Veterán
Slušné auto se synonymem TDI a rez :yes:
Golf 3 s kufrom no... ale seat tiez nejako zacat musel... na tu dobu to ale nebolo urcite horsie auto ako nejaky renault 19, fiat marea, ci opel kadett a potom aj prva astra a podobne pecky svojej doby
No tak kadett bol starší, to sú ešte 80 roky... a zvlášť Marea problém s koróziou už nemala a ak 19 ka bola na tom lepšie, Astra sa zlepšila pri G čkovej generácii. Čo sa týka škodoviek a celého koncernu, myslím že zaspali, vídím kopu Oktávií 2 generácie a Golf/Jetta 5. generácie zhrdzavených až strach... to francúzi a taliani sú príkladom...
mělo takovou divnou vlastnost - i když bylo úplně nové, vždycky vypadalo takové pokroucené, ty linky nějak nelícovaly, prostě jak spravované po bouračce.
JJ, připomínalo to naroubovaným kufrem Tempru. Mělo v základu snad 13ky kola, takže malé podběhy a na svou délku spoustu vnitřního prostoru. Kdysi byla váha kol poloviční.
Sused kedysi mal prve toledo a nikdy som si nic take co pises nevsimol.... mal ho asi 15 rokov
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Z tohoto pohledu byla "dvojka" zcela jiná liga😒br />
https😐/www.auto.cz/…druhy-pokus-1104
Dodnes pohledné auto.
https😐/www.auto.cz/…druhy-pokus-1104
Dodnes pohledné auto.
Dvojka byla hezká. Pohlednější než tvarově skoro stejná oktávka.
No, ona to původně měla být Octavia I, ale Klausovi se tento design od Giugiara zdál "příliš italský", tak ho Piëch dal předělat. Český stát tehdy ve Škodovce ještě vlastnil většinu akcií...
To je dobrej hlod....... 😄
Octavia byla vyvinuta již zcela pod křídly VW.
Octavia byla vyvinuta již zcela pod křídly VW.
Ale menej praktická. Ak si dobre spomínam, už to nebol liftback, ale klasický sedan.
Mně se víc líbil první Leon 😄
Někdy v roce 2003 mne vezli v tom V6 a na tu dobu to byla palba na mainstream. Vždy měly lepší motorizace, než tehdejší Oktávky.
v tejto tradicii nelicovania uspesne pokracuje Kia Ceed. Tiez mi to museli v servise dopasovat, a furt su tam nerovnosti, ale urcite lepsie ako ti vyslo z tovarne. Ciste retro, jak ked sa kupovali nedorobene auta v sociku.
Nevím, proč se zde dávala vůbec do souvislosti první novodobá Octavia? To aby se ovcožrouti nažrali? Toleda je stejná generace jako Favorit. Toledo se dělalo o 3 roky dřív než slavná Felina. Do stejné generace jako Octavia patří až druhé Toledo a Leon. SEAT byl na přelomu osmdesátých a devadesátých let úplně jinde než naše slavná Škodovka, o které se v tu dobu o takové technice ani nesnilo. Za vytažení z kejdy může u obou značek samozřejmě VW, bez kterého by tyto už dávno upadly v zapomnění.
Prvá Octavia sa dáva do prirovnania s Toledom II, pretože pôvodný návrh Octavie poslúžil ako základ Toleda II, keď ho Klaus pre škodovku zamietol.
Prvá Octavia sa dáva do prirovnania s Toledom I, pretože bola pre svoju značku a svoj domáci trh prakticky na tej istej pozícii. Prvé auto na podstatne vyššej úrovni, ako bolo dovtedy zvykom.
Prvá Octavia sa dáva do prirovnania s Toledom I, pretože bola pre svoju značku a svoj domáci trh prakticky na tej istej pozícii. Prvé auto na podstatne vyššej úrovni, ako bolo dovtedy zvykom.
Kamosov tatko ho ma doma, (asi 3 rocne auto ho koupili za 400 tis SK) lestenka, ktora je do dnes v garazi s 1.8 8V 90k... motor ktory ide ako diesel, pekny zatah od spodu, pak uz nic... 1500-4500ot ide slusne tak do 130kmh.
V bordovej metle je to do dnes velmi pohladne auto. Jazdil som aj v 1.9 TD tusim 55kW, predchodca 1.9TDi. Tieto starsie TD boli v tej dobe auta co natocili mega bez problemu, ziadna elektronika. Skoda tej korozie, ale z hladiska bezpecnosti bola platforma Golfu 2 extremne zastarana pre auto velkosti Toledo. Vtedy to este tak nevadilo no... Celkovo bola technika G2 velmi spolahliva, menil sa len olej a furt to jazdilo.
V bordovej metle je to do dnes velmi pohladne auto. Jazdil som aj v 1.9 TD tusim 55kW, predchodca 1.9TDi. Tieto starsie TD boli v tej dobe auta co natocili mega bez problemu, ziadna elektronika. Skoda tej korozie, ale z hladiska bezpecnosti bola platforma Golfu 2 extremne zastarana pre auto velkosti Toledo. Vtedy to este tak nevadilo no... Celkovo bola technika G2 velmi spolahliva, menil sa len olej a furt to jazdilo.
Toledo I jsme kdysi měli v rodině - byla to 1.6/100 k s vícebodovým vstřikováním a variabilní délkou sacího potrubí. Šlo již o facelift, r. v. 1996, výbava Magnus a nádherná červená barva Tornado, kupováno bylo jako zcela nové. Díky emisní normě jen EU2 a z dnešního hlediska neuvěřitelné pohotovostní hmotnosti 1080 kg to jezdilo jak z praku a mělo úžasně bezprostřední odezvu na plyn (plynový pedál byl s motorem spojen ještě lankem!). Průměrnou spotřebu jsme přitom měli velmi slušných 6,8 l/100 km. Řízení s hydraulickým posilovačem mělo parádní zpětnou vazbu a řazení bylo taky výborné. Vnitřní prostornost byla díky malým podběhům i při rozvoru směšných 2470 mm velmi slušná a sedadla velmi pohodlná - obojí mohla principiálně stejně řešená Octavia I Toledu I jen závidět. Kufr doslova gigantický a parádně přístupný. Horší to bylo s jízdními vlastnostmi - vypozoroval jsem, že byly extrémně citlivé na zatížení - prázdné to auto moc nesedělo a když se naopak kufr plně naložil, auto bylo na limitu až přetáčivé. Ideální se ukázalo zatížení 4 dospělými osobami a spíše lehká zavazadla v kufru - pak byly jízdní vlastnosti docela slušné. Ve městě člověk ocenil velmi malý poloměr otáčení. Karoserie se ale dost kroutila, a to už faceliftovaná verze měla v kufru mezi podlahou a zadními podběhy vevařené přídavné výztuhy. Každopádně na to auto strašně rád vzpomínám - mnohokrát nás odstěhovalo na dovolenou do Itálie (vč. hromady zásob, kočárku a skládací postýlky) a po designové stránce se mi velmi líbí ještě i dnes - Giugiaro odvedl prvotřídní práci! 😄 Holt 90ky, zlatá doba evropského autoprůmyslu a vrchol tehdy opravdu svobodomyslného a prosperujícího Západu! :yes:
Z dnešného pohľadu nič moc, pre niektorých možno šrot, ale vtedy to bolo auto podobne na úrovni doby ako nová Octavia. Tej sa dnes tiež dá kde-čo vyčítať, vtedy to bol pre našinca malý zázrak.
Dám ti příklad - možná ne toto Toledo, ale třeba Leon první generace je pořád hezké auto, interiér na tu dobu bytlený a kvalitní a docela si i ojetiny drží ceny, kdežto ty novější Leoni byly více lowcostové, než je dovolil VW vyrobit na přelomu milénia. Stejný dojem mám z Ibizy/Cordoby. Kolem přelomu tisícieltí tahle auta byla zpracováním stejně jako Fabie a Polo fakt solidní, další generace plastové, huře odhlučněné - měli jsme asi 6 ks Seatů v rodině a blízkém okolí z let 1995-2008 cca.
Nechci kritizovat nový Leon a novou Ibizu, ale rozdíl milénia u Seatu fakt není, naopak ty novější modely byly vždy horší, plastovější a rezavější (generace od cca 2000-2010 reznou jako všechny koncernovky), jak na tom bude aktuální nová generace, to uvidíme.
Staci pozriet Rapid/Scala.
Scala ma sice viac asistentov, ale spracovanie je o tri levely nizsie pod Rapidom. A to uz Rapid bol socka.
O4 vs. O2 je vesmirny rozdiel. Ked obcas sedim v starej O2, nemozes si pomoct, ale slintam nad urovnou spracovania interieru. O4 je oproti tomu lacna plastova krabica.
Jediněj, kdo si muže pískat a to spíš až koncem 90tek jsou nějaká francouzská auta, pokud se bavíme o mainstreamu.