Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru XV 1.6i – Hledají se koně!

Současné Subaru XV se v redakční garáži zastavilo už několikrát, základní šestnáctistovka ale klasickým redakčním testem ještě neprošla. Je čas to změnit.
Zpět na článek
20. 9. 2021 13:22
20. 9. 2021 13:39
20. 9. 2021 23:47
21. 9. 2021 17:18
21. 9. 2021 06:41
21. 9. 2021 07:03
21. 9. 2021 07:49
21. 9. 2021 08:24
21. 9. 2021 08:28
21. 9. 2021 08:39
21. 9. 2021 08:52
21. 9. 2021 09:19
21. 9. 2021 09:32
21. 9. 2021 09:40
21. 9. 2021 17:33
21. 9. 2021 19:36
22. 9. 2021 08:48
21. 9. 2021 08:48
21. 9. 2021 09:11
21. 9. 2021 09:18
21. 9. 2021 09:20
21. 9. 2021 09:22
21. 9. 2021 09:27
21. 9. 2021 09:34
21. 9. 2021 09:45
21. 9. 2021 09:50
21. 9. 2021 10:02
21. 9. 2021 10:05
21. 9. 2021 10:13
21. 9. 2021 10:26
21. 9. 2021 10:56
21. 9. 2021 11:05
21. 9. 2021 11:40
21. 9. 2021 11:56
21. 9. 2021 12:01
21. 9. 2021 11:37
21. 9. 2021 12:01
21. 9. 2021 11:19
21. 9. 2021 11:38
21. 9. 2021 11:48
21. 9. 2021 11:56
21. 9. 2021 12:02
21. 9. 2021 12:07
21. 9. 2021 12:16
21. 9. 2021 12:16
21. 9. 2021 12:20
21. 9. 2021 12:28
21. 9. 2021 15:29
21. 9. 2021 13:50
21. 9. 2021 13:13
21. 9. 2021 12:08
21. 9. 2021 12:09
21. 9. 2021 12:10
21. 9. 2021 12:15
21. 9. 2021 12:20
21. 9. 2021 12:21
22. 9. 2021 03:23
21. 9. 2021 12:05
21. 9. 2021 12:09
21. 9. 2021 13:38
21. 9. 2021 08:52
21. 9. 2021 09:15
21. 9. 2021 12:46
21. 9. 2021 13:53
21. 9. 2021 14:00
21. 9. 2021 17:14
21. 9. 2021 18:18
21. 9. 2021 12:41
21. 9. 2021 08:52
21. 9. 2021 08:57
21. 9. 2021 11:09
21. 9. 2021 14:06
22. 9. 2021 03:26
22. 9. 2021 09:33
22. 9. 2021 06:48
21. 9. 2021 12:40
21. 9. 2021 14:01
21. 9. 2021 20:46
21. 9. 2021 21:08
21. 9. 2021 21:49
21. 9. 2021 22:10
21. 9. 2021 23:15
22. 9. 2021 06:42
22. 9. 2021 09:26
22. 9. 2021 09:56
22. 9. 2021 10:08
22. 9. 2021 10:25
22. 9. 2021 11:08
22. 9. 2021 11:22
22. 9. 2021 10:57
21. 9. 2021 15:27
Avatar - wakantanka
20. 9. 2021 13:22
Sused
má presne takúto bielu, ale s dvojlitrom a aj tá zrýchľuje povedzme rovnovážne. Beriem že 4x4, automat CVT, vyššia stavba, ale s tou 1,6 to neviem kto kupuje, zvlášť pri tej cene. Nechápem prečo Subaru nenasadilo 1,6 turbo z Levorgu do viacerých modelov, alebo rovno dvojliter s turbom. Podvozok by ich zvládol s prstom v nose.
Rozbalit vlákno
1
20. 9. 2021 13:39
Re: Sused
Subaru asi čeká na ty baterky o kterých tu neustále píše Nlauda... ;-)
Avatar - KANKUNEN
20. 9. 2021 13:32
Jedinečný kandidát na titul
nejhorší koupě auta za posledních deset let. Tuhle hrůzu už nemůže rozporovat ani Beef. Slabý motor a CVT nevyváží nic, ani nejdokonalejší jízdní vlastnosti. XV s dieslem bylo na kilu za 9 sekund.
Rozbalit vlákno
45
20. 9. 2021 13:37
Re: Jedinečný kandidát na titul
Dnes si lidi ale kupuji auta i kvuli vzhledu. A kdyz mas rad ABBu, tak klidne neee 😅
20. 9. 2021 13:38
Re: Jedinečný kandidát na titul
Co k tomu napsat... Radši se budu bavit o bobrovi místo masky, ale s motorem než o imitaci Subaru s CVT a zrychlením Felicie 1,3MPi.
Avatar - Ozzman
20. 9. 2021 13:43
Re: Jedinečný kandidát na titul
Felda s MPI to měla za 13 rovných ne? :-[] Tohle se zdá být pomalejší.
20. 9. 2021 13:47
Re: Jedinečný kandidát na titul
To už jsou drobné nuance. :-!
Avatar - Ozzman
20. 9. 2021 13:51
Re: Jedinečný kandidát na titul
V dlouhém táhlém podstatné nuance! :D Jsem zvědav, jak to obhájí BeefCake, to bude mít chudák těžké.
20. 9. 2021 13:57
Re: Jedinečný kandidát na titul
Tohle je stejně obhajitelné jako absence R6 a V8 u Jaguaru, kde tyhle jednotky zůstaly jen u gazích a kupé. Sedany nic...
Avatar - Ozzman
20. 9. 2021 14:00
Re: Jedinečný kandidát na titul
Myslím, že takový JAG s R4 ale nemá tak brutálně podměrečné dynamické parametry, oproti konkurenci podobné ceny, ne?

Kdyby mělo to XV tříválec, který bude tak foukaný, že bude dávat stovku kolem 10s, bude mít sice podměrečný motor, ale za 700 tisíc už to nebude tak okatý průser, jako tahle udýchaná 1.6 a 14s na sto.
20. 9. 2021 14:02
Re: Jedinečný kandidát na titul
XF s R4 stojí jako 5er s R6 ;-)
Avatar - Ozzman
20. 9. 2021 14:05
Re: Jedinečný kandidát na titul
Neví přesně, co srovnáváš, ale tak letmým pohledem třeba 540i vs 300kXF s přefoukaným dvoulitrem dává BMW o 1s stovku rychleji... to chápu, že je nedostatek... ale pořád je to rozdíl 1s a ne 4s ! :D
Avatar - WinDiesel
20. 9. 2021 20:02
Re: Jedinečný kandidát na titul
Pořád to ještě předjede Dacii v elektrice ...
Avatar - Adminisrator
20. 9. 2021 20:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 13:49
Re: Jedinečný kandidát na titul
1,3 MPI 50 kW, krátka 13,5, kombi 14 s
Avatar - Ozzman
20. 9. 2021 13:50
Re: Jedinečný kandidát na titul
Já našel videa, kde to dají za 12s, i tak těch papírových 13,5 je lepší, než 13,9 u XV s nejlepším pohonem všech kol tak těžkým, který ti nedovolí zrychlit :D
20. 9. 2021 13:56
Re: Jedinečný kandidát na titul
No váha je taky 1500kg 4x4+cvt a atmo no to žádný divoch být nemůže.Bych chtěl vidět zrychlení u feldy když dorovná váhu na 1500kg to bude 0-100 tak 20sec
Avatar - Ozzman
20. 9. 2021 13:59
Re: Jedinečný kandidát na titul
Ale tak jasně, jenže Felda taky nikdy nestála tolik peněz. Ono by to asi nikomu nevadilo, kdyby to XV bylo za 400 tisíc, líný motor a dobrá 4x4... jenže to tak není.
20. 9. 2021 16:02
Re: Jedinečný kandidát na titul
Jó kdybys při dnešních cenách přihodil tu veškerou výbavu vč motoru co má XV v sérii tak by felda byla asi dražší když absolutní holobyt v 98 něco pod 300
Avatar - Ozzman
20. 9. 2021 20:34
Re: Jedinečný kandidát na titul
To je poněkud ujeté srovnání, nemyslíš? Fabie má srovnatelně výkonný motor a myslím, že mimo 4x4 má i výbavu a pořád nezačíná na 700 tisících a dynamika je uplně jinde...

