Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čínská značka Dongfeng vstupuje na český trh. Auta hodlá prodávat netradičním způsobem

Dongfeng začíná na českém trhu prodávat tři modely. Všechno to jsou SUV a jedno z nich má elektrický pohon.
Zpět na článek
21. 9. 2021 19:14
21. 9. 2021 22:27
22. 9. 2021 11:06
22. 9. 2021 08:11
22. 9. 2021 11:16
22. 9. 2021 11:41
22. 9. 2021 11:18
23. 9. 2021 06:48
23. 9. 2021 06:49
22. 9. 2021 09:34
22. 9. 2021 12:50
22. 9. 2021 18:27
22. 9. 2021 19:56
23. 9. 2021 12:38
21. 9. 2021 19:14
No vidíte
Číňan Dong Feng už má nový typ baterek a EV pořád stojí milion...sleva není
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Roman Horký
21. 9. 2021 19:30
Re: No vidíte
Soudruzi by si měli uvědomit, že nemůžou úspěšně prodávat svoje kovidomobily za cenu normálních aut. V ČR tuším ještě tolika lidem nepohrabalo. Zkuste to raději kousek vedle, v Německu by to mohlo klapnout.
Avatar - twistedTSD
21. 9. 2021 21:02
Re: No vidíte
Ale ale foxconn a super levné baterie a zlevnily z 1000 na 100 a benzínový motor je parní stroj a je to budoucnost a Čína je dávno napřed a musíme ji dohnat... to není možné, že ceny stagnují.
21. 9. 2021 22:27
Re: No vidíte
:-[] :-[] :-[] :yes:
22. 9. 2021 11:06
Re: No vidíte
Proč by to dávali pod cenou, když všichni ostatní drží basu (oligopol) ;-) . Snad se poměrně rychle rozjede dovoz jednoduchých EV pro skromné, třeba jako můj Smart ForTwo, který by od Nového roku měl být produkován rovněž v Číně u firmy Geely.
Avatar - KANKUNEN
21. 9. 2021 19:31
První vlaštovka
schválně zkrachují tu číňáci a nebo to rozjedou jako všechno ostatní jako kdysi korejci.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - pradeda777
21. 9. 2021 20:05
Re: První vlaštovka
Korejci to "rozjeli", protože na to šli chytře. Vývojové centrum v Německu, němečtí inženýři, výroba v Evropě. :-! Do toho Covidoborci asi nepůjdou..... :-! .
Avatar - wakantanka
21. 9. 2021 20:45
Re: Re: První vlaštovka
Ehm, ale vývojové centrum či výrobu sem tí korejci posunuli až po cca 15 rokoch čo tu nezačali svoje autá predávať. Kórejci hlavne dali dobrý pomer walue for money a toto podľa mňa ani tento Donfeng proste nespĺňa.
Avatar - WinDiesel
21. 9. 2021 22:42
Re: Re: První vlaštovka
Vakantanko, value 🙃
Avatar - wakantanka
22. 9. 2021 08:14
Re: Re: Re: První vlaštovka
Mea culpa jasne že value 🙂
22. 9. 2021 10:41
Re: Re: První vlaštovka
Číňania majú pocit, že sú majstri sveta a ich výrobky sú rovné tým európskym, alebo aj lepšie, preto by mali aj toľko stáť. Druhým aspektom je, že cenu vo veľkej miere určuje dovozca, a pokiaľ je to malý domáci podnikateľ, ktorý chce hlavne čo najrýchlejšie zbohatnúť, tak to cenovo skrátka spolu potopia.
Keby som to mohol ovplyvniť, ja by som pred nimi naše trhy chránil a prístup im patrične sťažil.
22. 9. 2021 21:07
Re: Re: Re: První vlaštovka
Tak hlavně žádný vývoj tady nepresuni...vyvovojeve centrum je pořád v namyangu, tady v Evropě s ejen finálně doladuje dle specifik trhu
21. 9. 2021 20:58
Re: První vlaštovka
