Flotilové emise jsou nyní zaklínadlem, které silně čaruje s nabídkou nových automobilů na českém trhu. Přestože by logika tvrdila, že bude nahrávat malým autům, opak je pravdou.
Zosumarizujeme si to: vedenie eu už nevieme čo o dobroty. Aktuálny stav je úplne scestný, keď malé, jednoduché autá so základnými atmosférickými motormi (alebo ok, nech aj malé turbo motory), ktoré majú výrazne menší dopad na životné prostredie pri výrobe (menej materiálu, jednoduchšie komponenty), väčšinou sú aj lacnejšie opraviteľné sú vyslovene likvidované a naopak autá vyššej strednej triedy sú "zvýhodnené". Logická úvaha je, že by to malo byť naopak. Som zvedavý, ako dlho tento stav ešte potrvá, alebo či niekedy dôjde k zmene (to je asi scifi)
Už jenom čekám, kdy se začnou na podlahu aut šroubovat olověné pláty pro zvýšení hmotnosti. Hned bude nižší limit.
Jak prosté....
To asi vymysleli výzkumníci z NDR.
I tomu největšímu pitomci dojde, že to co vymysleli v Bruselu je úplně padlé na hlavu, přesně naopak, než velí zdravý rozum. Ty mínusy tu mohou přibývat jen od multinicka ze zábavy.
Prapůvod bude zřejmě v lobingu německých automobilek. Jejich auta byla vždycky těžší než japonská či korejská.
Jinak třeba V USA mají flotilové limity spotřeby paliva navázané na velikost auta, v podstatě na plochu, kterou zabírá na silnici. Holt američtí výrobci vyrábějí více trucků nebo Japonci :-)
Je strašné, že něco tak nesmyslného (hmotnostní index) mohl někdo vypustit do legislativy bez toho, aby aniž by si udělal nějaký model dopadu na trh. Za litrové Aygo, které nemá ani 800 kg napálíme pokutu jak hrom, za těžký kombík střední třídy - to už není tak hrozné a na 2.2 tunové EV SUV dáme dotace... . Vždyť stále platí F = m*a.
Taky mne to přijde na hlavu. Kdyz vezmu, že s váhou jsi se trefil, moje auto má 2.2t a wltp spotřebu 6.5l benzinu. To vychází na cca 150g CO2. Ovšem ma oproti referenci 820kg nadváhu, takže se odečte cca 27g. Výsledných 123g znamená cca 28g nad ( a to nevím jestli to počítají podle wltp nebo podle nedc, v COC co2 je jen podle nedc a tam píšou 120g, takže pokud by to bylo podle tohoto, bylo by to ještě v mínusu) pokuta "jen" cca 2660euro. Což není o moc víc než na tom příkladu fabie s 1.0mpi.
Je to fakt nesmysl. Místo toho aby lehčím autům nic neodecitali a prostě měli výhodu v tom, ze váží minimum.
Niežeby som nesúhlasil, ale podľa mňa je v komisii úvaha, že malé autá jazdia väčšinou málo a v meste, v lepšom prípade z jeho satelitu a teda tvoria najviac lokálnych emisií. Ich logika teda velí tieto autá elektrifikovať aj za cenu dotácií. U veľkých áut majú zrejme všeobecné dáta, že tie jazdia hlavne dlhšie a dlhé trasy a teda na zníženie lokálnych emisií postačí plugin hybrid. Logiku to zrejme hlavne v západnej Európe má a zrejme to majú aj podložené dlhodobejšími dátami. Že v bývalom ost bloku je situácia odlišná je druhá vec.
