Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

To to trvalo! Konkurent Tesly se začal konečně vyrábět. Lucid Air si zatím rezervovalo 13.000 lidí

David Bureš
Diskuze (25)

Lucid Air je od svého představení označovaný za vážného konkurenta pro Teslu. Zahájení výroby ale trvalo, zdrželo se o tři roky proti původním plánům.

O automobilce Tesla si můžeme myslet cokoliv, pravdou však je, že nastartovala elektrický trend. Navíc do oboru přilákala řadu nových hráčů mimo svět automobilového průmyslu, kteří se jejím úspěchem chtěli inspirovat. Mezi ně se řadí také americký Lucid Motors, od počátku prezentovaný jako vážný rival Tesly. Letos konečně začíná vyrábět svůj první model Air.

Lucid tento týden konečně zahájil sériovou výrobu ve svém závodě Casa Grande v Arizoně, kde vznikly první zákaznické kusy modelu Air. Ten je luxusním sedanem ve stylu Tesly Model S, který se spoléhá na obří baterie s kapacitou až 113 kWh, díky nimž může v závislosti na verzi ujet až 837 kilometrů bez nutnosti dobití. Vrcholná verze se přitom spoléhá na dva elektromotory o celkovém výkonu až 828 kW a točivém momentu přes 1.000 N.m. Podobně jako Tesla pak vůz sází i na pokročilé jízdní asistenty.

Zahájení sériové produkce je pro Lucid velkou slávou, je součástí „týdne otevřených dveří“, při nichž automobilka nechává veřejnost nahlédnout do svých výrobních závodů. Ať už do továrny na pohonné ústrojí, tak do montážního závodu.

Zároveň se však ukazuje, že rozjetí produkce nového automobilu není vůbec snadnou záležitostí. Lucid Air se totiž světu poprvé představil už na konci roku 2016 s tím, že do prodeje vstoupí v roce 2018. První kusy pak měly k zákazníkům zamířit na začátku roku 2019.

Video se připravuje ...

To se ale nepovedlo, teprve v druhé polovině roku 2019 začala výstavba výrobního závodu. Lucid totiž musel řešit svoji finanční situaci, pomoci musela injekce od Veřejného investičního fondu Saúdské Arábie (PID). Plány firmy se tak posunuly, a tak se první zákazníci svých aut dočkají až letos. První dodávky klientům jsou plánovány na konec října.

Lucid v současnosti eviduje přes 13.000 rezervací na Air. Jako první vznikají vozy z úvodní edice Dream Edition, kterých nakonec vznikne 520 kusů, podle dosaženého dojezdu 520 mil (837 km) dle americké metodiky. Do budoucna přitom plánuje výrobu až 400.000 elektromobilů ročně. Luxusní sedan má v roce 2023 doplnit také SUV, vyvíjené jako Project Gravity.

David Bureš
Diskuze (25)

Doporučujeme

1. 10. 2021 22:11
Re: Prečo?
Ale ja te chapu.
Jen na to mam jiny nazor.

Vse je otazka objemu vyroby a navratnosti.

A Tesla uz je na takovych objemech, ze se to, o cem pises, ztrati.

Takze asi u toho tveho prispevku mne vadi to zobecnovani.

U Lucidu s tebou souhlasim spis...

PS Rimac si taky (skoro) vse dela sam. A nejak to dava smysl. ;-)

PPS Musk se zabyva ruznymi obory od IT, pres automotive az po vesmirne technologie a pomerne uspesne (resp. vetsinou vyrazne uspesneji, nez vsichni dosavadni hraci). Prestoze jsou firmy (hraci) z techto oboru mnohem zkusenejsi.
1. 10. 2021 16:32
Re: Prečo?
Nie sú od Tesly o cca 100 rokov staršie? Tak majú 100 rokov náskok. O skúsenostiach Škody môže Tesla iba snívať. Nejde len o to, aké moderné metódy sa pri výrobe používajú. Ide aj o to s akým výsledkom a za akú cenu sa ten výsledok dosiahol. Vyvíjať vyvinuté a snažiť sa to robiť inak je za prvé drahé a za druhé často samoúčelné.

Inovácie Tesly sú fajn. Ale nemenej fajn sú aj zavedené a vyskúšané technológie, ktoré s neveľkými investíciami a bez zbytočného špekulovania fungujú.

Rôzni manažéri sú všade. Ver tomu, že aj u Tesly sú takí ako píšeš. Manažéri často nehovoria, že niečo nejde, lebo nevedia, či to ide alebo nejde alebo za akú cenu. Len si myslia, že sa to dá.

A čo sa týka tých odkladov termínov - evidentne si nepochopil. Odklady sa týkajú všetkých, čo majú s výrobou alebo vývojom problém, s ktorým nepočítali. A je to podstatne pravdepodobnejšie, ak sa niekto kašle do vecí, ktorým nerozumie - tak ako som písal. Či je to Tesla, alebo Audi alebo hocikto iný. Ak si si nevšimol, nenavážam sa do Tesly ani do EV. Zamýšľam sa nad logikou vývoja a presadzovania EV.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2021 11:42
Re: Prečo?
https://echo24.cz/…rg-s-neporizenou

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

JAK SE DO LESA VOLA, TAK SE Z LESA OZYVA!!!!
Avatar - Barrichello
1. 10. 2021 11:35
Re: Top EVs
Na Vrcholu je Rolls Royce a bnetley, pak nikdo 5 kilometrů není a pak začínaj ti ostatní :-) :-)
Avatar - Ozzman
1. 10. 2021 08:21
Re: Vyhlašuju tipovačku,
V Evropě klidně. Vzhledem k tomu, že Zoe se prodává na danou třídu velmi dobře, Megan by mohl taky..