Rozjedou to jako Korejci. A rozjedou to ještě silněji než HMC. Důvod je ten, že doma komouši prodají hodně aut a tak mají silnou základnu + dlouhé roky nedodržovali žádné patenty. Ostatně na český trh přišli přesně v den, kdy většina patentů na LFP baterie vypršela a tak si mohou klidně prodávat bez postihu. Tohle si ta zlodějská banda pohlídala samozřejmě velice pečlivě
Prozatím je omezuje fakt, že ta baterie umí nabíjet jen 60 kW a časem bude umět stále "jen" 90 kW (možná i víc).
Avatar - WinDiesel
21. 9. 2021 22:45
Re: První vlaštovka
V EU nebudou mít čínské ceny, ani náhodou. A kdo by si chtěl kupovat čínského šmejd za stejne ceny jako eurauta? O 100000 nižší cena, nezájem.
22. 9. 2021 07:26
Re: První vlaštovka
Ještě k tomu se to jmenuje Seres :-[] :yes: Nejspíš seres na servis, tzn. Když se to rozbije, kup si rovnou nový ;-)
22. 9. 2021 09:44
Re: První vlaštovka
Na jednu stranu možná ano, s duševním vlastnictvím si Čínané moc hlavu nelámali. Ale časy se mění.
Dongfeng používá baterie od největšího výrobce Li-ion baterií CATL. Ten zhruba od roku 2016 začal dávat patentové přihlášky v Evropě. Například minulý rok obdržel evropský patent EP3447838 na svou LFP baterii.
BTW Čekání na vypršení konkurečních patentových práv je úplně normální.
22. 9. 2021 11:09
Re: První vlaštovka
No a ještě k tomu tyhle baterie jako "na potvoru" nehoří a drží si svou kapacity (prý) výrazně déle než Lionky.
22. 9. 2021 13:09
Re: První vlaštovka
LFP je jeden z podtypů Li-ion baterek.
22. 9. 2021 15:15
Re: První vlaštovka
Časy se mohou měnit i milionkrát, ale škodu už dávno napáchali a dávno se začali obohacovat. To, že to změnili až v roce 2016, to nikoho z bídy nevytrhne. Navíc, on to není jen CATL, že ano...
22. 9. 2021 21:18
Re: Re: První vlaštovka
Tak toto odkoukali od Japonců, ti si nikdy s duševním vlastnictvím hlavu nelamali a jejich drzost neznala mezi, stačí se podívat do historie
Avatar - kari.laz
22. 9. 2021 09:25
Re: První vlaštovka
Teď bych nevěděl, jestli ti dát palec nahoru, nebo dolu, protože bohužel máš nejspíše pravdu v případě B, ale je to tím pádem smutný scénář, který je hodně reálný. Celkem děsivý výhled co?
22. 9. 2021 09:59
Re: První vlaštovka
Brilliance
Quoros
Great Wall
Shuanghuan Auto
Chery
To jsou některé z těch čínských automobilek, které to už v Evropě zkoušely. A nikdy z toho úspěch nebyl. Jakžtakž nějaká prodejní čísla má MG, protože Britové to stále vnímají jako domácí značku.
22. 9. 2021 10:44
Re: První vlaštovka
A čo Volvo?
Avatar - kuk
21. 9. 2021 19:41
...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
Čínská značka DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres. Ještě si k tomu kupte Audi lejno čili francouzky etron a nezapomeňte si nasadit kůl sluneční brejle Hoven ať jste stylový. :-[] ;-) :-!
https://hovenvision.com/
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Roman Horký
21. 9. 2021 19:45
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
To nevymyslíš. Je to klasická ignorantska tupost způsobena konzumaci netopýrů a nebo virální záměr? V každém případě, ten virus figuruje v obou případech. Seru já, seres ty, sereme všichni. Celá flotila.
Avatar - Ozzman
22. 9. 2021 07:00
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
Já ti nevím, jestli zrovna ty by si se měl smát někomu za název :D Vždy když slyším Prius, vzpomenu si na South Park a

