Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Sandero je opět nejprodávanější auto v Evropě. Druhý měsíc v řadě

David Bureš David Bureš 29. 9. 2021 • 03:33
67
85
Zobrazit náhledy (67)
Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway

Aktuální generace Dacie Sandero zůstává hitem. Možná i díky krizi s čipy zůstává v čele evropského žebříčku prodejů nových automobilů.

Situace na evropském trhu s novými automobily zůstává nadále nejistá. Konkrétně v srpnu podle statistik analytické společnosti JATO Dynamics počítající prodeje v 26 zemích Evropy klesly registrace nových aut meziročně o 18 %. Přesto má letošní rok jednoho vítěze, je jím Dacia Sandero.

Dacia Sandero totiž druhý měsíc v řadě získala titul nejprodávanějšího automobilu na evropských trzích. S 14.961 registracemi navíc její prodeje meziročně vzrostly o osm procent. Sandero těží nejen z nástupu nové generace, ale paradoxně zřejmě i z aktuálního nedostatku čipů – díky své jednodušší konstrukci není tak závislá na polovodičích jako jiné modely, což se v současnosti ve srovnání s konkurencí hodí. Silné léto tak znamená, že za období leden až srpen je Sandero v Evropě páté nejprodávanější auto vůbec. Na druhou stranu, oproti srpnu 2019, tedy dobou před covidem-19, registrace Sandera klesly o 16 %.

Podobně se vysoko dostal také Duster, který se s 11.327 registracemi vyšvihl na čtvrtou příčku. Meziročně si navíc pomohl o čtyři procenta. A to teprve nedávno na trh dorazil facelift Dusteru, který odbyt tohoto SUV jistě dále ovlivní.

To naopak Volkswagen Golf je nedostatkem čipů silně postižen, meziročně jeho registrace klesly o 38 %, s 13.664 registrovanými kusy se tak musí opět spokojit s druhým místem. Pro dlouhodobého hegemona evropského trhu je to málo, ve srovnání se srpnem 2019 navíc jeho registrace spadly dokonce o 48 %.

Ve výsledku to ale pro Volkswagen tak úplně špatný měsíc nebyl. Německá značka má totiž v top 10 modelů hned tři zástupce, vedle Golfu ještě celkově pátý T-Roc a sedmé Polo. Všem těmto modelům však jejich prodeje meziročně klesly.

Slušný měsíc to byl také pro Toyotu. Yaris v srpnu obsadil třetí příčku, 12.594 registrací je navíc o 18 % více než před rokem, což souvisí s loňským nástupem aktuální generace. Osmá pak byla Corolla. V tomto ohledu musíme zmínit i deváté místo Hyundaie Tucson. Registrace v Nošovicích vyráběného SUV totiž meziročně vyskočily o 36 %. I korejské automobilce se zatím relativně daří vypořádat s nedostatkem čipů, a to díky širokému rozptylu firmy.  

Evropský trh v srpnu 2021: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř. Model Registrace 8/2021 [ks] Rozdíl proti 8/2020 [%] Rozdíl proti 8/2019 [%]
1. Dacia Sandero 14.961 +8 -16
2. VW Golf 13.664 -38 -48
3. Toyota Yaris 12.594 +18 +2
4. Dacia Duster 11.327 +4 -42
5. VW T-Roc 11.179 -6 -38
6. Fiat 500 10.966 +28 +11
7. VW Polo 10.283 -16 -38
8. Toyota Corolla 9.912 -11 -8
9. Hyundai Tucson 9.739 +36 +6
10. Ford Puma 9.304 -16 -

„Nedostatek čipů byl hlavní překážkou pro výrobce, kteří se stále potýkají s důsledky pandemie. Problémy s výrobou a zpoždění dodávek nových automobilů negativně ovlivňují prodej a nedostatečná dostupnost u prodejců nutí mnoho spotřebitelů buď hledat ojetá auta, nebo jednoduše odložit jejich nákup,“ komentuje situaci na trhu globální analytik JATO Dynamics Felipe Munoz.

Právě nedostatek čipů přitom paradoxně pomáhá prodejům elektromobilů a plug-in hybridů. Automobilkám se kvůli flotilovým emisím hodí registrovat co nejvyšší jejich počet, a tak nedostatkové komponenty obvykle primárně směřují právě k elektrovozům či plug-in hybridům, které se tak čile vyrábějí, zatímco produkce konvenčních aut vázne. I proto si JATO všímá, že za srpen elektromobily a plug-in hybridy v registracích překonaly vozy s naftovým pohonem. Dosáhly na 21 % tržní podíl, proti 20 % vznětových aut.

Nejžádanějším elektromobilem mimochodem v srpnu byl Volkswagen ID.3 následovaný Teslou Model 3. Do nejlepší desítky se pak dostal i čtvrtý Ford Mustang Mach-e, sedmá Škoda Enyaq iV nebo osmá Tesla Model Y. Plug-in hybridům pak vévodí Ford Kuga, následovaná Mercedesem GLC a BMW řady 3. Pátým nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě pak v srpnu byla Cupra Formentor.

Evropský trh v srpnu 2021: Nejprodávanější elektrovozy podle modelů
Poř. Model Registrace 8/2021 [ks] Rozdíl proti 8/2020 [%]
1. VW ID.3 7.904 -
2. Tesla Model 3 7.824 +13
3. VW ID.4 4.624 -
4. Renault Zoe 4.032 -35
5. Ford Mustang Mach-e 3.621 -
6. Kia e-Niro 3.561 +5
7. Škoda Enyaq iV 3.541 -
8. Tesla Model Y 3.478 -
9. Volkswagen e-Up! 3.219 +119
10. Fiat 500e 3.152 -

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
3. 10. 2021 14:36
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
e208 se nedá srovnávat s eGolfem, má na dnešní dobu dostatečnou kapacitu i 100kW nabíjení, kde je problém? Samozřejmě v čistě EV autě může být baterie součást karoserie, ale to přece nezhorší prostorové uspořádání.
Avatar - twistedTSD
3. 10. 2021 14:28
Re: Bye bye vůdčí pozice na trhu
Většině zákazníků, pro které je to levný a jednoduchý dopravní prostředek, je to k ničemu. Není možné udělat malé PHEV za smysluplnou cenu. A že by mohlo HEV vycházet s pokutou stejně, to fakt není příliš pozitivní.
Avatar - rohYpnol
1. 10. 2021 17:06
Smutná vizitka EU trhu
Přesně tohle je úspěch, který nechcete. Bohužel, Dacia se stává osamocenou automobilkou v tom, že vyrábí vozy, jaké chtějí zákazníci a ne jaké nám nutí politická propaganda!!!
Avatar - rohYpnol
1. 10. 2021 17:01
Re: Euro NCAP
Euro NCAP se dávno stala snůškou bullshitů, která má s bezpečností nemá společnou ani oběžnou dráhu.
Pro dnešní EuroNCAP je bohužel bezpečnější auto, kde při každým úkonu musím lovit na dotykovým displayi nejmíň v desátým podmenu než auto, kde mohu dělat to, co je prazákladem bezpečné jízdy - řídit!!!
Avatar - rohYpnol
1. 10. 2021 16:57
Re: Hlavne Evropa chudne.
Bohužel...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud