Podle me ten trik je presne v tom, ze to neni jejich klientela … ale tim se to jejich klientela stane.
Marzi na tom maji asi slusnou a obcas to videt je.
Ostatne je to pro ne asi relativne levne, kdyz je to stejna platforma jako A/GLA/CLA nebo 1/X1/X2 (a castecne i Mini)
Mainstream z toho podle me vystoupil presne z tech duvodu, ze si to kanibalizuje napric nabidkou a je na tom mala marze. V tom ma premie vyhodu.
Možno vidia ďalej do budúcnosti ako my a ostatné automobilky a zichrujú si časť zákazníkov, o ktorých iní nestoja. Možno prídu MPV do módy s povinnou plnou elektrifikáciou. Baterky v podlahe, bez toho, aby by uberali na priestrannosti a variabilite kabíny alebo batožinového priestoru, to je úloha pre MPV ako vyšitá. Síce sa podobnými schopnosťami pýšia aj SUV, ale tie sú pomerne ťažké aj bez bateriek, aerodynamika na tom tiež nie je úplne najlepšia, takže MPV ešte môžu excelovať. Naviac keď väčšina takzvaných SUV má dnes už len predný náhon a mimo asfaltku sa veľmi nepozrie...
Tak logiku to má, ako píšeš, pri MPV tá vyššia stavba kvôli baterkám vôbec nevadí, keď to je ich bežný výzor (na rozdiel od zdvihnutých elektrických hatchbackov). I keď ten trh MPV sa výrazne zmenšil na úkor SUV, stále tu sú ľudia, ktorí potrebujú maximálny priestor na malej obstavanej ploche a tu MPV boduje. A BMW si asi spočítalo, že ten trh je stále relevantný, takže 2AT bude pokračovať. Inak by to nerobili.
Tak Mercedes má nielen MPV, ale aj pick-up, to je ešte väčší nezmysel v rámci poprtfólia Mercedesu. Asi na to ale sú zákazníci. Popravde tiež by som si nekúpil prémiové MPV, ale napr. 2AT/GT sa dá teraz kúpiť za dobré peniaze a s ohľadom na miznúcu mmainstreamovú konkurenciu to napokon môže byť vcelku fajn kúpa.
Jj zdá se to jako naprostý fail, ale není. Mám zkušenost s 1gen 218d AT a je to slušný auto, ideální pro movitější mladé rodiny, co nechtějí malé SUV nebo pak pro důchodce, co jsou na značku zvyklý, ale do sedanu se už kvůli špatným zádům prostě nesloží. Ani mě se v tom nejezdilo špatně, taková pohoda… jasně není to 6ti válcový sedan/combi s náhonem na zadek, stejně jako všechny SUV od BMW ;-)
MB, který jezdí F1 vyrábí kromě MPV i dodávky a trucky. To nevadí? Kdyby to zákazníkům BMW nesedělo, těžko by vznikla druhá generace. Mě těší zklidněné linie předku a dokonce velké ledviny tady nejsou problém.
Mám Gran Tourer 220i v automatu a jsem naprosto spokojen. Active Tourer by mi byl malej, ale jestli se BMW rozhoupe a Gran Tourer posléze udělá, budu o něm hodně přemýšlet.
Celý život jsem jezdil s kombi, ale MPV je o dost "užitkovější" (miluju ten vysokej a dlouhej kufr).
Je to sice předokolka a tedy kein echter BMW, ale na to sere pes, na hraní mám jiné auto, tohle má rychle dopravit rodinu a náklad po Autobahn z bodu A do bodu B.
A to plní na 100 %. Pro remcaly ... spotřeba po 100.000 km 7,3 l (jezdím 150+, často plnej (3 děti) i s obytňákem).
Fazit: proč ne, já bych to v dlouhé verzi bral.
Minus: zrušte runflaty!