http://pics.imcdb.org/…0555/1977612.jpg

:D
22. 9. 2021 07:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
22. 9. 2021 08:45
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
Takže jsi to ty Romco... Proč zase další Nick?
22. 9. 2021 08:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
22. 9. 2021 09:02
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
Měl si tu Rohora, proč třetí nick ? Navíc sem chodíš i za Romana, tak... to trochu postrádá smysl :D nemyslíš? :D
22. 9. 2021 09:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
22. 9. 2021 09:04
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
:D Ok, na to nemam moc co říct, tak pozdravuj Romana :D
22. 9. 2021 09:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
22. 9. 2021 09:13
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
Myslel sem v tvé hlavě, nebo jak to máš :D
Avatar - Mikesus
22. 9. 2021 09:07
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
Takze jsi schizofrenik?
22. 9. 2021 09:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
22. 9. 2021 09:30
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
Ja se ptám, abych to pochopil. Založil jiný účet, protože zrovna máš jiné rozpoložení a podle toho reagujes daným účtem? To mi přijde jako schizofrenie, jednou jsi osoba A, jindy B, nejen názory, ale vlastním sebeurčením. Tak jsi to napsal.
22. 9. 2021 09:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
22. 9. 2021 09:48
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
No sám si psal, ze zalezi na tvém rozpoložení pod kterým ničem budeš psát. Tak se jen ptám, abych věděl jak se k tobě zachovat. Zda jako k nemocnému člověku nebo k trollovi.
22. 9. 2021 09:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
22. 9. 2021 09:58
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
To zatím nevím, jak tvůj nick/rozpoložení ovlivňuje názory.
22. 9. 2021 10:47
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
Ja sa divím, že s tým redakcia nič nerobí. Týchto exotov už mám plný hate-list a niekedy nevidím aj polovicu diskusie, lebo ju napĺňa prevažne ten istý človek alebo dvaja s kopou nickov.
Ale vlastne sa nedivím, keď vidím úroveň a kvalitu niektorých článkov, ktoré bez mihnutia oka vrhnú do éteru, tak toto je podružná záležitosť... :-(
Avatar - WesternDigital
22. 9. 2021 09:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WesternDigital
22. 9. 2021 09:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
21. 9. 2021 22:47
Re: ...DongFeng vstupuje na český trh s automobilem Seres
To musí každý chtít v garáži - s`ores guvno 🙃🙃🙃
Avatar - Brmbalik
21. 9. 2021 21:07
Za me dobry...
Nevypada to zle, ani ceny nejsou spatny. Uvidime jak se jim povede, doufam, ze budou uspesni.. Treba ty "evropsky" auta stluceny z cinskych soucastek slevni na normalni cenu...
Rozbalit vlákno
18
21. 9. 2021 21:17
Re: Za me dobry...
z jakejch cinskejch soucastek?
co to meles za nesmysle ??
Avatar - Brmbalik
22. 9. 2021 10:49
Re: Re: Za me dobry...
Ano z cinskejch nebo si snad myslis, ze cipy jsou z francie, med je nemecka atd? Spousta nerostnych surovin patri cinanovi. Patenty skupuji jak urvany a navic vam do tech EV nesmyslu davaji baterky (ano baterky nejsou evropsky, ale dela je cinan) do evropskych aut... Tak kdo mele nesmysle???
22. 9. 2021 11:05
Re: Re: Za me dobry...
cina neni cipove ani zdaleka sobestacna
za 5 let chtej mit teprve 70% z vlastni produkce
ted budou sotva na 50%
navic maj jen 28nm technologi a teprve prechazej na zastaralou 14nm
nejvetsi svetovej vyrobce taiwanskej TSMC zavadi 2nm a vyrobi 100x vic waferu nez nejvetsi cinska firma SMIC
jsou o nekolik generaci pozadu
ty ses typickej prijemce konspiracnich teorii
22. 9. 2021 11:47
Re: Re: Za me dobry...
99,9% čipov sa vyrába v Taiwane spoločnosťou TSMC a tá ich má dosť. Otázka je pre koho. Každý rok sa predá skoro 100 mil. osobných áut a každé tretie je vyrobené v Číne. Čínske automobilky majú nejakým zázrakom čipov dosť, EU (ako zvyčajne) dostáva zvyšky. A úprimne, tak nám treba. Všetky technológie sme im vyviezli za pár šupov, alebo v úplnej naivite zadarmo a teraz si diktujú podmienky na trhu. Kamarát pracuje v managemente Jaguaru a mimo iné riešili aj nákup čipov. Spoločnosť, ktorá doteraz dodávala napr. 900 čipov trom automobilkám za 1 euro ich teraz tlačí do kúta s tým, že ich je málo, takže buď dostane každá po 300 kusov, čo im blokuje výrobu a všetky problémy s tým súvisiace, alebo si niekto priplatí a dostane viac. Prípadne, kto si nepriplatí, nedostane nič. Top manažéri si podávajú kľučky, navyšujú ceny a uplácajú kde sa dá. Dostali nás, kam potrebovali. A čo sa týka nerastných surovín, pracujú aj na tom, skupujú všetko, čo sa skúpiť dá, už im patrí tretina Afriky.
22. 9. 2021 12:47
Re: Re: Za me dobry...
ale houby
https://www.theguardian.com/…-china-and-japan
najdi si dalsi milion odkazu, jak produkce aut celosvetove pada, chinany nevyjimaje

ses dalsi pepega co veri konspiracnim teoriim a siri je dal
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 13:19
Re: Re: Za me dobry...
A Rusko to vyrábí bez chipů a produkce jede na plné obrátky :-) :-)

