Měli jsme firemní kusy, kde se loupal po roce / 60.000 km, ale teď jsem prodávali jednu po leasingu s 300.000 km na krku a byl bez vady. Záleží asi na výrobní dávce. Nejčastěji se loupal na řadící páce (i u voliče DSG).
Martin opět zapomněl na varianty 1.8TSI a 2.0TSI, ať už RS nebo jen civilní 190k.
Ta 190k vždy párovaná v kombinaci s DSG je moc dobré auto - dost výkonné, poměrně komfortní, úsporné a s vyspělým podvozkem.
vyspělý podvozek u Oktávie? Já ti nevim... jako motoricky dobrý, ale prostě je to pořád o třídu horší svezení a odhlučnění (podvozkově), než nejlepší ve třídě.
Ja jezdil O3 Scout a Gtecem, obě multilink, trochu lepší, než tyč, ale nic extra, ale jo s tím srovnání se shodnem, já bych k tomu Fordu určitě ještě přidal Mazdu 3, ta je taky povedená a komfortní.
Focus má třeba i širší boční okna to něco hluku poníží.Fous měl famózní podvozek a I v základu na 15" byl do zatáček lepší než Rso ale tím výhody končí.
Řízení a řazení(srovnávám se svým)bude +- podobné ale nevím jak amat.Zase ale nemá motory byť 1.0 114kw má jet hodně dobře a u nového interiér ***i stejně jak ve VW
Já měl srovnání Focus 3 ST vs. Octavia 3 RS, protože to oba byli kandidáti na místo v garáži... co si pamatuju tak řízení bylo dost jiný, Focus byl živelnější a vyžadoval víc pozornosti, Octavia... no tu si pamatuju dobře, ta byla tak akorát na každodenní auto - přiměřeně agilní, ale bez nějakého tahání za volant... někdo by možná řekl sterilní :-)
Tak já zase nemám pořádně najeté to STčko, tam to byla jen krátká "potvrzovací" jízda, jestli náhodou nepřicházím o něco úžasnýho... ale napůl už jsem byl rozhodnutý, na papíře to tehdy bylo (hlavně díky cenové politice Fordu) dost jednoznačné.
Myslím, že RS nemá žádné speciální řízení ani řazení... respektive má to řízení s variabilním převodem, které ale můžeš mít i v normální Octavii. A řazení je běžná skříň jako u jiných motorů, možná spojka je trošku tužší... v běžným režimu příjemně přesný, pod tlakem u mýho auta bylo potřeba dávat pozor na 2-3, to nešlo úplně hladce...
Ale ono je to dobrý auto, asi se ti to těžko nese, ale je docela solidně postavené, motory už nejsou takový průser, jako u VW před dekádou, zatím i odolává korozi... no, nemá moc dobrý podvozek, je nic moc odhlučněna, interiér až na pár prvků (umí super sedačky i volant) u LaK a RS je spíše průměrný, tvrdé plasty, výplně dveří, navigace vypadá krásně, ale celý infotainment se seká a dokonce jsem se i párkrát ztratil, že mne navigace nesmyslnné poslala jinam a pak zamrzla, ale je to prostorné auto, co odveze rodinu, motory mu dají slušnou dynamiku a nežere to moc. Najel sem s 2ks O3 FL pár tisíc km po Evropě, je to prostě normální slušné auto.
Protoze jsou rychlejší, tedy vlastně pomalejší. To je jasné ne, bmw stihne několikrát nabourat a zabít u toho několik rodin s dětmi a u fordu už hledáš vlakové nádraží. :-)
Pozitiva Octavie III jsou praktičnost a prostornost. Což je v podstatě totéž co u Octavie II. Jediný posun proti Octavii II je pak to, že pod kapotou nejsou vyloženě problematické a potenciálně poruchové EA111.
Ale stačí to na takové honorování Octavie?? Za mě ani moc ne. Pohodlí taková horší nižší střední třída. Plasty a vypracování interiéru taky to stejné. Cena ovšem jako typická střední třída. Bo Octavia že...
Osobně bych fakt vybral radši cokoliv ze střední třídy. Zvlášť když třeba výběr Passatů je taky dost velký a cenový rozdíl v podstatě žádný.
