Vydat se na pravidelnou prohlídku na STK a za chvíli z ní vyletět kvůli prkotině, kterou jste mohli sami odstranit? To přece naštve. Přinášíme přehled, co můžete zjistit a eliminovat ještě před STK.
Dnes jsem byl na technické s Fabií 1. generace. 1 závada oloupaný oranžový lak ( nebo jak to nazvat) na žárovce zadních blinkrů - musel jsem okamžitě vyměnit, jinak bych neprošel. Naštěstí servis je ve vedlejší budově, tak jsem tam koupil 2 nové žárovky za 60 korun. :-) Taky mám odnímatelné tažné zařízení ( zajištěno dvěma šrouby), prý si kouli příště na STK vzít sebou. Tažné nepoužívám, takže ho tam nenechávám namontované pořád. Poprvé mi taky kontrolovali ostřikovače předního a zadního skla a stěrače. :-)
Teď jsem dělal poprvé STK sám a i když jsem to nečekal, tak mě pustili. Na minulé (s původním majitelem) nedalo auto emise, teď bez problémů.
Ale světla jsem měl trochu zažloutlé, tak jsem leštil celý den a ... stejně mi tam hodil lehkou závadu. Zase motoru od oleje, nebo horší funkce parkovací brzdy si nevšiml, takže za mě dobré.
Re: STK kontroluje podle toho, kdo tam to auto přiveze
Měl jsem jedničkovou Fabii se zadními kotouči a to byl neustálý problém. Nejen na STK, ale i v běžném provozu. Ale kdybych to dával přes servis, tak je protokol čistý jak lilie.
Re: STK kontroluje podle toho, kdo tam to auto přiveze
taky ti měřili jen jeden výfuk, abys prošel :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
Jo je to o lidech, ale taky tomu člověk musí jít trochu naproti, aby neměl zbytečné komplikace.
Re: STK kontroluje podle toho, kdo tam to auto přiveze
Jo, já procházím s hnusný dieslem a bez známosti, podplatil jsem jednou s 20 let starým Cliem se špatnou kontrolou airbagu a jinejma gumama než jsou v TP.
Jasně, že se to dá, ale u nějakýho fakt staryho auta je to taková jistota 😂
Kamaráda vyhodili s origo mazdou 626 protože měla žluté mlhovky, z výroby, origo prodané nové v ČR... To si ne vybereš..
Blb je blb
Re: STK kontroluje podle toho, kdo tam to auto přiveze
Dlouhé roky jsem byl přesvědčený, že bez známosti nebo přes servis nemůžu projit, protože jak píšeš někoho vyhodit musí a známého ne. Dnes po 6 úspěšných STK plus ME s jedním skoro veteránem a druhý trošku mladším vím, že je to blbost. Na STK i ME jsou lidi divte se vesměs slušní a znali lidé, opravdu rozumně řeknou a poradí co poresit a v žádném případě že nevyhodí bez důvodu. Hnusné 90ky jsou naštěstí historie.
Re: STK kontroluje podle toho, kdo tam to auto přiveze
Můj známý mechanik mi řekl krásnou věci... Každý technik STK má okruh svých známých, kteří projít musí... A logicky nesmí projít všichni, tak si vyber kam patříš :D
Ale já tedy párkrát prošel i s absolutní nulou závad (třeba teď, stejně jako naposledy), bez kamarádů. S malými závadami taktéž mockrát u různých aut, jednou s úplatkem a vyhodili mne jen 2x, s vozejkem co měl špatnou barvu odrazek a s Lagunu 2 kdysi, že měla horší tyčky stabilizátoru, opravil sem celou nápravu a technik se blbě ptal.. Proč jste to dělal :D
Re: STK kontroluje podle toho, kdo tam to auto přiveze
Kua chlapi, kam to chodite na STK? Ja uplne anonymne v BA dve auta, nikdy som nemal problem. Praveze mi prisli ty technici ustretovi (az na jedno hovado). Akurat minule zabavna situacia, lebo rano som bol 1. v poradi a majitel, ci kdo to bol prisiel a zacal ma skolit, “ze vy mladi (mam 43 rokov) neviete zahriat auta pred technickou”. A zacal mi turovat motor. Po otazke, kde tankujem naftu, som mu oznamil, ze je to benzin. Odysiel, strasne pindajuc na peugeot, ze nevedia robit benziny, lebo zneju jak dizle. Neuverim takej storke, keby sa mi to nestalo.
Re: STK kontroluje podle toho, kdo tam to auto přiveze
Koelga nepresiel na prvykrat emisnu, teda po prvom merani, lebo tiez struhal frajera a nahodil uplne zly rocnik. Po ostrej vymene nazorov, ze je to amater a nech zavola sefa tam zadal spravne udaje a auto preslo. Byt tam zena, alebo slabsia povaha, tak odide s dlhym nosom a riesi neexistujuci problem a zaplati opakovanu kontrolu.
STK kontroluje podle toho, kdo tam to auto přiveze
STK kontroluje podle toho, kdo tam to auto přiveze.
S autem jsem jezdil na STK sám a vždycky mi tam našli moře závad, většinou i nějakou závadu B. Největší kuriozita byla závada 3.3.4.1. Technikovi vadilo, že vnější zpětná zrcátka mají počínající korozi skla na okrajích odrazové plochy. Největší srandu jsem zažil, když se technik natěšeně pustil do rezervního kola, protože si myslel, že po přestavbě LPG je hozené v kufru a hned na začátku prohlídky si připíše jistý zásah. Chtěl s rezervou pohnout a nic. Podruhé se zapřel a dal do toho větší sílu a zase nic. A došlo mu, že je připevněné a má smůlu :D ... a hned se ptal "Kdo vám tu přestavbu dělal?"
Moje máti měla to samé auto, ale v daleko horším stavu. Poškrábané čelní sklo přesně ve výhledu řidiče apod. A v protokolech nikdy neměla žádnou závadu, ani závadu A, protože to na STK jezdilo přes servis.