Toyota maximalizuje zisk - američanovi predá 3-tonový pickup, japoncovi kei-car a európanovi full-hybrid. Keď všetko bude musieť byť EV, drasticky sa znížia predaje - napr. kei-car už nebude za 12000 EUR, ale ako EV za 2x toľko, čiže sa nepredá ani polovica, tie kapacity bude musieť toyota nie že prepnúť, ale zrušiť = nezamestnanosť. Kto by si dobrovoľne podrezával pod sebou konár?
Toyota zarezala diesel a pridala do auta batérie, keď sa VW o EV či batériách ešte ani nesnívalo. EV od toyoty z rodiny BZ (vw ma i.d.), je ich šesť plus deriváty iných značiek, bude mať garantovanú kapacitu batérie 90 percent po 10 rokoch - prvé použiteľné jazdené EV na trhu = vysoká zostatková hodnota auta = oveľa väčšia ochota zákazníka kúpiť si EV.
Ty si ako fakt myslíš, že japonci sa špárajú v nose a nevyvíjajú EV? Mimochodom, vodíkové auto je prakticky tiež EV bez spaľovacieho motora, a 30-ročné skúsenosti s batériami v hybridoch sa dajú vynikajúco zužitkovať aj pri EV, ale skúsenosti s dieslom u EV veľmi nevyužiješ...
Plus Toyota už roky pracuje na vývoji batérií s pevným elektrolytom, solid state, a pokiaľ všetky médiá nie sú konšpiračné, sú zo všetkých výrobcov najďalej. Toľko k technologickej zaostalosti toyoty...
Samozrejme, ze sa budu snazit dohnat naskok VW, korejcov a cinanov a americanov.
Ale bude to na dlho a bude to pekne drahe.
Pokial by prechod na EV bol plynuty a vyziadany trhom - s velkou pravdepodobnostou by stihli okopirovat korejske alebo americke riesenia a ponukli by "vlastnu" EV konstrukciu.
Lenze nahly legislativny prechod, tak ako ho vymysleli vo VW, sposobi, ze miesto kopirovania budu musiet pracovat samostatne. A to je drahe a zasadne iny sposob prace ako su v toyote zvyknuti.
Preto to pre nich bude zvlast bolestive.
Samozrejme, mohli by vybodnut na EU trh.
Lenze stale je tu US - kde maju vyborne postavenie a CN, kde su tiez dobre etablovani.
V kombinacii EU, US, CN - ktore vsetky tlacia legislativne EV to bude znamenat pre Toyotu mimoriadnu vyzvu.
Kazdy mesiac vylobovaneho odlozenia preto je pre nich mimoriadne dolezity.
Preto takychto clankov tu este uvidme viacero.
Jenže ten "vývoj" už tu dávno byl a elektromobily se v něm vůbec v praxi neprosadily. Je proto zcela pošetilé prosazovat propadák politickou cestou bez ohledu na realitu. To je cesta na stromy...
Opravdu si ekofanatici myslí, že výroba baterií je v něčem ekologická? Že technologie pohonu na baterie se alespoň vyrovná ve většině aspektů spalovacímu motoru?
Proč mám pocit, že o takové závažné věci rozhodují jako obvykle ti, co auto dokážou stěží nastartovat, ale nemají o této technice vůbec žádné bližší povědomí?
Opravdu si nějaký hlupák myslí, že EU se svým sotva 5% vlivem celosvětové životní prostředí zachrání planetu tak, že budou terorizovat vlastní členy, zatímco pro 95% znečišťovatelů to bude jen další konkurenční výhoda?
V Africe minulý měsíc teprve přestali používat olovnatý benzín a v EU budou do 13 let rušit svobody, mj. možnost individuální dopravy pro většinu lidí?
Jsem velmi skromný, což pro Tebe může znamenat, že jsem hloupý. Jezdím v malém autě s maximálkou 130 km/hod a dojezdem 120 km. Topím jen tam, kde to potřebuju. Dřevo na zimu jsem letos řezal, štípal a skládal 19 dní ;-)
pracuje na svém přelomovém projektu zrcadla na Sahaře, které odvrátí globální oteplování. nerušit!
(v lepším případě se dočkáme vysvětlení - jak to mám vědět - nejsem přece vědec!)
On to asi myslel tak že Toyota nemá už teraz v ponuke čisto EV model ale "len" hybridy alebo Plug-in a tie ako vieme používajú na pohon aj spalovací motor a ich predaj bude od istej doby na niektorých trhoch pri nových autách zakázaný.Tým pádom je Toyota ozaj technologicky pozadu a keďže sa 25 rokov spolieha len na Hybrid tak do budúcnosti jej to bude aspoň v Európe prd platné.V tomto je VW,Renault,Mazda,Honda ďalej.Aj keď ja si stále myslím že jazdiť čisto len na elektrinu je utópia.To by museli na každom kroku vystavať nabíjačky čo je asi fakt nereálne.
je jednou z krajin, ktore najviac znecistuju zivotne prostredie. Dlhodobo.
Japonsko realne straca vplyv v oblasti technologii.
toyota zije na dlh - recyklacia starych technologii je jej hlavnym znakom.
Faktom je, ze Toyota nedokaze prepnut na vyrobu EV a preto realne nebude mat co predavat. Zaostali. Uz vedia, ze VW nedobehnu, tak kalia vodu.
Zda sa, ze plan VW - znicit konkurenciu vseobecnym prechodom na EV - sa dari.
U konkurencie uz zacinaju panikarit.
VW si namaze vrecka.
Ze to zaplatime my, spotrebitelia? To VW nezaujima. :yes:
par vladnich aut ve washingftonu a 2 statecky nedelaj celou USA
amici to tak resit nemusej, protoze jsou na ropu sobestacni, EU naprostou vetsinu dovazi
Malé lokální elektrárny (na střechách domů, hospodářských budovách, vodních tocích) které případnou nadprodukci posílají do veřejné sítě... případně zcela energeticky nezávislé domy, které ukládají nespotřebovanou energii do baterií... pro noční provoz. Tohle všechno už existuje, včetně dotace. Ale výše dotace k takovému počinu příliš nemotivuje, protože technologie a instalace jsou drahé.
Jo nezaměstnaní jsou OK? Kéž by tebe někdo učinil nezaměstnaným.
A vůbec proč bychom měli zahodit během 5 let to co jsme ziskavali 100 let?
Ale to slabým mozkům jako jsi ty nikdy nedojde.
Tohle je zajímavá hypotéza "protože vládnou úředníci, nikoliv ministři - jakmile začne vládnout ministr, tak ho úředník sesadí)" - chceš snad říct, že když přijde na ministerstvo takový Havlíček nebo Schillerová, tak ty jejich blbosti, co vyprodukují, tak jsou dílem pouze úředníků, kteří se do té doby "krotili" a s příchodem takovýchto ministrů se pořádně odpoutali a rozjeli to?
Máš, prosím tě, nějaké potvrzení té hypotézy, že úředník sesazuje ministra? Jak to dělá?
No a? Ty nádhero...
To je snad jedno, ne? Finálním produktem je auto, to nikdo nezakazuje. Že se s elektrikou sníží náročnost výroby a nebude potřeba tolik lidí, to snad je v pořádku, ne?
Samozřejmě máš pravdu. Kdo jednou močil, již močí opodál.
Jde spíše o to, že tohle není vývoj tlačený trhem, nýbrž politikou a je těžké to jen tak přijmout. V podstatě o tom rozhoduje stejná linie vládnoucích úředníků (protože vládnou úředníci, nikoliv ministři - jakmile začne vládnout ministr, tak ho úředník sesadí), která před dvěma desítkami let v klidu přihlížela, kterak stoletá evropská know-how bez náhražky mizí v tehdy rozvojové Asii a zaštiťovali to programem "násilné" globalizace. A teď jen sklízí ovoce vlastních nepromyšlených rozhodnutí dalším nepromyšleným rozhodnutím, kdy nedávají prostor reorganizaci průmyslu.
Ten článek je myslím takovou protiváhou článku o orientaci Škodovky vstříc elektromobilitě versus názoru ze strany giganta, který se věnoval (a výrazně posunul vpřed) hybridní technologii.
Proč nikde nevidím starost o zemědělskou výrobu, která produkuje extrémní množství všeho škodlivého... od nadměrného používání hnojiv a ničení půdních fondů až po mnohdy nesmyslné dotace na pohonné hmoty... protože agrární komory. Automobil si kupuje jednotlivec a ten se efektivně bránit nebude a kdyby jo, tak bude rychle dehonestován. Proč se významně nedotuje hybridní bydlení např? Atd, atd.
Šéf Toyoty konec konců popisuje i reálie naší země, která je na automotive ekonomicky závislá.
nedávno se tu řešilo, kolik je čipů v elektromobilu a kolik
padaly různá čísla, ale dneska jsem se na autoforu dočetl, že to je desetinásobek :-):-):-)
nezná někdo pana Prokopce osobně? chci ho poznat :yes:
na serióznějším idnesu jsem potom našel dvojnásobek, nicméně v diskusi to jedinci, kteří nevypadali, že mají v hlávce nakakáno, rozporovali...
To je úplně jedno. Když se legislativou prakticky zakázal prodej jiných plynových kotlů než kondenzačních, tak jako prodejce trvat na tom, že budu stále prodávat jen klasické kotle nebo turbokotle, tak se jeví jako hloupý nápad. Nebo ne?
Jestlipak někdo stejně takto "bojoval" za ztracená místa kovářů a koňáků, když nastoupily automobily... Litoval někdo ztrátu míst průvodčích, co dříve byli v každém voze MHD a pak je nahradily cvakací strojky? Nebo dopravní policajty, co dříve řídili ručně složité křižovatky a pak je nahradily semafory?
Prostě společnost se vyvíjí a pokud se něčeho držíš z nostalgie, že takto to děláš prostě dlouho a nechceš jinak, tak za chvíli už jen stojíš opodál...