Tak budú jazdiť po meste passat a vyššie. Pochopím elektrififkáciu malých vozidiel, pochopim plugin hybridy vo vyššiej strednej, ale likvidáciu prckov, ktorý majú menšiu stopu pri výrobe, jednoduchšie emisné systémy (primitívne benziňáky) a zároveň nemajú ani extra veľké nájazdy nepochopím. Áno, ak si zoberieme dáta zo západu, tak to tak asi je, ale logiku to moc nemá. Na mestké skákanie mi stači elektro, ale zatiaľ nikto zmysluplný variant nevyrobil. Auto veľkosti fabia, clio s dojazdom 200 km, ktoré nabijem z domácej zásuvky
Milý plebs! Už jste se autem najezdili dost, budete chodit pěšky. Marš k opoceným tyčím... a vy mimo velkých měst si můžete znovu osedlat koně a osly...
Kteří na ně buď nemáme, nebo brzo nebudeme mít... protože se uměle (emisní systém, pokuty za CO2, dotování elektromobilů, ...) zdraží, aby vyšli levněji elektromobily. A jsme tam. V prd@#i.
maly auta do velikosti scaly a castecne oktavky budou na elektriku, a ty vetsi nabijeci hybrid s dojezdem na elektriku typicky 100km.
podivejte jaka byla nabidka elektroat a hybridu pred 2 roky, jaka je dnes a jaka asi bude za 2 roky.
ceny pujdou dolu, za 5 roku se cena elektroauta srovna s cenou spalovaku
to je samozrejme blbost, i kdyz vyssi limit u maleho auta sis vycucal z prstu, ale za 5 roku s tim zadnej problem nebude, protoze maly auto bude na elektriku
podobna situace je dnes s malejma motorkama a skutrama dejme tomu obdoba fichtla nebo mopeda, tam trh obsadila elektrika a bude to postupovat vejs
ja uvazuju logicky v horizontu 5 roku, ty se asi divas jen dozadu a nevidis dal nez na spicku svyho nosu
cina do budoucna bude mit mnohem vic problemu nez jen elektriku. zadna komunisticka zeme nikdy nevyrostla do nebe, vsak to zname u nas, kdyz se komunistum ten jejich sen v 1989 zhroutil
Ja bych třeba malé EV koupil pro jízdu po městě. Ale jejich nabídka je tristní. V tomhle, ač nesouhlasím s nastavením co2 limitu, by mohli automobilky dříve taková malá EV nabízet. Ideálně subkompakt nebo mini. Kdyz si vezmu co je dnes dostupné a za jakou cenu, tak budu radši jezdit po městě velkým univerzálním autem.
Presne tak, malé ev veľkosti fabie, smarta ktoré odvezie 4 osoby by som do mesta kľudne zobral aj ja. Nech to má dojazd 200 km a nech sa dá nabíjať z bežnej 230V 16A zásuvky. Lenže takéto autá tak nejako v ponuke absentujú
Pripada ti ze by ty auta zlevnovala? Me teda vubec a to ani ta EV ani ta konvencni. EU sefuji negramoti co pritahli na pozvani Anděly. Ti jezdi na velbloudech a nas k tomu dozenou taky. My se prece prizpusobime.. Chce se mi z toho b.lejt
za stejnou cenu dnes dvojnasobnej dojezd nez pred 5 roky.
takze dnes jsme na dojezdu 300km v realu u zakladniho provedeni, coz u druhyho auta v rodine je azaz.
takze vyvoj u malych aut nebude smerovat k prodlouzeni dojezdu za stejnou cenu, ale ke zlevneni pri zachovanem dojezdu
logicky
Kľudne to môže dopadnúť celkom ináč... Zvolíme si iných politikov a zmeníme smer... :-!
Nič proti elektromobilite. Len mi vadí to, že sa tlačí nasilu - to nemôže fungovať.
