Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Sandero je opět nejprodávanější auto v Evropě. Druhý měsíc v řadě

Aktuální generace Dacie Sandero zůstává hitem. Možná i díky krizi s čipy zůstává v čele evropského žebříčku prodejů nových automobilů.
Zpět na článek
29. 9. 2021 15:04
29. 9. 2021 15:53
29. 9. 2021 16:05
29. 9. 2021 16:24
29. 9. 2021 18:41
29. 9. 2021 21:15
30. 9. 2021 11:54
1. 10. 2021 17:01
29. 9. 2021 16:38
30. 9. 2021 10:24
30. 9. 2021 11:42
30. 9. 2021 12:26
29. 9. 2021 14:43
Hlavne Evropa chudne.
A bude hur...
Rozbalit vlákno
21
29. 9. 2021 14:52
Re: Hlavne Evropa chudne.
To mne taky napadlo, že lidé začínají méně koukat na sociální status auta a chtějí raději jezdit.
Avatar - California_KNIGHT
29. 9. 2021 16:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 9. 2021 14:59
Re: Hlavne Evropa chudne.
Si ma predbehol. A vo VW si myslia, že im obyčajní ľudia budú kupovať tie ich predražené I.D.
Avatar - pradeda777
29. 9. 2021 15:35
Re: Hlavne Evropa chudne.
VW s překombinovanou přístrojovou deskou na novém Golfu se také střelilo do nohy. Golf si tradičně kupují především konzervativní a starší zákazníci a ti tu novou technologii nemusí. A to asi bude jeden s hlavních důvodů propadu prodeje.
29. 9. 2021 15:41
Re: Re: Hlavne Evropa chudne.
Aj to. Keby tu predávali Jettu, tak by sa im lepšie dýchalo.
29. 9. 2021 16:21
Re: Hlavne Evropa chudne.
Přesně! :yes:
29. 9. 2021 19:08
Re: Hlavne Evropa chudne.
To je přesný, když jsem ukazoval novou Octávku tchánovi (70/má OIII od nové), tak řekl, že tohle si nekoupí ani omylem, učit se ovládat vše přes displej nehodlá… a já se mu vůbec nedivím ;-)
30. 9. 2021 17:57
Re: Hlavne Evropa chudne.
Četl jsem nějaký článek o tom, proč se ve dobře prodává Dacia. Nebylo to jen kvůli ceně. Hlavním důvodem byla jednoduchost ovládání všeho možného v autě. Něco na tom bude, protože skoro všechna Sandera se v Evropě prodávala v dražší verzi Stepway.
29. 9. 2021 16:38
Re: Hlavne Evropa chudne.
Nippon I.D už potkávám.Co by jsi teď koupil ty když budeš vědět že cena benzínu poletí na +50kč/litr a s naftou je vjezd do města zakázán a plugin stojí skoro stejně jako elektro? "příklad bydlíš v Německu kde na mhev+ev jsou dotace"
29. 9. 2021 16:48
Re: Re: Hlavne Evropa chudne.
Elektrika vyletela o 300%. A kde máš zákaz?
29. 9. 2021 17:23
Re: Re: Hlavne Evropa chudne.
Bydlíš v D a už město může jen zelená planetka a je otázka jak dlouho vydrží..u nás cena snad i spadla
29. 9. 2021 17:57
Re: Re: Re: Hlavne Evropa chudne.
Elektrika spadla?😀 Počkaj do 1.1.22. Budeš sa chytať za hlavu.
Avatar - miromen
29. 9. 2021 19:16
Re: Re: Re: Hlavne Evropa chudne.
Ale ona opravdu spadla, i když v součastne době je směr opačny. Jinak čekat mužeš i na konec světa a třeba se dočkaš.
30. 9. 2021 07:24
Re: Re: Re: Hlavne Evropa chudne.
Cena elektřiny nemůže stoupnout o tolik aby mě to rozhodlo-horší bude až zakážou topit dřevem když máme v baráku jen Ev a krb teda.
30. 9. 2021 07:47
Re: Re: Hlavne Evropa chudne.
300% ? Kde?
Avatar - Emel
29. 9. 2021 21:11
Re: Hlavne Evropa chudne.
Že auto žere a benzín levnější nebude, s tím už jsem se smířil. Koupil bych silnej benzín bez hybridu (znovu a asi naposledy).
1. 10. 2021 10:44
Re: Hlavne Evropa chudne.
Jo asi je to jedno co kdo koupí. Těch 1000kč měsíčně navíc není žádná tragédie.Hele svoje ti neprodám ;-)
Avatar - Emel
1. 10. 2021 12:52
Re: Hlavne Evropa chudne.
Naposledy novej silnej benzín bez hybridu jsem myslel. Akorát... než tímhle covid tempem ojedu ten stávající, tak bude ještě hůř...
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2021 15:22
Re: Hlavne Evropa chudne.
V Jižní Koreji nejprodávanější Grandeur, v USA F150, v EU Sandero. Máme to hezky zařízené.
29. 9. 2021 16:21
Re: Hlavne Evropa chudne.
Tak tak, pod praporem elektrofašismu ke světlým zítřkům! :-O :-( :-( :no:
Avatar - rohYpnol
1. 10. 2021 16:57
Re: Hlavne Evropa chudne.
Bohužel...
Avatar - SKAY
29. 9. 2021 15:04
N95-50
Až bude benzín za 50 Kč jak straší. Tak taková Dacia s LPG bude fajn :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - California_KNIGHT
29. 9. 2021 16:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 9. 2021 15:21
Čisto teoreticky
Na strane jednej, gratulácia Dacii, na strane druhej, je pekne vidieť, kam má Európa namierené (ružové zajtrajšky to asi nebudú).

