Prodeje automobilů nadále silně ovlivňuje nedostatek čipů. Podepsalo se to mimo jiné na výsledcích Škody, Fordu a Peugeotu. Naopak Korejci rostli, včetně SsangYongu.
nám vyprávějí, že v takových krizových dobách přijdou Manageři s velkým M, kteří problém vyřeší některým z těchto způsobů:
- naučí se vyrábět bez těch čipů, prostě je nahradí nebo zruší
- přejdou na úplně jinou výrobu, který ty čipy nepotřebuje
- vyrobí si je sami
ale v žádném případě se nenechají vydírat dodavatelem nebo nutit ke snižování produkce.
Ale to budou asi jen báchorky ve stylu té o Blanických rytířích že?
Ze po dlhej dobe bude octavia porazena... a celorocnym najpredavanejsom vozom v cr bude po xy rokoch opat fabia... uvidime .... inak zaujimavy rok ....
Space Star :no: - to je tak ošklivý auto, už si ho viděl ?
Puma :no:
ta se nepovedla, na malém podvozku velká nízkorpofilová kola = zdravím záda Mikesuse :D
Divné sladění automatu, devadesáti jízdních režimů a agresivního SS sytému.
Z kladů - řízení a chování podvozku je pořád výborné, tedy myslím co do komunikativnosti, né při přejezdu retardéru, motor by i jel, když vychytáte jízdní režimy (92kw ekobůst).
Paci nepaci ... ide tu o cisla... a za minuly mesiac mal space star zatial najlepsi predaj v cr v historii ... nakoniec by to na konci roka mohlo byt aj okolo 300 kusov za r 2021 a 4 miesto ( z 12 celkovo ) v A segmente ... pecka :yes:
Asi par dni dozadu som videl bordovy space star na 15tkach a voci nejakej pande alebo C1 je to fakt uz normalne auto :yes:
V září SpaceStar překonal v prodejích i ASX. Taky to může být tím, že na auto.cz jela skoro pořád reklama na SpaceStar. U nás jezdí jeden z těch vymazlenejších ve zlaté barvě a je moc pěknej. Jak to jezdí nevím, protože jsem to nezkoušel, ale je to prostě malé auto vyrobené v Thajsku a kvalita (myšleno odolnost a servisní nenáročnost) je kryta (pro mě) jednou z nejspolehlivějších automobilových značek.
Zrovna v tej za mna kusok gycovej zlatistej sa mi moc nepaci ( neviem preco vsade su testy prave v tejto farbe... pritom ma nove aj ine pekne farby po facelifte ) ... uz v bielej alebo bordovej a aj bez nejakych zbytocnych wow efekt bodykitov je fakt pekny az elegantny maly mestsky svihak... tu plati dvojnasobne ze v jednoduchosti je krasa... za mna bordovy na 15tkach bez toho sport gyc paketu je vizualne naj.... a okrem praktickosti normalne by u mna v tejto kombinacii obstal aj ako mestka stylovka ,,,( nejake hrackarske aygo tu nema sancu ) ... :yes:
ASX malo slabsi mesiac ( predpokladam ze uz len dopredava skladovky a uz to o moc lesie nebude ani o mesiac ) ale stale ako vidno aj o neho je este zaujem... takmer 500 kusov za 9 mesiacov ( co je stale podstatne viac ako povedzme hrv od hondy ci 500x od fiatu ) je vzhladom aj na jediny motor v ponuke a celkovy vek auta nadalej uzasne cislo....
No to mi tu pumu nelripominej. Chtěl jsi mě na zpomalovacim prahu zmrzačit. Kromě tech zad ještě malem zlomená klíční kost od pásu. Další 3 dny jsem mel problém s tou rukou hýbat bez bolesti.
Ja bych řekl, že je kovovej. Ale to je fuk.
Takové ty špunty jak se dávají cikcak. Rychlost nevim, ale moc rychle to nebylo, řekl bych spíš kolem 30. Ale bolelo to.
Space Star není dizajnový skvost, ale pozri na tú cenu za nové auto. V tomto chápem tie predaje. Jednoduché (asi aj spoľahlivé) auto to mesta a okolia za slušné peniaze.
minule zena videla spacestar a ze jej, ake pekne auto, co to je? a ja jej hovorim, spacestar, v tomto by si jazdit nechcela :-) ale neviem, neskusal som
Na poklesu Octavie a vzestupu Fabie je zajímavé především to, že Fabia ukončila výrobu někdy na jaře a zůstalo jen kombi ve verzi Tour. Od té doby jen doprodej skladovek 3. generace? 16. září přišla do salonů Fabie 4 generace. Takže registrace předváděček, jejichž cena je okolo půl mega. Je to spíš jen o samotných čipech. Ségřin kolega stále čeká na svoji Octávii.
V cene octavky pritom moze clovek mat napr novy nadupany kaskaj ... mne v danej cene dnes uz octavka zmysel vobec nedava... kupitelna v este adekvatnej cene bola O1 a O2 ... ale od tretej generacie je to uz draha a viamenej firemna masina... ako rodinny sen to uz dnes nie je... to by potom nemal kazdy druhy sused dnes u nas uz corollu ceed vitaru ci i30.... pritom nejeden z nich bol v minulosti majitel octavie... dnes uz z nich ale octavku hadam nikto nema...
Tak je otázkou co by se stalo, když už je auto objednané. Předpokládám že už složil i nějakou zálohu. Prý si připlácel za vyšší podvozek, tak dalece jsem konfigurátor ŠA nestudoval. Co se samotné Octavie týče, viděl jsem natočené video jak majitel čeká až mu naběhne infotainment. To že mu ten infotainment blbne je věc další. Takovému zázraku bych se radši vyhnul. Někde jsem četl, že majitelé O4 kdyby věděli co je čeká, tak si radši nechají O3. :-) To není dobrá vizitka.
Zajímavý rok - jak se to vezme.
Běžně sleduju statistiky proto, abych věděl, co lidi chtějí.
Letos je to ale hodně o tom, co jsou automobilky vůbec schopné vyrobit... a to mi zase tak zajímavé nepřijde. Tj. pro mě letos čísla trošku o ničem.
Myslím si, že vyrobit toho automobilky mohou hodně, ale je otázka, kdo by to koupil. V Dolních Měcholupech (Praha 10) stojí fabrika, která se dneska jmenuje Zentiva, dříve Léčiva (SPOFA, Frágner). Tam mají velmi krásný a moderní pavilon, kde se vyrábějí sterilní masti (většinou do očí - Ophtalmo Azulen, Septonex, Framykoin). Slyšel jsem, že tento pavilon je zprovozňován již od doby socialismu jeden den v roce, protože jeho jednodenní produkce pokryje spotřebu sterilních mastí v Evropě po dobu jednoho roku ;-) .
Rok 2025 - Autonovinky: Pro nedostatek čipů jsou znovu zavřeny továrny Peugeot, Renault i VW. Dovoz elektromobilů z Číny dosáhl nového maxima. Na Václavském náměstí je demostrace neziskovek z důvodu omezení dotací.
jako že by čínská, "centrálně řízená ekonomika" porazila "socialistickou-tržní" ekonomiku" EU :) ...no, může být. V Číne je kapitalismu více, než kdekoliv jinde a ve starých zemích EU pokukují po socíku! A my, co si ten socík na sobě vyzkoušeli nemáme tu váhu hlasu starých zemí :(
To jde postupně, teď Británie, pak západ a my k tomu dospějeme taky. Prostě běloch bude studovat nesmysly, hlavně i když není zrovna myslitel, aby nemusel pracovat.
Apropoo Čína:
Nemajú čím svietiť a kúriť, dobíjanie EV je tam momentálne sci-fi.
Nemajú uhlie, z ktorého vyrábajú 70 percent elektriky, lebo zablokovali dovoz uhlia z neposlušnej Austrálie a tá presmerovala uhlie do Indie. A čoskoro to isté bude so železnou rudou. A navyše sa v Číne zrútil trh s nehnuteľnosťami.
Aby sme tu nemali ďalšiu celosvetovú krízu spôsobenú Čínou, nemajú energiu, nevedia vyrábať - nebudeme mať čo kupovať.
problem uhli je v chine navic ten, ze po serii nestesti vloni zprisnili bezpecnostni normy, coz znamena velky investice.
a protoze cena elektriky je regulovana, tedy nizka, elektrarny nemuzou platit za uhli vyssi cenu, provozovatele dolu nemaj penize na investice do bezpecnosti a tak je radsi zavrou a elektrarny pak nemaj uhli, a musej zavrit taky
dalsi problem chiny je neprizniva demograficka krivka, tedy malo mladejch co delaj a moc duchodcu co potrebou duchod.
navic australie bude lithium zpracovavat sama misto aby do chiny vozila surovy uhlicitan lithnaty, coz pro chinu bude dalsi rana, protoze australie pak bude ciste lithium dodavat primo vyrobcum baterii bez chinskeho meziclanku.
mozna proto cinsti komunisti tak chrestej zbranema kolem taiwanu
jejich vzor je rusko - kdyz se nedari doma, vojensky napadneme souseda.
spolehat se na chinu je blaznovstvi.
Zapad udelal pred pulstoletim chybu, verim, ze se ji podari napravit
neplacej nesmysle
v cine je taky pokles vyroby aut kvuli nedostatku chipu
china je chipove samostatna tak maximalne z 50%, do 5 let chce dosahnout sobestacnost 70%, tedy stale bude zavisla na dovozu.
navic ma jen 28nm technologii, pristi rok chtej otevrit fabriku s 14nm, pricemz taiwanska TSMC zavadi 2nm.
tedy cinsti komunisti vyspele chipy neumi ani nahodou a jsou odkazani na taiwan, ktery chteji anektovat.
jestli USA ubrani taiwan pred chinskymi komunisty, tak chipy budou, jestli dopusti okupaci, bude mit Zapad velky problem
Včera som si len tak pre zaujimavosť konfiguroval Sandero Comfort 1.0Tce 90 k.,keď som ho chcel dovybaviť na výbavu Hyundai i20 Comfort 1.0T GDI 100 k. , musel som pridať zadné park. senzory ,rezervu, zadné el. okná a metalízu (Hyundai má metalízu Elemental brass v cene ) a bol som na cene 12 540 € . To je rozdiel 200 € ( Hyundai i20 stojí 12 740 €) Áno,Sandero má lepšie rádio a velký displej, Hyundai zas lepšiu záruku silnejší motor a imidž . Po poslednom tohtoročnom zdražení (v pondelok )Dacia Sandero šla hore o dalších cca 200 € a Duster o cca 500 € . Už to nie sú tie lowcostové ceny ,ako kedysi .
Škoda bude mít obrovské problémy. Prodeje v Číně jsou absolutně tristní. Celkově MEB vede navíc ke ztrátě identity. VAG nepotřebuje druhé VW. Navíc Škoda díky mnohým detailům je často lepší a praktičtější a vlastně i oblíbenější než VW.
Škoda měla místo nesmyslů jako je Enyaq jít cestou Rapidu, resp. Dacie.
VAG má VW a Škodu, kteří vzájemně kanibalizují zákazníky. Naopak VAG nemá nic proti Dacii.
Škoda bude muset sáhnou po celkové změně profilace značky. Jenže vzhledem k tomu co předvádí Diess to evidentně nebude možné. Protože započala sebevražda evropského aitoprůmyslu v duchu přání Evropského bolševismu a ekohujerství.
Tak nech sa nesamovrazdia a nech ponuknu baterky a pohony, ktorym Cina nebude vediet konkurovat. Ale Europa planuje fabriky na baterky spustit snad v roku 2025. A takto je vo viacerych veciach pozadu.
To jsou kecy, sorry.
MEB nevede ke ztrátě identity o nic víc, než MQB... a MQB o nic víc, než předchozí platformy.
Jestli je Škoda praktičtější a oblíbenější než VW, no tak hurá... proč by měla mít obrovské problémy?
VAG nepotřebuje druhé VW... to je myšlenka, která se tu omílá už od první Fabie - a přesto si Škodovka svoje místo na slunci našla, pomohla VW získat zákazníky třeba v bývalém východním bloku (Polsko, Rusko), vhodně doplňuje VW i na náročných trzích (Německo, Švýcarsko, UK).
Jít cestou Dacie - opět, tahle myšlenka už tu taky byla mockrát... jenže se ukazuje, že cesta Dacie (prodávat velký auta za málo peněz) není až tak atraktivní... zvažovalo to hodně výrobců, ale nikdo se nerozhodl tou cestou jít. Palce tomu drží soukromí kupci, to chápu... ale pro Škodovku i ČR je lepší vyrábět auta s větší přidanou hodnotou (a marží).
Golf šlape a je to hlavne asi tým že sa začal predávať Variant.A nie som povýšenecký len som spokojný že som vsadil na správneho koňa a tý čo vsadili nesprávne a majú neustále pochybnosti či nemali isť radšej inam mám pre nich radu.Načo za rovnaké peniaze kupovať korejca,japonca alebo francúza keď môžem mať nemecké auto.Golf 4140 ks vs Corolla 1556 ks vs Focus ?.Toto hovorí za všetko.Ale stále máte možnosť prísť skoro k prémií stačí sa len rozhodnúť a nie sa voziť dvaja dospeláci v Pume po Prahe.Keď chcete testovať tak si požičajte poriadne auto a nie pre slečinky s trojvalcom.Ale ja som aj celkom rád že si v diskusiach na mňa spomeniete ale ste dosť neobjektívny lebo keď Arese spomenie že Karoq je v predajoch už štvrtý tak to je OK ale keď ja spomeniem Golf tak už ste podráždený.Tým že sa Golf stále dobre predáva tak tu budem ešte dĺĺĺĺĺho písať o Golfe.Ak máte len trošku zmysel pre humor tak by ste mali vyčítať medzi riadkami že ja to myslím trochu z nadsázkou lebo mňe je úplne ale fakt že úplne jedno kto na čom jazdí.Tak držte sa a testujte ďalej až mám ďalšie nové poznatky.Heslo platí stále to isté.Čím viac predaných Golfov tým viac spokojných motoristov. :-)