Až chipy budou, domontuje to, a pro země bývalého sssr + tzv. třetí svět chipy netřeba :-) :-)
Avatar - Brmbalik
22. 9. 2021 15:42
Re: Re: Re: Za me dobry...
A proto Cina vlastni kde co, ze.. Vsak si to povime za nejakych 10 let jaky jsou cinani lopaty neschopny...
Avatar - palix
21. 9. 2021 21:51
Re: Za me dobry...
Stačí si spomenúť na začiatky Huawei, Xiaomi... Kedysi low end, dnes zavedené značky. EU má viacmenej IBA automobilový priemysel. Nechajme priestor Číňanom a potom uvidíme náš "hospodársky zázrak"...
21. 9. 2021 22:30
Re: Za me dobry...
Je už fakt neuvěřitelné, že spousta lidí pořád srovnává vývoj mobilů s auty. Pořád nepochopili, že jsou to zcela nesrovnatelné průmyslové obory (a to i zhlediska uvažování zákazníků, tedy z hlediska marketingu). :-[]
Avatar - WinDiesel
21. 9. 2021 22:51
Re: Za me dobry...
To jsou lidi který si porad myslí že auto vzniká tak, že se koupi mobil a obestavi se autem.
Typický Teslafans, ale i evropští EV fans. 2 skupiny fanatiků kteří se navzájem nenávidí.
Avatar - Roman Horký
22. 9. 2021 07:01
Re: Za me dobry...
:yes: :yes: :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes: obestavi se autem
Avatar - kari.laz
22. 9. 2021 09:50
Re: Za me dobry...
Je úplně jedno, jestli porovnáváš mobily, nebo auta. I v mobilech byli nuly a kopírky. A během krátké chvíle se dostali prakticky na vrchol v technologii. Hua jak v páteřní síti, tak i mobilech a podobné technologie. U aut nebue vývoj jiný. Jim je jedno, že budou nejdřív kopírovat a krást nápady a patenty, následně to začnou vylepšovat, vyvíjet vlastní a bude z nich minimálně rovnocenný soupeř, přijde to dříve či později.
22. 9. 2021 11:14
Re: Za me dobry...
Léčiva se z větší části vyrábějí v Indii a zbytek v Číně. V Evropě jsou jen "kuchyňové fabriky" - smícháme ingredience a vyrobíme z toho tablety, kapsle, ampule, vialky a vytížení těchto farmaceutických fabrik je v Evropě asi 17%.
22. 9. 2021 11:46
Re: Za me dobry...
kolik v tom telefonu je chinskyho ??
cina to smotnuje z taiwanskych soucastek a nahraje americkyho androida nebo ios
to je asi tak vse
22. 9. 2021 13:52
Re: Za me dobry...
Mobily a auta sice nejsou totéž, ale až tak zcela nesrovnatelné to není (ostatně ty pokroky v úrovni čínských aut jsou dost vidět - proti tomu, co to bylo před 15 lety, je to úplně něco jiného).

Nicméně i co se týče uvažování zákazníků, nemyslím si, že máš úplně pravdu. Je potřeba si uvědomit jednu věc, že ta auta si v budoucnu budou kupovat naše děti a ty mají výrazně jinou mentalitu než my. Většina lidí nerozumí zastaralé mentalitě svých rodičů a stejně tak nerozumí tomu, že si jejich děti neváží jejich hodnot... Tak je myslím docela naivní předpokládat, že i další generace bude mít stejnou mentalitu. Naopak, auto se dnes stává stále více a více technologickou hračkou na kolech. Právě tím, co se zmiňuje výše, je to mobil obestavěný autem. Ty to nechápeš, já to nechápu, ale tohle je to, k čemu mladší generace směřuje.

Teď se možná čínským autům směješ, ale ono je dost dobře možné, že za 10 let to tu budou vcelku běžná auta (jako dnes Korejci, kterým jsme se také ještě před 15-25 lety smáli) a některé z velkých tradičních evropských značek zmizí.
Avatar - petr petrumr
22. 9. 2021 18:20
Re: Za me dobry...
stačí se podívat na čínskou železnici. Na jejich města, metro, autobusy atd. Kritici si myslí,že všechny země jsou horší jak čr.
Avatar - 3_diamanty
22. 9. 2021 08:56
Re: Za me dobry...
Snad sa im bude darit... a snad k nam coskoro pride aj vinfast.... drzim palce azii :yes:
22. 9. 2021 10:48
Re: Za me dobry...
Ty si fakt absolútny retard.
Avatar - Barrichello
21. 9. 2021 23:05
Nebojte se zelení soudruzi
čínan tady všechno zkoupí, totálně zkrachujtete, stanete se otroky ve vlastní zemi. Ta doba už je na spadnutí, tak je víc elektromobilů a větrníků :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
18
22. 9. 2021 08:26
Re: Nebojte se zelení soudruzi
tobe fakt uz hrabe
Avatar - kari.laz
22. 9. 2021 09:39
Re: Nebojte se zelení soudruzi
Možná má Barik trochu extrémnější názory, ale vesměs celkem pravdivé, možná by jsi se spíše měl probrat ze svého snu a podívat se na realitu. Kdo sedí na všemožných surovinách, technologiích a výrobách, kam se vozí spousta surovin, aby nám je mohli prodat draze zpět, případně výrobky z nich. Čína rozhodně v Evropě zatopí a bude jen záležet na těch mozkových mrzácích v Bruseli a jednotlivých členských státech, jestli to nechají zajít tak daleko, aby byla vůbec cezta zpět a nebo alespoň z toho vyjít ze vztyčenou hlavou.
22. 9. 2021 09:58
Re: Nebojte se zelení soudruzi
vic jak polovina svetovyho lithia se tezi v australii a az 90% kobaltu se tezi v kongu s vetsinovym podilem svycarsko-britske tezebni spolecnosti.
behem 5 let by chinani (ti koministicti) chteli dosahnout 70% sobestacnosti v chipech, ted jsou na tom bidne. jejich nevetsi firma na vyroby waferu vyrobi 100x min waferu nez svetova jednicka taiwanskej TSMC. navic chinani (ti komunisticti) delaji 28nm, ted se snazi prejit k 14nm. TSMC prechazi na 2nm.
to je rozdil nekolika generaci.
cina bude mit brzo generacni krizi. diky politice jednoho ditete moc duchodcu a malo produktivnich lidi.
nebud s chiny tak pripos*ranej
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 12:47
Re: Nebojte se zelení soudruzi
Všechny suroviny na zpracování z Afriky a jižní ameriky se vozí do Číny. Čína už má pod palcem 60% afrických zemí co maj suroviny, zbylých 30% má pod palcem pro změnu Rusko :-)

A zbytek surovin nebo z nich opracované polotovary dodává taky Rusko :-) (typicky nikl, titan, zlato, železná ruda, uran atd atd)

Takže Čína s Ruskem maj pod alcem 60% světových surovin , 70% opracovaných polotovarů a finálních výrobků.

Tak kdo koho má v hrsti :-) :-) :-) :-)
22. 9. 2021 13:00
Re: Nebojte se zelení soudruzi
pamatujes jak komunisti chteli dohonit a prehonit zapad a jak to dopadlo ??
tak podobne to dopadne s komunistickou chinou
22. 9. 2021 13:03
Re: Nebojte se zelení soudruzi
rusaci se za stalina, chruscova, brezneva, andopova, cernenka taky rozlezli skoro do celyho sveta a vime jak behem par let padli na hubu
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 13:08
Re: Nebojte se zelení soudruzi
Rusko se má velmi dobře a uvalené sankce velice pomohly jejich průmyslu ale halvně zemědělství, to šlo nahoru o 500% :-) :-) :-) :-)
22. 9. 2021 13:10
Re: Nebojte se zelení soudruzi
proti hladomoru ve 30.letech 20. stoleti, kdy diky komunisticke genocide zemrelo 5-10mil lidi, se opravdu maji lepe, to uznavam
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 13:13
Re: Nebojte se zelení soudruzi
za ten mohl Stalin, který nenáviděl ukrajinu a pak experti typu Lysenko, který vymýšleli totální voloviny

https://www.forum24.cz/…it-miliony-lidi/
22. 9. 2021 13:19
Re: Nebojte se zelení soudruzi
a podobne se cinsti komunisti chovaj k ujgurum, ktery rozebiraj na organy.
jeste cekam velkou cistku po vzoru ruskych komunistu, kdy behem 2 let komunisti povrazdili 3/4 milionu lidi, ale mozna, ze se to uz deje. samozrejme v cinskym meritkach
22. 9. 2021 14:02
Re: Nebojte se zelení soudruzi
Ako si k tomu postihnutiu prišiel? Alebo to máš od narodenia?
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 13:11
Re: Nebojte se zelení soudruzi
Západ chtěl dohnat hlavně Stalin a Chršučov, ostatní už na to jebali.

Za těch dvou se nejvíc budoval průmysl, zemědělství a armáda, od Brežněva už to jelo samospádem a v polospánku :-)

Viz slavná věta N.S.Chrušova: "Ve Švédsku je skutečný socialismus, ne u nás"
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 12:49
Re: Nebojte se zelení soudruzi
Taiwan je v podstatě Čína , snaží se ho mít po placem a brzy budou :-)
22. 9. 2021 13:03
Re: Nebojte se zelení soudruzi
komunistickou cinu ma pod palcem nekomunisticka china (Taiwan) diky chipum.
staci vypnout dodavku chipu do komunisticky ciny a ekonomicky zazrak komunisticky ciny se rozplyne jak para nad hrncem
Zapad Taiwan neda.
Avatar - idam.i
22. 9. 2021 17:32
Re: Nebojte se zelení soudruzi
Už prakticky dal. :no:
22. 9. 2021 21:24
Re: Re: Nebojte se zelení soudruzi
A taiwan není Čína? Jehonodocilani název zní Čínská republika.
22. 9. 2021 10:49
Re: Nebojte se zelení soudruzi
Dnes mám sviatok, súhlasím s tvojím názorom. ;-)
22. 9. 2021 08:11
Nová doba
Neviem, kto, alebo čo je DongFeng, nie som potencionálnym zákazníkom žiadnej čínskej automobilky z dôvodu podpory EU automobiliek, ale akékoľvek posmešky bokom. Čína stojí na svetových technológiách, ktoré sme jej dali za pár šupov, prípadne darovali a ani sme si to nevšimli. Veľké Čínske automobilky sa učili od najlepších, takže predpoklad neustáleho zlepšovania tu je, minimálne čo sa týka previazanosti na výrobcov komponentov. Padol tu argument, že auto nie je telefón. Nesúhlasím, jediný rozdiel je v počte súčiastok. Áno, na výrobe auta kooperuje veľké množstvo priemyselných odvetví (strojárenstvo, textil atď.), to všetko ale Čína má. Jediná vec, ktorú možno ešte nemajú je skúsenosť vo výrobe, vychytanie postupov, ktoré zabehnuté automobilky už dávno zvládli. Nakoniec, aj Tesla sa stále učí a nemám pocit, že by sa nepredávala. Najväčším problémom Čínskych automobiliek bude servisné zázemie a „sociálna“ pozícia na trhu, to všetko sa ale dá tvrdou prácou za niekoľko rokov zmeniť, duplom, ak sa všetko tlačí na elektromobilitu, kde sa rozdiely medzi značkami budú stierať. V roku 1992 sme sa smiali z Kie, Huaweiu, Lexusu vo svojej kategórii nedával nikto žiadnu šiancu a výsledok každý vidí. Podvozky aj motory budú typizované, technológie a software rovnako a úprimne, vyrobiť krásne a kvalitne spracovaný interiér dokáže každý, otázka je, či takéto auto vzhľadom k cene dokáže predať. Čína sa chce vymaniť z obrazu výrobcov lowendu a darí sa jej to. Napr., na trhu špičkových audio komponentov už s prehľadom dohnala veľké množstvo svetových výrobcov s neotrasiteľnou pozíciou. Problém budú mať EU automobilky a paradoxne ich zničí ten, kto by ich mal chrániť, všemocná EU s vedením a prístupom, za ktorý by v Číne mali hodinovú výpoveď. Status auta sa mení a stále sa meniť bude. Ak nebude Porsche ponúkať žiaden charakterný spaľovací motor, čo je v prípade prémiových značiek gro ich výnimočnosti, nevidím dôvod, prečo nekúpiť model konkurenčnej (napr. Čínskej?) automobilky, ktorý bude mať tú istú baterku, ale o polovicu lacnejšie? Áno, porovnať Porsche a akékoľvek auto made by China je na hrane, časy sa ale menia. O všetkom rozhodne nastupujúca mladá generácia, ktorej vymyté eko mozgy mi moc nádeje nedávajú.
Rozbalit vlákno
17
22. 9. 2021 11:02
Re: Nová doba
Ani tak nejde o "vymyté ako mozgy" ako o to, že súčasná mladá generácia vníma autá úplne inak. Pre nich slúži hlavne na premiestnenie z bodu A do bodu B a nezaujímajú ich jazdné vlastnosti, ale hlavne konektivita, nič dôležitejšie ako aplikácie na všetko v aute proste nie je. A to môže byť problém, pretože mladí sú v tom ešte podporovaní a v snahe predať im čokoľvek to výrobcovia do áut stále viac pchajú. Akosi všetci myslia len na to, ako zarobiť hneď a čo najviac, ako to dopadne v dlhšom časovom horizonte, ako keby nikoho netrápilo.
22. 9. 2021 11:16
Re: Nová doba
To naše generace je (podle mého názoru) trochu divná ve vztahu k autům, vždyť se to nástroj pro přemístění z A do B.
22. 9. 2021 11:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 9. 2021 11:41
Re: Nová doba
Je více výstřední Prius nebo ForTwo? Je jasné, že jsme byli naprosto zbláznění do západních kár (v mém případě spíše motorek).
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 13:00
Re: Nová doba
Znam několik maldých co maj rádi auta, ale na nové nemaj, tak jezdí ojetiny :-)
22. 9. 2021 13:19
Re: Nová doba
Výnimky sa nájdu vždy. Ale obchodom hýbu okrem mocných iba davy, jednotlivci nie.
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 13:24
Re: Nová doba
Davy sou oce, co si myslí že nová jebka plná eko volovin, s turby, dpf, olejem řídkým jak voda a intervalem výměny 30 000 km je spolehlivější jak 10 let stará ojetina co nic takového nemá.
A sou uhlácholení že maj záruku, pak jim řeknou že na tohle se nevztahuje nebo že si motor zadřeli sami a šup, už solí 120 litrů za opravu.

A jako bonus to nemá výkon, zvuk a někdy ani výbavu :-)
22. 9. 2021 13:27
Re: Nová doba
O to ide. Davy sa dajú ovládať, ale stačí ich raz pohnúť jedným smerom, už sa budú valiť a nič s nimi neurobíš - strhnú ťa so sebou.
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 13:30
Re: Nová doba
Koukám, že Tesla zas boduje a právě v Číně
https://www.autoforum.cz/…-sramy-na-image/
22. 9. 2021 11:18
Re: Nová doba
max suhlas, clovek by si az myslel, ze zo strany EU ide o umysel...ostatne zbohatlikov sa zdrazovanie az tak velmi netyka, aj preto sa nastavili flotilove emisie...

pozerali sme s kolegami v praci Glory 580, 7 miestne SUV, 4,7 metra s automatom, 107kw turbo motor s CVT, malo by to mat samostatnu klimatizaciu pre druhy a treti rad, parkovacie senzory, kamera...a vraj ze ceny su ako za europske luxusne modely...no asi ze nie kedze toto je za 23 isic
22. 9. 2021 13:44
Re: Nová doba
Výbava ohúri. Napríklad tlmič, tlmič výfuku, dve predné a dve zadné hmlovky alebo dva klaksóny. A nemá to stop/štart! Ľudia, kupujte! :D :D :D
Avatar - WinDiesel
22. 9. 2021 19:59
Re: Nová doba
Nemá? A jak to zhomologovali?
23. 9. 2021 01:06
Re: Nová doba
https://7ef1d713-ae8d-4a38-b17c-7bd1c8a4c469.filesusr.com/…410c0ae5aaa3.pdf

