Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČínský Xpeng P5 je první produkční elektromobil s LiDARem. Prý dorazí i do Evropy
45 komentářů
xxc
ktovie, bud to prinesie zlacnenie europskej produkcie a zlate casy automobilizmu, alebo krach europskych automobiliek a zaciatok temnych casov 😄
EU automobilky se přizpůsibily, například Stellantis spolupracuje taky s Foxconnen, stejně jako Číňani, Vietnamci (Vinfast), Indové, ... .
Zapomeň na "zlacnenie". To by se musely napřed snížit platy a to odbory nedovolí. V Číně odbory nemají.... :-!
PowerHouse
Od koho to Xpeng koupil?
Víme, že čínské automobilky spolupracují s Foxconnem, stejně jako Stellantis.
Je to špičkobé a levné, protože to Xpeng nedělá sám, ale nakupuje to.
Víme, že čínské automobilky spolupracují s Foxconnem, stejně jako Stellantis.
Je to špičkobé a levné, protože to Xpeng nedělá sám, ale nakupuje to.
wakantanka
Debatujú sa dvaja chlapi : som kúpil nové auto ... Aké? Xpeng. Ale sa ťa pýtam aké auto, nie mobil! 😊
Mno neviem, môže to byť super dobré aj lacné, ale s týmto názvom ...
Mno neviem, môže to byť super dobré aj lacné, ale s týmto názvom ...
Vynechme Čínu, nemusíš volit jenom čínské názvy, když budeš chtít podobné auto za podobnou cenu.
V USA staví továrnu na EV i VinFast, Foxconn, ... . Pak příjdou do Evropy.
V USA staví továrnu na EV i VinFast, Foxconn, ... . Pak příjdou do Evropy.
Ale tu sa bavíme o tejto konkrétnej značke. A aj napriek tomu že si na značky veľmi nepotrpim, tak toto ani omylom.
Vietnamci, Kórejčania - najtradičnejší európski výrobcovia áut, že? Nie si ty trošku na hlavičku, kámo?
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Kto tu niečo vraví o tradícii? Názov Tesla alebo hoci aj Rimac je vždy lepšie zapamätateľnejší ako nejaký Dong Feng, 😜ENG, Hongqi a podobne. Očividne to v číne, či juhovýchodnej ázii nie je problém, ale u nás či v severnej amerike to problém bude.
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tady nejde o Čínu, ale i ostatní nabídnou podobná auta za podobnou cenu jako Číňani.
Kdo? :-!
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ja se neptam jak cinanum utekl ten previt co udelali silenci v cine v laborce co postavili francouzi z vyzkumu, ktery financovali amici.
Ja se ptam kdo jsou ti “ostatní [co] nabídnou podobná auta za podobnou cenu jako Číňani”?
Ja se ptam kdo jsou ti “ostatní [co] nabídnou podobná auta za podobnou cenu jako Číňani”?
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Elektro_Pygus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To jo, Hned jak to jen odbory odsouhlasí. V Číně odbory nemají.... 😒]
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
(PS v jazyce problem nehledej lebo toto uz je chore)
Stejně budou muset zase zapnout uhelky 😄 😄 😄
😄 😄 😄
Už je to tady
Těse na na blackouty a rabování a pozdravuje tě Kovanda 😄 😄
Ne. Mohou to řešit plynové kogenerační jednotky, které by se stavěly v teplárnách. Ale aby se opravdu stavěly, musí se k tomu stát nějak postavit a garantovat investorům výkupní cenu elektřiny. Protože proč by jinak firmy jako Veolia kogenerace stavěly? Pokud jim nevychází návratnost takových investic, tak řeknou: „Jdeme pryč, tady máte klíče od teplárny a dělejte si s tím, co chcete“. V Česku se zatím žádný systém kapacitních rezerv nechystá. Ona by s tím musela souhlasit Evropská unie, jinak by šlo o nedovolenou veřejnou podporu. Ale aby s tím souhlasila, musel by ji o to někdo požádat. Poláci to stihli, Češi ne, ta jednání jsme propásli.
Takže zatím tu není žádné řešení. Všichni strkají hlavu do písku, všichni se tváří, že problém nenastane, všichni říkají: Soláry nás zachrání. Ale nezachrání. Já říkám – jediné, co nás opravdu nakopne, bude první blackout. Pak se to řešit začne.
Do té doby, pokud skončí těžba v OKD napřesrok, se do tepláren v Karviné nebo Ostravě bude dovážet uhlí ze zahraničí?
Ano. Jiná možnost není. Jinak tady lidi zmrznou, bez legrace.
Takže nejdřív musí lidi zmrznout a pochcípat hlady, pak se to začne řešit 😄 😄 😄 😄
To je nic nevypovídající údaj. V EU tvoří 7 % HDP, ale zaměstnává 14 milionů lidí. Vtip je v tom, že v této skupině je málo nul a ťulpasů, který uměj házet lopatou, kydat hnůj a skládat cihly. Navíc platy jsou vyšší než průměrné. V automobilovém průmyslu se platy navyšují jako první a až po nich v ostatních odvětvích. Automobilismus je alfa a omega evropského blahobytu. To je vcelku jasně daný neoddiskutovatelný fakt.
Kdo si kou*** jakkoli podpoří auto od těch čínských komoušských zlodějů, ten u mě páchá velezradu.