KDYBY KDYBY...
21. 9. 2021 10:59
Re: Jedinečný kandidát na titul
Ujeté je xv srovnávat s feldou jak tady mnozí předvedli.Fabia v komentech nebyla ta sem nepatří-si sjel z cesty trochu a naschvál.
Avatar - Mikesus
21. 9. 2021 11:48
Re: Jedinečný kandidát na titul
Dynamický jsou na tom stejně. Tak proč by to nešlo? Navíc s feldou jezdil snad každý někdy.
22. 9. 2021 00:57
Re: Re: Jedinečný kandidát na titul
Však s Felicií šlo normálně jezdit a předjíždět, i se slabší 40 kW verzí.
20. 9. 2021 14:01
Re: Jedinečný kandidát na titul
Pekné auto, solídny interiér bez zbytočných dotykových fičúr, fantastický podvozok - a mizerný motor, ktorý ťažko možno nazvať dostatočným. Ukazuje to podľa mňa na jednu vec - až ako hlboko sme v očiach Japoncov klesli a aký okrajový a nedôležití pre nich sme.
Avatar - Emel
20. 9. 2021 14:04
Re: Jedinečný kandidát na titul
Tak... můžeš si koupit dvoulitr, pak už by ses mohl popasovat i s Feldou 1.6.
Každé auto asi má svou cílovku... tady je to pro někoho, kdo využije slušnou 4x4 s automatem v lehce zvýšeném autě, ale nepotřebuje žádnou dynamiku. Takže třeba nějaký důchodce na horách? :-)
Pro autonadšence to holt není.
Avatar - Ozzman
20. 9. 2021 14:08
Re: Jedinečný kandidát na titul
Jo, každé zboží si najde svého kupce, to nerozporuji, jen za tyhle peníze máš takových možností, které jsou všechny minimálně papírově lepší volbou a upřímě si myslím, že ani sebelepší 4x4 autu typu XV neobhájí tuto cenu, protože na silnici na sněhu to zvládne v 99 % i obyčejný haldex stejně dobře a na nějaký Offroad nemůže být vůbec pomyšlení s tímto typem karoserie.