Plně elektrický Volkswagen ID.3 se může po prvním roce na evropském trhu pochlubit úspěšnou bilancí: „Tento vůz je absolutní trefou do černého. Vyhovuje vkusu zákazníků a okamžitě obsadil přední místa v tabulkách registrací nových vozů v mnoha zemích,“ říká Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. Zákazníci v Evropě si do konce září objednali celkem již 144 000 těchto vozů. zdroj: https://www.hybrid.cz/…-nove-zakazniky/
No nemusíme ani do roku 2000 stačí vzít takový Citigo. Se spalovákem cena kolem 250 tis v EV verzi 500 tis. Já to vidím jako jednoznačný zlevnění ne ;-)
Tak demagogii je splněna a teď trochu reálně...
Jistě necheš porovnávat staré EV se starým spalovákem.. Zkus třeba Kodiaq a Enyaq se stejným výkonem a výbavou.
Chci porovnávat jabka s jabkama, takže proto jsem vytáhl to Citigo, které je naprosto ideální. Jedná se o identické auto a tudíž identické výrobní náklady. Se spalovákem stálo půlku. Ihned po zavedení EV verze zdražilo o 100%, takže jak to chceš okecávat? Srovnávat Kodiaq a Enyaq není tak přesné.
Tak první bod - citigo stálo od 429tis. a hlavně, to auto má kořeny v e-up které se prodávalo od roku 2014 a byla to předělávka klasického spalováku.
Takže tohlee srovnání opravdu není fér.
, takže se svým chabým argumentem, že EV stálo již od 430 tis jsi úplně stejně v loji. Prostě došlo k navýšení ceny o 100% okecávat se to nesnaž. Ano tohle srovnání je naprosto fér. To nepočítám fakt, že nástroje a nářadí se amortizovaly v ceně spalovací verze v prvních letech produkce modelu. EV verze už tyhle náklady za sebou netáhla. Vývoj byl už zaplacený spalovákem a přesto došlo k navýšení ceny o 100%.
Pokavaď chceš vidět celý svět pokroucenou optikou ceny prvního EV od VW (jehož varianta kterou porovnáváš se už ani neprodává) tak můžeš. Nečekej ale, že uvidíš dnešní realitu.
Dnešní stav (ano od roku 2014 se EV posunula velice významě) je takový, že koupíš auto v podobné kategorii s podobnou výbavou za skoro stejné peníze viz Kodiaq a Enyaq.
Tudíž sám na svém příkladu nakonec můžeš vidět, jak moc EV zlevnila za pouhých 7 let.
Zase Citigo bolo isteho casu najdostupnejsie auto, s dotaciou stalo 10 000 € a za to sa spalovacie auto s automatom a nezavislym kurenim kupit nedalo. Ze ho neponukaju, to uz je druha vec. Keby ludia nekupovali Enyaky, tak by sa mozno kvoli emisiam vratilo :-) Automobilka nebude ponukat lacne auto, na ktorom nezarobi, ked sa dobre predavaju drahsie auta.
Kodiaq a Enyaq sú klasický zástupcovia našich vozových parkov že :-[]:-[] . Vytiahni niečo bežnejšie
"Tudíž sám na svém příkladu nakonec můžeš vidět, jak moc EV zlevnila za pouhých 7 let" - nebude skôr realita taká, že klasické auta zásadne zdražujú? Posledné dva roky je to krásne vidno. Nie sú tak dávno preč časy, keď sa stredná trieda v striedmejšej zostave kupovala do firmy za 22-24000€. Octavie II po fl sme s tsi a pár bežnými príplatkami kupovali za cca 14000€, OIII za cca 16-18000€. Prelistuj si aktuálne cenníky a kuknime sa na cenu porovnateľného elektro
Jakou pokřivenou optikou? Porovnávám identický auto jen s různýma motorizacema. To ti nepřijde jako relevantní srovnání a cpeš mi na porovnání Kodiak a Enyaq. Proč si nechceš připustit ten holý fakt, že stejný auto v EV verzi houplo cenou o nesmyslných 100%.
Porovnávás ale auta 7 let stará a už neprodavana. Ano tam byla cena nasobkem. Podívej se ale na dnešní stav. Stejně velke a výkonné auto za podobné ceny.. To je posun za pouhých 7 let.
