Elektromobily
Freddka
6
To je jen teorie, praxe bude 1,2 mega, vo co? :-!
Přejít do diskuze
To mi připomnělo jak v průmyslové revoluci nicili dělníci nové stroje, protoze se báli, že jim vezmou práci ( báli se změny a nové technologie) a dnes je to stejné u některých.
Odpoveď je medzi riadkami. Čína nás postupne technologicky zvalcuje, a pokiaľ s tým nič nespravíme, tak následne aj ekonomicky. Nechcem sa dožiť rozmachu čínskych áut na európskych trhoch, pretože tým pádom budú tie naše zaužívané značky v riti. A pretože automobilový priemysel je významným ťahúňom našej ekonomiky, tak aj naša ekonomika bude kde? Správne, v tej istej riti, a s ňou aj my. Tešiť sa na lacné a pokrokové čínske autá je veľmi krátkozraké. Mali by sme si dať sakra pozor a vlastný trh si chrániť aspoň tak ako si ten svoj chránia Číňania. Dúfam, že teraz je už podobenstvo s hádzaním kameňov a tehál jasnejšie. 😉 Sanozrejme, že nejde o násilie - treba pozerať ďalej ako len na špičku vlastného nosa.
už je to tady https😐/www.seznamzpravy.cz/…um-pocasi-174945
Stejně budou muset zase zapnout uhelky 😄 😄 😄
Stejně budou muset zase zapnout uhelky 😄 😄 😄
To máš fuk, jak toho poloautonómneho čínskeho zgarba uvidím na ceste, tak po ňom hádžem kamene a tehly.
Dotace v Číně je v přepočtu 90t Kč, ceny jsou uvedeny s DPH, takže základní cena je cca 600t Kč s dopravou a 10% clem by to v Evropě mohlo být okolo 700t Kč
Amaterasu
https😐/www.autoforum.cz/…alskym-designem/
tradice je jen slovo = Tesla má větší hodnotu (a možná i budoucnost) než většina NEJ TRADIČNĚJŠÍCH výrobců = část z nich určitě skončí
tradice je jen slovo = Tesla má větší hodnotu (a možná i budoucnost) než většina NEJ TRADIČNĚJŠÍCH výrobců = část z nich určitě skončí
Elektro_Pygus
Ach, pan právě přiletěl z Marsu a neví, kdo zasral celou Zeměkouli čínskou chřipkou verze 2019.
Ja se neptam jak cinanum utekl ten previt co udelali silenci v cine v laborce co postavili francouzi z vyzkumu, ktery financovali amici.
Ja se ptam kdo jsou ti “ostatní [co] nabídnou podobná auta za podobnou cenu jako Číňani”?
Ja se ptam kdo jsou ti “ostatní [co] nabídnou podobná auta za podobnou cenu jako Číňani”?
ktovie, bud to prinesie zlacnenie europskej produkcie a zlate casy automobilizmu, alebo krach europskych automobiliek a zaciatok temnych casov 😄
Vietnamci, Kórejčania - najtradičnejší európski výrobcovia áut, že? Nie si ty trošku na hlavičku, kámo?
A náhradní kapacita pro období sezonních výpadků obnovitelných zdrojů se nějak řeší?
Ne. Mohou to řešit plynové kogenerační jednotky, které by se stavěly v teplárnách. Ale aby se opravdu stavěly, musí se k tomu stát nějak postavit a garantovat investorům výkupní cenu elektřiny. Protože proč by jinak firmy jako Veolia kogenerace stavěly? Pokud jim nevychází návratnost takových investic, tak řeknou: „Jdeme pryč, tady máte klíče od teplárny a dělejte si s tím, co chcete“. V Česku se zatím žádný systém kapacitních rezerv nechystá. Ona by s tím musela souhlasit Evropská unie, jinak by šlo o nedovolenou veřejnou podporu. Ale aby s tím souhlasila, musel by ji o to někdo požádat. Poláci to stihli, Češi ne, ta jednání jsme propásli.
Takže zatím tu není žádné řešení. Všichni strkají hlavu do písku, všichni se tváří, že problém nenastane, všichni říkají: Soláry nás zachrání. Ale nezachrání. Já říkám – jediné, co nás opravdu nakopne, bude první blackout. Pak se to řešit začne.
Do té doby, pokud skončí těžba v OKD napřesrok, se do tepláren v Karviné nebo Ostravě bude dovážet uhlí ze zahraničí?
Ano. Jiná možnost není. Jinak tady lidi zmrznou, bez legrace.
Takže nejdřív musí lidi zmrznout a pochcípat hlady, pak se to začne řešit 😄 😄 😄 😄
Ne. Mohou to řešit plynové kogenerační jednotky, které by se stavěly v teplárnách. Ale aby se opravdu stavěly, musí se k tomu stát nějak postavit a garantovat investorům výkupní cenu elektřiny. Protože proč by jinak firmy jako Veolia kogenerace stavěly? Pokud jim nevychází návratnost takových investic, tak řeknou: „Jdeme pryč, tady máte klíče od teplárny a dělejte si s tím, co chcete“. V Česku se zatím žádný systém kapacitních rezerv nechystá. Ona by s tím musela souhlasit Evropská unie, jinak by šlo o nedovolenou veřejnou podporu. Ale aby s tím souhlasila, musel by ji o to někdo požádat. Poláci to stihli, Češi ne, ta jednání jsme propásli.
Takže zatím tu není žádné řešení. Všichni strkají hlavu do písku, všichni se tváří, že problém nenastane, všichni říkají: Soláry nás zachrání. Ale nezachrání. Já říkám – jediné, co nás opravdu nakopne, bude první blackout. Pak se to řešit začne.
Do té doby, pokud skončí těžba v OKD napřesrok, se do tepláren v Karviné nebo Ostravě bude dovážet uhlí ze zahraničí?
Ano. Jiná možnost není. Jinak tady lidi zmrznou, bez legrace.
Takže nejdřív musí lidi zmrznout a pochcípat hlady, pak se to začne řešit 😄 😄 😄 😄
"důležitý ale trochu se přeceňuje = dělá jednotky procent HDP"
To je nic nevypovídající údaj. V EU tvoří 7 % HDP, ale zaměstnává 14 milionů lidí. Vtip je v tom, že v této skupině je málo nul a ťulpasů, který uměj házet lopatou, kydat hnůj a skládat cihly. Navíc platy jsou vyšší než průměrné. V automobilovém průmyslu se platy navyšují jako první a až po nich v ostatních odvětvích. Automobilismus je alfa a omega evropského blahobytu. To je vcelku jasně daný neoddiskutovatelný fakt.
Kdo si kou*** jakkoli podpoří auto od těch čínských komoušských zlodějů, ten u mě páchá velezradu.
To je nic nevypovídající údaj. V EU tvoří 7 % HDP, ale zaměstnává 14 milionů lidí. Vtip je v tom, že v této skupině je málo nul a ťulpasů, který uměj házet lopatou, kydat hnůj a skládat cihly. Navíc platy jsou vyšší než průměrné. V automobilovém průmyslu se platy navyšují jako první a až po nich v ostatních odvětvích. Automobilismus je alfa a omega evropského blahobytu. To je vcelku jasně daný neoddiskutovatelný fakt.
Kdo si kou*** jakkoli podpoří auto od těch čínských komoušských zlodějů, ten u mě páchá velezradu.
Amaterasu
Sorry ale 2 ze 2 máš blbě = dotace viz https😐/cs.wikipedia.org/…n%C3%A1rod%C5%AF což je PŘESNĚ TA DOBA 😄
Navíc tehdejší (násilné) POPÍRÁNÍ REALITY bylo stejný jako dnes (kdy k násilnému odporu vyzívají Barikové apod.😉 takže politici ROZHODNĚ ZASAHOVALI :😉
sorry pradědo = SE ZÁSAHY politiků a VČETNĚ DOTACÍ 😉
Navíc tehdejší (násilné) POPÍRÁNÍ REALITY bylo stejný jako dnes (kdy k násilnému odporu vyzívají Barikové apod.😉 takže politici ROZHODNĚ ZASAHOVALI :😉
sorry pradědo = SE ZÁSAHY politiků a VČETNĚ DOTACÍ 😉
Vynechme Čínu, nemusíš volit jenom čínské názvy, když budeš chtít podobné auto za podobnou cenu.
V USA staví továrnu na EV i VinFast, Foxconn, ... . Pak příjdou do Evropy.
V USA staví továrnu na EV i VinFast, Foxconn, ... . Pak příjdou do Evropy.
Od koho to Xpeng koupil?
Víme, že čínské automobilky spolupracují s Foxconnem, stejně jako Stellantis.
Je to špičkobé a levné, protože to Xpeng nedělá sám, ale nakupuje to.
Víme, že čínské automobilky spolupracují s Foxconnem, stejně jako Stellantis.
Je to špičkobé a levné, protože to Xpeng nedělá sám, ale nakupuje to.
Kto tu niečo vraví o tradícii? Názov Tesla alebo hoci aj Rimac je vždy lepšie zapamätateľnejší ako nejaký Dong Feng, 😜ENG, Hongqi a podobne. Očividne to v číne, či juhovýchodnej ázii nie je problém, ale u nás či v severnej amerike to problém bude.
Zapomeň na "zlacnenie". To by se musely napřed snížit platy a to odbory nedovolí. V Číně odbory nemají.... :-!
Ale tu sa bavíme o tejto konkrétnej značke. A aj napriek tomu že si na značky veľmi nepotrpim, tak toto ani omylom.
Debatujú sa dvaja chlapi : som kúpil nové auto ... Aké? Xpeng. Ale sa ťa pýtam aké auto, nie mobil! 😊
Mno neviem, môže to byť super dobré aj lacné, ale s týmto názvom ...
Mno neviem, môže to byť super dobré aj lacné, ale s týmto názvom ...
Amaterasu
ano o TOBĚ a TOBĚ podobných mluvíme = PROTOŽE NECHÁPEŠ kdysi bys rozbíjel stroje dneska chceš STEJNĚ (ze STEJNÉ NEznalosti) bránit...
Moc se to za ty staletí nezměnilo :😉
Moc se to za ty staletí nezměnilo :😉
Amaterasu
https😐/www.seznamzpravy.cz/…usi-chtit-174926 určitým řešením by mohlo být KDYBY BLBOST NADNÁŠELA = až někam do stratosféry = problém by byl (asi viz text odkazu) VYŘEŠEN 😉
Amaterasu
Zaveď https😐/www.idnes.cz/…-zahranicni_mkop stejný PRACOVNÍ PODMÍNKY a stejný (pomohlo by snížit platy tak na polovinu😉 prúměrný PLAT = a je určitá šance konkurovat (obří) Číně 😉
Spousta chytráku by ráda KONEC EUropy = že jako malý státy jim prej budem odolávat líp https😐/www.idnes.cz/…502_82468298.jpg :-!
Spousta chytráku by ráda KONEC EUropy = že jako malý státy jim prej budem odolávat líp https😐/www.idnes.cz/…502_82468298.jpg :-!
Amaterasu
Viz já 8:00 😄
Autoprůmysl je pro EUropu důležitý ale trochu se přeceňuje = dělá jednotky procent HDP. a Čína nám ho už válcuje = přes VELKÝ odpor místních (Ne)znalců svět musí přejít a přejde na EV a (asi) vodík a čína je už dnes NAPŘED
Hodně Neználků navrhuje ať EUropa ZPOMALÍ že ameriku a asijské automobilky doháníme moc rychle 😁
Ono se spousta výroby z Číny přesune asi i "přirozeně" = i tamní platy (dřív se pracovalo za hrst rýže) stoupají a tahle OBŘÍ VÝHODA i jim pomalu začne mizet (se zmenšovat). a taková Afrika je blíž = a tam by to nějakou chvíli "za hrst rýže" asi zase šlo (fuj to bylo ošklivé = nicméně pravdivé :-!
Autoprůmysl je pro EUropu důležitý ale trochu se přeceňuje = dělá jednotky procent HDP. a Čína nám ho už válcuje = přes VELKÝ odpor místních (Ne)znalců svět musí přejít a přejde na EV a (asi) vodík a čína je už dnes NAPŘED
Hodně Neználků navrhuje ať EUropa ZPOMALÍ že ameriku a asijské automobilky doháníme moc rychle 😁
Ono se spousta výroby z Číny přesune asi i "přirozeně" = i tamní platy (dřív se pracovalo za hrst rýže) stoupají a tahle OBŘÍ VÝHODA i jim pomalu začne mizet (se zmenšovat). a taková Afrika je blíž = a tam by to nějakou chvíli "za hrst rýže" asi zase šlo (fuj to bylo ošklivé = nicméně pravdivé :-!
Amaterasu
Viz místní návrhy (i násilnou) revoluci proti EV a ekologii vůbec = moc se od té doby nezměnilo 😄
EU automobilky se přizpůsibily, například Stellantis spolupracuje taky s Foxconnen, stejně jako Číňani, Vietnamci (Vinfast), Indové, ... .
Doufejme, že to bude vozit přímo výrobce a ne nějací překupníci. Pak by to mělo být za zajímavou cenu.