Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Toyota Prius možná dostane vodíkový plug-in hybrid

Jeden z moderních průkopníků elektrifikace by mohl vsadit na kombinaci motoru spalujícího vodík a elektromotoru napájeného kompaktními bateriemi.
Zpět na článek
27. 9. 2021 18:00
27. 9. 2021 18:54
28. 9. 2021 11:56
28. 9. 2021 22:43
29. 9. 2021 10:19
27. 9. 2021 17:10
Hybridy jsou drahé
Kdo chce levné auto, tak buď vodík nebo baterky. Hybrid je pro ty, co si mohou dovolit luxus.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
27. 9. 2021 17:20
Re: Hybridy jsou drahé
Hele poděl se o ten Matrix který hulíš, nebuď swina !!! 👽 Elektrozkraty prý levný ... Ha ha ha
27. 9. 2021 18:35
EV jsou v ČR předražené
Nevím jak vodík, ale baterková auta jsou (např. v ČR) nesmyslně (vzhledem k výrobním nákladům) vysoko naceněna. Nejdostupnější zůstává ojetý Smart od 2017 od 9 tisíc Euro, ale hezké kousky jsou stejně jako jsem koupil já, tedy okolo 10 tisíc Eur, tedy cca 255 000 Kč. Samozřejmě jiná situace je v Číně, kde je nabídka malých EV hodně velká a nejprodávanější Wuling Mini EV stojí cca 90 tisíc Kč. Teď jsem četl na a-fóru článek, že prý Dacie Spring nejde v Německu, i když její cena je po dotaci 11 tisíc Eur, tedy cca 280 tisíc a pomocí operativního leasingu to dávají za 42 Euro měsíčně.
27. 9. 2021 23:08
Re: EV jsou v ČR předražené
Ano, Vámi neustále omýlaný ojetý Smart je ideální vůz. Dva dospělí, dvě děti, kočárek, kola a nějaká zavazadla hravě zvládne. O Dacii nemá ani smysl se vyjadřovat a Čína je kapitola sama pro sebe.

Jinak BEV již nemají v Evropě cenově kam klesat. Naopak až je výrobci nebudou moci dotovat prodejem výdělečných ICE, tak cena poletí nahoru. Další prudké zdražení přinese nedostupnost prvotních surovin. Němec na recyklační lince nebude dělat za mzdu afrického dítěte. No a zajisté budou chtít zpět peníze utopené ve vývoji baterií, který již delší dobu stagnuje (fyzikální zákony nezmění ani Evropská komise).
Avatar - WinDiesel
28. 9. 2021 09:49
Re: EV jsou v ČR předražené
Možnosti EK jsou neomezené, zvláště na Litoměřicku !!! 👽
28. 9. 2021 11:22
Re: EV jsou v ČR předražené
koukat na ojeta Ev v CR je nesmysl, malej trh s nesmyslnyma cenama za mizernej vyber tech aut, staci se podivat do Nemecka a hnedle jsi o tisice eur niz nez v CR za lepe vybavena auta casto v lepsim stavu

my takto poridili pred 5 lety prvniho Leafa z Nemecka a byla to po celou dobu spokojenost, i Teslu jsme kupovali ojetou z Nemecka, neb na Ceskem trhu byli na vyber jen predrazeny lestenky
28. 9. 2021 19:06
Re: EV jsou v ČR předražené
A odkud si myslíš, že mám Smarta? https://moje.auto.cz/…ylo/smartik.html V Česku byl obdobný o 150 tisíc Kč dražší než vyšel ten můj.
27. 9. 2021 23:11
Re: Hybridy jsou drahé
Naopak se blíží konce automobilismu. Stejně nechápu, proč sem chodí lidé nenávidějící automobily. Jistě existují i weby pro ekopošuky, zaprodance EU a zrádce vlastních lidí.
Avatar - .StenLi.
28. 9. 2021 11:08
Re: Hybridy jsou drahé
Kde ty na tie nezmysly chodis :D Z FCEV, BEV a HEV su hybridy daleko najlacnejsie, takze kto chce lacne auto, ten si kupit hybrid. Kto chce najnizsie naklady pocas celej doby vlastnenia auta, kupi si BEV. Ale to su iba fakty, ty mas asi lepsi info a ja jazdim na hybride nie preto ze to bolo najlacnejsie auto s automatom a nizkou spotrebou bez karcinogenneho hrkotajuceho diesla, ale preto ze som proste luxusaak :-!
Avatar - KANKUNEN
27. 9. 2021 17:37
Kdybys chtěl vyrobit vodík elektrolýzou,
tak ekvivalent přepočtu na benzín je spotřeba 20 litrů benzínu. Ale to digizelenáč nepochopí.
Rozbalit vlákno
9
27. 9. 2021 21:41
Re: Kdybys chtěl vyrobit vodík elektrolýzou,
Vodik nepropaguji "zelenaci", ale prevazne ropne spolecnosti, resp. spolecnosti zabyvajici se ropnymi produkty a zemnim plynem.
https://forbes.cz/…dikovych-center/
Neplest! :D
"Společnost plánuje postavit v Polsku, České republice a na Slovensku síť vodíkových center, která budou využívat vodík z obnovitelných zdrojů." :D :D :D
U polske spolecnosti s polskym energetickym mixem je zeleny vodik z Polska spis vysmech.
https://cs.m.wikipedia.org/…5%AFl_Tur%C3%B3w