Nemusíš věřit mému názoru, ale podívej se na objem investic na celém světě do vývoje baterek a ev. Opravdu jsi na tom s technickým přehledem líp než ti kdo se rozhodli investovat své peníze do ev?
A opět to podstatné, nejde o Evropu, děje se to na celém světě..
Z pohledu vývoje ev je to jako by si argumentoval mobilem z roku 2014..
Citigo EV se prodávalo ještě letos, takže to není žádná vzdálená historie. Jde hlavně o ten moment kdy se přestalo spalovací vyrábět a nahradilo ho EV a v tom momentě došlo ke zdražení o mnou zmiňovaných 100%. A EV přišla koncem roku 2019 tj to je součaná událost ukončení spalováku a spuštění EV verze. Ne žádných 7 let zpátky jak se tu snažíš mystifikovat a argumentovat trapně telefonem z roku 2014. Jedná se o současnou techniku.
pokud vím, v roce 2014 se eUP prodával za 600tis. Citigo loni za 480. Tedy identické auto zlevnilo o 120 za 6 let. eUP měl 15kwh ( využitelné ) baterku, citigo 32kwh.
Takže ti, co tvrdí že se nezlevňují, jen úmyslně tyto parametry přehlíží.
Pokus se udržet myšlenkovou linii. Bavíme se o současném Citigo a zdražení při zrušení ICE a náhradu za BEV o 100% Netahej do toho E-up z roku 2014 a výbavový verze. Porovnávej jabka s jabkama.
Ano koncepčně jsou stejný auta Citigo, Up a Mii. Jak to s tím souvisí? Soustředíme se teď výhradně na Citigo a změnu jeho ceny při přechodu z ICE na EV.
ty jsi na začátku tvrdil, že nevidíš zlevnění EV při jejich masové výrobě. Tak jsi dostal ukázku 2 identických aut po 6 letech. Dvounásobná baterka o třetinu levnější cca
Ne to se pleteš. Nic takovýho netvrdím. Poukazoval jsem na to, že přechodem z ICE na EV malá auta neúměrně zdraží. Demonstroval jsem to na příkladu Citigo, u kterého je to pěkně vidět, protože se jedná o stejný model jen se změnily motorizace. A nárůst ceny je 100%. Návratnost takové investice raději ani nepočítat.
tak to jsem úplně nepochopil, protože pro tohle srovnání je citigo opravdu pravěk. Co třeba vzít třeba corsu nebo 208. Tam to máš porovnatelné. Když citigo bylo o 100%, tak corsa je EV od 780, ale v dané výbavě není srovnatelný spalovák. tak GS line za 810, 1.2T 96kw za 480. Jsi na nějakých 69% nahoru. A rozdíly se budou snižovat. Spíš se obávám, že automobilky nebudou nabízet slabší EV, jako u ICE, protože náklady budou stejné/podobné.
Běžte oba do hajzlu s tím pravěkem. Citigo iV se začalo vyrábět koncem roku 2019. To není žádný pravěk.
Když vezmeme tu 208, kterou sis vybral tak benzínový 1,2 vs EV je rozdíl když přimhouřím oči taky 100%. Spíš teda víc, ale nechci být hnidopich. Taky supr kup malý auto za 8 kil. To bude prodejní trhák. Za ty prachy máš novou Audi A4 v naftě, takže proč si kupovat mrňavou 208? Ta auta za ty ceny vůbec nedávají smysl.
Citigo iV se vyrábělo ještě v letošním roce a ne, není shodné s prvním e-upem. Navíc vaším oblíbeným argumentem je, že cena baterií každoročně klesá. To už asi neplatí,
Jak něco vyvrací tvůj argument, vytáhneš konstrukční stáří (potřetí ti říkám, že se nejedná o shodnou techniku) auta, které bylo už 10 let zpátky navrženo pro uložení baterie. Jaká škoda, že objektivně horší funglovka Spring stojí stejně.