strana 11 - jedine že by to malo len nejakú obmedzenú funkčnosť, ale nejak si to neviem predstaviť. Že by sa to iba nedalo vypnúť? :-D
Avatar - Mikesus
23. 9. 2021 06:48
Re: Nová doba
Treba corolla 1.2t taky nemá start/stop
Avatar - Mikesus
23. 9. 2021 06:49
Re: Nová doba
On totiž start/stop není povinný. To dělají automobilky dobrovolně.
23. 9. 2021 08:13
Re: Nová doba
Keby ho tie svine aspoň robili vypínateľný natrvalo.
Avatar - WinDiesel
22. 9. 2021 20:06
Re: Nová doba
Čína neumí diesely a proto je EU horečně zabíjí ... EU zjednodušuje Číňanům vstup do EU . Dříve platilo - nemáš diesel, máš Smolíka Mandarinek. Dnes přijedou s 1,5 turbo benzinem a konkurence postaví proti tomu: 1,5 turbo benzín. Čína s SUV neuspěje do té doby,. Co budou SUV made in EU nabízet diesely, tady má Čína pouze GWM Great Wall Motors.
22. 9. 2021 08:25
automobilka uz ma zastoupeni na hrade
a predvadeci vuz bude vozit emana po lansky obore hradni sebranka v cele s vlky mynarem a nejedlym, a berankem ovcackem.
Rozbalit vlákno
2
22. 9. 2021 08:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
22. 9. 2021 19:58
Re: automobilka uz ma zastoupeni na hrade
V tomto jediném se shodneme. ✅
Avatar - kari.laz
22. 9. 2021 09:34
A bude hůř.
Možná si někdo řekne, že je dobře, že sem Čína začne vozit nejspíše o něco dostupnější vozy a jen at to sem hrnou, ale druhá stránka je, na čí úkor. Na úkor Evropských výrobců, kteří budou nabízet jen drahé modely a levným budou označovat ten, co bude za 599 990,- v základu a velikostí Pandy. Čína na tom absolutně nesmyslném autoekošílenství slušně vydělá a Evropa zapláče. Bohužel to bude v době, kdy už může být na zvrat pozdě.

A teď k autu. Budu-li hodnotit auta. Designově neurazí ani extra nenadchnou, což by mohlo fungovat. Interier "evropský" ale zdá se, ovládání všeho opět jen patláním na dislay, tlačítka nikde. Jak to bude z kvalitou a kvalitou materiálů nemohu hodnotit. Ale jako celek bych s tím problém neměl. Motorově 1,5 je v dnešní době pomalu standard i u takto větších aut, ale kombinace jen s CVT dává tušit, že to bude spíše to horší, co si člověk může vybrat. Na sedmimístné SUV by seděl dvoulitrový diesel, ale toho se asi nedočkáme. Ačkoli bych do čínsého auta nešel, tak trochu už z principu, pokud nabídnou to "nejvýhodnější" na trhu a udrží si spalovací motory, tak to bude čím dál více lidem jedno a půjdou si pro to.
Rozbalit vlákno
5
22. 9. 2021 10:58
Re: A bude hůř.
Politiku EÚ proste nechápem, vlastnému priemyslu podráža nohy v prospech Ázie...
Čínske auto proste nie, po hromadách neúspešných pokusov, príšerných crashtestov a všobecne známej nekvalite im za prvé neverím a za druhé je to škodná, ktorú treba eliminovať a nie ju sem ťahať. Už Kórejčania spravili domácim značkám docela škrt.
Avatar - kari.laz
22. 9. 2021 11:22
Re: A bude hůř.
Korejci udělali přesně to, co potřebovali. Nejdříve auta ne zcela tak dobrá, jako Evropská konkurence, ale s cenou uměli jít hodně dolu. Postupně se v celkem krátké době dostali kvalitou i vlastnostmi na Evropskou úroveň a dnes si troufám říct v některých aspektech tu Evropu překonávají v mainstreamu a to už se ani nemusí podbízet cenou. To že nabrali Evropské vývojře a udělali vývoj v Evropě jim určitě pomohlo. A proč by to samé postupně neudělala Čína. Jestli tady vycítí příležitost a budou mít poptávku, dopadne to minimálně podobně, jenže Čína je v tomhle ještě agresivnější a progresivnější a ten průlom na evropském trhu nejspíše bude trvat kratší dobu, než Korejcům. Možná budou mít zde vývojová centra a výrobny (protože Evropa v poslední obraně určitě bude zavádět vyšší cla) ale staneme se tak jen montovnou Číny. Maximálně zde vytvoří pracovní místa za co nejnižší možné mzdy, jenže to bude takjediné, co to Evropě přinese, respektive odnese, protože místo pracovních míst v Evropských automobilkách budou v těch Čínských.
Minimálně by se mělo na tento aspekt koukat a ne být zaslepení.
22. 9. 2021 13:25
Re: A bude hůř.
Nie som si celkom istý, či to bude presne tak ako píšeš. Treba brať do úvahy aj čínsku mentalitu - a tá je od kórejskej dosť odlišná. Bodujú hlavne kapitálom, čo nie vždy vyjde, preto ten nástup nie je taký rýchly ako u kórejských automobiliek. Plus je tam stále veľký politický vplyv. Vidieť to aj na tom, koľko pokusov uspieť na starom kontinente so svojimi autami už Číňania podnikli - a doteraz zakaždým neúspešne. A už mali aj pomerne slušné autá, ako napr. Qoros. Tá lavína sa na nás valí pomaly, ale nezastaviteľne.
Avatar - Brmbalik
22. 9. 2021 11:01
Re: A bude hůř.
Nafta by tam sla, ale proc zbytecne platit EU pokuty? A co se tyce displayu? Dnes jsou v kazdym aute, tak proc ne tady. Me se to treba nelibi, ale prej to trh vyzaduje, viz MB S nebo Tesla
Avatar - twistedTSD
22. 9. 2021 16:20
Re: A bude hůř.
Tak to je zajímavé, že na to u G8 není slyšet nic než kritika a prodeje šly těžce dolů.
22. 9. 2021 12:50
neuspeje
tohle s touhle cenou neuspeje, poridi si to par nadsenci do Ciny, par pokusnych troubu a tim to zhasne

ma to konkurovat Hyundai Kona electric, vesmes to ma stejnou cenu, mnohem mensi zaruky a neexistujici servisni sit, kdo si pujde koupit auto za 920 tisic k prekupnikovi ktery ma nebo bude mit jeden servis kdesi u Prahy, nabidne na to polovicni zaruku nez konkurence ktera ma navic servisu po cele CR desitky, nenabidne zadnou celoevrospkou asistenci jako konkurence, a s kvalitou kterou v testech prirovnavaji k lepsim vybavam Dacie? dojezd v realu prozatim testeri hodnoti k cca 300km.... takze z rovnice vychazi priplatit si 110 tisic a vzit rovnou Konu Electric, ktera ma zaruku realnych 5 let, ve kterych je polne hrazena celoevrospka asistence (tedy ze 5 let nemusite resit jestli nahodou nekde nezustanete viset, a kdys ano, tak vam asistence pristavi do 2 hodin po cele Evrope nahradni vuz stejne kategorie), na baterku ma zaruku 8 let nebo 200 tisic km (tedy 2x tolik co DongFeng ktery ma zaruku 4 roky nebo 100 tisic km ), servis mate v kazdem krajskem meste, nekde i v okresnim, a vybava je rekneme si narovinu o hodne vetsi nez v pripade DongFeng

ne zatim to neni auto ktere by ohrozilo zavedene evropske prodejce aut, ale pristi pocin muze bejt sakra jinej a mnohem lepsi

jen pro zajimavost, ve meste bude mit Kona cca dvojnasobnej dojezd, na okreskach o cca 140-160km vetsi dojezd a na dalnici pak o cca 100km vetsi dojezd nez DongFeng
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 13:09
Re: neuspeje
do 10 let zkoupí čína 65% současných evropských výrobců a dalších 25% zkrachuje :-) :-) :-)
22. 9. 2021 13:34
Re: neuspeje
To sa už 20 rokov hovorí.
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 13:52
Re: neuspeje
Však už pár výrobců Asie zkoupila- Saab, MG, Volvo, Lotus, Jaguar, Landrover (čína+ indie) další budou následovat :-)
22. 9. 2021 14:03
Re: neuspeje
A všetky tie kúpené značky valcujú európske trhy... Vlastniť značku evidentne nestačí.
Najviac know-how do Číny navláčil asi Volkswagen.
Avatar - twistedTSD
22. 9. 2021 16:23
Re: neuspeje
Know how do Číny navláčeli všichni, bez toho by tam nemohli stavět továrny. S Volvem se to Číně povedlo. Technikou průměrná auta vyráběná v Číně, ale image zůstala.
Avatar - idam.i
22. 9. 2021 18:27
Re: neuspeje
Čína už ruší spoluporácu s EU automobilkami.Ponúka svoje podiely na predaj.Čo nevidieť im prídu problémy podobne ako má Škoda v Číne.
Avatar - Barrichello
23. 9. 2021 00:21
Re: neuspeje
číně byl nejúspěšnější VW se svými značkami a GM s Buickem, Cadillacem a Chevroletem
Avatar - WinDiesel
22. 9. 2021 19:56
Re: neuspeje
Tys povysil dongfeng na úroveň Kony, děláš špatnou reklamu
23. 9. 2021 12:38
Kvalita
Musím uznat, že je to pěkné autíčko, ale jestli bude kvalitní, tak jako ostatní věci z Číny, tak bych se asi za volant bála sednout... :D Já zůstanu věrná naší České kvalitně. Mám Škodovku a jsem s ní moc spokojená. Teď jsem si na ní pořídila střešní nosiče z této stránky: https://sportfi.cz/, abych na ní mohla vozit lyže :-)
Rozbalit vlákno
0