Mne se XV jako model docela i zamlouvá, alespoň je to 4x4 a pro ženu asi dobrý, jen mi to nesedí s tou cenou.
Avatar - Emel
20. 9. 2021 14:35
Re: Jedinečný kandidát na titul
Tak samozřejmě že můžeš mít Vitaru nebo S-Cross... a máš v tom 1.4T a ještě ušetříš 100t+ i v případě, že chceš automat (i když to jsou možná o kousek menší auta).
Avatar - Ozzman
20. 9. 2021 14:38
Re: Jedinečný kandidát na titul
Tak nějak.... a nemusíš se bát předjížět.
Avatar - woody-alien
21. 9. 2021 05:53
Re: Jedinečný kandidát na titul
Jj, o něco menší jsou. Třeba ten S-Cross je o nějakých 18 cm kratší a má o 6 cm menší rozvor. Na druhou stranu má skoro o 100 litrů větší kufr.
20. 9. 2021 14:08
Re: Jedinečný kandidát na titul
A je ochoten zaplatit nějakou kačku navíc za spotřebu ;-)
Avatar - Emel
20. 9. 2021 14:29
Re: Jedinečný kandidát na titul
Jo... nějakou kačku za spotřebu a nějakou kačku za pořizovačku.
Avatar - wakantanka
20. 9. 2021 14:12
Re: Jedinečný kandidát na titul
S takýmto motorovým setupom na hory? V pomere váha výkon mi to pripomína žltý cirkus v Andách :D
Avatar - Emel
20. 9. 2021 14:28
Re: Jedinečný kandidát na titul
Na horách, třeba v zimě... tam výkon moc nepotřebuješ.
20. 9. 2021 14:42
Re: Jedinečný kandidát na titul
Ignis má podobný čísla, stovka za 13.
Avatar - Ozzman
20. 9. 2021 14:47
Re: Jedinečný kandidát na titul
Taky stojí od 400 tisíc
Avatar - Emel
20. 9. 2021 14:55
Re: Jedinečný kandidát na titul
A je ještě o hodně menší a neumí 4x4 v automatu. Ale jestli to Mig myslel tak, že i přesto to může být na hory fajn auto... tak jo, určitě může.
20. 9. 2021 15:15
Re: Jedinečný kandidát na titul
Sousedka v důchodovém věku ho má. Tohle je asi cilovka
Avatar - WinDiesel
20. 9. 2021 20:08
Re: Jedinečný kandidát na titul
Cílová skupina jsou Švýcarští důchodci, ti na to mají a nemají touhu předjíždět.
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2021 15:28
Re: Jedinečný kandidát na titul
No tak Ignis je fakt jiný vesmír.
Avatar - wakantanka
20. 9. 2021 14:55
Re: Jedinečný kandidát na titul
Ehm, no ako sa to vezme, v hlbokom snehu v strmom kopci ti treba okrem trakcie aj výkon.
Avatar - Emel
20. 9. 2021 14:59
Re: Jedinečný kandidát na titul
To se dá kompenzovat převodem, ne?
Avatar - iudex
20. 9. 2021 16:10
Re: Jedinečný kandidát na titul
Keď ten prevod bude robiť redukčná prevodovka ako v offroadoch, tak možno. ;-)
Avatar - Emel
20. 9. 2021 16:53
Re: Jedinečný kandidát na titul
Nevím... já nejsem offroad guru a klidně se nechám poučit... osobně si myslím, že na zasněžených silnicích výkon není limitující a kde jaká Niva klidně projede to, kde RR zůstane viset, bez ohledu na výkon. Hluboký sníh a strmý kopec - i tam si myslím, že to nebude o výkonu.
20. 9. 2021 17:21
Re: Jedinečný kandidát na titul
Buchanka, Niva - výkon směšný, projedou všechno.
Avatar - wakantanka
20. 9. 2021 18:38
Re: Re: Jedinečný kandidát na titul
Tie majú práve tú redukčnú prevodovku kedy si ten krútiaci moment násobíš. V3S tiež nemá výkonu na rozdávanie a čo to všetko aj vďaka sprievodovaniu zvládne prejsť ...
20. 9. 2021 18:51
Re: Re: Jedinečný kandidát na titul
Na zasněžený kopeček snad nepotrebujes redukci :)
Mrkni videa na youtube, je jich tam par s timhle motorem a pohoda
Avatar - Ozzman
20. 9. 2021 21:24
Re: Re: Jedinečný kandidát na titul
Na to ti stačí FWD..... nějak nechápu co tím chce básník říct ?
21. 9. 2021 06:30
Re: Re: Jedinečný kandidát na titul
Ze na YouTube se sněhem brodí XV s 1,6kou a evidentně to není výkon, bez něhož by to nešlo.
Avatar - Ada je zase tady
20. 9. 2021 14:54
Nic nového
Auto potřebuje diesel a manuální převodovku!
Rozbalit vlákno
0
20. 9. 2021 17:02
Poctivá atmosféra
Například Focus 1.0 114 kW mHEV je proti tomu raketa. A normovaná spotřeba 4,2 l/100 km. Ale samozřejmě pro mnohé je to oturbený motůrek ze sekačky...
Rozbalit vlákno
1
20. 9. 2021 17:40
Re: Poctivá atmosféra
Tento focus měl Vaculík v testu a podle motorové brzdy 180koní tj zdaleka nejsilnější litr ale s výbavou to bylo tak 700 a více papouchů :-)
20. 9. 2021 19:47
XV vs. Vitara
Vybíral jsem pro ženu, aby mohla jezdit i v zimě na chalupu. Váhal jsem mezi XV a Vitarou, nakonec to byla Vitara. Proti XV nakonec rozhodl právě slabý motor a Lineartronic. S dvoulitrem je už nesmyslně drahý. Bohužel dneska jdou u Subaru slabé motory napříč celou modelovou řadou, kde jsou časy žíznivých 2,5 XT turbo :-)
Rozbalit vlákno
0
20. 9. 2021 21:44
stále dokola
píšu to pod kazdej test Subaru. je mi to moc líto, mne je ta značka prostě sympatická. na pohled i na omak robustní, poctivý auta, žádný cingrlatka a naleštěná bída. a pak to zabijou motorem, kterej by byl pomalej i v roce 90.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 21:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 22:16
Re: stále dokola
Stejnej vykon, ale zrychlenie 0-100km/h o 2 sekundy horsie (caddy 1.5tsi: 11.9s, XV 1.6i: 13.9s). Sorry Subaru, ale zo slavy sa vecne zit neda...
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 22:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 22:39
Re: stále dokola
měl jsem od 2008 do 2012 auto z roku 95. mělo 180 koní a jelo 230. 15 let starý auto z 90% pojede líp, než tato zadýchaná atmosféra. minimálně proto, že bude lehčí. To prostě neobhajis, je to zdechlina.
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 22:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 23:00
Re: stále dokola
tohle chápu, ale já mám emancipovanou ženu, která mi vždycky zvýší o polovinu spotřebu 😃 ale ne, teď vážně. já bych takto pomalý auto už nekoupil proto, že mi to prostě přijde nebezpečný. řidičák má kdejakej s prominutím de. ment a často bezpečnější přidat, než zabrzdit. tady přidáš a.. nic
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 23:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 23:19
Re: stále dokola
no máš pravdu v tom, že v nízkých rychlostech, tzn ve městě, tyto atmo cvt na prvních pár metrem působí zive, ale kouzlo se fakt rychle ztratí. ale je fakt, že my to máme proste jinak. žena jezdí hlavním autem, pac častěji vozí děti a já mám menší rychlou blbost. takže nám by prostě pomalej Crossover nebyl na nic. nikdo by s tím nechtěl jezdit. chápu, že někdo to má jinak.
21. 9. 2021 18:03
Re: stále dokola
Subaru XV asi není primárně vyvinuto pro město a dámy. Naprostý souhlas. :yes:
Avatar - Amaterasu
21. 9. 2021 18:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 9. 2021 20:31
Re: stále dokola
Tady si prostě koupíš = výkonnější verzi= ok U toho subaru márne hľadáš podobnú zdochlinu medzi konkurentmi s podobnými motormi = čomu stále nerozumieš. Ani ten dvojliter s oužasným hybridom to z biedy nevytrhne a zo stránok, resp technických údajov už radšej odstránili parameter zrýchlenie...