Ty jsi tak strašný demagog, že se to nedá číst. Před 10 lety se skoro žádné EV sériově nevyrábělo, tomu samozřejmě odpovídala i cena baterií. Cena Enyaqu/Kodiaqu je formována flotilovými emisemi, automobilka si nemůže dovolit neprodat Enyaqů dostatek. Viz registrace id.3 v prosinci minulého roku.
Skutečný rozjezd elektromobility začal s příchodem tesla 3, tj. od roku 2019 a neustále akceleruje, stačí se zamyslet kolik nových EV modelů různých značek se objevilo jen za poslední rok.
Potom prišli roky cca 2009... Vtedy kolega kúpil Octaviu 2 Tour za cca 12 500€ (SUPER kúpa) v relatívne postačujúcej výbave. Keby som vtedy nemal 2 ročné auto, tak ju mám asi tiež... Za posledných pár rokov išli autá dosť hore.
O chvíľu sa ceny zrovnajú s elektroautami. Ale nie preto, žeby elektro išli dole. Zdražejú klasické autá - z "vôle" politikov ;-\
Pořád se bavíte o tech vybavach "social", což tour byla vždy. Dej tam adaptivní LED / xenony, adaptivní tempomat, vyhřívané sedacky/volant/okno, automatickou klimu minimálně dvouzonu. Aha, tourka to neměla.....
Cenově to bylo super, ale nelze to srovnávat. Při stejnych/podobných vybavach co dnes ty auta prostě stojí podobně. Dnes nemáš možnost mít auto jen s volantem a oknama, a to je ten rozdíl.
A proč by to tam měl dávat? Ne každý potřebuje auto plné cinkrlátek. Mně kupříkladu stačí poloautomatická jednozónová klimatizace, obyčejný tempomat atd. Naopak více kladu důraz na kvalitu sedaček, odhlučnění auta a charakteristiku motoru atd.
pak ale srovnáváš jablka a hrušky. Mizí social výbavy, protože jsou pro automobilky drahé. Když někomu stačí volant a sytič, může jezdit stodvacítkou. A jako bonus si ji sám opraví.
Že to stačí tobě vůbec neznamená, že ostatní to tak chtějí. Jedna vlaštovka jaro nedělá. A obecně jsou prodejně úspěšnější vyšší výbavy.
A podívej se, jaké byly ceny lithia či mědi před 2 roky a kde jsou dnes.
Baterie ani elektromotory nejdou vyrobit z bláznivých myšlenek pana komisaře Timmermanse, ale jsou na to potřeba suroviny. Hodně surovin. Ano, jednou se ceny možná srovnají, ale nebude to dáno zlevněním elektromobilů, ale zdražením klasických aut.
K tomu půjde hodně nahoru cena elektřiny, což bude provoz elektromobilu dost prodražovat. Třicetiletka pana komisaře Timmermanse (nulové emise skleníkových plynů v EU do roku 2050) směřuje k velmi rychlému kolapsu.
Jaký spam? Dívám se na ceny na LME.
Měď a lithium zdražují kvůli covidu? A proč nezdražuje třeba olovo a zinek, jsou snad proti covidu očkované?
O tom, že cena EV brzo začne padat, čtu skoro 10 let. Zatím jsem se toho nedočkal. Nissan Leaf v roce 2013 začínal na 715 tisících, dnes stojí 779 tisíc. Jo, má o něco lepší baterku.
Celé to je o tom, jestli cheš vidět realitu a nebo ti stačí hurá zpáva a o ceně lithia. Jinak lithia je v baterce jednotky kg..
Sám uvádíš cenu Leafu která je za 10 let stále stejná a přitom je to uplně jiné a lepší auto. Zkus to porovna s vývojem cen u spalovacích aut za stejnou dobu..
Realitu vidím, protože k lithiovým baterkam nemám profesně daleko.
O kolik je lepší nebo jiný, nedokážu posoudit. Nejel jsem s tím, ale podle fotek interiér i ten nový vypadá jako low-cost. Ale dokážu posoudit, že nezlevnuje, ačkoliv už x let slýchám, jak budou EV zlevňovat. Realita je jinde
Vidím. U NMC baterií je jasný trend snižování obsahu kobaltu. A čím dál více se prosazují bezkobaltové LFP baterie. Hodně se však zapomíná na to, že o co více se při výrobě ušetří na kobaltu, o to dražší je recyklace po skončení životnosti. A náklady na budoucí recyklaci musí automobilka započítat do počáteční ceny elektromobilu.
Zlepšily se měrné kapacity a další parametry. Ale fyzikální zákony jsou neúprosné a nějaký velký progres už očekávat nelze.
Ano, baterky levnější jsou. Ale elektromobily levnější nejsou. A pravděpodobně ani nebudou.
Velkosériová výroba baterií i EV už už je. Tesla dělá nejvíce velkosériová auta, jaká si jde představit. Obrovská Gigafactory. Jedna karoserie daného modelu, čtyři laky, jednotná výbava, skoro jako za časů Fordu model T ... o tom si třeba Škoda Octavia s tisíci možných kombinací konfigurací může zdát. Když jsem v roce 2017 kupoval koncernové auto, musel jsem kvůli individuální konfiguraci, která se dost lišila od naprosté většiny aut, čekat o tři měsíce déle. Ale vyrobili ho.
2008 byl v podstatě pravěk s kusovou výrobou.Tesla vyrobila 100 aut Roadster, Nissan Leaf neexistoval a VW vyráběl auta s traktorovým motorem TDI-PD.
Tak někdy kolem let 2013 až 2014 lze mluvit o tom, že začala normální výroba EV. A od té doby už cena baterek moc neklesá.
Cena za kWh klesá neustále, jak je viděz z grafu, pochopitelně pokles nemůže být stejně strmý jako na začátku. Procentuální vyjádření z cca 300 USD, kolem roku 2013, na nynějších cca 150 USD si jistě každý umí spočítat. A nutno podotknout, že velkovýroba baterií formátu 4680 přijde za pár měsíců.
gutex: Od roku 2008 do roku 2013 jde vidět velmi rychlý pokles ceny za kWh (na třetinu za pět let), od roku 2013 je pokles volnější (na polovinu za 8 let) a pravděpodobně bude dále asymptoticky zpomalovat, až se zastaví. Pokud někdo nepřijde s nějakou převratnou inovací.
Ano tohle mi dává taky smysl. EV je určený na ježdění kolem komína s akčním rádiusem do 150 km. Tj. typicky malý auta. Ty můžou být primárně jako EV ačkoliv ICE varianty bych nechal taky v nabídce. Větší auta velikosti Golf, Oktávka v hybridu plus čistý ICE a vyšší střední hybrid nebo ICE. Tam je nesmysl cpát BEV, protože to jsou auta primárně určená na cestování. Už vidím jak s tím manažeři postávají hodiny na pumpách a čekají na šťávu.
A je to spravne, s ohladom na zivotne prostredie, najazdit 50 000 km rocne? Prave pri takom najazde sa oplati elektricke auto, lebo na pohonnych hmotach sa vrati rychlo vyssia cena.
Tvl malá auta na elektriku a nabíjecí hybrid ve velkých autech znamená, že entry level auto schopné dojet do zahraničí bude stát minimálně 700 tisíc Kč a je možné, že za 10 let dojezdí. Přičemž trend je trochu jinde než si kupovat auto na ježdění kolem Václaváku. Vy už jste totálně mimo realitu.
