Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda Power Eco Race: Závodil jsem v jízdě na spotřebu. Od ostudy mě zachránil elektromobil

Japonská automobilka uspořádala na pověstné rovině u Kolína soutěž v jízdě na spotřebu. S motorem e-Skyactiv X jsem se bezpečně vešel pod pět litrů, ani tak to nebyl žádný hvězdný výkon.
Zpět na článek
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 11:14
Zkuste mě hloupému
vysvětlit, proč je penalizace za pomalou jízdu (to bych sice ztuha, ale snad mohl ještě pochopit) ale proč dokonce za svěšené závory? Penalizace za svěšené závory, které ti z vyšší moci ublíží na spotřebě?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Mikesus
5. 10. 2021 20:24
Re: Zkuste mě hloupému
protože čas třeba? Ano, je to smůla, ale to se v reálném provozu stane.
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 20:28
Re: Zkuste mě hloupému
Jestli je tom myšlena penalizace za celkový vysoký čas, tak to má být napsáno takto. A ne že za stažené závory.
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 11:23
Atakoval 4,1 no to je toho
Dejte vědět až budete atakovat 3,6 jak já běžně meziměsto jezdím s 12ti letým Priusem.
Rozbalit vlákno
46
Avatar - Ozzman
5. 10. 2021 11:38
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Proto se na tebe lepí ty SuperBéčka a SUVčka
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 11:44
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Ale mě dělá problém pochopit, proč se lepí když jedu v obci 50 a mimo obec 90. V mém chápání světa byly rychlostní limity zavedeny proto, aby se dodržovaly. Až bude platit to s tím cyklistou a plnou čárou tak taky pojedu poctivě za ním třeba 30km bez ohledu na tu kolonu za mnou.
Avatar - Ozzman
5. 10. 2021 11:47
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Protože mají před sebou třeba dalších 100,200 či 300 km a každý úsek, kdy mohou jet, jim blokuje Prius? Nevím, já taky jezdím občas svižněji a holt taky nesu riziko, že si zaplatím za rychlost pokutu, což se mi už mockrát stalo (paradoxně většinou v zahraničí).
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 12:00
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Co je tak problematického na tom správně si naplánovat cestu s ohledem na očekávanou cestovní rychlost a vzdálenost? Pak můžeš jet bez nervů a nevypadat jako kretén. Ačkoli jako kretén jsi "paradoxně" vnímán spíše v zahraničí, v ČR je takových kreténů tak moc, že se ztratíš v davu.
Když se všichni tak rádi ohlížíte na ten "vyspělý" Západ, proč si nevezmete příklad taky v tomto ohledu chování řidičů na silnicích?
Třeba zrovna Němci jako prasata fakt nejezdí. Když jede za mnou Q7 a nelepí se, tak je to většinou Déčko.
Avatar - Ozzman
5. 10. 2021 12:10
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Ty si asi nikdy moc delší vzdálenosti necestoval co? Ono to někdy prostě naplánovat nejde, nebo musíš stíhat více, než ti podobní jezdci "vychovávači" dovolí.
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 12:17
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Co to jsou větší vzdálenosti? Když jsem jel 700km tak jsem se tak nějak nedivil, že vyjedu odpoledne a přijedu navečer. Když jedu 200km, kde nevede dálnice, tak prostě vím, že to budou cca 3 hodiny plus minus.
Avatar - Ozzman
5. 10. 2021 12:20
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Někdo jezdí na výlety, někdo prostě proto, že musí, pak občas pospíchá... ty si nikdy v životě nespěchal ? Už nevím jak to jinak vysvětlit. Když musíš někde být na nějaký čas třeba ? Někde vyzvednout, někam dojet... ? Ppořád nic?
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 12:23
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Ale kwa neříkej mi, že spěcháte všichni pořád. Co z toho života pak máte?
Avatar - Ozzman
5. 10. 2021 12:26
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Někdo jen rád jede rychle, to je jako když jdeš v obchodě za pomalym duchodcem, co se vláčí přes celou uličku, taky ho chceš obejít..
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 12:26
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
:yes: :-)
Avatar - petr petrumr
5. 10. 2021 18:58
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
znal jsem jednoho, co se pořád musel předbíhat, ten kdo si plete silnici se závodní dráhou, tady nemá co dělat, na tohle jsou sportovní podniky a tam se může vyřádit.
Avatar - xxc
5. 10. 2021 19:06
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Keby isli tie auta normalne, nemusi predbiehat nic. Cesta je pre vsetkych.
5. 10. 2021 12:28
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
voni stacej podobni 2 kousci jako ses ty za kamionem, kteri nemaj sanci ho predjet a ja jako treti na kratky rovince uz to taky nestiham. pritom kolikrat staci par takovejch predjizdecich manevru a na 100km ti to dela klidne ctvrthodiny. proto mam takovy typky jako ses ty romiku radsi za sebou.
a 50 tacho v obci je vetsinou tak 45 a sou taci, co radeji jeste min ...
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 12:49
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Bude hůř, těším se na ty nepředjetelné cyklisty.
5. 10. 2021 13:29
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
ten dolinkuv zakon jen prouhloubi nenavist mezi nami cyklisty a nami motoristy.
abych se brzo bal na kolo sednou kvuli tomu socanoj
Avatar - petr petrumr
5. 10. 2021 19:23
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
do prahy se jezdí vlakem.
Avatar - petr petrumr
5. 10. 2021 19:00
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
v Obci není min nebo doporučená rychlost 50, ale max. Ty si asi pleteš dálnici, kde je min 80.
Avatar - xxc
5. 10. 2021 19:23
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
u nas ma povinnost vodic prisposobit jazdu stavu a povahe vozovky, svojim schopnostiam a pod. Zaroven je zhora limitovany prave tou 50kou. Ked to vsetko uplatni, tak ide 50. Stav je horsi mozno v snehovych zavejoch, poladovici, co nastava par dni v roku a schopnosti zvladnut auto v 50ke snad ma, inak by nemal vodicsky preukaz. Podobne to bude vsade, alebo sa mylim?
Avatar - KANKUNEN
5. 10. 2021 11:48
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Tys nikdy nepochopil Sůl nad zlato, že. Když vysypat tak sypu. A jinak super, když miluješ smrad za náklaďákem, ideální volba auta.
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 11:53
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Jako že se cestování má proměnit na přískoky před náklaďák? Předjedeš jeden, máš tam za chvilku další.
5. 10. 2021 12:09
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Atakoval 4,1 no to je toho :D
Souhlas.

