Japonská automobilka uspořádala na pověstné rovině u Kolína soutěž v jízdě na spotřebu. S motorem e-Skyactiv X jsem se bezpečně vešel pod pět litrů, ani tak to nebyl žádný hvězdný výkon.
vysvětlit, proč je penalizace za pomalou jízdu (to bych sice ztuha, ale snad mohl ještě pochopit) ale proč dokonce za svěšené závory? Penalizace za svěšené závory, které ti z vyšší moci ublíží na spotřebě?
Ale mě dělá problém pochopit, proč se lepí když jedu v obci 50 a mimo obec 90. V mém chápání světa byly rychlostní limity zavedeny proto, aby se dodržovaly. Až bude platit to s tím cyklistou a plnou čárou tak taky pojedu poctivě za ním třeba 30km bez ohledu na tu kolonu za mnou.
Protože mají před sebou třeba dalších 100,200 či 300 km a každý úsek, kdy mohou jet, jim blokuje Prius? Nevím, já taky jezdím občas svižněji a holt taky nesu riziko, že si zaplatím za rychlost pokutu, což se mi už mockrát stalo (paradoxně většinou v zahraničí).
Co je tak problematického na tom správně si naplánovat cestu s ohledem na očekávanou cestovní rychlost a vzdálenost? Pak můžeš jet bez nervů a nevypadat jako kretén. Ačkoli jako kretén jsi "paradoxně" vnímán spíše v zahraničí, v ČR je takových kreténů tak moc, že se ztratíš v davu.
Když se všichni tak rádi ohlížíte na ten "vyspělý" Západ, proč si nevezmete příklad taky v tomto ohledu chování řidičů na silnicích?
Třeba zrovna Němci jako prasata fakt nejezdí. Když jede za mnou Q7 a nelepí se, tak je to většinou Déčko.
Ty si asi nikdy moc delší vzdálenosti necestoval co? Ono to někdy prostě naplánovat nejde, nebo musíš stíhat více, než ti podobní jezdci "vychovávači" dovolí.
Co to jsou větší vzdálenosti? Když jsem jel 700km tak jsem se tak nějak nedivil, že vyjedu odpoledne a přijedu navečer. Když jedu 200km, kde nevede dálnice, tak prostě vím, že to budou cca 3 hodiny plus minus.
Někdo jezdí na výlety, někdo prostě proto, že musí, pak občas pospíchá... ty si nikdy v životě nespěchal ? Už nevím jak to jinak vysvětlit. Když musíš někde být na nějaký čas třeba ? Někde vyzvednout, někam dojet... ? Ppořád nic?
znal jsem jednoho, co se pořád musel předbíhat, ten kdo si plete silnici se závodní dráhou, tady nemá co dělat, na tohle jsou sportovní podniky a tam se může vyřádit.
voni stacej podobni 2 kousci jako ses ty za kamionem, kteri nemaj sanci ho predjet a ja jako treti na kratky rovince uz to taky nestiham. pritom kolikrat staci par takovejch predjizdecich manevru a na 100km ti to dela klidne ctvrthodiny. proto mam takovy typky jako ses ty romiku radsi za sebou.
a 50 tacho v obci je vetsinou tak 45 a sou taci, co radeji jeste min ...
u nas ma povinnost vodic prisposobit jazdu stavu a povahe vozovky, svojim schopnostiam a pod. Zaroven je zhora limitovany prave tou 50kou. Ked to vsetko uplatni, tak ide 50. Stav je horsi mozno v snehovych zavejoch, poladovici, co nastava par dni v roku a schopnosti zvladnut auto v 50ke snad ma, inak by nemal vodicsky preukaz. Podobne to bude vsade, alebo sa mylim?
13,3 není vůbec špatné že? Ale není to ekvivalent 1,5 protože to bys musel mít 100 procentní účinnost výroby té elektřiny. A nebo ji mít zadarmo. zadarmo není ani z větru ani ze Slunce.
Ne, to neni spatne.
Na to se s HEV tezko dostanes. ;-)
Resp. na ten ekvivalent.
Na to jsi prisel jak?
Trochu tu michas cenu a puvod energie.
Ty znas z ceho pochazi prepocet na ekvivalent?