Ti, co kupují malá auta běžně nejezdí 400 km denně. Nejezdí ani 300. Jezdí na nákupy, školy, školky, chalupu, rozvážky po městě, pizza boys apod. U takových je dojezd 500 km a více naprosto zbytečný (drahý).
Takové malé auto může mít malou baterku, navíc bude lehčí a ujede třeba 250 km. Tím pádem se vejde do půl mega.
A pokud bude podporovat třeba 150 kW nabíjení, tak i na vyjímečnou delší cestu s tím nebude problém, protože se malá baterka dobije během chvilky.
Tady lidi žijou v představě, že 90 procent lidí nalítá 50 tis. km ročně, jezdí 5x ročně do Chorvatska, Itálie a Francie, trasu Praha-Ostrava jezdí na otočku apod. Houby, to je tak 10 procent lidí a ti si malá auta na to nepořizují. Ti jezdí v Oktávkách, Superbech apod. za mega.
Nemusíš mě poučovat, na co si kupuji malé auto. 300 km dálniční dojezd považuji za nutnost. Nejde o to, jestli lítám 5x ročně do Chorvatska, i jednou ročně je to s levným malým elektromobilem frustrující.
Především je pointa jinde. Nic jako velké dostupné PHEV nebo EV existovat nebude.
PHEV třeba nebude (slepá větev), ale dostupné EV určitě bude. Jenom je otázka kdy. Možná za 5 let, možná za 10. Stejně jak jsou teď dostupné počítače, chytré mobily atd. Na elektromobilu není nic světoborného, prostě kastle, elektromotor a baterka. A baterky už jsou, jenom jsou drahé. Až se budou vyrábět v milionových sériích, tak už tak drahé nebudou.
Asi za 3 roky ma čaká obmena manželkinho auta B segmentu a zatiaľ tam nevidím nič elektrické čo by stálo za úvahu. Ponuka slabá a ceny šialené, takže asi zas skončím pri hybride.
Malé autá produkujú absolútne menej emisií - tak ich vývoj automobilkám znechutia.
Veľké rárohy majú však úľavy - tie však zlikvidujú Eurom 7 a hotovo!
Myšlenka je jasná - rodinné auto odveze 4 lidi a je tedy nespravedlivé po něm chtít stejné emise, jako po nějakém Yarisu, který se typicky užívá maximálně ve dvou. Nicméně různé studie ukazují většinu aut (i střední třídy) obsazenou jen řidičem, takže je otázka, nakolik tohle reálně platí...
Takže podľa tejto schémy môžu autá typu Smart a tých s nálepkou 45 km/h rovno skončiť!
Je však zaujímavé, že motorky s nepomerne vysokým výkonom sa veselo vyrábajú ďalej!!!
Snaha EU od ňekud vymlátit prachy aby měli migrantům(občas je vidím i pracovat)čím platit a automobilky se doteď snažili aby houby dostali.Ještĕ před coronou to všude žilo byl rozmach,rostli výplaty a teď všechno brutálně zdražuje a lidi šetří takže ty éčka se k nim dostanou leda z daní z běžných věcí.Na nové EV auto nemá a nebude mít tak 90procent lidí tak čekám ňejakou novou daň na naše x letý a starší auta. :-[]:D;-) ;-\ :-(
Mimochodem ten green deal Babiš schválil. Jako premiér, reprezentuje ČR při jedníání a tohle odsouhlasily všechny země EU. Jenom abyste si nemysleli, že to schvalují nějací anonymní EU úředníci. Není to pravda.
The German manufacturer says that the ID.3 is "an absolute hit" in Europe and the best-selling electric model in Western Europe in August. https://insideevs.com/…0-new-customers/
Snažíš se zbytečně, ubožáci jako ty mě nemůžou urazit. :-) Pokud sis toho nevšiml, tak cenzuru v této republice už 32 let nemáme. :-! Za tvé ubohé urážky bys BAN zasloužil jedině ty! :no: