Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Arkana E-Tech Hybrid (105 kW) – Stylově, hybridně, ale pomalu!

110 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
To bezpochyby mají, tak ať tam dají zpět jejich dvoulitr a nee😜erimentuji... Benzíny umí, tohle už taková sláva není i když je to zajímavé auto
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je to nejmenší zlo vzhledem k emisní politice.
Avatar - CYBERPUNK
CYBERPUNK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Podle mého máš prehozene mHEV a HEV 😒]
Avatar - CYBERPUNK
CYBERPUNK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pak jsem nepochopil tvé sdělení. Což z pár znaků jde tedy těžko.
Avatar - Anonym
Anonym
Přehozené to evidentně máš ty tupátko.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Podle mého je to zase jeden a ten stejne.... víš kdo vid 😐
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha. Nechal jsem se nschytat 😒] :yes:
Avatar - jiri-trojan
jiri-trojan
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A další je tu...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Koukam.
Avatar - jiri-trojan
jiri-trojan
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až se naučíš vypnout capslock, pak můžeme diskutovat o složitějších věcech, jako třeba o autech.
Avatar - jiri-trojan
jiri-trojan
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
S kreténom je lepšie sa nebaviť. Na hate-liste mám už peknú zbierku nickov.
Avatar - Anonym
Anonym
které je dražší, než dnešní Prius, ve všech parametrech kromě výkonu (+5kW) horší, než 12ti letý Prius a má íču vepředu i vzadu. No nekup to.
Safra já už píšu čísla úplně jako iudex. No sláva, to jsem to dopracoval.
Avatar - jirka29368
jirka29368
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ty máš novej ?
Avatar - Anonym
Anonym
A číst můj původní příspěvek umíš nebo na co reaguješ? Kde jsem psal, že mám novej? Psal jsem o "dnešním Priusu" a na ten jsem dal odkaz. Pak jsem psal o "12ti letém Priusu", nikoli přímo mém, ačkoli pro ten to platí taky. Pak na mě reagoval pan jirka29368 a ptal se mě na jakýsi můj imaginární Prius. Ten mu bohužel dokumentovat nedokážu, tak aspoň ten co dnes prodávají v Toyotě. Co na tom zase nechápeš?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha. jsem to prehlednul, kdyz jsi psal výkonově jako tvůj prius.
Avatar - jirka29368
jirka29368
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Prius není? Tka to nevím, co občas potkam na silnici.
webpaja
Taky se ještě občas leknu, zvlášť u poslední generace 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Dyť tu poslední ani nepoznáš tak nekecej :-!
Avatar - jirka29368
jirka29368
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Alterego koho nebo čeho?
Avatar - jirka29368
jirka29368
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No já ti nevím člověče. Webpaju zná spoustu lidí osobně. Romana sice ne, ale každý má tedy jiný přístup k autům.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nahlaš ho, další klon, já ted nemam whatsup, tedy né Páju 😁 samozřejmě
Avatar - Mikesus
Mikesus
Už se stalo. Tedy ne Páju :-!
webpaja
Tenhle psychicky nemocný tvor mě jako Trojan přes SZ už otravoval, je to svým způsobem chudák.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja takové lidi nepochopím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz jsme se dostali k té poslední generaci priusu. Bral by si ji?
Avatar - Anonym
Anonym
Určitě, moc se mi líbí. Kdyby byla ve stejné cenové hladině Tesla Model 3, tak bych asi zvolil TM3. Ale ta je cca 2x dražší.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tm3 mám taky v hledáčku. Nicméně jsem spíš zastáncem EV jako druhého auta, a tedy spíš ještě něco menšího na jízdy po městě a kolem komina
Avatar - Anonym
Anonym
Protože finance mi zřejmě nikdy TM3 nedovolí tak uvažuju také o možnosti pořídit jako 3. auto (na dva lidi z toho jednoho řidiče) něco jako Peugeot Ion. Většina mých cest je 5 km po městě.
Arese
Hele, já samozřejmě naprosto chápu, že Priusům všech generací fandíš. Ale napsat, že se ti jeho současná designově zcela katastrofální generace líbí, to už je dost silná káva! 😄 Ovšem proti gustu... 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je úplně stejne jako rict, ze karoq je hezkej. Někomu se líbí karoq někomu prius. A podle prodejů je hezčí prius
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dynamicky nic moc, ale je to pořád SUV, takže cena není tak ustřelená, a ta tvá íča, notak Romane, s jinym motorem si tě povodí v každé situaci 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pokud zrovna někde nezůstane stát po par km😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
I tak bude rychlejší, než úmyslnně blokující Prius 😉 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Úmyslně blokující Prius to je hnus, to ten můj nedělá.
johny555
Arkana s výškou 157 cm není SUV, možná to tak nazývají, ale spíš je to crossover, neboli trochu zvýšené běžné auto s většími koly. Něco jako XCEED nebo Niro s prodlouženým kufrem. A cena je zcela mimo, když se porovná např. právě s Nirem HEV.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě jsi zapomněl, že ji má na volantu a musí se na ni řidič koukat. 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
aj ku.va, já jsem deb.il. Možná jich tam bude někde schovaných i víc že?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak schovaný jsou jedno, když nejsou vidět ne?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale zase to na rozdíl o Priusu vypadá jako auto.
Avantime
Pozor, aby sa ti nestalo, to čo dedovi Aďovi, ktorý sa zasekol pred 20 rokmi a stále tu oplakáva diesel. Choď si tú Arkanu vyskúšať a zistíš, že je už niekde inde než tvoj starý Prius.
Avatar - Anonym
Anonym
Promiň ale to nemůžeš snad myslet vážně? Ještě bych se snad nechal přesvědčit, že je srovnatelná s Priusem 3, ale že by byla "někde jinde" než současný model Priusu? To by potom znamenalo se přít o význam slovního spojení "někde jinde".
Avantime
Reagujem na ten 12-ročný Prius, nie súčasný, hoci okrem povesti a dlhoročnej skúseností Toyoty s hybridmi nevyzerá, že máš nejaký argument v čom je Toyotí hybrid zásadne lepší, než E-Tech od Renaultu. Ak sa im to začne kaziť, okej, ale zatiaľ po tom, čo som si to vyskúšal (súčasnú Corollu tiež) si myslím, že je to správna cesta a triezvy pohľad v dnešnom ekošialenstve. Nevidím preto zmysel bezdôvodne kopať do Renaultu, kiež by sa full-hybridom venovali aj ďalší výrobcovia.
Avatar - Anonym
Anonym
To, ze papírově žere o litr víc, než HSD 1.8 z roku 2009 se ti zdá zanedbatelné? Někde se ta mega zkušennost Toyoty projevit musí. Třeba v tomto. Když tedy chceš přesné údaje. Třeba jim to jinak bude jezdit hezky, ale tu ta íča ve znaku tam asi zůstane.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Který crossover s 1.8 HSD tehdy Toyota vyráběla? A nenapadlo by tě doufám srovnávat WLTP a NEDC?
johny555
výkon budiž, ale cena 800 tisíc se zbláznili. Corolla 1.8 za lehce přes 600 tis. nabízí mnohem lepší hybrid podobného výkonu, navíc kombík s 600 l kufrem a nesmrtelnou spolehlivost.
Avatar - žlababa
žlababa
no jo, ale Corolla není SUV coupe. Tohle máte s příplatkem za módní kategorii.
Mimochodem, tady autor zmiňuje, že jezdí ve městě "do 6 litrů" - s Corollou budete o litr níž, aniž byste se o nějakou eko jízdu musel snažit.
johny555
Jasně, to mi pak došlo, ale hodně je tomu příbuzný XCEED nebo Niro. A zrovna Niro HEV je od 670 tis. Asi si to nějaká blondýnka koupí, protože bude mít něco, co nemají ostatní kámošky, ale na nějaký trhák to nevidím. Minimálně v HEV variantě.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V čem přesně je 1.8 HSD mnohem lepší hybrid?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nechci se hádat technicky, v Arkaně jsem ani nejel, atěch 1.8HSD jsem zkusil několik v ruznych autech a po městě je super, ale jakmile vyjedeš za město, moc už to nejede, což píšou i o Arkaně...
Avantime
To nie sú moc argumenty. Keď už, tak radšej vytiahni to, že Arkana je na podvozku Clia, Corolla má vyspelejší základ, ale 90 percent kupujúcich to nerieši. To skôr na margo tej ceny, lebo za tú Arkanu fakt dosť pýtajú. Hybrid je jedna vec, ale oproti Meganu GC 140k Intens pýtať za nehybridnú Arkanu o 6000 eur viac? No neviem..
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
A muzu se redakce zeptat, kolikrat ten hybrid ve meste startoval? Kdyz se neustale prepina z EV do benzinu a z5? Ohral se ten motor vubec nebo chodi celou dobu na studeno? Dekuji
Avatar - Anonym
Anonym
Na to ti nikdo neodpoví. To bys musel jezdit s diagnostikou v mobilu, protože teplotu oleje ani otáčky motoru se obvykle v hybridech pro řidiče vůbec neukazují. Pochopitelně, že ten motor se často ani pořádně neohřeje. Můžeš se divit - nevadí mu to.
Avantime
Keď sa stále prepína, tak sa ohreje. Či ako si to myslel?
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
V lete bych tomu věřil, ale ted uz je chladno a neustale starty a jizda ciste na EV jiste ochladi i motor, ktery pak zase nastartuje a po 3-5km zase vypne a tak stale dokola, bavime se o cestach mestem.