Ale co rikas spotrebe 13,3kWh?
To je ekvivalent spotreby 1,5l/100km.
:-!
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 12:13
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
13,3 není vůbec špatné že? Ale není to ekvivalent 1,5 protože to bys musel mít 100 procentní účinnost výroby té elektřiny. A nebo ji mít zadarmo. zadarmo není ani z větru ani ze Slunce.
5. 10. 2021 12:14
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Ne, to neni spatne.
Na to se s HEV tezko dostanes. ;-)
Resp. na ten ekvivalent.

Na to jsi prisel jak?
Trochu tu michas cenu a puvod energie.
Ty znas z ceho pochazi prepocet na ekvivalent?
Kde jsi se proboha dozvedel, ze je to ekvivalent k OZE????
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 12:18
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Já nic nemíchám, jenom fyzikálně správně uvažuju účinnost přeměny energií.
5. 10. 2021 12:21
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
https://en.m.wikipedia.org/…allon_equivalent

Doporucuji radeji si neco precist, nez "fyzikalne spravne uvazovat".
:D :D :D

Ale pobavil jsi me. Popleto.
Avatar - petr petrumr
5. 10. 2021 19:04
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
ale jestli máš tarif elektroauto, tak ti na to nabíjení připlácíme nebo nám pověz, proč babička, která nemá elektroauto platí za elektriku víc?
5. 10. 2021 23:37
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
To myslis vazne?

A priplacis i na energii prumyslovym podnikum, ktery maji energii jeste levnejsi???

WTF
5. 10. 2021 12:12
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Jen dotaz - jak dlouho ti trvá dostat se z 50 na 90? Popř. třeba z omezení rychlosti zpět na 90?
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 12:22
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Já nevím, ale pokusím se to pro tebe někdy změřit. Ono je to jiné do velikého kopce nebo z kopce, kolik je v autě lidí a nákladu. To se špatně odpovídá vůbec.
Koukej sem a počítej
https://www.youtube.com/watch?…
Snažím se vždy akcelerovat páčkou tempomatu, kdy je to nejekonomičtější.
Avatar - Ozzman
5. 10. 2021 12:26
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Jo tak to hodně vysvětluje :D Jestli akceleruješ páčkou tempomatu, tak to umím jezdit i s mym autem kolem 5ti na sto :D
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 12:31
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Je to nejekonomičtější a u hybridu obzvlášť protože počítač si v klidu srovná, jaký režim je nejlepší použít. Mě to tedy na tempomat zrychluje téměř na maximální výkon, 4500 otáček. Takže kde je problém?
Avatar - Ozzman
5. 10. 2021 12:43
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Vím, že to dělala Corolla, která vyrazila vpřed, Megan mi taky podřadí a vyjede rychleji, naopak Mondeo jede velmi vlažně a lehce, tak asi záleží od auta..
5. 10. 2021 13:29
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Nektrery auta to maji podle rezimu.

A v eko-rezimu tempomat akceleruje vlazneji.

U nekterych aut se v eko-rezimu nedostanes na 120km/h....
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 13:38
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Ano, vystřelí, to je to správné slovo. To přesně Prius udělá.
5. 10. 2021 15:39
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Jak může mít někdo s tak super autem tak pitomý názory...
:D

Jinak má vůbec Prius otáčkoměr?
Nebo jak víš, že zrychluješ na 4500?
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 15:53
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Jak může někomu tak pitomému imponovat Prius?
Zdroje informací o otáčkách ICE jsou celkem 3:
- dokumentace
- sluch
- aplikace v mobilu přes OBD-2
5. 10. 2021 16:58
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Proc po mne preformulovavas otazky?
:D :D
Radeji odpovez. ;-)

Jaky zdroj informaci o otackach behem akcelerace tempomatem pouzivas?
Sluch?
4428,26 ot/min presne?
:-)
Nebo ten mobil?
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 17:08
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
A co myslíš ty? Schválně jak moc vysoko hodnotíš můj sluch. A moje OBD-2?
5. 10. 2021 17:34
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Heled, stacilo napsat pres aplikaci. ;-)

Tvuj sluch si netroufam hodnotit.
Je mi jasny, ze si o sobe myslis, ze mas sluch jak Amadeus. :D
Avatar - petr petrumr
5. 10. 2021 19:10
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
otáčkoměr má toyota na hybridu třeba u yarisu. Počítač si to přebere a dá motoru otáčky, kdy má největší výkon a nejmenší CO2-prostě ty to neuděláš. Když se rozjedeš, tak otáčky jdou dolů, popřípadě se ti ten motor vypne- tohle je kouzlo toyoty. Na jaký otáčky třeba couváš ty?
Avatar - Mikesus
5. 10. 2021 20:33
Re: Re: Atakoval 4,1 no to je toho
neviděl jsem ještě hybridní yaris s otáčkoměrem, pokud nemá HUD, kde to lze zobrazit.
O jakém MY se bavíš?
Jediný hybrid u Toyoty s otáčkoměrem jsem zažil Corollu. Jinak vše ostatní mělo/má powermeter.
Avatar - Mikesus
5. 10. 2021 20:26
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
já taky jezdím převážně 90 GPS mimo obec, ale že by se na mne někdo každou chvíli lepil, to se fakt neděje. Přijede, předjede a oba si vesele jedeme dál.
Avatar - Ozzman
5. 10. 2021 20:43
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Zkus je párkrát vybrzdit, protože jim není nic do toho, jak ty přizpůsobís rychlost :D
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 21:00
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
řidič musí ponechat dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním.“

Stačí ti to takhle?
Avatar - California_KNIGHT
5. 10. 2021 14:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 14:09
Re: Atakoval 4,1 no to je toho
Musíš s tou močkou trošku vedle. Zkus se trefit lépe do té díry kam se leje. Názor na vzhled ti neberu, na ten máš právo. O výkonu a pružnosti se tady jinde napsalo dost, takže plácat nesmysly máš sice taky právo, ale vypadáš potom jako kretén.
Avatar - KANKUNEN
5. 10. 2021 11:41
Kolik ti to žere při jízdě na mrzáka
je jedno, důležitý je skutečný provoz.
Rozbalit vlákno
8
5. 10. 2021 13:59
Re: Kolik ti to žere při jízdě na mrzáka
Zase argumentovat jízdou porušující rychlostní limity je asi taky špatně
Avatar - Roman Horký
5. 10. 2021 14:09
Re: Kolik ti to žere při jízdě na mrzáka
:yes:
5. 10. 2021 14:50
Re: Kolik ti to žere při jízdě na mrzáka
kdysi davno sem zkousel ekorely s 1.8tsi.
plny auto, studenej start, 70km, nascitany prevyseni 700m, prevyseni mezi startem a cilem +50m, zvladal jsem to za 5.2 s prumerem 60km/h, ale tak polovina useku obce, takze o moc vetsi prumer tam stejne neudelas, kazdopadne to nebyl vylozenej klobouk.
takze 5.2 eko, real delsi trasy rychleji, ale ne nadivoko sem jezdil 7.5, nadivoko 9, kratky trasy se studenym motorem 10-11 litru, tedy dvojnasobek eko
5. 10. 2021 15:01
Re: Kolik ti to žere při jízdě na mrzáka
Když jsem zkoušel ujet 150 km trať mix dálnice silnice trochu města, s pedantskym dodržováním rychlostních limitu, skutečně jsem byl schopen dostat se na spotřebu udávanou výrobcem.
Že na dálnici jedou všichni 150-160 neznamená, že by se tak měla udávat spotřeba :(
Avatar - xxc
5. 10. 2021 19:19
Re: Kolik ti to žere při jízdě na mrzáka
Presne tak, pri dodrzovani limitov a trosku rozumnej jazde vyjde wltp spotreba. Az asi na jednu vynimku :-)
Avatar - xxc
5. 10. 2021 19:15
Re: Kolik ti to žere při jízdě na mrzáka
ja som skusal na Peugeote 307 jazdit usporne, v ramci limitov a pisalo mi spotrebu 3,6l. Bol to 1.4 benzin. Skoda, ze nedaju cele video, ako s tym jazdili, clovek by si hned spravil obraz. To je ako kedysi skusali hybrid od Renaultu, ktory mal tiez celkom dobru spotrebu a video z tych jazd bolo na roadblog, alebo ako sa ten portal vola a tam bolo vidno, ako tie auta pomaly sli. Zato na Renaulte sa neviem dostat pod 6l ani pri ekojazde. Myslel som, ze ked opravia prevodovku, spotreba klesne. Ale kdeze, 6,5l mam :-(
Avatar - Mikesus
5. 10. 2021 20:36
Re: Kolik ti to žere při jízdě na mrzáka
už ti tu převodovku opravili? Konečně přišli na to, co to bylo?
Avatar - xxc
5. 10. 2021 20:51
Re: Kolik ti to žere při jízdě na mrzáka
opravili, vymenili prevodovku a auto ide ako nove :-) len nechceli mi povedat cenu, ked to budem znova riesit o dalsich 40 000 km a auto uz nebude v zaruke
5. 10. 2021 17:37
Sám o sobě test nemá extra cenu
Bylo by potřeba současně srovnat vozidla různých značek za stejných podmínek.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
5. 10. 2021 19:18
Re: Sám o sobě test nemá extra cenu
JO, ale ihned po nadpisu a spojení Kolin-Mazda je asi všem jasný, že tu 2 budou vyrábět v kolíně. Kolik vlastnického podílu v mazdě má Toyota? Aby ten skyaktiv nebylo za chvilku hybridní soustrojí Toyota vyráběná v polsku.
5. 10. 2021 20:33
Re: Sám o sobě test nemá extra cenu
Asi reakce na něco jiného než o čem píšu?