V pripade aktualniho polskeho en. mixu (jestli se vubec da o mixu hovorit, kdyz je to skoro 100% uhli) nedavaji tolik smysl ani BEV. Natoz pak vodik!!!

Jinak vodik neni alternativou k bateriim.
Vodik dava smysl JEN tam, kde baterie ne.
Vodik vidim spis jako nahradu napr. za letecky benzin nebo diesel, tam kde nejsou prestavky provozu myslitelne.

PS Kdyby byl vodik jako pohon pro auta perspektivni, tak:
1) nejhodnotnejsi automobilkou sveta neni ta, ktera nabizi JEN bateriova auta
2) nebyly by prodeje vodikovych aut (v podstate) nulove
3) nesmel by byt drazsi i provoz i porizeni vodikoveho auta (ve srovnani s cimkoliv)
4) vytvoreni infrastruktury by bylo realne, tak jako v pripade EV, kde se staci pripojit ke stavajici infrastrukture - distribucni siti elektricke energie
Avatar - KANKUNEN
28. 9. 2021 08:38
Re: Kdybys chtěl vyrobit vodík elektrolýzou,
:yes:
Avatar - Barrichello
28. 9. 2021 22:46
Re: Kdybys chtěl vyrobit vodík elektrolýzou,
https://echo24.cz/…nergeticke-krizi

:-) :-) :-) :-)

Jen tak dál, po 30 letech svět dohonil SSSR . Rok 1990 už je velmi blízko :-) :-) :-) :-)
Avatar - .StenLi.
29. 9. 2021 09:22
Re: Kdybys chtěl vyrobit vodík elektrolýzou,
Poopravim ta, Polsky energeticky mix obsahuje uz len cca 69% uhlia a Polsko ma velke plany obmedzit to v nasledujucich 10 rokoch.
29. 9. 2021 09:42
Re: Kdybys chtěl vyrobit vodík elektrolýzou,
OK díky za opravu :yes:

Nicméně tady čtu, že plyn (na ten jsem zapomněl) + uhlí dělá cca 80%.
Není to 100, ale stejně je to zatím špatný...