Avatar - Anonym
Anonym
A co je na tom špatně? Ten motor má olej 0W-20 nebo podobný, to za prvé. Celá vana je konstruována tak, aby olej pomaleji chladnul (v některých provedeních včetně termo izolace), to za druhé. Tobě v dětství někdo řekl, že v Š105 se nemá jezdit se studeným motorem. Dnešní hybridy ale nejsou Škodovky 105ky.

Další fakt je ten, že v zimě si pravděpodobně v kabině zatopíš. Potom se ten motor ani tak často nebude vypínat, protože ti bude chtít dodat teplo. A ano, třeba můj Prius v zimě opravdu netopí tak rychle a tak hodně, jako starý čmoud P406. Můžu souhlasit s tím, že v zimě jdou výhody hybridu tak trošku pryč. Ale to neznamená, že by to tomu hybridu vadilo. vadit to může tak maximálně uživateli.
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Proto se na to ptam,jestli se dokaze ten motor vubec ohrat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
jelikož nemá problém se ohřát u Toyoty, nebál bych se toho ani u renaultu.
Avantime
To možno pri plug-in hybride, ale toto je full-hybrid a za tie 2-3 km, čo maximálne zvládne ísť na elektrinu motor určite nevychladne. Potom práveže naskočí a ide vo vyššej záťaži, aby nabil aj tú malú batériu. Rovnako naskočí hneď aj po štarte, keď sa musí zohriať, čiže by som sa toho neobával.
Šimpanz
Je to drtivé vítězství Arkany mildhybridu, který byl testován stejným redaktorem
Vmax 205 vs 172
Zrychlení 9,8 vs 10,8, v reálu je to ještě výraznější
https😐/zeperfs.com/…uel9267-9173.htm
Spotřeba na dálnici 6,5 vs 7
Cena 758 vs 793
To jsem zvědavý, kolik trubek si koupí hybrid.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ti co nejezdi dalnici? Spotřeba na dalnici je naprosto nerelevantni pro většinu lidí.
Co třeba hodit kombinovanou spotřebu?
Nicméně HEV je vždy primárně pro město a okolí, pokud z něj chceš dostat maximum. Nevím zatím v reálu u etech, ale hybridy Toyoty už spotřebou i ma dalnici dohání nafty. Viz náš test s ozzmanem mondea. Corolla nebo Camry se při 130gps držela kolem 5.5l.
Tady to je vyšší, tak si to taky vezme vic
Avatar - Anonym
Anonym
Mým stylem 120 - 130 tachometrovych se vejdu do 5,5 i s 12. let starým HSD 3. gen.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky má lepší aerodynamiku. Akorát je rozdil v tom, ze corolla ma 180 koni a camry 218, resp 132 a 160kw. nevím v kterých jednotkách to preferujes. Takze je tam dost rozdil v celkové dynamice.
Avatar - Anonym
Anonym
Striktně vzato jsem Evropan a Husákovo dítě, tedy preferují metrické jednotky SI. Ale ty anglosaské jednotky pro mě mají vůní vysněného Západu ( on tehdy v 70-80. letech byl velmi sexy). Tak hlavně prosím neprotrepat ani nepromichat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ok takže namíchat, tedy nemíchat 😁
Píšu si, kW preferovany
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak doufám, že hezky v pravém a neblokuješ levý SuperBéčkám 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Jak jinak?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já dnes za jedním jel taky v kufru, abych tě pomstil ! Celou vesnici a i kus okresky... Pak jsem ho tedy předjel, přestalo mne to bavit 😊
Avatar - xxc
xxc
S tym sa na dialnici velmi jazdit neda, ved aj autor pise, ze to bude hucat 😄 Cize hybrid dava zmysel, pri pomalej jazde usetri. Vidim to uplne opacne.
Avatar - Anonym
Anonym
Myslíš se. Dobrý hybrid, například HSD 1.8, při ustálené rychlosti 130 točí 2000 otáček prakticky neslyšně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No jestli 2000 to nevim. Corolla se pohybovala mezi 1500 a 3000 ot při tempomatu, nejčastěji kolem 2500. V aurisu to sice neukazovalo, ale tam bych odhadoval spis kolem 3500 otáček, kdyz bych to nějak srovnal s corollou.
Avatar - Anonym
Anonym
3500 už slyšitelně řve. To si myslím, že Prius tolik netoci. Já to mám hodně naposlouchane a porovnávám to s přesnými otáčkami 1000 a 2000 které se dají vyvolat v maintenance mode. To je třeba pro měření emisí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Auris řval a nejel na dálnici... nad 120 už se mu nechtělo
Avatar - Anonym
Anonym
Tak nevím no, já nevidím žádný problém akcelerovat na 160
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jde o to jak rychle.. měl sem Clio 43kw a taky umělo akcelerovat až na cca 175... ale jak 😁
Avatar - Anonym
Anonym
přesná videa najdeš na internetu. Omlouvám se, nejsem iudex, takže se omezím na tvrzení že Prius 3 akceleruje na 160 velmi svižně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
velmi svižně je subjektivní pocit 😊
Avatar - Anonym
Anonym
To nepopírám, proto odkazují na ta videa.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Romane, mám návrh, já ti věřím, já Priusem nejel (tedy jel, ale jen PHEV verzí), jen Aurisem, Corollou a CHR s tímto motorem, ale mám nápad. Pojďme se sejít, kolik to má ? 90-100kw? Já dotáhnu stejně výkonný benzinový auto podobné velikosti a zkusíme to změřit, objektivně, třeba 100-160 akceleraci ? Klidně dojedu tam k vám na Liberecko, nebo Jablonecko, určitě by jel i Mikesus a alespoň tam bude příznivce hybridů
Avatar - Anonym
Anonym
Ale jo já nejsem proti. Akorát si nechci nechat prius rozflakat a blíží se zima. V zimě svůj prius nechci týrat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Však my budeme dělat jen časomíru, ty si řiď 😁 Vyzvu tě s íčou ve znaku, aby to bylo výkonově fér 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Tobě jde o to že budeš třeba o vteřinu rychlejší, ale to není totéž co zajímá mě. To kouzlo Priusu nenahradíš. Můj Prius je teď trošku nemocný - zda se mi příliš hlučný, asi výfuk. Ale jestli chceš a stojí ti to za to, pojď mě o vteřinu předjet.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale notak 😊 Vyzývám tě s autem s diamantem z roku 2008, kdybych ti chtěl ujet, vezmu si to druhé, silnější, ekologické, v naftě 😁 je to jen o tom si to změřit, reakce na plyn bude u Priusu mnohem rychlejší, o to zajímavější bude, jestli ten motor, který na rozdíl od tohoto výše testovaného (což uvádí tester - že pohon je takový, jaký je, protože mají zkušenost z Formule 1), opravdu sloužil jako základ Formule 1, nakonec otáčkami dotáhne rozdíl reakce eCVT 😉 Ale nenutím, je to pouze návrh 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Já v tom nevidím tak velký smysl jako ty ale jsem nakloněn ti umožnit to změřit. Hlavně aby to můj Prius přežil, to je to oč tu běží .
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč by neměl? Statisticky se rozpadne spíš ten Renault 😁
Avatar - Anonym
Anonym
V každém případě tebe i Mikesuse rád osobně poznám. A toho si važ - jsem extrémně nespolečenský.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To beru jako kompliment 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Tak jsem to i myslel. roman.horky@ centrum.cz
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes: :yes: Klidně si to mohl napsat do SZ
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pujcim vam pro porovnani stary Prius 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
no mohl bys přijet s novým priusem. Nebo novým hybridem.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Moc rad bych, ale jsem na tom ted fakt blbe s casem 😞 Zalezi, jestli to opravdu uskutecnite. Kazdopadne napiste, treba se mi to trefi do volnejsiho dne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Určitě víkend to bude, kdy a který přesně to ještě ladime. A pak taky, jestli Roman bude souhlasit
Avatar - Anonym
Anonym
Určitě, byl bych moc rád kdybys Jirko mohl taky přijet. Akorát tedy ten termín se pořád ladí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak je akcelerace a akcelerace...
BoBik_CZ
Corolla combi 1,8HSD na dálnici při 140kmh tacho nejčastěji mezi 2000-3000 ot/min.

Pod 2000 občas jde, ale není to často. Nad 3000 jde jenom když je to do kopce nebo hodně fouká protivítr.

Ale obecně je to na dálnici tiché auto (pzdravuji Focus 2. generace s benzínovou 1,6 😁 )
Avantime
Musím povedať, že z Clia E-Tech som bol nadšený, v meste to z križovatky vyštartuje ako elektromobil, veľmi príjemne agilné. Pri Arkane E-Tech už také nie je. Neviem, či to robí len tých 200 kg navyše, no stále to pekne jazdí a dal by som tomu prednosť pred C-HR s 1,8-kou. Prečo sú len tie Renaulty v posledných rokoch také prkenne tvrdé..
traveldrive
Lebo za mäkkosť im všetci hubovali.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je rozdil měkký a komfortní. No a kategorie prkenný je an českých silnicích hodne poznat.
traveldrive
Ja k tomu nepotrebujem vysvetlenie. 😁 Niečo málo mám už pojazdené, s Renaultami, aj inými autami. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale osobně mi clio nepřišlo prkenné, ale nebyl to hybrid tedy.