Renault rozšiřuje svoji nabídku elektrifikovaných vozů. Arkana se tak dočkala hybridního ústrojí, které nás dříve tak zaujalo v Cliu. Potěší i v kompaktním SUV-kupé?
které je dražší, než dnešní Prius, ve všech parametrech kromě výkonu (+5kW) horší, než 12ti letý Prius a má íču vepředu i vzadu. No nekup to.
Safra já už píšu čísla úplně jako iudex. No sláva, to jsem to dopracoval.
A číst můj původní příspěvek umíš nebo na co reaguješ? Kde jsem psal, že mám novej? Psal jsem o "dnešním Priusu" a na ten jsem dal odkaz. Pak jsem psal o "12ti letém Priusu", nikoli přímo mém, ačkoli pro ten to platí taky. Pak na mě reagoval pan jirka29368 a ptal se mě na jakýsi můj imaginární Prius. Ten mu bohužel dokumentovat nedokážu, tak aspoň ten co dnes prodávají v Toyotě. Co na tom zase nechápeš?
Protože finance mi zřejmě nikdy TM3 nedovolí tak uvažuju také o možnosti pořídit jako 3. auto (na dva lidi z toho jednoho řidiče) něco jako Peugeot Ion. Většina mých cest je 5 km po městě.
Hele, já samozřejmě naprosto chápu, že Priusům všech generací fandíš. Ale napsat, že se ti jeho současná designově zcela katastrofální generace líbí, to už je dost silná káva! :-) Ovšem proti gustu... :D
Arkana s výškou 157 cm není SUV, možná to tak nazývají, ale spíš je to crossover, neboli trochu zvýšené běžné auto s většími koly. Něco jako XCEED nebo Niro s prodlouženým kufrem. A cena je zcela mimo, když se porovná např. právě s Nirem HEV.
Pozor, aby sa ti nestalo, to čo dedovi Aďovi, ktorý sa zasekol pred 20 rokmi a stále tu oplakáva diesel. Choď si tú Arkanu vyskúšať a zistíš, že je už niekde inde než tvoj starý Prius.
Promiň ale to nemůžeš snad myslet vážně? Ještě bych se snad nechal přesvědčit, že je srovnatelná s Priusem 3, ale že by byla "někde jinde" než současný model Priusu? To by potom znamenalo se přít o význam slovního spojení "někde jinde".
Reagujem na ten 12-ročný Prius, nie súčasný, hoci okrem povesti a dlhoročnej skúseností Toyoty s hybridmi nevyzerá, že máš nejaký argument v čom je Toyotí hybrid zásadne lepší, než E-Tech od Renaultu. Ak sa im to začne kaziť, okej, ale zatiaľ po tom, čo som si to vyskúšal (súčasnú Corollu tiež) si myslím, že je to správna cesta a triezvy pohľad v dnešnom ekošialenstve. Nevidím preto zmysel bezdôvodne kopať do Renaultu, kiež by sa full-hybridom venovali aj ďalší výrobcovia.
To, ze papírově žere o litr víc, než HSD 1.8 z roku 2009 se ti zdá zanedbatelné? Někde se ta mega zkušennost Toyoty projevit musí. Třeba v tomto. Když tedy chceš přesné údaje. Třeba jim to jinak bude jezdit hezky, ale tu ta íča ve znaku tam asi zůstane.
výkon budiž, ale cena 800 tisíc se zbláznili. Corolla 1.8 za lehce přes 600 tis. nabízí mnohem lepší hybrid podobného výkonu, navíc kombík s 600 l kufrem a nesmrtelnou spolehlivost.
no jo, ale Corolla není SUV coupe. Tohle máte s příplatkem za módní kategorii.
Mimochodem, tady autor zmiňuje, že jezdí ve městě "do 6 litrů" - s Corollou budete o litr níž, aniž byste se o nějakou eko jízdu musel snažit.
Jasně, to mi pak došlo, ale hodně je tomu příbuzný XCEED nebo Niro. A zrovna Niro HEV je od 670 tis. Asi si to nějaká blondýnka koupí, protože bude mít něco, co nemají ostatní kámošky, ale na nějaký trhák to nevidím. Minimálně v HEV variantě.
Nechci se hádat technicky, v Arkaně jsem ani nejel, atěch 1.8HSD jsem zkusil několik v ruznych autech a po městě je super, ale jakmile vyjedeš za město, moc už to nejede, což píšou i o Arkaně...
To nie sú moc argumenty. Keď už, tak radšej vytiahni to, že Arkana je na podvozku Clia, Corolla má vyspelejší základ, ale 90 percent kupujúcich to nerieši. To skôr na margo tej ceny, lebo za tú Arkanu fakt dosť pýtajú. Hybrid je jedna vec, ale oproti Meganu GC 140k Intens pýtať za nehybridnú Arkanu o 6000 eur viac? No neviem..
A muzu se redakce zeptat, kolikrat ten hybrid ve meste startoval? Kdyz se neustale prepina z EV do benzinu a z5? Ohral se ten motor vubec nebo chodi celou dobu na studeno? Dekuji
Na to ti nikdo neodpoví. To bys musel jezdit s diagnostikou v mobilu, protože teplotu oleje ani otáčky motoru se obvykle v hybridech pro řidiče vůbec neukazují. Pochopitelně, že ten motor se často ani pořádně neohřeje. Můžeš se divit - nevadí mu to.
V lete bych tomu věřil, ale ted uz je chladno a neustale starty a jizda ciste na EV jiste ochladi i motor, ktery pak zase nastartuje a po 3-5km zase vypne a tak stale dokola, bavime se o cestach mestem.
