Naprostý souhlas. Evropská podpora elektromobility měla především směřovat do vědy a vývoje lepších a levnějších baterií. Ono se to nakonec povede, ale pár let promrhali.
Touhle filozofií, že EV je auto především do města, se výrobci řídí dosud, a proto prodeje EV stagnují a VW omezuje jejich výrobu. Už by se měli konečně vzpamatovat. Každý, i ten malý EV do města se občas potřebuje dostat stranou civilizace, nebo do jiného velkého města, aniž by tam musel hledat nabíječku a mohl se po vlastní ose vrátit domů. Na to potřebuje reálný dojezd alespoň 400 km. Až budou tohle výrobci reflektovat, začnou EV skutečně spalováky nahrazovat.
Kde by byli? Vždyť je to nad slunce jasné. Zbankrotovali by. Nemůžeš přeci nasadit drahou technologii v low-endu. Potřebuješ nejdříve, aby se ta technologie zaplatila a zlevnila. Takže logicky se muselo začít s drahým Roadsterem a Modelem S/X, kde se zaplatí vývoj a kde jsou lidi, kteří jsou ochotni vysolit nesmyslné peníze za něco, co má mnoho dětských chyb, ale je to cool (takoví lidi v low-endu nejsou). Začít v low-endu, tak to nemůže mít ty vlastnosti jako dnes a už vůbec ne za ty peníze.
Podívej se, kde byly EV do té doby. Elektrický Peugeot 106, základní BMW 3, Mercedes 190, VW Golf 1,2,... Kdo si koupí elektrického Golfa II, který ujede pár desítek kilometrů za dvojnásobnou cenu GTI?
Tvá myšlenka je kompletně zcestná, jelikož porovnáváš s účinností OZE...
Renewable energy, on the other hand, typically emits less CO2 than fossil fuels. In fact, renewables like solar and wind power—apart from construction and maintenance—don’t emit any CO2 at all. With renewable energy, you can breathe easier, stay cooler, and create a more comfortable world for generations to come. :yes:
Jen na ten spalovak zapomen. To je uz mimo... ;-)
Treba Mercedes pomalu konci s PHEV (resp s jejich vyvojem...). Proste hybridy uz brzy prestanou davat smysl. https://www.motor1.com/…hev-development/
https://europe.autonews.com/…solid-state-2030
Toyota is still on track to develop solid-state batteries by 2025, Chief Technology Officer Masahiko Maeda said, adding that it began test driving a working prototype last year. :-!
Nejlepší řešení bude nabízet podle mě Qashqai e-power se spotřebou ca 3l/100km.Já bych bral hybrid:1,5tsi-systém z hybrid Toyoty(ale 6kw baterku) a nabíjení jen při brzdění/páčka pod volantem jak mají ev,střešní solární panely a možnost nabít doma ze zásuvky třeba ve scale ať to není úplně drahé (extra tlumiče a pneumatiky co vyrábí elektřinu).
To, že jsi schopný velké množství "energie" snadno skladovat a přemísťovat.
Jinak je samozřejmě elektromotor mnohem elegantnější řešení, ušetříš si spoustu balastu, kterej kolem sebe spalovák potřebuje.
co je na spalovácích rozumného? Jako taky je mám rád, ale když to vezmeš z pohledu plýtvání energií, tak jsou prostě špatné a nelze očekávat, že se jejich účinnost zvedne o desítky procent, aby mohly konkurovat energetické efektivitě elektromotorů. To se dřív vyvinou lepší a levnější baterie.
Spíš nekupuj diesel... ale jo, vesměs pravda :) ) Možná není ani problém, že auto nějaké (jako každé jiné) problémy má, jen že jsou to pekelně drahé "blbosti"
To má být nějaká magická hranice?
Že VW postaví nějakou městskou plechovku, která bude za tři roky stát půl mega - sorry, to je pořád drahý, jen se dostane tam, kde už Škodovka se Cígem byla.
Došel, i jsem ti k tomu myslím psal ještě do diskuse... až tak tragický mi to nepřišlo, víceméně jsem z toho měl dojem jako z každýho testu bazarový ojetiny (kupuj auto bez čtyřkolky, bez výkonu, bez automatu atd. :-) ).
Ja v tom normalne vidim fiestu jak vysitu ... akurat zo zaslepenou maskou.... kazdopadne zatial asi najskustnutelnejsi kusok.... vedla tych sucasnych "krasavic"
Asi najkrajsia a najzmysluplnejsia tesla.... bohvie preco s takymto niecim neprisli hned miesto tych sucasnych nezmyslov... mohli byt uz uplne inde
PS: snad to bude mat aspon normalny volant.... uvidime.... pripadne ci tam nedobabru zase nieco ine... aby sa nepovedalo a aby spravili zase nejaky "pokrok za kazdu cenu"... inak ID.4 sa uz teraz trasie z tejto superkvalitnej zehlicky... vsadim sa.... :-[]8-s
No, když je to auto do města, tak baterka stačí menší....lehčí....dojezd 150km v pohodě. Cena? Jestli by to mělo být "prodejné", tak u nás 650kkč max....