V případě Caddy 84kW = si koupíš leda hoVWno= rovnaké ho... si kúpiš u konkurencie Caddyho, t.j. v kategórií úžitkáč, resp. benzínové motory konkurencie budú jazdiť podobne . Je úplne úžasné porovnávať ponuku benzínových motorov v úžitkáči a motorovou paletou klasickej nižšiej strednej, najmä keď vieme, že ešte nedávno boli benziňáky na okraji záujmu v EU s segmente pracovných vozidiel
Avatar - Amaterasu
21. 9. 2021 21:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 9. 2021 08:51
Re: stále dokola
Ja som s berlingom s R3 s oužasným ZF išiel a asi som mal piatkový kus, ale s tým automatom si to moc nerozumelo. Áno, kľudná jazda po meste bola super, diaľnica bez výčitiek, ale hneď ako som došiel na kľukaté okresky (nie nezávodil som), tak spolupráca motor - prevodovka bola čistá katastrofa. Buď nezmyselné a zbesilé reakcie , alebo neochota podradiť cestou do kopca. Dosť rozpačité. Berlingo má síce 96kW benzín, ale technická špecifikácia udáva zrýchlenie 0-100 za 12,3 a to je tak nejako horšie ako ten "slabší" 1,5 tsi za 11,9. Kde tie kone skapali? Ešte chvíľu tu masturbuj nad úžasnosťou subaru a napíš o koľko je lepšie ako prašivý úžitkáč od vW :-[] :-[]
Avatar - Amaterasu
22. 9. 2021 08:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 9. 2021 10:06
Re: stále dokola
"tak znova MAXIMUM (nic moc 84kW) a MINIMUM v Subaru = co vyvolalo VĚTŠÍ odpor a kritiku? " ja rešpektujem oboje,faktom je, že 84kW benzín je u súčasných dodávok ako caddy normálna motorizácia, čo je pre teba tak nejako stále nepochopiteľné. Kľudne vymenuj lepších, ale hlavne nech to je aj vidieť na dynamických parametroch (nie tých 96 čo je pomalších ako 84).