Musím říct, že čím víc videí od něho šlo ven, tím víc v mých očích klesl.
Určitě není tak povrchní jako mnoho jiných novinářů. Z druhé strany mám pocit, že mu vyloženě chybí nějaký... řekněme životní nadhled. Často řeší cypoviny, ale celek absolutně utíká. Už jen myšlenka, že by nekoupil auto bez udělátka na krytky je absolutně úsměvná, jakkoliv to asi byla nadsázka.
Zde - ano, Octavia má přednosti a není špatná. Ale není to nic mimořádného a ve světle přemrštěné a neúměrné české obliby obecně Octavia moc dobrou koupí podle mě není. Češi si jsou vědomi její popularity a chtějí za ni nesmysl.
Natrefit na hezký kousek za rozumné peníze, proč ne. Ale obvykle je to pravý opak.
s tym sa neda suhlasit, 3ka je omnoho lepsia v antikoroznej uprave, v bezpecnosti a da sa povedat aj v rade EA211, omnoho lepsie verzie RS ako v pripade 2ky...
V úvodu chci říci, že nemám s Octavii 3 problém. Je to dobré a prostorné auto, které tě odveze z A do B. A tím to končí!
Pár poznámek:
1) Když nemáte pane Vaculíku rád falešné výdechy apod., tak co říkáte na ty falešné koncovky výfuků např. na RS TDi? Nebo co ta slepá tlačítka v interiéru?
2) S interiérem nemám velký problém, souhlas s Octavii 4. Jen mě vadí budíky, kde je bílé písmo na bílém pozadí (to se dalo vyřešit lépe) a samozřejmě ta lišta se slepými tlačítky utopená před řadicí pákou, kde občas nějaké to tlačítko je funkční. Mimochodem, když říká, že nebylo možné nikam dát tlačítko na výhřev volantu... co třeba tam? Je ale pravda, že mi tam dost vadí krátké sedáky a utopené zadní sedačky, kde se svojí výškou mám kolena u brady.
3) Dodatečný Smartlink za cca 6000Kč? :-D Musím se omluvit Focusu, že jsem ten facelift ráno tak haněl.
4) Octavia v dieslu s 4x4 jako rally auto, tím mě dostal :-D:-D Alespoň že ten podvozek celkově nevynášel do nebes...
5) Co má pořád p. Vaculík s tou střední třídou a Mondeem? Přijde mi to jako cílené na Ozzmana. :-D Nemyslíš Ozzmane? :-D Zkrátka s 15let starým Mondeem ho nepředjedeš, nemáš prostě šanci. Já s daleko mladším Focusem jsme v klidu. :-D
Jeste jsem to nevidel, ale uz jsem byl upozornen, asi si precetl jak se mu vysmivame, tak sem to schytal :D Tak neni se cemu divit, nejdriv oktavka spráší 3er, tak proc by to nenandala Mondeu…Fokus urazi priste, nude ho srovnavat s Fabii :D Jinak by me zajimalo jak ta jeho 110kw dsg by ujela tomu 15tiletymu Mondeu s petivalcem od Volva s turbem, to bych se rad podival :D Skoda ze takove taky nemam, vyzval bych Culdu na rallye :D
P.s ja s Oktavkou 3 lital po polich a vinici a hezky skrtala o podvozek :D takze rallye masina jak vysita.. pravda byla to fwd verze
Pravda, já zapomněl na Fabii. Takže taková Fabie Edition R5 je vlastně konkurent pro Focus RS. Tak teď už mi dává všechno smysl. 😃
Správně, škrtal si o podvozek, protože to nebyla 4x4 a nebo, to p.Vaculik nezmínil, neměl si paket pro špatné cesty. 😃
Ono in to nove, jen prostornost uz je diskutabilni, ale komfort od podvozku a klid na palube je oproti oktavce premiovy a rozdil roste s rozbitou silnici ci vysokou rychlosti. Vahu neokecas, ale Oktavce te bezne s TDI se do zatacek nechce jeste vic.
