Pět let před naší Octavií začal španělský SEAT vyrábět rodinný liftback Toledo s předním pohonem. Vůz podobných rozměrů jako Octavia se dodával s širokou nabídkou čtyřválcových zážehových a vznětových motorů.
Kamarád měl Toledo po faceliftu, edice Magnus (myslím že rok 97). Když u 8 letého auta objevil díry v podlaze, tak se ho raději zbavil. Od té doby o Seatu nechce ani slyšet.
Verim ze u noveho leonu ci tarraca by si ten problem nemal... seat podobne ako skoda su dnes predsa len o vesmir inde ako za cias toleda ci felicie ... to iste korejci a mnohi dalsi.... nejde to uz ani zrovnavat... sam to vidim na otcovom pole z r 99 a na tom co mam teraz r v 2016... to je rozdiel milenia... od svetiel cez volant vyplne dveri sedacky az po vybavu a bezpecnost ci tuhost kasne... seaty su za mna dnes uplne ok.... napr taka arona experience je podla isteho nemenovaneho testu spicka daneho segmentu dnes ... a ja verim ze pravom... seat :yes:
Co to zase povídáš? Ty si nikdy moc v autech nejezdil, vid :D
Dám ti příklad - možná ne toto Toledo, ale třeba Leon první generace je pořád hezké auto, interiér na tu dobu bytlený a kvalitní a docela si i ojetiny drží ceny, kdežto ty novější Leoni byly více lowcostové, než je dovolil VW vyrobit na přelomu milénia. Stejný dojem mám z Ibizy/Cordoby. Kolem přelomu tisícieltí tahle auta byla zpracováním stejně jako Fabie a Polo fakt solidní, další generace plastové, huře odhlučněné - měli jsme asi 6 ks Seatů v rodině a blízkém okolí z let 1995-2008 cca.
Nechci kritizovat nový Leon a novou Ibizu, ale rozdíl milénia u Seatu fakt není, naopak ty novější modely byly vždy horší, plastovější a rezavější (generace od cca 2000-2010 reznou jako všechny koncernovky), jak na tom bude aktuální nová generace, to uvidíme.
Ozzy nemáš pravdu.Máme v rodině od 99 ibizu a rezne jen u levého zadního podbehu kde jsem se před 20lety sťukl s felckou.Nejspíš tomu pomohla ta zelená metalíza-dali více barvy pod fólii.
Staci pozriet Rapid/Scala.
Scala ma sice viac asistentov, ale spracovanie je o tri levely nizsie pod Rapidom. A to uz Rapid bol socka.
O4 vs. O2 je vesmirny rozdiel. Ked obcas sedim v starej O2, nemozes si pomoct, ale slintam nad urovnou spracovania interieru. O4 je oproti tomu lacna plastova krabica.
No pokud vím i z okolí, tak ten Yaris rezl, Corolly taky, bavím se o 90tkách - konkurenti těchto Toled. Suzuki si pamatuji, že vždycky říkali, že reznou (ty staré), ale to je možná jen urban legend. Mazda určitě, Honda netuším, to nikdo v okolí v té době neprovozoval.
Yaris, nie je z pociatku 90, tak asi tazko :-) Prvy Yaris (1999) bolo velmi moderne a na svoju dobu bezpecne auto s pokrokovymi motormi. (4valec 1.0 16V s VVTi 50kW dovtedy nikto nevyrabal) Celkovo nema az tak otrasny antikor, zalezi... vidam aj slusne kusky.
Však já vím, to bylo spíš na Romana, že ani taková auta nejsou v tomto pohledu ideální. Já si o Yarisu hodně četl, když ho otec kupoval a u první generace, na rozdíl od mechanické spolehlivosti ta koroze figurovala, nicméně ano, hlavně po faceliftu jezdí pořád slušně vypadající kousky.
To prvé Toledo som zažil s benzínom 1,8 a dieslom hladkým 1,9. Obe to boli strašne nekomfortne autá, ten benzín navyše bol hlučný, nešiel a veľa žral, diesel tiež nešiel ale ani nežral. Dobre že Octavia dostala podvozok z Golfu IV. lebo tento z III v takom aute bol jak za trest.
Golf 3 s kufrom no... ale seat tiez nejako zacat musel... na tu dobu to ale nebolo urcite horsie auto ako nejaky renault 19, fiat marea, ci opel kadett a potom aj prva astra a podobne pecky svojej doby
No tak kadett bol starší, to sú ešte 80 roky... a zvlášť Marea problém s koróziou už nemala a ak 19 ka bola na tom lepšie, Astra sa zlepšila pri G čkovej generácii. Čo sa týka škodoviek a celého koncernu, myslím že zaspali, vídím kopu Oktávií 2 generácie a Golf/Jetta 5. generácie zhrdzavených až strach... to francúzi a taliani sú príkladom...
mělo takovou divnou vlastnost - i když bylo úplně nové, vždycky vypadalo takové pokroucené, ty linky nějak nelícovaly, prostě jak spravované po bouračce.
JJ, připomínalo to naroubovaným kufrem Tempru. Mělo v základu snad 13ky kola, takže malé podběhy a na svou délku spoustu vnitřního prostoru. Kdysi byla váha kol poloviční.
No, ona to původně měla být Octavia I, ale Klausovi se tento design od Giugiara zdál "příliš italský", tak ho Piëch dal předělat. Český stát tehdy ve Škodovce ještě vlastnil většinu akcií...
A tvrdím snad opak? Ale VW tehdy vlastnil jen cca třetinu akcií Škodovky. :-) A ten Giugiarův design nepřišel nazmar, použil se v případě Toleda II, jen se místo 5. dveří dalo pevné zadní okno a malé víko kufru, aby se Octavia I a Toledo II na trhu nekanibalizovaly.
Jako v zásadě pravda, jen pochopitelně ke změně designu nedošlo kvůli tomu že se to nelíbílo Klausovi, to je jen taková veselá historka která se ujala.
Přesně tak. Přístup do kufru i jeho variabilita byly samozřejmě mnohem horší, stejně jako prostor pro nohy zadních pasažérů. Naopak jízdní vlastnosti, kvalita interiéru i bezpečnost se ohromně posunuly vpřed. :-)
Dodnes hezké auto, v poslední době vídám v našem okolí mladé, kteří na nich páchají tunning, většinou TDI, ale myslím, že i nějaká Cupra tam je taky :)
v tejto tradicii nelicovania uspesne pokracuje Kia Ceed. Tiez mi to museli v servise dopasovat, a furt su tam nerovnosti, ale urcite lepsie ako ti vyslo z tovarne. Ciste retro, jak ked sa kupovali nedorobene auta v sociku.
Nevím, proč se zde dávala vůbec do souvislosti první novodobá Octavia? To aby se ovcožrouti nažrali? Toleda je stejná generace jako Favorit. Toledo se dělalo o 3 roky dřív než slavná Felina. Do stejné generace jako Octavia patří až druhé Toledo a Leon. SEAT byl na přelomu osmdesátých a devadesátých let úplně jinde než naše slavná Škodovka, o které se v tu dobu o takové technice ani nesnilo. Za vytažení z kejdy může u obou značek samozřejmě VW, bez kterého by tyto už dávno upadly v zapomnění.
Prvá Octavia sa dáva do prirovnania s Toledom II, pretože pôvodný návrh Octavie poslúžil ako základ Toleda II, keď ho Klaus pre škodovku zamietol.
Prvá Octavia sa dáva do prirovnania s Toledom I, pretože bola pre svoju značku a svoj domáci trh prakticky na tej istej pozícii. Prvé auto na podstatne vyššej úrovni, ako bolo dovtedy zvykom.
Tak tak. A taky se málo ví, že úplně první prototypy Octavie I byla postavené ještě na stejné staré platformě s rozvorem 2,71 m (a menšími koly) z Toleda I, resp. Golfu II.
Kamosov tatko ho ma doma, (asi 3 rocne auto ho koupili za 400 tis SK) lestenka, ktora je do dnes v garazi s 1.8 8V 90k... motor ktory ide ako diesel, pekny zatah od spodu, pak uz nic... 1500-4500ot ide slusne tak do 130kmh.
V bordovej metle je to do dnes velmi pohladne auto. Jazdil som aj v 1.9 TD tusim 55kW, predchodca 1.9TDi. Tieto starsie TD boli v tej dobe auta co natocili mega bez problemu, ziadna elektronika. Skoda tej korozie, ale z hladiska bezpecnosti bola platforma Golfu 2 extremne zastarana pre auto velkosti Toledo. Vtedy to este tak nevadilo no... Celkovo bola technika G2 velmi spolahliva, menil sa len olej a furt to jazdilo.
Šmrcnovní auto s výjimečným poměrem cena/užitná hodnota
Toledo I jsme kdysi měli v rodině - byla to 1.6/100 k s vícebodovým vstřikováním a variabilní délkou sacího potrubí. Šlo již o facelift, r. v. 1996, výbava Magnus a nádherná červená barva Tornado, kupováno bylo jako zcela nové. Díky emisní normě jen EU2 a z dnešního hlediska neuvěřitelné pohotovostní hmotnosti 1080 kg to jezdilo jak z praku a mělo úžasně bezprostřední odezvu na plyn (plynový pedál byl s motorem spojen ještě lankem!). Průměrnou spotřebu jsme přitom měli velmi slušných 6,8 l/100 km. Řízení s hydraulickým posilovačem mělo parádní zpětnou vazbu a řazení bylo taky výborné. Vnitřní prostornost byla díky malým podběhům i při rozvoru směšných 2470 mm velmi slušná a sedadla velmi pohodlná - obojí mohla principiálně stejně řešená Octavia I Toledu I jen závidět. Kufr doslova gigantický a parádně přístupný. Horší to bylo s jízdními vlastnostmi - vypozoroval jsem, že byly extrémně citlivé na zatížení - prázdné to auto moc nesedělo a když se naopak kufr plně naložil, auto bylo na limitu až přetáčivé. Ideální se ukázalo zatížení 4 dospělými osobami a spíše lehká zavazadla v kufru - pak byly jízdní vlastnosti docela slušné. Ve městě člověk ocenil velmi malý poloměr otáčení. Karoserie se ale dost kroutila, a to už faceliftovaná verze měla v kufru mezi podlahou a zadními podběhy vevařené přídavné výztuhy. Každopádně na to auto strašně rád vzpomínám - mnohokrát nás odstěhovalo na dovolenou do Itálie (vč. hromady zásob, kočárku a skládací postýlky) a po designové stránce se mi velmi líbí ještě i dnes - Giugiaro odvedl prvotřídní práci! :-) Holt 90ky, zlatá doba evropského autoprůmyslu a vrchol tehdy opravdu svobodomyslného a prosperujícího Západu! :yes:
Re: Šmrcnovní auto s výjimečným poměrem cena/užitná hodnota
Z dnešného pohľadu nič moc, pre niektorých možno šrot, ale vtedy to bolo auto podobne na úrovni doby ako nová Octavia. Tej sa dnes tiež dá kde-čo vyčítať, vtedy to bol pre našinca malý zázrak.