A co je na tom špatně? Ten motor má olej 0W-20 nebo podobný, to za prvé. Celá vana je konstruována tak, aby olej pomaleji chladnul (v některých provedeních včetně termo izolace), to za druhé. Tobě v dětství někdo řekl, že v Š105 se nemá jezdit se studeným motorem. Dnešní hybridy ale nejsou Škodovky 105ky.
Další fakt je ten, že v zimě si pravděpodobně v kabině zatopíš. Potom se ten motor ani tak často nebude vypínat, protože ti bude chtít dodat teplo. A ano, třeba můj Prius v zimě opravdu netopí tak rychle a tak hodně, jako starý čmoud P406. Můžu souhlasit s tím, že v zimě jdou výhody hybridu tak trošku pryč. Ale to neznamená, že by to tomu hybridu vadilo. vadit to může tak maximálně uživateli.
To možno pri plug-in hybride, ale toto je full-hybrid a za tie 2-3 km, čo maximálne zvládne ísť na elektrinu motor určite nevychladne. Potom práveže naskočí a ide vo vyššej záťaži, aby nabil aj tú malú batériu. Rovnako naskočí hneď aj po štarte, keď sa musí zohriať, čiže by som sa toho neobával.
Je to drtivé vítězství Arkany mildhybridu, který byl testován stejným redaktorem
Vmax 205 vs 172
Zrychlení 9,8 vs 10,8, v reálu je to ještě výraznější https://zeperfs.com/…uel9267-9173.htm
Spotřeba na dálnici 6,5 vs 7
Cena 758 vs 793
To jsem zvědavý, kolik trubek si koupí hybrid.
Ti co nejezdi dalnici? Spotřeba na dalnici je naprosto nerelevantni pro většinu lidí.
Co třeba hodit kombinovanou spotřebu?
Nicméně HEV je vždy primárně pro město a okolí, pokud z něj chceš dostat maximum. Nevím zatím v reálu u etech, ale hybridy Toyoty už spotřebou i ma dalnici dohání nafty. Viz náš test s ozzmanem mondea. Corolla nebo Camry se při 130gps držela kolem 5.5l.
Tady to je vyšší, tak si to taky vezme vic
Taky má lepší aerodynamiku. Akorát je rozdil v tom, ze corolla ma 180 koni a camry 218, resp 132 a 160kw. nevím v kterých jednotkách to preferujes. Takze je tam dost rozdil v celkové dynamice.
Striktně vzato jsem Evropan a Husákovo dítě, tedy preferují metrické jednotky SI. Ale ty anglosaské jednotky pro mě mají vůní vysněného Západu ( on tehdy v 70-80. letech byl velmi sexy). Tak hlavně prosím neprotrepat ani nepromichat.
S tym sa na dialnici velmi jazdit neda, ved aj autor pise, ze to bude hucat :-) Cize hybrid dava zmysel, pri pomalej jazde usetri. Vidim to uplne opacne.
No jestli 2000 to nevim. Corolla se pohybovala mezi 1500 a 3000 ot při tempomatu, nejčastěji kolem 2500. V aurisu to sice neukazovalo, ale tam bych odhadoval spis kolem 3500 otáček, kdyz bych to nějak srovnal s corollou.
3500 už slyšitelně řve. To si myslím, že Prius tolik netoci. Já to mám hodně naposlouchane a porovnávám to s přesnými otáčkami 1000 a 2000 které se dají vyvolat v maintenance mode. To je třeba pro měření emisí.
Romane, mám návrh, já ti věřím, já Priusem nejel (tedy jel, ale jen PHEV verzí), jen Aurisem, Corollou a CHR s tímto motorem, ale mám nápad. Pojďme se sejít, kolik to má ? 90-100kw? Já dotáhnu stejně výkonný benzinový auto podobné velikosti a zkusíme to změřit, objektivně, třeba 100-160 akceleraci ? Klidně dojedu tam k vám na Liberecko, nebo Jablonecko, určitě by jel i Mikesus a alespoň tam bude příznivce hybridů
Tobě jde o to že budeš třeba o vteřinu rychlejší, ale to není totéž co zajímá mě. To kouzlo Priusu nenahradíš. Můj Prius je teď trošku nemocný - zda se mi příliš hlučný, asi výfuk. Ale jestli chceš a stojí ti to za to, pojď mě o vteřinu předjet.
Ale notak :) Vyzývám tě s autem s diamantem z roku 2008, kdybych ti chtěl ujet, vezmu si to druhé, silnější, ekologické, v naftě :D je to jen o tom si to změřit, reakce na plyn bude u Priusu mnohem rychlejší, o to zajímavější bude, jestli ten motor, který na rozdíl od tohoto výše testovaného (což uvádí tester - že pohon je takový, jaký je, protože mají zkušenost z Formule 1), opravdu sloužil jako základ Formule 1, nakonec otáčkami dotáhne rozdíl reakce eCVT ;) Ale nenutím, je to pouze návrh :)
Moc rad bych, ale jsem na tom ted fakt blbe s casem :( Zalezi, jestli to opravdu uskutecnite. Kazdopadne napiste, treba se mi to trefi do volnejsiho dne.
Musím povedať, že z Clia E-Tech som bol nadšený, v meste to z križovatky vyštartuje ako elektromobil, veľmi príjemne agilné. Pri Arkane E-Tech už také nie je. Neviem, či to robí len tých 200 kg navyše, no stále to pekne jazdí a dal by som tomu prednosť pred C-HR s 1,8-kou. Prečo sú len tie Renaulty v posledných rokoch také prkenne tvrdé..