Můj dojem je, že bych s Insignií Octávce neujel nikde, ani na dálnici ani v zatáčkách... i přes (teoretickou) výhodu 30kW. Ani naopak teda. Jen je u toho Insi mnohem kultivovanější... možná i z toho pramenil pocit větší rychlosti u RS :-)
Ale tak to je preci jasne, ze lehci sportovneji zamerene auto nebude pomalejsi, ale ja mluvil o komfortu a taky o tom, ze klasicka okta TDI neni zrovna nacinni, s kterym mas chut se vrhnout do zatacek, prosim neplest s limity, to auto jiste zvladne drzet stopu, pokud neni rozbita cesta a pak uskakije zadek s tyci.
Slepé tlačidlá sú tam preto, že vyššie výbavy tam nejaké tlačidlo majú a teda tam nemôže byť nič iné, ani tlačidlo vyhrievania volantu. To by taký odborník ako ty mal vedieť!
Odborníci naopak ví, že Škodovky běžně mívají "slepé pozice", na které výrobce nic nedává a i dodatečně tam lze umístit vlastní tlačítko či kontrolku.
Třeba Fabia první generace měla šest pozic a jedna z nich byla z výroby vždy zaslepená. Octavia třetí generace má pozic více a určitě je alespoň jedno "slepé". Takže to tlačítko výhřevu volantu by tam šlo dát, jenže trend posledních let je opačný, ušetřit na tlačítkách a dát všechno do infotainmentu.
Přesně tak to je a tak jsem to i myslel. Je tam dost volných pozic, aby tam jedno tlačítko šlo navíc umístit. Ale jak říkáš, chtělo se ušetřit a tak ho dali do infotainmentu. Ale je fajn, že se to dá spárovat se sedačkami. Celé jsem to psal s nadsázkou, což se asi trochu minulo účinkem. :-)
Zase je otázka, jestli by to bylo intuitivní. Tlačítko vyhřívání volantu očekávám buď na volantu, nebo někde na panelu klimy. Ale takhle... falešné výdechy a falešné koncovky výfuku jsou podobná věc, zaslepený tlačítka jsou přece jen něco jinýho, to mám ve všech autech.
Pokaždé když si chci přehrát video tak se v čase 12:12 kousne a nejde dál přehrát. Zkoušeno v Safari, Edge na Win 11 a Opeře ve Windows. Jde to nějak pustit a dokoukat celé? Já to auto mám od jara tak bych to rád dokoukal.
Takze je to neskutečně hlučné. A to jsem si říkal, že u hybridní corolly šetřili váhu na izolaci. A tady je to ještě horší. A k tomu pomalejší. Takze corolla by to v pohodě natřela Mondeu. What? .....Moment, ona mu to vlastně na dálnici natřela, to už jsme s Ozzmanem vyzkoušeli jak s dieselovym tak hybridním Mondeem. Takze s touhle oxtavkou si poradí jak nic.
A ještě jako bonus, jak je na tom videu vidět, jak to při každém rozjezdu cukne. Prý hladké řazení DSG :-[]
Ale vždyť diesel táhne odspodu jak lokomotiva? A hybrid na dalnici nemá vykon, protoze je jen do města.
A navíc ta corolla ma 112kw, ukážu klidně ve VTP. :-[]
nejsem autorem techto tezí, to si vyres s jinymi, ale Corolla byla dost hlucna od podvozku, tady si s Oktavkou nemaji co vycitat… jo, ta nehybridni byla mnohem lepsi ;)
Na hladke silnici ten rozdil neni velky, to je asi pravda… na takove silnici se da jet i žebřinakem :D za chvili stejne prijde ten slovenskej imbecil s golfem a budem mit jasno, co je nejlepsi :D
Nobspis jsem nechtěl přijít o řidičák. Ještě tam omezovač nebyl. Protoze, a to nikdo neví, pssst, toyota píše max 180, ale omezovač u corolly je na 190gps. Tak ať si všichni mysli, ze nad 180 už ji uvedou, kdyz maji naximalku 185
Prečo ma spomínaš.Asi preto že v istej miere uznávaš moje názory.Ak niečo potrebuješ vedieť kľudne sa spýtaj ale bez nacionalistických urážok.Som rád že si zas a znovu spomenul Golf a nie je to prvý raz.Čím to asi bude? :-)
Ještě by se hodilo přidat, že většina 2.0 TDI ve 150tis odejde vodní pumpa, začne mizet chladící kapalina a ve služebáku se to tak neřeší, tak se na dálnici upeče hlava a radost je na světe. Naše služební povozy to postihlo již z 70%. Upečenou hlavu nakonec nikdo neměl díky zodpovědnému servisu.
potvrdzujem. Vodna pumpa prdne na vsetkych dieseloch v Octavii.
Auto sa zacne v zatazi prehrievat.
Vymena typicky s rozvodmi (pretoze vodna pumpa zvycajne prdne pred terminom vymeny rozvodov) je okolo 600 €.
Nám se to stávalo spíše u 1,6 TDI - jedna mě nechala in the middle of nowhere na služebce v Itálii. Dvoulitry běžně sloužily do 250-300.000 km bez problému. Měli jsme ale jen verze 4x4 se 135 kw, tak nevím, zda je tam ve vodní pumpě nějaký rozdíl (předpokládám, že ne).
Mam O3 FL kombi 1.5 TSI. Suhlas, ze podvozok s torzkou je mizerny. Ked sa kolesa trosku podfuknu (v meste 2,1 atm vpredu a 2,3 atm vzadu) tak to az tak nebucha. Ale 110kW motor je rychlejsi ako zvysok auta, na rychle jazdenie to nie je, v zakrutach ju roztrha 20 rocny Focus. S benzinom a dobrymi pneu je to do 90 km/h prijemne ticha jazda, do 110 akceptovatelna a pri 130 uz zacne hucat fakt dost. Interier nie je pekny, ale je funkcny a to je v praxi dolezite - klimu viem ovladat bez pozerania, na vypnutie startstop je vlastne tlacidlo (a robim to pri kazdom nastartovani), medzi radiom a bt audiom prepinam dvomi tlacidlami a nic ine nepotrebujem. Vadia mi slabsie halogenove svetla (toto som setril na zlom mieste, vlastna blbost) a to, ze sa vyskovo nastavuju cez dotykovy displej, nie kolieskom pod volantom. Paci sa mi spotreba - dlhodobo 6,3 litra benzinu a milujem ten obrovsky kufor - este sa mi nestalo, ze by som tam cosi nezmestil. Nakoniec, hneva ma debilny servisny pristup skody, kedy nemam presny rozpis servisu a ani presne specifikovany olej. Vsetko bolo treba dohladavat a zaujimat sa o to...
Ad servisní plán. To není přístup Škodovky, ale koncernu VW. Servisní plán koncernu VW je dnes jako vojenské tajemství, ani oficiální importér, ani autorizovaný servis ho neznají. Co se na autě bude dělat (nejen běžný servis, ale i svolávací akce), generuje on-line systém až při přejímání auta do servisu. Proto taky zrušili servisní knížky, protože tam by to museli uvést. Zatajování specifikace oleje je třešnička na dortu.
Importér řekl, že na vše týkající se servisu se mám zeptat v autorizovaném servisu. Tam mi řekli, že žádný "rozpis" není, vygeneruje se to až při příjmu auta v online systému. Nejčastější položky běžné údržby samozřejmě znají z hlavy, když to dělají každý den.
Informace o údržbě, opravárenských postupech apod. jsou k dispozici i neautorizovaným servisům přes erWin Online. Samozřejmě se za většinu toho platí. Zadarmo je pravděpodobně jen zapsání údržby do digitální servisní knížky.
Vaculík doporučuje 1.0 až 1.5? No výborně, tak to máme přesně obráceně :-)
Do trojkové 2.0TSI bych neměl problém se kdykoli vrátit... a i ta 1.8TSI v jakémsi oranžovém španělovi se mi líbila.
1.4 TSI 110 kW je asi nejlepší motor dané kategorie, navíc v Oktávce nikdy nemá vypínání válců a dvouhmotový setrvačník. 1.2 TSI 81 kW hned v závěsu za ním.
Nic proti 1.4TSI... osobně by mi vadila jen torzka když Golf už víceprvek má, ale z pohledu bazaru už to třeba není tak jednoznačný. Spíš jsem chtěl říct, že za mě vždycky radši silnější motor než slabší... a ani ty 1.8TSI / 2.0TSI nejsou (v téhle generaci) problémový motory.
Ale jo, stačit by mi stačilo kde co... ale doporučit, to je jiná :-) . Nevidím důvod vyhýbat se těm silnějším benzínům, abych to napsal úplně korektně.
PS: novou Fabku jsem teď viděl a dobrý... ale 1.5TSI DSG mi tam úplně smysl nedává (do města zbytečný a na lítání po Evropě bych chtěl jiný auto).
Vidíš a já jezdím přesně to co jsi nenapsal a to je mimo město a tam bude 1.5 150koní s chipem 180 a váhou kolem 1300kg takové malé Rso jako doma.Aspoň ubydou hospodské kecy že má jenom tři válce a 3l 6V v nafte se začnou bát :-[] že ani fábku nepredjedou
No uvidíme. Já nejsem moc fanda automatů, tuplem ne u auta pro zábavu... a tahle kombinace mi osobně moc smysl nedává... ale každému dle jeho gusta. Je fakt že přímých konkurentů moc nebude.
Těch 180 koní by mělo stačit i na "hrdé" majitele Octavií a Superbů, kteří nesnesou, když je začne předjíždět Fabia a naschvál přidají plyn. S 115 poníky jsem měl s tímto problém.
Pán Vaculík spomenul vo videu že absolútny svatý grál je 1.4 tsi EA 211.Tak tento motor mám a je fakt dobrý aj čo sa týka dynamiky aj spotreby a hlavne nežerie olej.Zase dobrá volba. :-) Podľa neho sú tsi najlepšie downsizingové motory.Takže zabudnite na Ecoboost alebo Puretech. :-O
Ďakujem za normálny koment.Je vidno že si úplne inde ako tvoj kamoš pán O aj napriek tomu že máme dosť rozdielne názory na autá tak sme sa zatial a dúfam že ani nebudeme urážať.Keď som vyberal auto tak som mal najväčšie obavy o motor lebo tie prvé TSI nemali dobrú povesť ale naštastie ich prepracovali a zatial je všetko OK.Ale aj ten 1.33 Tce je vraj dobrý na ten som predtým zabudol.
Jelikož mám v okolí dost různých značek, tak si to ze zkušenosti můžu dovolit. A navíc si klidně takovou legraci udělám i z Toyoty.
Tohle se nelíbí jen těm lidem, kteří to už zažili a nechtějí to přiznat.
Zrovna nedávno kamarád se zbavoval s radosti trojkovyho focuse, že už ho to nebavilo pořád něco řešit.a skončil u Mazdy.
TSI a svaty gral... no to je k popukani takovy blabol.Jestli někdo umi mortory tak je to pravě ford a proti 1,5 Ecoboost je 1,4 TSI takovy mrzaček stejně tak Puretech tedy pokud jde o 1,2.
Ale to je něco o čem ty nic nemužeš vědět vzhledem k těm tlachum co tu haziš.
Ale jo do běžnemu golfa je to adekvatni motorizace takove svuj k svemu.
Když TSI tak, alespoň 1,8 to už ma řidič pocit, že ma pod kapotou motor a ma i nějaky solidnějši zvuk.
1.5 alebo 1.6 štvorvalcové ešte raz štvorvalcové motory Ecoboost boli dobré ale už neviem presne ktorý z nich mal tiež konštrukčný problém potom prišiel 1.5 trojvalcový Ecoboost ktorý takisto vypadol z ponuky Focusu aj Mondea takže nakoniec ostal len liter.Ktorá automobilka nasadila do segmentu D trojvalcový turbo benzín ?No predsa Ford do Mondea a podľa teba je to normálne ?Takže o Ecoboostoch niečo viem aj ten 2,3 mal konštrukčné problémy takže keď to zhrnieme s benzínový motormi mal Ford dosť problémy a dieselové musí nakupovať od PSA.Takisto nemá vlastné automatické prevodovky.To čo je za automobilku.To už tý korejci sú viac sebestačný.Koncern si všetko vyvíja a vyrába sám.Si predstav žeby bol v Octavii alebo Golfe z bežných motorizácii v ponuke len trojvalcový turbobenzín.Tak to by ste vy hejtery Ford pozitívny vyskočili z kože.Ford pomaly ale isto v Európe umiera.Jediné na čo Forďáci poukazujú je fantastický podvozok ale to je tak všetko.
Tak máma má ten motor 1.2tsi 77kw ca 60tkm nejvíce nejela po městě a rozvody ok-pod 2tisíce ot při běžné jízdě nejde.Pak s těmito motory jezdí tací co rádce řazení i níže a rozvody při 30tkm ko.
Ale jo, urcite se to stat muze, ja znam i lidi, kteri maji puvodni ten 1.6 ecoboost a jizdne je to naprosto paradni motor, asi nejlepsi, co jsem z tech pod 2 litry jezdil… bohuzel jen jizdne kdyz funguje.
Ono silně záleží jaký typ konkrétně má. Bylo jich nespočet úprav a variant. Absolutně nezáleží na nějakém podtáčení nebo řazení. K největšímu namáhání dochází při startech a než dojde k ustálení tlaku oleje.
Časté starty znamenaly konec rozvodu klidně po pár desítkách tisíc km.
Keďže u bývalého zamestnávateľa bolo prvej generácie tsi fakt veľa a to od začiatku po koniec produkcie a vo všetkých modeloch (od roomstera, cez fabiu, rapid až po octaviu) sá dá povedať, že ani posledné varianty neboli extra odolné (ani keď Vaculík napíše niečo iné a natočí k tomu tri videa). Aj na tých vedel divoký firemný jazdec odpísať rozvody spolu s prvou oficiálnou výmenou oleja (natiahnutie reťaze). A zároveň, najväčším prúserom tých motorov neboli rozvody, ale to že sa proste zadreli pre kolaps olejového čerpadla. Bola to pomalá a tichá smrť (okrem posledných kilometrov). Zároveň autá jazdiace hlavne mesto, alebo štýlom klobúk žrali škrtiace klapky. Kľudne 3-4 za život vozidla. Paradoxne, najmenej problémov mali diaľničné strely a ani spotreba nebola taká dráma ako sa zvyklo opisovať...Zároveň pri tom počte v bývalom zamestnaní sa už dalo čo to predpovedať :-[]:-[]
U EA111 vždy záleželo na konkrétní modifikaci. Může to být už spolehlivý motor. Ale taky to je teoreticky průser.
Bohužel, výrobce nikdy nepsal co vím výměnu rozvodů do historie vozu. Hlavně ale nikdo určitě nikdy neuváděl, jaký typ rozvodu nově dali. Nevím totiž o žádném nařízení, které by garantovalo výměnu za nejnovější a bezproblémovou sadu. Na záruku klidně dali stejnou ludru jak byla z výroby.
A hlavně, ono taky záleželo co kdo vlastně vyměnil. Jestli jen řetěz, nebo vodicí kladky, nebo napínák, popř. vč. rozety. A přesně o tomhle celá sranda EA111 je.
Neni nad internetove kydy ty jsou k nezaplaceni. Ja mam narozdil od tebe zkušenost s vicero auty a tedy i motory. A ta rozdilnost mezi TSI a EB je značna a pokud by šlo čistě o motory tak TSI pod 1,8 bych dobrovolně nevolil a mužeš si čist o problemech a strategiich co chceš.
Ty akorat vidiš co chceš a si hltač internetovych žvastu a ještě si schopen se jimy řidit. Takova tupa ovlivnitelna ovečka.
litrový ecoboost jsem jezdil v první i druhé generaci (respektive ve Fokusu 3 a 4) a jede skvěle... ale je to R3 litr, na hatchback s 92kw je to velmi příjemná motorizace, jde krásně do otáček a graduje, díky motoru je Fokus lehký na předek a vrhá se příjemě do zatáček... v kombíku pro rodinu je to slušnej základ, ale nic víc a nic míň (mám srovnání s 1.0 TSI, TGDi, TCe a ten EB je nejlepší jízdně, spolehlivost neznám, neměl jsem to doma), takže absence větších motorů v C segmentu je tristní a pod to se podepisuji.
Nevěřím, že by mě dokázal oslovit jakýkoliv R3 s turbem. Projev odspodu je vždy zoufalý. Tím odspodu myslím rozsah volnoběh - záběr turba.
Umím připustit, že kombinace automat + R3, popř. mild-hybrid + R3 může toto eliminovat. Jenže to postrádá jakoukoliv ekonomickou smysluplnost. A hlavně - sem přinejmenším koncern dává mizerné suché DSG, které jsou po 100t. km na odpis.
Já jel s automatem jen Pumu s 92kw a zabíjely to jízdní režimy, je jich na výběr tolik, že to není hezké, na sport to pak letělo hezky kupředu, ale jak říkáš, postrádá to smysl ekonomický, navíc ta Puma byla zvláštní a ještě jsem jí jel za mokra, kdy zběsilý úprk vpřed střídal prokluz kol po každém přidání plynu. Fakt zkus ten Fokus s manualem, potěšilo mne to, ono na normální jízdu ani TSI není zlé, jen je takové... dieslové. Naopak také dobrý byl TCe od Renaultu, který ale už v mnou zkoušené verzi 74kw nekoupíš
Octavia II měla nejhorší místo na korozi klasicky napojení předního blatníku a prahu!!! I když změnili konstrukci proti Octavii 1, tak problém neodstranili, jen zhoršili :-! U jedničkové Octavie to nejdřív odnesl jen přední blatník, dala se vyměnit jen spodní nohavička z druhovýroby za pár peněz u šikovného karosáře. U dvojky to schytá spolu s předním blatníkem rovnou i práh, který je protažený až ke kolu.
Trojka to podle mě má konstrukčně úplně stejně jako dvojka. Většinou jsou ale ještě mladé, tak výsledek ukáže až čas.
Známý mě teď svezl vzadu v trojkové Octavii před FL. 1,4 TSI, tj. vzadu torzka. To nepohodlí a bouchání od zadní nápravy bylo fakt extrémně znatelné a pocítí ho i úplná lama.
Jinak ale Otavia III má mnoho značných kladů. Stále relativně jednoduché auto (ve srovnání s Octavií IV) s teoretickým předpokladem na život delší než výrobní cyklus :-!
Rozhodně bych nebyl ochoten koupit tento kousek OIII za 355 tis. se 180 tis na hrbu. Při pohledu na motor jsou věci z Al velice zoxidovaní, nápravnice pod motorem už začíná být dost orezlá atd. Pokud někdo, kdo tenhle olítanej kombík koupí a bude chtít ještě relativně spolehlivě několik let jezdit, bude muset po koupi vyměnit všechny náplně včetně oleje v DSG, určitě budou "hotové" destičky, brzdové kotouče, ložiska kol, tlumiče, pneu taky už jistě nebudou ligové (nebo tam budou nejlevnější z čínské produkce - což je ve výsledku stejné), otázka jak na tom budou žhavící svíčky, vstřikovače, turbo nebo jak už je moc zaplněn filtr pevných částic. A to už ve videu je ukázána chybná geometrie přední nápravy, kde je řešením pouze jistá investice do kvalitních silentbloků. Zkrátka odhad je 40- 50 tis nejméně ještě do auta nasypat!!! 8-s:no:
Tohle se myslím trochu nepovedlo. Máme tady přes půl hodiny trvající video, ale ani slovo o nejlepší variantě 1,8TSI 4x4 s DSG DQ250. Ani slovo o 2,0TSI.
Nic o porovnání převodovek DQ200, DQ250 a DQ381.
Nic o haldexu, rozdílech světlé výšky mezi RS, klasikou/4x4 a scout.
Nic o problémech s vodní pumpou, nic o problémech s chladící kapalinou, atd. atd. atd..
Pokud by se mělo jít do detailu, bylo by třeba na každý model Škodovky několikahodinový seriál. Už jen to, že test byl na plně vybaveném kousku, zatímco já jsem se v reálu setkal jen se služebními chudobkami. Pamatuju si, jak jsem se při první jízde s OIII snažil půl hodiny nastavit, aby hrály zadní repráky. Mřížky repráků tam byly, ale repráky ne. Nenapadlo mě, že něco takového může ve 21. století existovat :D
Statistika TUV nám řekne, komu praskne žárovka nebo pružina. Ale neřekne, komu praskne rozvodový řetěz nebo se porouchá vysokotlaké čerpadlo, protože s takovými závadami (a velmi drahými) se auto na STK ani nedostane.