Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská značka Dongfeng vstupuje na český trh. Auta hodlá prodávat netradičním způsobem

David Bureš
Diskuze (120)

Dongfeng začíná na českém trhu prodávat tři modely. Všechno to jsou SUV a jedno z nich má elektrický pohon.

Český trh je zase bohatší o jednu značku. Prodeje u nás zahájil Dongfeng, druhá největší čínská automobilka, která třeba loni prodala na 3,5 milionu aut. Zatím začíná nabízet tři modely - až sedmimístné SUV Glory 580, SUV kupé Fengon 5 a SUV s elektrickým pohonem Seres 3.

Generálním distributorem značky Dongfeng se stává firma Bidli Auto, člen skupiny Bidli dosud známé hlavně pro své realitní služby. A právě tento obor se Bidli rozhodlo využít při vstupu do nové oblasti podnikání. Dongfeng sice bude mít klasický showroom sídlící ve Vestci u Prahy, jinak se ale při prodeji aut bude spoléhat na stávající pobočky Bidli. V nich bude vybudován prezentační prostor pro vozy, případně si tu bude možné vozy Dongfeng vyzkoušet.

Navíc realitní zkušenosti bude Bidli využívat i při prodeji – třeba zájemcům o elektromobily nabídne rovnou možnost výstavby fotovoltaické elektrárny nebo alespoň nabíječky. Koupě auta pak bude moci proběhnout také online, prostřednictvím formuláře na webových stránkách vyplníte objednávku a pak už jen zaplatíte zálohou fakturu ve výši 15.000 korun. Čekací lhůta na vůz zadaný do výroby podle individuální objednávky činí asi pět měsíců, to souvisí ale s aktuálním nedostatkem čipů, jinak se počítá s asi čtyřměsíční čekací lhůtou.

Netradiční bude rovněž řešení servisních služeb. Dongfeng na českém trhu primárně počítá se smluvními partnery, což snáze zpřístupní servisní služby zákazníkům než budování vlastní autorizované sítě. Bidli přitom bude držet vlastní sklad náhradních dílů, aby komponenty v případě potřeby byly zákazníkovi (respektive servisu) dostupné během 24 hodin.

Prozatím nabídka čítá trojici modelů, které chtějí lákat na moderní design, zajímavý poměr kvality a ceny nebo dlouhou záruku, která u vozů se spalovacím motorem bude až sedmiletá, u elektroauta čtyřletá.

Původně se přitom počítalo s tím, že Dongfeng na českém trhu bude prodávat výhradně elektromobily. Ukázalo se však, že infrastruktura pro ně stále ještě není dostatečná, a tak se v nabídce objevila dvojice se spalovacím motorem. Bidli každopádně chce pomoci s budováním dobíjecí infrastruktury, třeba s výstavbou nabíječek ve svých developerských projektech. Postupně také hodlá poměr prodaných elektrovozů navyšovat. V prvním roce chce prodat asi 300 elektrovozů, což má být 40 % všech prodaných aut značky Dongfeng u nás, později však elektřinou poháněná auta mají tvořit polovinu tuzemských prodejů.

Dongfeng přitom na českém trhu plánuje nabízet primárně slušně vybavené automobily, možná i proto se při pohledu na ceníky zdají být nastavené ceny poměrně ambiciózní, vzhledem k čínskému produktu. Konkrétně nejdostupnější model, Glory 580, stojí 599.900 korun.

Cenovku má ale kompenzovat právě slušná výbava. Zahrnuje 10“ infotainment, bluetooth, elektricky ovládané víko zavazadelníku, tempomat, šest airbagů, klimatizaci nebo čalounění ekologickou kůží. Navíc v tomto případě jde o 4.680 mm dlouhé SUV s prostorem až pro sedm osob, takže nejde o úplného drobka. Motor je v nabídce v tuto chvíli jediný, přeplňovaná benzinová jedna-pětka s výkonem 107 kW kombinovaná s převodovkou CVT.

Zážehovou patnáctistovku najdeme také pod kapotou Fengonu 5, SUV kupé, kde je však naladěna na 101 kW. Tento model je nabízen za 699.900 korun.

Seres 3 je pak elektřinou poháněné kompaktní SUV s délkou 4.385 mm, které má ambici konkurovat Hyundaii Kona EV nebo Kie e-Niro. Stojí 919.900 korun, má elektromotor o výkonu 120 kW a baterie s kapacitou 54 kWh, které mají zajistit normovaný dojezd 405 km. Jde přitom o lithium-železo-fosfátový akumulátor, který je nehořlavý. Dobíjet se dá stejnosměrným proudem o výkonu 60 kW, po dokončení homologace však bude zpřístupněno až 150kW nabíjení.

Dongfeng přitom už dnes počítá s dalším rozšířením nabídky. V listopadu by měla být homologace dalšího elektromobilu, modelu Seres SF5, jehož vývoj probíhal i v Sillicon Valley. V létě příštího roku by pak mohlo dorazit luxusní SUV Voyah i-Free, které firma prezentuje jako alternativu k Lexusu, Infiniti či Acuře, tedy prémiovým značkám japonských automobilek.

David Bureš
Diskuze (120)

Doporučujeme

23. 9. 2021 12:38
Kvalita
Musím uznat, že je to pěkné autíčko, ale jestli bude kvalitní, tak jako ostatní věci z Číny, tak bych se asi za volant bála sednout... :D Já zůstanu věrná naší České kvalitně. Mám Škodovku a jsem s ní moc spokojená. Teď jsem si na ní pořídila střešní nosiče z této stránky: https://sportfi.cz/, abych na ní mohla vozit lyže :-)
23. 9. 2021 08:13
Re: Nová doba
Keby ho tie svine aspoň robili vypínateľný natrvalo.
Avatar - Mikesus
23. 9. 2021 06:49
Re: Nová doba
On totiž start/stop není povinný. To dělají automobilky dobrovolně.
Avatar - Mikesus
23. 9. 2021 06:48
Re: Nová doba
Treba corolla 1.2t taky nemá start/stop
23. 9. 2021 01:06
Re: Nová doba
https://7ef1d713-ae8d-4a38-b17c-7bd1c8a4c469.filesusr.com/…410c0ae5aaa3.pdf

strana 11 - jedine že by to malo len nejakú obmedzenú funkčnosť, ale nejak si to neviem predstaviť. Že by sa to iba nedalo vypnúť? :-D