To to trvalo! Konkurent Tesly se začal konečně vyrábět. Lucid Air si zatím rezervovalo 13.000 lidí
Lucid Air je od svého představení označovaný za vážného konkurenta pro Teslu. Zahájení výroby ale trvalo, zdrželo se o tři roky proti původním plánům.
O automobilce Tesla si můžeme myslet cokoliv, pravdou však je, že nastartovala elektrický trend. Navíc do oboru přilákala řadu nových hráčů mimo svět automobilového průmyslu, kteří se jejím úspěchem chtěli inspirovat. Mezi ně se řadí také americký Lucid Motors, od počátku prezentovaný jako vážný rival Tesly. Letos konečně začíná vyrábět svůj první model Air.
Lucid tento týden konečně zahájil sériovou výrobu ve svém závodě Casa Grande v Arizoně, kde vznikly první zákaznické kusy modelu Air. Ten je luxusním sedanem ve stylu Tesly Model S, který se spoléhá na obří baterie s kapacitou až 113 kWh, díky nimž může v závislosti na verzi ujet až 837 kilometrů bez nutnosti dobití. Vrcholná verze se přitom spoléhá na dva elektromotory o celkovém výkonu až 828 kW a točivém momentu přes 1.000 N.m. Podobně jako Tesla pak vůz sází i na pokročilé jízdní asistenty.
Zahájení sériové produkce je pro Lucid velkou slávou, je součástí „týdne otevřených dveří“, při nichž automobilka nechává veřejnost nahlédnout do svých výrobních závodů. Ať už do továrny na pohonné ústrojí, tak do montážního závodu.
Zároveň se však ukazuje, že rozjetí produkce nového automobilu není vůbec snadnou záležitostí. Lucid Air se totiž světu poprvé představil už na konci roku 2016 s tím, že do prodeje vstoupí v roce 2018. První kusy pak měly k zákazníkům zamířit na začátku roku 2019.
To se ale nepovedlo, teprve v druhé polovině roku 2019 začala výstavba výrobního závodu. Lucid totiž musel řešit svoji finanční situaci, pomoci musela injekce od Veřejného investičního fondu Saúdské Arábie (PID). Plány firmy se tak posunuly, a tak se první zákazníci svých aut dočkají až letos. První dodávky klientům jsou plánovány na konec října.
Lucid v současnosti eviduje přes 13.000 rezervací na Air. Jako první vznikají vozy z úvodní edice Dream Edition, kterých nakonec vznikne 520 kusů, podle dosaženého dojezdu 520 mil (837 km) dle americké metodiky. Do budoucna přitom plánuje výrobu až 400.000 elektromobilů ročně. Luxusní sedan má v roce 2023 doplnit také SUV, vyvíjené jako Project Gravity.