https://www.trade.gov/country-commercial-guides/poland-energy-sector
Avatar - .StenLi.
29. 9. 2021 10:31
Re: Kdybys chtěl vyrobit vodík elektrolýzou,
Ano je, pozeram ze momentalna na electricity map Polsko ukazuje emisnost svojho mixu na 660g (71% uhlie, 7% plyn), co je dvojnasobok oproti SR, ale plyn je v pohode, ten by som u Poliakov este podpril - prerobil vsetky uholne elektrarne na plynove s vysokou ucinnostu a nizkymi emisiami, aby Polsko mohlo ostat bez atomiek a stale malo on demand okamzitu elektrinu v pripade vypadku vetra a solaru, ktore maju v buducnosti tvorit stale vacsiu podiel.
Avatar - .StenLi.
28. 9. 2021 11:04
Re: Kdybys chtěl vyrobit vodík elektrolýzou,
Kolko krat ti treba vysvetlit, ze vodik v autach nema nic s ekologiou. Pre mnohe automobilky je to len drahy experiment a pre Toyotu je to prostriedok na zakrytie svojho uplne zlyhania v dlhodobej strategii podpory BEV. Nic ekologickejsie a udrzatelnejsie ako baterie v autach sme dodnes nevymysleli a prave masova vymena miliardy tych otravne a nevabne huciacich nespolahlivych spalovakov za BEV nam umozni ponechat si stovky milionov krasne znejucich a emisnych sportiakov vytvarajucich zanedbatelne mnozstvo emisii. Zamorit svet vodikovymi cerpackami je to najneefektivnejsie minutie zdrojov ake mozne v automobilizme momentalne spravit a s ekologiou to nema nic spolocne. Vodik patri do lodi, trajektov, lietadiel, dronov atd.. urcite nie do aut.
28. 9. 2021 13:01
Re: Kdybys chtěl vyrobit vodík elektrolýzou,
Ono ale ten vodík je jeden zo spôsobov ako uložiť energiu, ktorá aktuálne nemá využitie - napr. noc pri stabilnom zdroji energie ako je napr. atómová elektráreň. T.j. máte na výber buď (aj neefektívne) vyrobiť vodík, ktoý sa dá skladovať, alebo energiu nevyužiť. A to už celý pohľad trochu mení.
Avatar - .StenLi.
28. 9. 2021 14:06
Re: Kdybys chtěl vyrobit vodík elektrolýzou,
V skutocnosti sa v noci znizuje vykon atomoviek a ciel do buducnosti je ukladat tu elektrinu do baterii zaparkovanych BEV, len ich treba vyrobit este niekolkonasobne viac. Elektrolyzou vyrobeny vodik je velmi nefektivny oproti precerpavacim nadrziam, alebo bateriam, preto nie je velmi oblubenym riesenim, taktiez jeho skladovanie je problemove a energeticky narocne
Avatar - CYBERPUNK
27. 9. 2021 18:00
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
16
27. 9. 2021 18:54
Re: Hydrogenium
Pravda je, že " vbrzku bude blahobyt", jak předpověděl soudruh prezident A. Novotný.
Avatar - pradeda777
27. 9. 2021 19:30
Re: Hydrogenium
Tak stalo se prý toto: při jedné slavnostní příležitosti v době velkého nedostatku masa se dav lidí přiřítil k tribuně, kde Novotný stál a on zazmatkoval a "vyletěla" s něj pamětní věta že "maso bude v brzku".
A z toho pak vznikl vtip, že na druhý den se vytvořila na hlavním nádraží v Praze dlouhá fronta a lidé se domáhali jízdenky do Brzka. Pokladní marně hledala jízdenky do Brzka, ale lidé tvrdili že Brzko je, protože soudruh prezident říkal, že tam bude maso...(moje matka v tu dobu chodila v pátek, maso se prodávalo jen v pátek, si stoupnout do fronty na maso někdy již ve 2 hodiny ráno. https://plus.rozhlas.cz/…matujete-6512925
Avatar - WinDiesel
28. 9. 2021 09:54
Re: Hydrogenium
Jejda ty jsi ale krásně blbej !!! 👽👽👽
Avatar - .StenLi.
28. 9. 2021 11:11
Re: Hydrogenium
Kedze dokazu iba 17-21% energie premenit na pohyb kolies, bola to otazka casu a tato neefektivita moze byt akceptovana uz iba u predvadzani veteranov a hlucnych sportiakov mimo kazdodenneho pouzivania na transport.
Avatar - Barrichello
28. 9. 2021 22:44
Re: Hydrogenium
Pravda je taková, že za chvíli zkrachujete

Už nejede ani čína
https://echo24.cz/…nergeticke-krizi
Avatar - .StenLi.
29. 9. 2021 10:21
Re: Hydrogenium
Skoda ze si si precital iba nadpis, inac by si zistil ze Cina nejde prave kvoli tvojmu oblubenemu fosilu :D .
Avatar - Barrichello
29. 9. 2021 10:32
Re: Hydrogenium
A proč ten fosil najendou není když vždycky byl? Zamysli se....

Jo jak se do lesa volá, tka se z elsa ozývá :-) :-) :-)
Avatar - .StenLi.
29. 9. 2021 10:51
Re: Hydrogenium
:) To zamyslenie odporucam skor tebe, napoviem ti : uhlie je obmedzeny a neobnovitelny zdroj energie a teda najprv sa tazi tam kde je ho dostatok a naklady na tazbu su najnizsie a ked sa tie zasoby minu, ides sa stale do mensich, vzdialenejsich, problematickejsich a drahsich ulozisk, pred tym ako sa konecne stane ekologickejsie nevyhodnejsim nie len ako vodna energia, ale aj ako vietor a solar a vtedy sa ho nadobro zbavime ;-)

To volanie do lesa predstavuje super neefektivny fosilny priemysel ktory by svojou spotrebou elektriny mohol napajat EV pre cely svet a to s vyhladom na uplne cistu elektrinu a bez spalenia jedineho litra benzinu a nafty. Ozvenou je potom zamorena rozhodena klima a ekonomika postihnuta nedostatkami obmedzenych zdrojov ;-)
Avatar - Barrichello
29. 9. 2021 15:56
Re: Hydrogenium
Takže nepochopil....