Ja som nenapísal Že je horší, ale že zladenie s jedným motorom mimo kľudnú jazdu nebolo nijako presvedčivé, resp že bolo špatné. Dokonca ti aj na mape vyznačím tu cestu. Je to pomalé, kľukaté a členité. VWé nemám , takže mieriš vedľa
A opätovne , porovnávať motorovú paletu malých úžitkáčov s klasickou nižšou strednou je mimo. Ale vlastne, píšem zbytočne, ty to aj tak nepochopíš
21. 9. 2021 10:29
Re: stále dokola
Máš pravdu. Je jasný, že auto s krouťákem 150 Nm pojede výrazně líp než auto s krouťákem 220 Nm. ;-)
Avatar - Amaterasu
21. 9. 2021 11:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 9. 2021 11:17
Re: stále dokola
Že jsi samolibý de-bil to víme, ale co to plácáš o ježdění po dálnici a kde si na to přišel teda nevím. :D Je ale krásný jak se snažíš všechny přesvědčit, že motor s výrazně horšíma parametrama pojede lépe :D
20. 9. 2021 22:19
Re: stále dokola
ano. pod ten jsem napsal, že se s tím nemůže dát jezdit 😉 a kromě toho je to přesně ta naleštěná bída.
Avatar - Adminisrator
20. 9. 2021 23:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Beefcake
20. 9. 2021 23:47
Tieto debaty
Vzdy pobavia
Rozbalit vlákno
3
Avatar - woody-alien
21. 9. 2021 05:36
Re: Tieto debaty
Co už taky jiného zbývá, že ? ;-) Tohle se moc dobře neobhajuje.
Avatar - twistedTSD
21. 9. 2021 15:47
Re: Tieto debaty
Dnes nějak stručné, ne? :D
Avatar - iudex
21. 9. 2021 17:18
Re: Tieto debaty
Niet čo povedať na obhajobu neobhájiteľného, že? ;-)
Avatar - woody-alien
21. 9. 2021 06:41
***...zen
Brázdím už silnice tohoto světa hezkou řádku let a zvykl jsem si na ledacos. Nedokáže mě rozhodit matka s dětmi připojující se na dálnici s pohledem upřeným do mobilu. Ani německý Chiron v Cadyně blokující svými 100 km/h levý pruh D8 dobré tři kilometry. Dokonce ani frajer v L200, kterej se mě nepovedeným driftem (zřejmě prvním v jeho životě) pokouší sundat ze silnice.

Co mě ale spolehlivě znejistí, je pohled na řidiče Subaru,který právě jak bájný krysař za sebou do města dovedl vláček třiceti aut, protože předjet ten jeden náklaďák vepředu je pod jeho úroveň. Ten řidič vystupuje a na tváři se mu nezračí stres nebo únava. Naopak, vyzařuje z něj klid a spokojenost.

Upřímně, nechápu to. A nutí mě to zamyslet se nad sebou samotným. Jestli to moje pachtění za prchavými, pomíjivými okamžiky štěstí a zábavy za volantem vůbec stojí za to. Hezky říznutá zatáčka, ten pocit tlaku do zad, když včas a přesně podřadíte a dupnete na plyn, snaha vycítit v řízení okamžik, kdy se ještě gumy udržej asfaltu a kdy už začnou klouzat.....to všechno a ještě mnohem víc mi přináší uspokojení a přesto se opravdu málokdy po vystoupení z auta tvářím jako ten řidič Subaru.

Tady něco nehraje. Že by ten podvozek ? Ale jako jo, zkusil jsem ho a je vážně fajn. Ale nedokážu to plně ocenit bez adekvátního pohonu. Jako by se mnou bylo něco špatně. Musí to tak být. Musí to být moje chyba, že nedokážu být spokojenej s něčím, z čeho ostatní vystupují s výrazem blaženosti. A kdyby jednou !!! Ještě je tu možnost, že se prostě spletou. Koupí špatné auto, to se stává. Jenže oni ne, oni si ho klidně koupí znovu....a znovu. Hlava mi to nebere. Je sice dražší, ale zato víc žere a příliš nejede. Win-win pro masochisty ?

Když něco člověk nechápe, nejjednodušší je uchýlit se k podezření. Tedy mám podezření, že se majitelé vozů Subaru nacházejí ve stádiu zenového klidu. "Když přestanete rozlišovat, jste v jednotě". OK, to dává smysl. Kdybych přestal rozlišovat mezi 13,9 a třeba 9,2, určitě bych to snášel líp. No jo, ale já se ještě musím hodně učit, abych někdy takové stavu dosáhl....a je taky docela možný, že ho nedosáhnu nikdy. Jsem člověk chybující a asi je na čase si to přiznat. Ke své smůle. A taky ke smůle Subaru, jak je zřejmé.
Rozbalit vlákno
115
21. 9. 2021 07:03
Re: ***...zen
Je to základní motor, dá se koupit i silnější
Je to pro lidi co hledají čtyřkolku a závodění jim nic neříká
Jede to 175, když někam vezu kola nebo motorky jezdím s Transitem co jede 155 a nemám problem předjet ani jet po dálnici - normálně s tím autem existuju, nebrzdim provoz, se 400 hp osobakem budu mít rychlostní průměr na štreku o 15 km vyšší? Víc to nebude…

Edit: Suzuki Jimny se prodává za 700 tis a má stovku za 13… a byly na to pořadníky
Avatar - Ozzman
21. 9. 2021 07:49
Re: ***...zen
Ty zjevně pořád nechápeš, že to není o tom autě, jako takovém, ale o tom, kolik stojí a co nabízí konkurence. Tranzit je pomalej, ale převezeš v něm motorku, je to něco za něco. Jimny je offroad, něco za něco...

Impreza je hatchback, je pomalá a drahá... tam je nic za něco...

Přemýšlím k čemu to přirovnat.... představ si, že by sis koupil uplně obyčejnou šunku, která nemá ani moc procent masa a dal si 100 kč za 100g, když za ty peníze můžeš mít mnohem lepší produkty
21. 9. 2021 08:24
Re: ***...zen
Už mi tady jiní experti vysvětlovali, že Volvo se čtyřválcem nemá šanci uspět, když konkurence má šesti a osmiválce za lepší peníze. Bušili pěstičkama a rozčilovali se, že žádný opravdový znalec aut takový krám nikdy nemůže koupit a za tak šílené peníze.