Kde jsi se proboha dozvedel, ze je to ekvivalent k OZE????
Já nevím, ale pokusím se to pro tebe někdy změřit. Ono je to jiné do velikého kopce nebo z kopce, kolik je v autě lidí a nákladu. To se špatně odpovídá vůbec.
Koukej sem a počítej https://www.youtube.com/watch?…
Snažím se vždy akcelerovat páčkou tempomatu, kdy je to nejekonomičtější.
Je to nejekonomičtější a u hybridu obzvlášť protože počítač si v klidu srovná, jaký režim je nejlepší použít. Mě to tedy na tempomat zrychluje téměř na maximální výkon, 4500 otáček. Takže kde je problém?
Vím, že to dělala Corolla, která vyrazila vpřed, Megan mi taky podřadí a vyjede rychleji, naopak Mondeo jede velmi vlažně a lehce, tak asi záleží od auta..
otáčkoměr má toyota na hybridu třeba u yarisu. Počítač si to přebere a dá motoru otáčky, kdy má největší výkon a nejmenší CO2-prostě ty to neuděláš. Když se rozjedeš, tak otáčky jdou dolů, popřípadě se ti ten motor vypne- tohle je kouzlo toyoty. Na jaký otáčky třeba couváš ty?
neviděl jsem ještě hybridní yaris s otáčkoměrem, pokud nemá HUD, kde to lze zobrazit.
O jakém MY se bavíš?
Jediný hybrid u Toyoty s otáčkoměrem jsem zažil Corollu. Jinak vše ostatní mělo/má powermeter.
já taky jezdím převážně 90 GPS mimo obec, ale že by se na mne někdo každou chvíli lepil, to se fakt neděje. Přijede, předjede a oba si vesele jedeme dál.
řidič musí ponechat dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním.“
Musíš s tou močkou trošku vedle. Zkus se trefit lépe do té díry kam se leje. Názor na vzhled ti neberu, na ten máš právo. O výkonu a pružnosti se tady jinde napsalo dost, takže plácat nesmysly máš sice taky právo, ale vypadáš potom jako kretén.
kdysi davno sem zkousel ekorely s 1.8tsi.
plny auto, studenej start, 70km, nascitany prevyseni 700m, prevyseni mezi startem a cilem +50m, zvladal jsem to za 5.2 s prumerem 60km/h, ale tak polovina useku obce, takze o moc vetsi prumer tam stejne neudelas, kazdopadne to nebyl vylozenej klobouk.
takze 5.2 eko, real delsi trasy rychleji, ale ne nadivoko sem jezdil 7.5, nadivoko 9, kratky trasy se studenym motorem 10-11 litru, tedy dvojnasobek eko
Když jsem zkoušel ujet 150 km trať mix dálnice silnice trochu města, s pedantskym dodržováním rychlostních limitu, skutečně jsem byl schopen dostat se na spotřebu udávanou výrobcem.
Že na dálnici jedou všichni 150-160 neznamená, že by se tak měla udávat spotřeba :(
ja som skusal na Peugeote 307 jazdit usporne, v ramci limitov a pisalo mi spotrebu 3,6l. Bol to 1.4 benzin. Skoda, ze nedaju cele video, ako s tym jazdili, clovek by si hned spravil obraz. To je ako kedysi skusali hybrid od Renaultu, ktory mal tiez celkom dobru spotrebu a video z tych jazd bolo na roadblog, alebo ako sa ten portal vola a tam bolo vidno, ako tie auta pomaly sli. Zato na Renaulte sa neviem dostat pod 6l ani pri ekojazde. Myslel som, ze ked opravia prevodovku, spotreba klesne. Ale kdeze, 6,5l mam :-(
opravili, vymenili prevodovku a auto ide ako nove :-) len nechceli mi povedat cenu, ked to budem znova riesit o dalsich 40 000 km a auto uz nebude v zaruke
JO, ale ihned po nadpisu a spojení Kolin-Mazda je asi všem jasný, že tu 2 budou vyrábět v kolíně. Kolik vlastnického podílu v mazdě má Toyota? Aby ten skyaktiv nebylo za chvilku hybridní soustrojí Toyota vyráběná v polsku.