EU která hlásá Green deal a že už nepojede fosil, ale stále ho potřebujee, protože OZE v zimě enfungují, není to kam akumlovat a navcí ta uložená energie je na dny, ne na měsíce.

Takže milé rusko, alžír, polsko atd na EU pěkně se*ou a víc uhlí ani plynu posílat nebudou, aby našponovali ceny a vydělali na tom.

A zřejmě nějak podobně to bude s čínou, která jinak bere hodně uhlí z Austrálie.

A ta ho má samozřejmě stále dost.

Stejně jako má dost uhlí Polsko, které se nebojí prolamovat limity a těžit a rozšiřovat doly. My máme taky zásoby uhlí na 200 let, akorát se taky netěží, radši bude kupovat uhlí z polska, z ruska a taky z austrálie a vozit to sem tisíce kilometrů, to je ekologie jak cyp.

Vid.


A zdražit lidem elektřinu o 100%, aby si chudí nemohli ani zatopit, a nejvíc to dopadne jako tradičně na důchodce.
Avatar - .StenLi.
29. 9. 2021 18:39
Re: Hydrogenium
V tvojom svete sa v zime vypne gravitacia, prestanu tiect rieky, prestane fukat vietor, zemska kora vychladne a mesiac prestane obiehat Zem a vypnu sa aj prilivy a odlivy ktore z nejakeho zvlastneho dovodu potrebuju leto v EU :D

S tebou nema dovod diskutovat s realnymi faktami z nasho sveta, lebo tvoj svet funguje inac, a ludom tam navysuju cenu elektriny o 100%. Som rad ze nezijem v tvojom zvlastnom Hemisvete :) Nebudem sa ti snazit ani rozpravat o krajinach v nasom svete ktore aj cez zimu funguju zo 100% z obnovitelnych zdrojov bez jedineho gramu uhlia a nejakym zazrakom ju dokazu akumulovat a maju jej vzdy dostatok.

Maj sa..
Avatar - Barrichello
30. 9. 2021 14:21
Re: Hydrogenium
Mě nezajímá jak funguje Island a Norsko v zimě, kde jedou geotermály, mají moře a fouká tak znatelně víc jak tady

Mě zajímá co funguje ve střední Evropě a tady jaksi geotermály nejsou, přečeprávačka je tu jedna a než postaví druzhou, tak to bude tka 30 let s jejich tempem a tak nám tu zbývají větrníky a fotovoltaika a to právě v zimě nefunguje :-) :-) :-)

https://www.idnes.cz/…4_ekonomika_mato

Už většina zdražuje o 20%, tak kde myslíš že se to zastaví co :-)
Avatar - Barrichello
29. 9. 2021 10:43
Re: Hydrogenium
Už zdražuje i bavlna https://www.kurzy.cz/…setileta-maxima/

Prakticky zdražuje úplně vše popř to vůbec není k mání, kolaps přijde brzy :-)
Avatar - .StenLi.
29. 9. 2021 10:54
Re: Hydrogenium
A tu si sa snazil akoze o co? Ukazat ze Ford ma ubohe ESC a zarovne ze Tesla ho ma super a teda to nie je problem BEV ale Fordu? :D Good job.
Avatar - Barrichello
29. 9. 2021 15:57
Re: Hydrogenium
Jak ten elektrický klenot nesahá tradičnímu Mustangovi ani po ventilky vid :-) :-) :-)
Avatar - .StenLi.
29. 9. 2021 18:48
Re: Hydrogenium
Chces v diskusii o vodikovom spalovaku porovnavat dva zle Fordy, jedno nepodarene EV SUV a druhy pony car co v zrychlenie nesiaha 7 miestnemu elektrickemu SUV ani po ventilky a v zakrutach ho porazi aj Focus? :D Sorry v tomto ti nebudem prekazat :) Maj sa.
Avatar - Roman Horký
27. 9. 2021 22:39
Neumím pochopit smysl
Takového hybridu. To už Prius raději zariznete. Ačkoli mě to bude bolet jako by mi řezali vlastní nohu.
Rozbalit vlákno
5
27. 9. 2021 23:15
Re: Neumím pochopit smysl
Hledají cestu, jak vyhovět zfanatizovaným regulátorům a přitom nezkrachovat. Narozdíl třeba od Tesly je výroba aut živí.
Avatar - .StenLi.
28. 9. 2021 10:51
Re: Neumím pochopit smysl
A ta cesta je vytvorit emisnejsi a neefektivnejsi vodikovy spalovak ktory je nasobne horsi ako ich neuspesne FCEV? :D Tesla ma vacsiu marzu na jednom kusa auta ako Toyota a najvacsie prijmi ma samozrejme zo svojej automotive divizie takze netreba tu fabulovat ;-)
Avatar - .StenLi.
28. 9. 2021 11:12
Re: Neumím pochopit smysl
Tiez som majitel Priusu, ale radsej by som dalsiu generaciu videl s benzinovym generatorom ako s planetovkou alebo takymto nezmyselnym neefektivnym vodikom.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 9. 2021 11:30
Re: Neumím pochopit smysl
S benzinovym generatorem? Takze energeticke ztraty na vice mistech?
Avatar - .StenLi.
28. 9. 2021 14:02
Re: Neumím pochopit smysl
Je to zvlastne ale je to nie len elegantnejsie, ale aj uspornejsie riesenie ako Toyota planetovy hybrid, ako nam ukazuje Honda i-MMD a Nissan e-Power. Mozno to je stratami v prevodovke okolo 6% a efektivnejsim vacsim generatorom ako u Toyoty.
Avatar - .StenLi.
28. 9. 2021 10:48
Schizofrenicka Toyota.
Toyota jednu vec robi a druhu hovori. Aj ked sa uz dlhu dobu venuje vyvouju baterii spolu s BMW, nech do svojich BEV nemusi kupovat Korejske a Cinske baterky, lebo to je cesta k stratovemu predaju BEV po vzore VW a GM, nedavno potvrdila investiciu 11,5 miliardy do BEV, ale kde len moze, ociernuje BEV ze to nie je buducnost a pretlaca nezmyselny vodik. Ma FCEV, ktore predava v smiesnych poctoch a su 2-3x menej efektivne ako BEV, su drahsie a s mensim dojazdom a teraz ich chce nahradit vodikovym spalovakom (HICE) ktory je este 3x menej efektviny v premene vodika na pohyb, zapaja straty v prevodovke a ma kvoli tomu zalostny dojazd ktory v teorii dosahuje asi 140km na rovnaku nadrz ako ma Mirai a pri zatial jedinej praktickej ukazke presiel na jednu nadrz v sportovom tempe iba 45km, ale ako bonus ku FCEV vytvara este aj NOx emisie.

Takze o co sa tu Toyota vlastne snazi, preco do 2025 kedy slubuje prichod novych solid state baterii (kedy sa zrazu zacne tvarit ze BEV su super) nevsadi vsetko na hybridy, mozno by sa oplatilo porozmyslat o prechode na RExEV v style Honda i-MMD a Nissan e-Power, ale radsej v kazdom PR clanku ociernuje BEV a pretlaca FCEV s ktorymi uz konci aj Honda a ktorych za cely cas vyroby predala asi tolko, ako Skoda Fabii za jeden mesiac..
Rozbalit vlákno
7
28. 9. 2021 13:43
Re: Schizofrenicka Toyota.
Toyota vyvija vsetko (okrem dieslu) - aj vodik, aj EV, aj full-hybrid, aj plug-in, aj plyn, aj hybrid na plyn, aj plug-in na vodik... Co ti na tom vadi?

Ak aj Toyota vyvinie tie najsamlepsie EV na svete, vacsinu jej predaja budu tvorit spalovaky - ci myslis, ze v takej Juznej Amerike, Indii, Afrike ci Azii okrem Ciny bude niekto kupovat EV, ked ani v EU si ich bez dotacii vacsina nemoze dovolit? Alebo ze USA presadnu hufne z truckov a pickupov do EV?

P.S.
EV ako masovka nema sancu - nie su vzacne kovy, nie je elektrika, nie su nabijacky a hlavne - nie su kupujuci.
Avatar - .StenLi.
28. 9. 2021 14:46
Re: Schizofrenicka Toyota.
Tak ostanme v realite, Toyota ziadny plyn ani hybrid na plyn nevyvija. V roku 1997 uviedla na trh prvy hybrid a BEV. Hybrid od vtedy predava dodnes s minimalnymi zmenami (zahrna aj PHEV) a ziadny skutocny vyvoj sa tam nedeje, preto aj zacina stracat na RExEV riesenia konkurencie. S vyvojom ich druheho BEV im v 2012 pomohla Tesla, Toyota vsak nepochopila BEV potencial, rozhadala sa s Teslou, predala ich akcie (jeden cas trhovo najhodnotnejsej automobilky sveta) a prisla tym o mliardy. Potom v 2014 umiestnili do EV namiesto baterii nadrze a vodikove palivove clanky a predali tak malo kusov Mirai ze im to nepokrylo ani zlomok nakladov na vyvoj. Odvtedy sice investuju miliardy do vyvoja baterii s pevnym elektrolytom pre svoje BEV, ale kedze sa zase raz mylne rozhodli ze s bateriami s tekutym elektrolytom nemozu byt ziskovi, nepripojili sa k rychlo rastucemu BEV trhu, ale namiesto toho ociernuju BEV kde sa len da a nasilu pretlacaju svoje drahe a neefektivne FCEV. Buduci rok nastane trapna situacia kedy Toyota po rokoch ociernovania BEV uvedie novu generaciu vlastnych BEV s bateriami s tekutym elektrolytom ktore bude kupovat od korejskych a cinskych dodavatelov, comu sa chcela vyhnut od zaciatku.

