Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: To to trvalo! Konkurent Tesly se začal konečně vyrábět. Lucid Air si zatím rezervovalo 13.000 lidí

Lucid Air je od svého představení označovaný za vážného konkurenta pro Teslu. Zahájení výroby ale trvalo, zdrželo se o tři roky proti původním plánům.
Zpět na článek
30. 9. 2021 16:23
30. 9. 2021 16:42
30. 9. 2021 17:41
30. 9. 2021 18:40
30. 9. 2021 18:55
30. 9. 2021 19:52
30. 9. 2021 19:03
30. 9. 2021 17:39
30. 9. 2021 18:28
30. 9. 2021 19:11
30. 9. 2021 19:54
30. 9. 2021 23:28
1. 10. 2021 22:11
30. 9. 2021 22:05
30. 9. 2021 16:23
To to trvalo ...
Asi neměli čipy jako v VW, Toyotě, Oplu ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Retrowave
30. 9. 2021 16:42
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
6
30. 9. 2021 17:41
Re: Top EVs
Kdo je na vrcholu je celkem jednoduché, s velkým náskokem tohle.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Retrowave
30. 9. 2021 18:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 9. 2021 18:55
Re: Top EVs
Je to seriove zhomologovane auto.

Koupit si ho muzes nejbliz v Nemecku.

https://www.esser-automotive.com/en/

Chtel jsi adresu, tak (n)Esser: :D
Premium Automotive Concept Esser
Konrad-Zuse-Str. 26
D-52477 Alsdorf / Aachen
Germany

Rimac patri na vrchol, nevim, proc o tom polemizujes.
Ale jinak tvuj vyber :yes:

PS O Lucidu nesnim. Kdyz uz, tak ta Tesla nebo E-tron GT. Tesla ma uzasny vykony (kdyz pominu ten Rimac) a E-Tron dobre vypada a urcite dobre i jezdi. Lucid je pro snoby, ne ze by Mercedes nebyl. :-)
Avatar - Retrowave
30. 9. 2021 19:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
30. 9. 2021 19:03
Re: Top EVs
ČR nejblíže je
ESSER AUTOMOTIVE
Konrad-Zuse-Str. 26
D-52477 Alsdorf
Aachen
+49211545700

Popř.
H.R. OWEN
18-20 Burton Street
Mayfair
London
W1J 6QD
+442079078740

Nebo
SPIRITS OF SPEED
Carrer de les Cincies
114 08908
L'Hospitalet de Llobregat
Barcelona
+34931311553
Mimo Evropu je dalších 16 dealerství

Prodej byl již zahájen, ale pospěš si, počítá se se sérií 150 ks a je možné, že bude velmi brzy vyprodáno. Ale pokud hodíš nějaký milion navrch k ofiko ceně (2,4 mio. usd), tak na tebe možná zbyde.
Držitel světového rekordu sériových aut v drag race na čtvrt míle 8,58 sec.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2021 11:35
Re: Top EVs
Na Vrcholu je Rolls Royce a bnetley, pak nikdo 5 kilometrů není a pak začínaj ti ostatní :-) :-)
30. 9. 2021 17:39
800KW
...ten vykon ma zmysel...hlavne v meste a na dialniciach v EU pri cca 130.......pri obyc.cestovnom aute....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
30. 9. 2021 18:02
Vyhlašuju tipovačku,
zahyne Lucid sám nebo ho koupí číňan? Za mě 1000 koní popírá přínos pro ekologii.
Rozbalit vlákno
3
30. 9. 2021 19:09
Re: Vyhlašuju tipovačku,
Znas soucasnyho vlastnika Lucid? ;-)
Ten jeste nejaky cas nemusi vydelavat.