Někdy si člověk prostě musí přiznat, že jsou i jiné povahy na světě, než je ta jeho a že odlišní lidé mají odlišné priority...
Avatar - Ozzman
21. 9. 2021 08:28
Re: ***...zen
To už jsem rozproval výše Pájovi (JAG R4 vs BMW R6), že sice má pravdu, že šestiválec je šestiválec a za podobné peníze nabídne lepší svezení (to snad taky nerozporuješ), ale ten rozdíl není tak dramatický, jako v případě hatchbacku (crossoveru) Subaru za 750 tisíc, které není o 1-1,5 s na stovce pomaleji, než konkurence (jako je to u těch R4 vs R6), ale o celé 4s. Jak se s takovým autem pak bude asi předjíždět ?

Opakuji postopadesáté, nemám problém s dynamikou, ale value X money je tady ještě mnohem horší, než u té Caddy, ta má alespoň tu dynamiku podprůměrnou a né nejhorší.
21. 9. 2021 08:39
Re: ***...zen
ta obsese počtem válců je trochu legrační... tady je 12válec! to je zvuk co!
https://www.youtube.com/watch?…

XC90ka pojede daleko hůř, než X5ka za stejné peníze, takže se XC90ka neprodá logicky ani jedna, ne? kdo by to koupil? leda blázen...
Avatar - Ozzman
21. 9. 2021 08:52
Re: ***...zen
Definuj daleko hůř. Dej mi sem srovnatelné modely xc90 a x5, v oremiovkach se neorientuju, ale tabulky si dohledat umím

Proti XV jsem vybral namátkou Vitaru 1.4t 4x4, konci cenama tam, kde XV začíná (Edit. Nejdražší verze je za 630 a to je o 100tisic levnější) a 0-100 je o cca 4s rychlejší
21. 9. 2021 09:19
Re: ***...zen
nechce se mi to hledat, XC90ky se čtyřválcem se prodávaly za 2 M a šestiválcová X5ka byla levnější a stejně se na ně čekalo... není to podstatné, podstatné je, že to všichni neposuzují takovou optikou...
Avatar - Ozzman
21. 9. 2021 09:32
Re: ***...zen
Tak jsem dohledal to Volvo vs X5

XC90B5 AWD Diesel 7,6s na sto, cena 1,760 tis
XC90B5 AWD Benzin 7,7s na sto, cena 1,809 tis
XC90 T8 PHEV 5,4s na sto, cena 2,150 tis

X5 30d 6,1s na sto, cena 1,787 tisic
X5 4.0i 5,7s na sto, cena 1,838 tisic
X5 45e ??? (nepíšou to v konfigurátoru, hledat se mi to nechce) a cena 1,986 tisic.

Jo, BMW je vždy lepší a není dražší, ale pořád s XC90 předjedeš kamion v kopci a obhajoba, že se někomu víc líbí Volvo je i přes trochu horší dynamiku pochopitelnější...
21. 9. 2021 09:40
Re: ***...zen
A to do hry vstupuje ještě omezovac na 180. Po jeho zavedení už Volvo může koupit jenom blázen.

A ze je BMW prémie a Volvo načančaná Čína ;-)
Avatar - Loptos
21. 9. 2021 17:33
Re: ***...zen
Ja teda obmedzovac na aute na 180 mam (195 tacho) a zatial sa mi nestala situacia kde by mi to vadilo. Vies prosim ta upresnit, v ktorej situacii je tento obmedzovac problemom? (prosim o vynechanie rychlej stihacej jazdy po nemeckej dialnici, lebo to je nezmysel)
Dakujem
Avatar - fOE
21. 9. 2021 19:36
Re: ***...zen
Proc je to nesmysl?
22. 9. 2021 08:48
Re: ***...zen
To byla ironie. Samozřejmě, že to většinu lidí nijak neomezuje.
22. 9. 2021 00:38
Re: Re: ***...zen
Kamion v kopci předjete s ledasčím.
Avatar - Amaterasu
22. 9. 2021 09:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
21. 9. 2021 08:48