se do tepláren v Karviné nebo Ostravě bude dovážet uhlí ze zahraničí?

Ano. Jiná možnost není. Jinak tady lidi zmrznou, bez legrace.


Takže nejdřív musí lidi zmrznout a pochcípat hlady, pak se to začne řešit 😄 😄 😄 😄
traveldrive
Odpoveď je medzi riadkami. Čína nás postupne technologicky zvalcuje, a pokiaľ s tým nič nespravíme, tak následne aj ekonomicky. Nechcem sa dožiť rozmachu čínskych áut na európskych trhoch, pretože tým pádom budú tie naše zaužívané značky v riti. A pretože automobilový priemysel je významným ťahúňom našej ekonomiky, tak aj naša ekonomika bude kde? Správne, v tej istej riti, a s ňou aj my. Tešiť sa na lacné a pokrokové čínske autá je veľmi krátkozraké. Mali by sme si dať sakra pozor a vlastný trh si chrániť aspoň tak ako si ten svoj chránia Číňania. Dúfam, že teraz je už podobenstvo s hádzaním kameňov a tehál jasnejšie. 😉 Sanozrejme, že nejde o násilie - treba pozerať ďalej ako len na špičku vlastného nosa.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Renoo
"důležitý ale trochu se přeceňuje = dělá jednotky procent HDP"

To je nic nevypovídající údaj. V EU tvoří 7 % HDP, ale zaměstnává 14 milionů lidí. Vtip je v tom, že v této skupině je málo nul a ťulpasů, který uměj házet lopatou, kydat hnůj a skládat cihly. Navíc platy jsou vyšší než průměrné. V automobilovém průmyslu se platy navyšují jako první a až po nich v ostatních odvětvích. Automobilismus je alfa a omega evropského blahobytu. To je vcelku jasně daný neoddiskutovatelný fakt.

Kdo si kou*** jakkoli podpoří auto od těch čínských komoušských zlodějů, ten u mě páchá velezradu.
Avatar - California_KNIGHT
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Xylo
Doufejme, že to bude vozit přímo výrobce a ne nějací překupníci. Pak by to mělo být za zajímavou cenu.
traveldrive
Dúfajme, že sa nedohodnú a u nás to ani neuvidíme.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Takhle to s adaptací čínských cen nikdy není.
Avatar - xxc
xxc
ktovie, bud to prinesie zlacnenie europskej produkcie a zlate casy automobilizmu, alebo krach europskych automobiliek a zaciatok temnych casov 😄
PowerHouse
EU automobilky se přizpůsibily, například Stellantis spolupracuje taky s Foxconnen, stejně jako Číňani, Vietnamci (Vinfast), Indové, ... .
traveldrive
Čo to trepeš za hlúposti?
TT
To druhé.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Zapomeň na "zlacnenie". To by se musely napřed snížit platy a to odbory nedovolí. V Číně odbory nemají.... :-!
PowerHouse
Od koho to Xpeng koupil?
Víme, že čínské automobilky spolupracují s Foxconnem, stejně jako Stellantis.

Je to špičkobé a levné, protože to Xpeng nedělá sám, ale nakupuje to.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Debatujú sa dvaja chlapi : som kúpil nové auto ... Aké? Xpeng. Ale sa ťa pýtam aké auto, nie mobil! 😊
Mno neviem, môže to byť super dobré aj lacné, ale s týmto názvom ...
PowerHouse
Vynechme Čínu, nemusíš volit jenom čínské názvy, když budeš chtít podobné auto za podobnou cenu.

V USA staví továrnu na EV i VinFast, Foxconn, ... . Pak příjdou do Evropy.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale tu sa bavíme o tejto konkrétnej značke. A aj napriek tomu že si na značky veľmi nepotrpim, tak toto ani omylom.
traveldrive
Vietnamci, Kórejčania - najtradičnejší európski výrobcovia áut, že? Nie si ty trošku na hlavičku, kámo?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Kto tu niečo vraví o tradícii? Názov Tesla alebo hoci aj Rimac je vždy lepšie zapamätateľnejší ako nejaký Dong Feng, 😜ENG, Hongqi a podobne. Očividne to v číne, či juhovýchodnej ázii nie je problém, ale u nás či v severnej amerike to problém bude.
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
PowerHouse
Tady nejde o Čínu, ale i ostatní nabídnou podobná auta za podobnou cenu jako Číňani.
Freddka
Kdo? :-!
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Freddka
Ja se neptam jak cinanum utekl ten previt co udelali silenci v cine v laborce co postavili francouzi z vyzkumu, ktery financovali amici.

Ja se ptam kdo jsou ti “ostatní [co] nabídnou podobná auta za podobnou cenu jako Číňani”?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - pradeda777
pradeda777
To jo, Hned jak to jen odbory odsouhlasí. V Číně odbory nemají.... 😒]
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.