https://www.theverge.com/…rity-shareholder
"Saudi Arabia owns more than half of Lucid Motors"
Prej prinos ekologii :D
https://www.climatescorecard.org/…r-3x-since-1990/
Saudi Arabia has expressed and shown that it will transition to renewables only if it can support and strengthen its oil exports, which its economy still greatly depends on.
Avatar - del42sa
1. 10. 2021 07:50
Re: Vyhlašuju tipovačku,
podle mě to vydrtí nový Renault Megane ;-)
Avatar - Ozzman
1. 10. 2021 08:21
Re: Vyhlašuju tipovačku,
V Evropě klidně. Vzhledem k tomu, že Zoe se prodává na danou třídu velmi dobře, Megan by mohl taky..
30. 9. 2021 18:28
Prečo?
Prečo sa do výroby áut serú firmy, ktoré s tým nemajú žiadne skúsenosti? Im nevadí ten čas a investície do vymýšľania už vymysleného? Prečo radšej neponúknu svoje služby a odbornosť v oblasti elektrických pohonov a elektroniky zavedeným automobilkám? Ušetrili by obidve strany, vyhli by sa hromade problémov a v konečnom dôsledku by to bolo prínosom pre nich aj pre zákazníkov.
Rozbalit vlákno
11
30. 9. 2021 19:11
Re: Prečo?
EV revolution.
Ted je misto pro nove hrace.

Protoze ho dinosari vytvorily nedostatecnou nabidkou EV.

Zdravim Teslu i Lucid
30. 9. 2021 19:43
Re: Prečo?
Ty nečítaš. Alebo nechápeš písaný text.
30. 9. 2021 19:54
Re: Prečo?
Čítám. :-)
Já ti odpovídám prečo. ;-)

Cítí mezeru na trhu. Chtějí se etablovat a... vydělávat.

A Tesla dokazuje, že samostatně to může fungovat líp, než s tradiční automobilkou s tradičními dodavateli a tradičními postupy.
30. 9. 2021 20:42
Re: Prečo?
Tesla nedokazuje, že to môže fungovať lepšie. Ani náhodou. Tesla sa veľakrát spálila na veciach, ktoré sú pre zavedené automobilky banalitami. Investovala do toho hromadu peňazí a času. Alebo tie večné meškania a odklady produkcie nepramenili z nezvládania technológií? Tesly sú dobré autá, ale medzery ešte majú, v kvalite a spracovaní najväčšie. A stále ich to stojí hromadu peňazí, ktoré v konečnom dôsledku vytiahnu z vrecák svojich zákazníkov. Storočie vývoja za pár rokov nemajú šancu dobehnúť.
Na tú istú cestu (alebo veľmi podobnú) sa dáva Lucid, a ide to rovnako sťažka. Zbytočné problémy, zbytočne utratené peniaze, zbytočné meškanie (a nie malé). Podobne Apple a ďalší snívajú o výrobe áut. Pritom majú know-how len na časť z nich. Platformy, podvozky, karosérie, vybavenie kabín, v tom sú zelenáči.
Naopak zavedené automobilky sú v týchto oblastiach jednotky. Vedia aj spaľovacie motory, ale tie končia a v elektre nie sú nijak zbehlé, je to pre ne úplne nová vec. Viď VW a jeho ID, ktoré rozhodne nie sú z pohľadu pohonu top. Čaká ich ešte veľa práce, skúmania a investícií - a veľa škrípania zubov zákazníkov. Príde mi choré, aby automobilky od nuly vyvíjali elektrické pohony, keď odborníci z tejto oblasti (napr. tá Tesla) sú o dve konské hlavy ďalej. Rovnako choré mi príde, aby Lucid alebo Apple od nuly vyvíjali celé autá, keď to nevedia a tradičné automobilky sú pred nimi pol vesmíru ďaleko. Na oboch stranách vidím zbytočné investície a zbytočné mrhanie časom. A nerozumiem tomu, prečo sa do problémov a strát nanovo vrhajú ďalší a ďalší podnikatelia.
30. 9. 2021 23:28
Re: Prečo?
Heled, tradicni automobilky nemaji 100 let naskok. :D
Podivej se, jak se vyrabi Model Y a jak se vyrabi Enyaq...

O pul vesmiru technologicky napred je v tomto pripade Tesla.
Vetsinu tradicnich technologii si muzes nakoupit.
Ale inovace Tesly si jen tak nekoupis.

A Tesla inovuje m. j. i proto, ze tam nesedi zkuseni manazeri, kterym jde jen o to, vydrzet ve firme o dalsi mesic dyl.
A tihle manazeri nerikaji, ze to nejde a ze to jeste nikdo nedela, tak je to riziko.

PS Neco k odkladum terminu:
https://www.caranddriver.com/…prototype-drive/
Audi will launch the E-Tron in 2012 8-s at a price of about $150,000.
https://elektrickevozy.cz/…te-u-toho-s-nami
Premiéra Audi e-tron GT
Ve vašich kalendářích si můžete poznačit datum 9. února 2021 s časem od 19 hodin.
To je zpozdeni 9 (slovy devet) let. :-O
A co id.3 nebo i4?
Nejen Tesla miva zpozdeni. ;-)
Avatar - Barrichello
1. 10. 2021 11:42
Re: Prečo?
https://echo24.cz/…rg-s-neporizenou

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

JAK SE DO LESA VOLA, TAK SE Z LESA OZYVA!!!!
1. 10. 2021 16:32
Re: Prečo?
Nie sú od Tesly o cca 100 rokov staršie? Tak majú 100 rokov náskok. O skúsenostiach Škody môže Tesla iba snívať. Nejde len o to, aké moderné metódy sa pri výrobe používajú. Ide aj o to s akým výsledkom a za akú cenu sa ten výsledok dosiahol. Vyvíjať vyvinuté a snažiť sa to robiť inak je za prvé drahé a za druhé často samoúčelné.

Inovácie Tesly sú fajn. Ale nemenej fajn sú aj zavedené a vyskúšané technológie, ktoré s neveľkými investíciami a bez zbytočného špekulovania fungujú.

Rôzni manažéri sú všade. Ver tomu, že aj u Tesly sú takí ako píšeš. Manažéri často nehovoria, že niečo nejde, lebo nevedia, či to ide alebo nejde alebo za akú cenu. Len si myslia, že sa to dá.

A čo sa týka tých odkladov termínov - evidentne si nepochopil. Odklady sa týkajú všetkých, čo majú s výrobou alebo vývojom problém, s ktorým nepočítali. A je to podstatne pravdepodobnejšie, ak sa niekto kašle do vecí, ktorým nerozumie - tak ako som písal. Či je to Tesla, alebo Audi alebo hocikto iný. Ak si si nevšimol, nenavážam sa do Tesly ani do EV. Zamýšľam sa nad logikou vývoja a presadzovania EV.
1. 10. 2021 22:11
Re: Prečo?
Ale ja te chapu.
Jen na to mam jiny nazor.

Vse je otazka objemu vyroby a navratnosti.

A Tesla uz je na takovych objemech, ze se to, o cem pises, ztrati.

Takze asi u toho tveho prispevku mne vadi to zobecnovani.

U Lucidu s tebou souhlasim spis...

PS Rimac si taky (skoro) vse dela sam. A nejak to dava smysl. ;-)

PPS Musk se zabyva ruznymi obory od IT, pres automotive az po vesmirne technologie a pomerne uspesne (resp. vetsinou vyrazne uspesneji, nez vsichni dosavadni hraci). Prestoze jsou firmy (hraci) z techto oboru mnohem zkusenejsi.
Avatar - Roman Horký
30. 9. 2021 20:25
Re: Prečo?
Proč se ty seres do diskuse o věci, které nerozumíš?
30. 9. 2021 20:28
Re: Prečo?
Vieš, ja som dúfal, že prídeš a poučíš ma, ó najmúdrejší. ;-)
Avatar - WinDiesel
30. 9. 2021 22:05
Re: Prečo?
v klidu kámo, ten ani neví jaký je rozdíl mezi seres a sörös :D :D :D