Takze co mi na tom vadi? Ze sa snazia svoju vlastnu neschopnost a zle strategicke rozhodnutie zakryt tym ze ociernuju BEV aj ked do ich vyvoja tlacia miliardy.

Toyota nepotrebuje vyvijat ziadne EV, ak rozumies skratkam HEV a BEV ktore maju od 1997, tak ti je snad jasne ze EV uz davno maju. To co potrebuju su baterie a tie nemaju.

Vidim ze mas obrovske medzery v celej EV problematike. BEV sa vyrobi len tolko, kolko sa vyrobi baterii, nie je najmensi problem vyrobit jednoduche elektromotory a karoserie, preto vobec nie je potrebne vyrabat BEV pre vacsinu alebo vobec znizovat cenu, ked ich produkcia nevie uspokojit obrovsky dopyt prevysujuci ponuku. Jedine co nema sancu ako masovka je FCEV kedze paliove clanky sa nedaju vyrabat masovo. Dostuduj si definiciu rare metals - vzacne kovy, to pomenovanie nevzniklo preto ze ich je malo, ale ze sa nenachadzaju na jednom mieste vo velkej koncentracii, ale su vo velkom mnozstve po celom svete. Lithia su plne moria a oceany, takze zbytocne tu budes rozpravat ten otrepany hoax ze lithia je malo, staci googlit. Elektriny bude dostatok, kolko jej budu ludia schopni spotrebovat a zaplatit za nu, tolko jej vyrobime. Mnohe krajiny vyrabaju 100%+ svojej spotreby z obnovitelnych zdrojov ktore ju budu dodavat donekonecna, takze logicky neexistuje nieco ako nedostatok energie :) Tu o nedostatku nabijaciek a kupujucich si nechaj pre ludi ktori vedia o EV teme tak malo ako ty ;)
28. 9. 2021 17:07
Re: Schizofrenicka Toyota.
obrovsky dopyt prevysujuci ponuku - ano, vidime tie miliony EV premavat kazdy den...:D

Trh so vzacnymi kovmi vlastni skoro cely Cina - ono ich treba aj vytazit, aj vodíka je teoreticky vsade dost, len sa k nemu dostat, ze?

Elektriny bude dostatok - vobec nezdrazuje ani nebude zdrazovat a vsetka je lacna a z obnovitelnych zdrojov...:D

Ty si riadny fanatik, skoda s tebou diskutovat
Avatar - .StenLi.
29. 9. 2021 10:03
Re: Schizofrenicka Toyota.
Neviem ci chapes pisany text. Ano, kazdy den premava po svete 10 milionov BEV a asi 20 milionov roznych EV. Ak si chcel byt vtipny, tak ti to nevyslo.
Poplietol si si hlavne dopyt s predajmi. Predaje BEV su totozne s vyrobou, stale rastu nove fabriky na baterky a BEV a ICE fabriky sa zatvaraju, nepredajne ICE auta sa hromadia na letiskach a keby sme neboli momentalne v polovodicovej krize ktora znizuje produkciu o 40-50% tak by bol viditelny pokles predajov spalovakov na ukor BEV ktorych predaje rastu o stovky % kazdy rok.

Naozaj ti odpodporucam najprv si nastudovat nejake vedomosti a az potom pisat prispevky k EV lebo si v tom dost strateny. Ak si si nevsimol, Cina vlastni skoro cely trh vo vacsine odvetvi, pretoze investuje po celom svete, je to problem Australie, Chile a Afriky ze im predali/prenajali svoje bane. Hociktora krajina s pristupom k moru, alebo oceanu moze tazit lithium zo slanej vody, idealne ako sucast vyroby sladkej vody odparovanim pomocou solarnej energie ktora sa deje tak ci tak a proces tazenia lithia dnes zo solanky z podzemia sa tiez robi odparovanim. Ale spat k teme. Nie som si isty ci si uvedomujes rozdiel medzi bateriou a palivom (vodikom). Kym bateriu vyrobis iba raz a potom ju pouzivas desatrocia a potom prakticky donekonecna recyklujes, palivo spalis raz, premenis ho na emisie a koniec, musis emisne vyrobit nove a emisne ho spalit znova, uz chapes? Je to neudrzatelny a stale emise vytvarajuci proces - absolutne ekologicky neprijatelny. A co ekonomia? Kedze je vyroba vodika elektrinou neefektivnejsia, vzdy bude stat viacej ako nabijanie. Dnes sa 95% vodika vyraba spalovanim zemneho plynu, ano toho stale zdrazujuceho a preto je vodik 5-7x drahsi ako nabijanie - ekonomicky nezmysel. Transport vodika taktiez nikdy nebude schopny konkurovat transportu elektriny po kabli, resp. nikto si vodik nevyrobi doma, vyrobit si doma elektrinu pre BEV je super jednoduche s PV panelmi.

Opate si pleties mnozstvo, dostupnost a cenu :) Naozaj si urob poriadok v pojmoch. Ty si asi nepocul o krajinach ktore maju 100%+ svojej spotreby pokrytej obnovitelnymi zdrojmi a krasne na tom zarabaju, je to iba zle politicke rozhodnutie ostatnych krajin a tvoja CR je v tom jedna z najhorsich krajin :). Ty nie si fanatik, ty si len nevzdelany, ale mam obavu ze si aj hlupy, lebo ak ti uz chybajuce vedomosti doplnim lahko dostupnymi faktami, aj tak ich nepochopis. Takze s tebou suhlasim, skoda diskutovat kym sa nenaucis chapat pisany text, rozdiel medzi predajom, dopytom, mnozstvom , cenou, dostupnostou a vztahmi medzi nimi ;-) Dovtedy sa radsej nezapajaj do akychkolvek EV, energetickych a ekonomickych diskusii.
29. 9. 2021 23:07
Re: Schizofrenicka Toyota.
Predaje BEV su totozne s vyrobou
- ano, zopar percent trhu

ICE fabriky sa zatvaraju, nepredajne ICE auta sa hromadia na letiskach
- nie su cipy, cize sa nedaju dokoncit auta
- zdrazeli, je mensi zaujem o auta - a to su stale na polovice ceny podobneho EV, az potom nebude zaujem o auta /bez dotacii/.

BEV ktorych predaje rastu o stovky % kazdy rok
- z 1 na 10 je narast o stovky percent, z mála sa rastie jednoducho...

Hociktora krajina s pristupom k moru, alebo oceanu moze tazit lithium zo slanej vody
- tak preco ho netazia, ked je to lahsie ako sa prarat v nose? Perfektne by zarobili...

Vodik treba vyrobit, to je problem, ale elektriku treba vyrobit tiez, baterie ju iba skladuju, neviem co tu porovnavas vyrobu vodika s existenciou baterii - baterie su ti bez elektriky na nic.

Ty si asi nepocul o krajinach ktore maju 100%+ svojej spotreby pokrytej obnovitelnymi zdrojmi
- no daj tie krajiny? Norsko? To je kvapka v mori. Ale co USA, Cina, India, EU - 4 najvacsie automobilove trhy a ziadne 100 percent z obnovitelnych zdrojov sa nekona.