PS: ešte je len na úvahu, koho sa ako veľmi dotýka nedostatok čipov, faktom je, že v dacii bude o dosť menej elektroniky ako v bežných zástupcoch nižšej strednej, alebo strednej triedy.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
29. 9. 2021 16:30
Re: Čisto teoreticky
Za chvíli zkrachuje celá EU :-) :-)
29. 9. 2021 18:47
Re: Čisto teoreticky
Tak tak, dávám Eurohujerům rok, maximálně dva! :-)
30. 9. 2021 07:48
Re: Čisto teoreticky
Jasne. A krachnú kvôli EV a prevodovkám! :D
30. 9. 2021 09:03
Re: Čisto teoreticky
Celkově politika zelené bídy uvrhne střední třídu do chudoby a pak to bude pěkná jízda. Všeho do času. Nic nevydrží věčně, ani sověti, ani EU. Sovětský svaz, teda pardon, Evropská unie potřebuje zásadní reformu a čím déle se bude současný stav agónie prodlužovat, tím hůře.
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2021 15:27
Bye bye vůdčí pozice na trhu
Upozornil bych na poloviční propad prodejů Golfu. Poloviční! Přičemž to nejde ani na vrub T-rocu, ani Pola. Začíná se jim hezky sypat celá ta Diessova vize, že budou elektrodigitální experimenty financovat spalovacími auty.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Emel
29. 9. 2021 15:52
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Tak pokud by měla platit Diessova vize, tak by prodeje Golfu neměly jít na konto T-Rocu ani Pola, ale na konto ID.3... což se do nějaké míry děje.
Jinak je těžký říct, jestli jsou špatný čísla daná omezenou poptávkou, nebo omezenou nabídkou... vypadá to primárně na to druhé a to se pak nedá úplně hodnotit metrikou "úspěšnost modelu na trhu"
Je potřeba se vzpamatovat z Covid, obnovit dodávky komponent... a pak se podívat, jaká se ustanoví nová rovnováha na trhu (na tu chvíli, než tím znovu zamíchá Euro 7).
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2021 19:16
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
To je odvážné tvrzení. id.3 je hodně odlišné auto a má minimum přímé konkurence. Zas tak úchvatně se přitom neprodává.
Avatar - Emel
29. 9. 2021 21:06
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Co je Diessova vize? Elektrická budoucnost VW. Diessova vize určitě není, že budou vyrábět spalováky, aby na nich vydělali peníze... to je maximálně tak dočasný kompromis, ale ne vize. Diessova vize jsou ta EV auta... a v rámci nich je ID.3 ideový nástupce Golfu.
Úchvatně se neprodává... jako se úchvatně neprodává ani žádné jiné EV, za současných podmínek se prostě EV se svou kombinací ceny a dojezdu vyplatí jen velmi úzký cílovce, i přes bonifikaci za CO2. Ale až přijde Euro 7 a třeba ještě nějaké dotace...
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2021 21:49
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Ale je. On dobře ví, že ty investice do nové modulární platformy, autonomních experimentů nebo gigafactories mu EV nezaplatí. Nebo jak si vysvětluješ, že navzdory vizionářským proklamacím VW neúnavně představuje dvoulitrová SUV a zůstává automobilkou s nejširší nabídkou spalovacích motorů? Bez spalováků by byli v háji, to není o čem. Euro 7 může být naopak megaproblém, protože si s ním nejlíp poradí Toyota.
Avatar - Emel
29. 9. 2021 22:04
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Diessův velký vzor je Tesla a on chce mít z VW evropskou Teslu. To je podle mě evidentní. Jestli do té doby prodá nějaké spalováky... no jasně, tak taky má akcionáře a hospodářský výsledek a tak, ale myslím si, že osobně Diess se vidí v těch EV.
Znáš takové ty SWOT analýzy... tak spalováky jsou ta dojná kráva, EV jsou dneska otazník.
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2021 23:17
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Chce, ale není tak blbý, ale zařízl Passat, Tiguan nebo Golf a doufal, že mu na to vydělá nějaká prodejně slabá id.3. Dokonce jsem slyšel, že id.4 stále není rentabilní. A z koncernu také oficiálně zaznělo, že to všechno bude financováno ziskem z ICE. Prostě je to ze strany Diesse gambling, na jednu stranu jsou na ICE závislí a na druhou stranu jim podřezávají větev, aby dali smrtící úder konkurenci novými EV, jenže co pokud je lidé nepřijmou a na trhu budu stále dobře fungující hybridy? Vždyť už o té id.3 se psalo jako o nějakém revolučním počinu a výsledek je ok EV za mega, jehož největší výhodou je, že konkurence včetně Nissanu spí a v Německu nejspíš stojí na leasing 150 € nebo míň.
Avatar - Emel
29. 9. 2021 23:46
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Čeká se, že tu ránu spalovákům dá legislativa. A až se tak stane, tak by bylo fajn mít třeba 2. generaci Id3.
Hybridy - aktuálně se čeká, že to nepřežijou ani hybridy, dříve či později.
Někdo věří, že se Eu chytne za nos a pochopí, že tohle je špatná cesta... Ale osobně na takovou reflexi moc nevěřím.
Avatar - twistedTSD
30. 9. 2021 00:16
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Ale hybridy nepřežijí nejdřív v roce 2035. Čisté ICE limity nepřežije mnohem dřív, možná za pár let. VW má ICE, EV a PHEV.
Avatar - Emel
30. 9. 2021 09:53
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Jak dlouho přežijí HEV není vůbec jisté. Zákulisní zprávy říkaly, že původní návrh Euro 7 by znamenal stopku i pro HEV.
Všimni si, jak probíhaly diskuse o přesunu výroby Passatu do ČR, později Passatu a Superbu do Turecka apod. V Čechách se mluvilo o ukradené vlajkové lodi a tak podobně... a v Německu vcelku s klidem hodili Passat přes palubu, aby bylo místo na EV.
Volkswagen (i ostatní) samozřejmě bude dojit spalováky dokud to půjde... a bude je piplat dál pro Rusko a Indii... a třeba to bude mít jako zálohu, kdyby to se zeleným plánem nějak nevyšlo. Ale priorita je budoucnost a budoucnost je EV... a EV se stanou konkurenceschopnými skrze restrikce spalováků.
Jo, ještě ten Golf... s dotykovou palubkou a dětskými nemocemi je to určitě relativně slabší kus, než byla ve své době G7. Aktuální čísla ovlivněná nedostatkem komponent nelze brát úplně vážně, ale i po obnovení nějakého (dočasného) normálu na trhu se může stát, že o pozici jedničky přijde. Ale - je to už jen ta dojná kráva, nikoli výstavní perla.
Avatar - twistedTSD
30. 9. 2021 17:16
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Euro 7 není známé, ale i z koncernu přece zní, že má vést k hybridizaci, zjevně proti tomu chtějí bojovat. Podle mě určitě nebude stopka pro klasické HEV, to je nesmysl, EK by byla padlá na hlavu, kdyby si vynutila do každého Sandera nebo Fabie PHEV nebo EV, nevedlo by to reálně k žádnému snížení emisí, lidi by to ani nekupovali. Takže buď si koncern vyvine hybridní motorizace, které bude prodávat jen 10 let, nebo si protlačí zmírnění, nebo ho čeká bolestný přechod na EV.
Avatar - Emel
30. 9. 2021 17:33
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Původní návrh Euro 7 nebyl splnitelný žádným spalovacím motorem. Od toho už EU ustoupila, ve hře jsou tak teď limity cca. 5-10x přísnější, než je aktuální norma. I to je na hraně splnitelnosti... a nebo pokud ne splnitelnosti, tak rentability
https://www.auto.cz/…rad-hrozi-138780

Koncern je aktuálně schopný prodávat za dost konkurenceschopné ceny ty PHEV... třeba RS iV 180kW stojí stejně, jako RS TDI 147kW, u Superbu je o něco dražší. Asi by nebyl problém z PHEV udělat HEV (s trošku nadsázky vyhodíš zásuvku a zmenšíš baterku)... je ale otázka, jestli to bude potřeba - on ten PHEV má zase lepší emise CO2...
Avatar - twistedTSD
30. 9. 2021 22:57
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Ve Fabii je ti PHEV k ničemu, i u dražších modelů by zákazníci nebyli nadšení, že vypadnou levnější motorizace... Jsou to dva pohony spojené v jedno, čemuž i cena odpovídá, navíc racionálně prostě nedává žádný smysl PHEV vnucovat, pokud jsme tedy na racionalitu nerezignovali.

Jestli by z toho šlo udělat HEV, je otázka. Mám za to, že Renault s tímto počítal u E-Tech, že do levnějších modelů dá to samé, co do PHEV, kromě baterie. Ale zase je vidět, že je to pro Clio dost nákladné a tak se nesnaží jít s cenou pod Yaris. Koncern dříve avizoval, že do hybridů se investovat nebude - a taky že se 1.4 PHEV prodává dlouhé roky beze změny.
Avatar - Emel
1. 10. 2021 09:20
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Proč by mi bylo k ničemu? Fabia jako městský auto s dojezdem třeba 30km na EV mi smysl dává, s bonusem parkování na modrých a tak. Cena je věc jiná... ale zpřísňující normy to budou měnit (dneska bych si i Yaris koupil prostě s benzínem bez hybridu).
Podle mě výhodnost PHEV dost závisí na pokutách za CO2... normovaný spotřeby PHEV vychází dost dobře a pak nemusí být cena až tak odlišná od HEV, i když pak třeba reálný rozdíl tak velký nebude.
Avatar - twistedTSD
3. 10. 2021 14:28
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Většině zákazníků, pro které je to levný a jednoduchý dopravní prostředek, je to k ničemu. Není možné udělat malé PHEV za smysluplnou cenu. A že by mohlo HEV vycházet s pokutou stejně, to fakt není příliš pozitivní.
29. 9. 2021 19:36
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Tak pokles prodeje Golfu zrovna ve prospěch iD3 nepadá, těch se v Evropě prodalo za 1H2021 as 32tis ks, Golfu 128tis ks. No a byly doby, kdy VW prodával 200-250ks Golfů za půl roku, ale s posledním modelem, nejen díky “skvělému” ovládacímu schématu vše přes displej, to jde z kopce… :no:
Avatar - Emel
29. 9. 2021 21:03
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Tak ID.3 je fakticky elektrický Golf... je to to, jak má dle VW vypadat Golf na elektriku.
Že se jich zatím neprodá tolik jako těch klasických, to je jasný.
29. 9. 2021 21:25
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
No bohužel není, zkus si do obou sednout a uvidíš ten rozdíl. Za mě je iD3 kvalitativní zklamání a to i proti ošizené G8… A pak je tu poměr výkon/cena :no:
Avatar - Emel
29. 9. 2021 22:06
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Hele... já v tom co píšeš nevidím žádný rozpor. Golf je představa VW o normálním autě pro normální lidi na běžné ježdění... a ID.3 je vize téhož v elektrické podobě. Jestli je uvnitř víc nebo míň ošizený... to je podle mě úplně jiná diskuse.

Že to dneska bez dotací pro EV nevychází, na tom už jsme se shodli... ale v budoucnu se to má změnit a VW na to hraje.
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2021 21:50
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Pokud má takhle vypadat Golf na elektriku, tak je to tedy pěkně mizerný Golf.
Avatar - Emel
29. 9. 2021 22:16
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
No... já to tu psal už víckrát... jsem překvapený, jak automobilky zatím nejsou schopné (ochotné) udělat normální EV auto v těch segmentech, které dominují evropskému trhu (tj. kompakt a zejm. kompaktní kombík). Dejme tomu Leaf jako ten kompakt... a pak dejme tomu Enyaq, který by zastal funkci toho kombíku (ale já ho vidím o třídu výš).
ID.3... no, mě to taky nezaujalo, ale já nejsem ani velkej fanoušek Golfa. Co se prodejů týče... vem si, že hranice top 10 je 9t aut, ID.3 má 7.900... to není tak daleko. Ale jsou to jen měsíční čísla.
30. 9. 2021 09:19
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Velkým problémem je nadále cena baterky. Elektromobil zatím stále nelze vyrobit za mainstreamovou, natož low-endovou cenu. Takže ty kategorie, které se dobře prodávají jako ICE, se nemusí dobře prodávat jako BEV. BEV je stále drahou "stylovkou", není to něčím, čím bys oslovil mnoho normálních uživatelů, kteří nejsou ochotni platit pár set tisíc navíc. Elektrický kombík je kategorií, která pro elektrifikaci dává asi nejmenší smysl, zejména dnes v době crossoverů.
Avatar - Emel
30. 9. 2021 09:57
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Potřeby lidí jsou ale pořád stejné... ne? A teď v nejbližších letech se bude hrát primárně o to, kdo si vybuduje pozice v rámci EV.
Že je Tesla 3 sedan - budiž, to prostě není evropský auto.
Ale že třeba ID.3 nemá kombíkovou verzi, to je podle mě škoda... jasně, on už pak ten Enyaq nestojí o tolik víc... no, ale i tak si myslím, že to je trošku promarněná příležitost (a jsem zvědavý, jestli třeba nepřijde něco takového od Škodovky).
Avatar - twistedTSD
30. 9. 2021 17:20
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Tak ta id.3 je spíš MPV, když z toho uděláš kombi, tak máš id.4. MEB není výkvět moderní techniky a neumožňuje žádnou větší invenci, potřebují lepší platformu.
Avatar - Emel
30. 9. 2021 17:48
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
ID3 je podle mě hb, znaky MPV tam moc nevidím... tím spíš ne užitnou hodnotu MPV. Jo, je to trošku vyšší, díky baterkám v podlaze... ale podle mě je ID.3 nová podoba hatchbacku v době elektrické.
MEB - asi je to primárně otázka peněz. Ono koncern má i pokročilejší platformu (Taycan apod.), ale za jiný peníze. Uvidíme jak do toho šlápne Hyundai s novým Ioniqem, to asi vypadá jako technicky nejlepší řešení v rámci relevantní konkurence...
Avatar - twistedTSD
30. 9. 2021 23:00
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Proč by id.3 měl být nová podoba hb, když PSA umí nacpat 50 kWh do 208 a kdoví, co ještě narvou do 308/Astry/DS?
Avatar - Emel
1. 10. 2021 09:08
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Protože baterky instalovaný v autě designovaným jako spalovák jsou kompromisní řešení. Tohle si VW s eGolfem prošel taky... a asi už to je minulost. Baterky v podlaze (nízko, uprostřed v těžišti, dobře chráněné, součást nosné struktury) jsou aktuální best practice a čekám, že tohle řešení přetlačí ty instalace do 308 apod.
Avatar - twistedTSD
3. 10. 2021 14:36
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
e208 se nedá srovnávat s eGolfem, má na dnešní dobu dostatečnou kapacitu i 100kW nabíjení, kde je problém? Samozřejmě v čistě EV autě může být baterie součást karoserie, ale to přece nezhorší prostorové uspořádání.
Avatar - hugino
29. 9. 2021 15:53
Golf VIII
Aj napriek všetkému čo tu diskutujúci píšu na Golf stále je to vo svojej kategórii v Europe najpredávanejšie auto.Konečne po dlhých rokoch sa do top 10 pozrela aj Corolla.A ostatný konkurenti tipu Civic,Focus,Mazda3,Megane,Astra,308,i30 alebo Ceed sú stále v nedohľadne.Ja som už pri predstavovaní písal že nový G VIII sa mi nepáči spredu a ani prístrojovka a naživo to vyzerá ešte horšie ale keď si má človek vybrať za +/- rovnaké peniaze nemca,japonca alebo kórejčana tak u mňa po osobných skúsenostiach by som išiel jedine do nemeckého alebo max európskeho auta.Počkáme čo na budúci rok vymyslí p.Kabáň pri facelifte G VIII.Gratulujem Corolle lebo s túto poslednú generáciu urobila konečne peknú len nesmie byť Corolla na menších kolesách ako 18" lebo keď som teraz videl výbavu Trek tak na 17" kolesách boli tieto dosť vpadnuté do karosérie.Golf je a bude podľa mňa stále dobre predávaný model aj napriek ofenzíve Crossoverov alebo SUV. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pac-Man
29. 9. 2021 16:05
Euro NCAP
Nová Dacia Sandero má za sebou crash test organizace Euro NCAP, v němž získala pouhé dvě hvězdy z pěti. Hodnocení nové Sandero dopadlo hůře než to předcházející, které v roce 2013 obdrželo v hodnocení Euro NCAP čtyři hvězdy… Cena, nebo kvalita?
Rozbalit vlákno
8
29. 9. 2021 16:24
Re: Euro NCAP
Počet zákazníky nechtěných jízdních asistentů o pasivní bezpečnosti Sandera neříká vůbec nic! :-)
29. 9. 2021 17:34
Re: Euro NCAP
Ale jo, mít v autě asistenta, tak už jsem určitě někde naboural. Tedy ne já, ale auto.
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2021 19:19
Re: Euro NCAP
Pasivní bezpečnost drhne taky.
29. 9. 2021 18:41
Re: Euro NCAP
Chcelo by to možno detailnejší pohľad na vec. Vzhľadom k stále prísnejším kritériám euroncap to nemusí byť (ne) kvalitou, ale zásadný nárastom požiadaviek a tvrdším hodnotením. Zároveň ekonomický model ako sandero nebude nikdy excelovať v kategórií elektronické asistenty
Avatar - Emel
29. 9. 2021 21:15
Re: Euro NCAP
https://cdn.euroncap.com/…ay-datasheet.pdf
Vlastní nárazové zkoušky nejsou tak strašné... při čelním nárazu je tam dost oranžové, ale nic horšího...
30. 9. 2021 11:54
Re: Euro NCAP
Samotný nárazov test je na malé ekonomické auto znesiteľný. Bolo by zaujímavé poslať niektoré auta z 2019 do súčasných testov. Možno by sme z toho (ne)boli prekvapený a dopadli by +- ako tá dacia
30. 9. 2021 09:07
Re: Euro NCAP
Nezkoumal jsem z jaké části to jde na vrub nechtěným asistentům, ale IMHO pořád lepší než shnilá ojetina, slepená ze tří bouraček.
Avatar - rohYpnol
1. 10. 2021 17:01
Re: Euro NCAP
Euro NCAP se dávno stala snůškou bullshitů, která má s bezpečností nemá společnou ani oběžnou dráhu.
Pro dnešní EuroNCAP je bohužel bezpečnější auto, kde při každým úkonu musím lovit na dotykovým displayi nejmíň v desátým podmenu než auto, kde mohu dělat to, co je prazákladem bezpečné jízdy - řídit!!!
29. 9. 2021 16:38
klidek tupci
ze srpnovych 724710 aut prodanych v evrope prodala dacia 31279 aut, tedy pouhy 4.3%, tedy nepatrnej podil a vy tupouni z toho delate, jako kdyby dacia valcovala evropu.
ve skutecnosti vetsina normalnich lidi dava prednost normalnimu autu a ne low cost dacii s pouhymi 2 hvezdami v crash testu.
sandero je sice mozna aktualne nejprodavanejsi model, ale s cca 31tis prodanymi auty je dacia az 12 v zebricku prodeje aut.
i luxusnejsi a mnohem drazsi trojky - MB+BMW+audi se dohromady prodalo cca 120tis, tedy skoro 4x tolik co levny dacie, samotny VW 85tis, skodovka 36tis ...

kluci a holki, nez zase zacnete placat blbosti, zkuste popremejslet o cem ty prodejni cisla sandera vlastne vypovidaj, kolik model ma dacia, a kolik modelu maj automobilky, ktery opravdu vyrabej auta
Rozbalit vlákno
6
29. 9. 2021 17:31
Re: klidek tupci
Škoda těch vulgarit, protože jinak perfektní příspěvek s logikou a argumenty.

V tomhle světle vypadají zdejší příspěvky o zhroucení trhu a EU minimálně velice směšně...
29. 9. 2021 18:52
Re: klidek tupci
Skús to napísať normálne, inak to má hlavu a pätu. K tým dvom hviezdam v crash testoch sandera len toľko, že ako low cost si to parádne vyžerie za elektronické asistenty a zároveň fakt, že nie tak dávno sa menili kritéria, rozumej zásadne sprísňovali. Ak sa pozrieš na samotný náraz a figuríny, tak to žiadna vražda nie je
30. 9. 2021 07:51
Re: klidek tupci
Mňa chceli za toto tvrdenie kameňovať... :D :D :D
Avatar - California_KNIGHT
30. 9. 2021 11:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2021 22:00
Re: klidek tupci
Ty se zase zkus zamyslet nad tím, že prodeje D3, která ovládá prémii, jsou pouze dalším střípkem do komplexní statistiky a samy o sobě nenaznačují, že evropská střední třída neví co s penězi.
29. 9. 2021 17:36
Elektroauto
Teď jsem se vrátil z jednohoístního autosalonu.Zeptal jsem se look těch aut do zásuvky prodali.Prý zatím jedno.Nikdo to nechce.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - jiri-trojan
29. 9. 2021 18:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 9. 2021 19:03
Pokrivený trh
Pomaly by JATO mohlo zbierať údaje o čakačkách na autá. Sused vo februári objednal Octaviu, s tým, že mu príde v júni. Je tu október a auto stále nemá.

Ale iné som chcel. Na tomto grafe pekne vidieť, ako posledné mesiace v roku automobilky naháňajú predaje elektromobilov. Po tom, čo sa vlani dialo je myslím hlúposť kupovať PHEV či elektro v iný mesiac ako november či december. Známy chcel Captura, predajca (snáď nie chudák samotný díler, ale centrála) mu dali zľavu 5500 eur na PHEV verziu bez nejakej štátnej dotácie.

Takže ak by nebol sused švorc a nekupoval dáku trápnu Octaviu TDI len za 30-tisíc eur a vybrali si Enyaqa za dvojnásobok, už a mohol voziť. Nepáči sa mi táto doba. :'-(

http://www.jato.com/…ype-1024x544.jpg
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
29. 9. 2021 21:17
Re: Pokrivený trh
S čipama je to snad dočasná věc... a stejně tak se letos na konci roku uvidí, jestli značky budou potřebovat honit emise a nebo ne. Loni to třeba VW neklaplo jen poměrně těsně a jakmile bude kvóta splněná...
30. 9. 2021 10:24
Dacia?
Za 1-8 má v Evropě Dacia nárůst +5,7%, což je hezké, ale pod úrovní růstu celého trhu, ten rostl za 1-8 o 11,2%, takže Dacia ztrácí svůj tržní podíl. Pravda, ztrácí jej méně než třeba mateřský Renault, ten má za 1-8 dokonce pokles o -10,7%, ale pořád je to u Dacie pokles tržního podílu. Relativní úspěch dvou modelů vůbec nic nemění na prosté skutečnosti, že Dacia patří k loserům trhu. Viz. strana 4 celkových prodejů za 1-8
https://www.acea.auto/files/20210916_PRPC_2107-08-FINAL.pdf
Paradoxně úspěch dvou modelů Dacie musí nejvíce vadit Renault group, která při růstu evropského trhu vykazuje pokles o -5,3% a z uvedených čísel je jasné, že úspěch dvou lowcost modelů Dacie (tedy modelů s minimálními maržemi) jde na úkor dražších modelů Renaultu (tedy modelů s vyššími maržemi).
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
30. 9. 2021 11:42
Re: Dacia?
Jako obvykle :yes: za čísla. Mám dvě doplňující poznámky.
Je trošku problém se srovnávací základnou... loňský rok byl hodně poznamenaný covidem... letní měsíce už tolik ne, ty jsou zase poznamenané letos nedostatkem čipů. Do toho klasický turbulence modelového cyklu (nový Megane a Jogger za rohem, naopak Sandero po úspěšném startu)... ve finále je těžký z těch čísel něco dedukovat, protože je tam příliš mnoho různých vlivů. Bylo by dobrý si k tomu vzít čísla za 2019, aby tam byl nějaký pevnější bod.
Stejně tak bych byl opatrný tvrdit, že Sandero škodí Renaultu - to tak být může, ale taky nemusí. Renault taky hodně trpí nedostatkem čipů... a možná by na trhu i poptávka byla a omezení jsou ve výrobě... a pak to těžko vyčítat Sanderu. A nebo se Renaulty neprodávají z jiných důvodů (modelový cyklus, rostoucí ceny, ...).
30. 9. 2021 12:26
Re: Dacia?
Jednak si myslím, že vliv covidu a nedostatku čipů nebo i dalších surovin musí řešit všichni a druhak není problém podívat se na čísla před covidem a tendence jsou jasné i bez vlivů covidu a nedostatku komodit. Když vezmu tři klíčové hráče v evropských prodejích (VW group, Stellantis group a Renault Group) a v rámci Renaultu se podívám specificky na Dacii a vezmu předcovidový 2019, covidový 2020 a chip shortage 2021 1-8, tak vidím následující tendence:

2019 tržní podíl Dacie v Evropě 3,7%
2020 tržní podíl Dacie v Evropě 3,4%
2021 1-8 tržní podíl Dacie v Evropě 3,2%

2019 tržní podíl Renault group v Evropě 10,5%
2020 tržní podíl Renault group v Evropě 10,3%
2021 1-8 tržní podíl Renault group v Evropě 8,7%

2019 tržní podíl VW group v Evropě 24,6%
2020 tržní podíl VW group v Evropě 25,4%
2021 1-8 tržní podíl VW group v Evropě 26,4%

2019 tržní podíl PSA+FCA group v Evropě 21,6%
2020 tržní podíl PSA+FCA group v Evropě 20,3%
2021 1-8 tržní podíl Stellantis group v Evropě 20,6%

Jinak řečeno Dacia a potažmo Renault group jsou na straně poražených covid necovid, čip nečip.
30. 9. 2021 15:04
Smutné čtení k ničemu
Celý ten článek je bohužel čtení k ničemu ze dvou důvodů.
1. Ačkoli je tam jasně psáno o čipové krizi a problémech s výrobou, tak tu někteří demagogové píšou o chudé evropě a neprodejných golfech atd. Fakt smutný jak hloupí lidé dávají svoji hloupost ostentativně najevo.
2. právě kůli čipům, budou tyhle statistiky několik dalších měsíců k ničemu. Ukážou pouze jak dobrý mají jednotlivé automobilky nákup+logistiku a dokáží si ukousnout z čipového koláče větší kus pro sebe. Jednoduchý příklad - když se podíváte na velké dealery škody a tak místo aut ihned k dodání tam jsou dodací termíny např. u octavií 03-06/2022. Tedy za třičtvrtě roku.
Druhý příklad - volkswagen má na celou ČR podle svých stránek 45ks skladových golfů variant! To je normálně sklad jednoho či dvou dealerů.
Obojí by asi při špatné poptávce nebylo.
Výsledkem je ale, že kde se nic neprodá, tam se nic nevydělá, kde se nic nevydělá tam se nepracuje. Takže pokud bude evropa chudnout tak ne kuli zelené politice, ale kůli takovýmto krizím. Tak se modeleme ať tato čipová krize je na dlouhou dobu poslední.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
30. 9. 2021 15:42
Re: Smutné čtení k ničemu
Modlit se je na prd, je potřeba výrobu čipů postavit v EU. Ano je to komplikované a není to hned, ale obávám se, že zdejší politici se nevzmohou na nic jiného než na to modlení a časem může nastat taková krize znova. EU chybí strategie v řadě oblastí energetikou počínaje a výrobou léčiv konče a tohle jsou důsledky.
30. 9. 2021 16:53
Re: Smutné čtení k ničemu
o prazdninach se jedna fabrika na chipy za 1mld eur otevrela v drazdanech, doba vystavby 3 roky, tak neco se snad zacalo dit jeste pred touhle krizi a doufejme, ze dalsi manufaktury prijdou. pokud si pamatuju, tak v drazdanech uz tak 20 let vyrabi chipy AMD...

situace s chipy je ted opravdu prekereni. neco je hned, neco neni vubec. asi dlouho budu cekat na procesory objednany v cervnu, potvrzena dodavka byla na cervenec letos, kazdy tyden to protahujou, ted aktualni termin zari 2022. zadny velky objemy, par stovek kusu, ale nejsou ....

nejsem si jistej, jestli do toho ma EU vylozene strkat nos, ale jestli, tak kazdopadne lepsi tyhle technologie nez dat StBakoj 100 mega na toustovej chleba ...
Avatar - rohYpnol
1. 10. 2021 17:06
Smutná vizitka EU trhu
Přesně tohle je úspěch, který nechcete. Bohužel, Dacia se stává osamocenou automobilkou v tom, že vyrábí vozy, jaké chtějí zákazníci a ne jaké nám nutí politická propaganda!!!
Rozbalit vlákno
0