Apropoo, neregistrujes, ze dnes a teraz tu mame energeticku krizu a nevie sa, cim sa bude kurit v zime? Kde su tie tvoje obnovitelne zdroje - Slnko ci vietor? Ovnovitelne zdroje su super, ako doplnok, ale gro spotreby netvoria a atomovu energiu zial zeleny nechcu...
Avatar - .StenLi.
30. 9. 2021 10:37
Re: Schizofrenicka Toyota.
Diskusia s nevzdelanym nie je diskusia, ale doucovanie. Mas google.. chod sa vzdelavat, nech to je konstruktivna diskusia. Napises par % ale absolutne netusis kolko to naozaj je. Zastrckove auta tvoria v Europe 15% predajov a minuly rok to bolo 7% a ty povies ze par %, v Norsku dokonca 72% podiel 100% elektrickych aut a benzin a nafta maju 3 a 4 %.. pytas sa preco vsetci netazia lithium z mora a oceanov ale tazia jednoduchsie a lacnejsie zo solanky a pritom netusis ze rovnaka situacia je aj s ropou, najvacsie uloziska ropy su v ropnych pieskoch, ale z pre teba nepochopitelneho dovodu sa ropa dlho lacnejsie cerpala z hlbkovych ulozsik. Ty nemas zakladne a aktualne vedomosti z tejto problematiky a preto kladies hlupe otazky, pritom by si si pred ich polozenim mal vygooglit odpoved a doslo by ti preco su hlupe a nezmyselne a ked ti vysvetlim s faktami preco to tak je, tak vobec nepochopis kontext, len prides s dalsou hlupou otazkou.. proste zbytocna diskusia.. sorry.
30. 9. 2021 23:32
Re: Schizofrenicka Toyota.
Ja pisem o 4 najvacsich svetovych trhoch aut a ty o 5-milionovom Norsku - s ich ziskami z ropy mozu cestovat aj na maybachoch, absolutne okrajova zalezitost. Pri nastaveni systemu ako je v Norsku si clovek tam zijuci chtiac/nechtiac musi kupit EV. Ze by to bol nejaky argument v prospech EV alebo ze by sme si mohli dovolit nastavit takto parametre tu alebo inde vo svete, si nemyslim.

Zastrckove auta tvoria v Europe 15% predajov - lebo dotacie a regulacie. Ak EU pritvrdi, tak budu tvorit 100 percent predajov. Ja to za uspech nepovazujem, skor to pripomina tazky komunizmus.

Ropa je lacna, jednak jej maximalnu cenu brzdi USA s tazbou z bridlic, jednak vacsinu ceny paliva netvori cena ropy, ale uvalene dane.
28. 9. 2021 11:56
Toyota
je takovej Jekyll a Hyde, v mediich rika jedno a kona druhe , jsem presvedceny ze v Toyote jiz davno pochopili ze se bez baterkacu neobejdou nikde na svete, ale aby nebyli za idioty a mohli dal pobyrat stedre dotace od Japonske vlady na vyzkum vodikoveho pohonu, tak proste v mediich porad hlasaj jak je vodik nejlepsi cesta, a tim ze ve vyvoji klasicke cesty kde vodik slouzi jen n aukladani energie pro prevod na elektrinu jiz nemaj co zkoumat a je to ciste o lepsich materialech na nadrzich a pripadne materialech v palivovem clanku, tak zacali resit i vyvoj motoru kde se vodik spaluje, nekde ty penize proste utratit musej kdys je na to dostavaj :yes:
Rozbalit vlákno
3
28. 9. 2021 12:45
Re: Toyota
no a ty vůbec nezkousneš když udělají hybrid benzín+vodík+plug in. Oni to dělají pro blaho lidí, kdyby nezačali s priusem v kalifornii, čím by tam lidi jezdili? Hemi motorama?
Avatar - Barrichello
28. 9. 2021 22:43
Re: Toyota
Není nic lepšího jak HEMI :-) :-) :-) :yes: :yes:
Avatar - .StenLi.
29. 9. 2021 10:19
Re: Toyota
Ale chapes ze Prius (vlastnim ho) predstavoval revoluciu a vylepsenie spalovcieho motora v kazdom smere a dotiahol ho na najvyssiu moznu mieru efektivity premeny energie v palive na pohyb kolies a tento spalovaci vodikovy motor robi uplny opak, predstavuje tu najnefektivnejsiu premenu vysoko energetickeho vodika na pohyb.

Ja dufam ze Toyota nezavrsi ich super hlupu strategiu poslednych rokov a nevyrobi ten planovany Prius, pretoze to nebude benzín+vodík+plug-in, spalovak bude palit iba vodik, nebude v nom miesto na nadrz na benzin, na objemne baterie a este aj velke nadrze na vodik. Tie baterie tam nebudu kvoli ekologii, ale kvoli tomu aby ten Prius mal aspon aky taky dojazd vdaka nim, pretoze prva Mirai s objemnymi nadrzami na ktore v Priuse nebude kvoli baterkam miesto, presla v realnej premavke 450km a spalovanie vodika je 3x menej efektivne ako jeho premena na elektrinu v palivovych clankoch a teda so stratami v prevodovke hovorime asi o dojazde 140km. Pri zatial jedinom realnom teste presla vodikova Corolla Sport iba 45km na jednu nadrz. Takze ja ako fanusik Toyoty, Priusu, logiky a ekologie by som to nezkousnul aby Toyota po ukazkovom rozhodnuti prechodu na hybridy skoncila pri takto nezmyselnom a neekologickom rieseni :-( :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud