Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSkopeček: Vlády sází na nejistou kartu elektromobility a opomíjejí technologický pokrok
13 komentářů
DonVito
To je zase clanek pro hatery. :no😒br />
Presne podle FUD - Fear, uncertainty, and doubt (often shortened to FUD).
https😐/en.m.wikipedia.org/…ainty,_and_doubt#…
Funguje to vyborne, treba i v predvolebni kampani...
Tady neco o konci evropskeho autoprumyslu.
https😐/elektrickevozy.cz/…spalovacim-vozum
"Šéf Audi se nechal slyšet, že výdělek z EV v porovnání se spalováky je téměř totožný"
😲 😲 😲
Kritickemu mysleni zdar
PS Na zahranicnich (normalnich - ne eko...) autowebech vychazi i jine nez negativni clanky o EV.
https😐/uk.motor1.com/…-are-profitable/
EVs are now almost as profitable for Audi as its other cars :yes:
https😐/en.m.wikipedia.org/…ainty,_and_doubt#…
Funguje to vyborne, treba i v predvolebni kampani...
Tady neco o konci evropskeho autoprumyslu.
https😐/elektrickevozy.cz/…spalovacim-vozum
"Šéf Audi se nechal slyšet, že výdělek z EV v porovnání se spalováky je téměř totožný"
😲 😲 😲
Kritickemu mysleni zdar
PS Na zahranicnich (normalnich - ne eko...) autowebech vychazi i jine nez negativni clanky o EV.
https😐/uk.motor1.com/…-are-profitable/
EVs are now almost as profitable for Audi as its other cars :yes:
gutex
Co je to za nadpis Skopeček:...? proč neuvedete konkrétní jméno o koho se jedná?
Ano, take mi chybi autor.
Patrne to bude tento Jan Skopecek z ODS😒br />https😐/www.ods.cz/…fil/jan-skopecek
https😐/www.obnovitelne.cz/…i-elektromobilu/
"Český automobilový průmysl potřebuje v přechodu na čistou mobilitu podpořit. Ne hájit výrobu spalovacích motorů, o které bude v příštím desetiletí zájem stále menší zájem. Jasně, dnes patří elektromobily na cestách k menšině. Ovšem postupně za začně situace měnit ve prospěch čisté mobility. Roste kapacita baterií, klesá jejcih cena. Elektromobil je jednodušší na údržbu. Řada uživatelů si pochvaluje tichý chod nebo nízké provozní náklady. Výhodou čisté mobility je pak také snížení emisí skleníkových plynů. Již dnes nabízí elektromobil nižší emisní stopu včetně výroby i zohlednění zdrojů pro výrobu elektřiny napříč Evropou."
Patrne to bude tento Jan Skopecek z ODS😒br />https😐/www.ods.cz/…fil/jan-skopecek
https😐/www.obnovitelne.cz/…i-elektromobilu/
"Český automobilový průmysl potřebuje v přechodu na čistou mobilitu podpořit. Ne hájit výrobu spalovacích motorů, o které bude v příštím desetiletí zájem stále menší zájem. Jasně, dnes patří elektromobily na cestách k menšině. Ovšem postupně za začně situace měnit ve prospěch čisté mobility. Roste kapacita baterií, klesá jejcih cena. Elektromobil je jednodušší na údržbu. Řada uživatelů si pochvaluje tichý chod nebo nízké provozní náklady. Výhodou čisté mobility je pak také snížení emisí skleníkových plynů. Již dnes nabízí elektromobil nižší emisní stopu včetně výroby i zohlednění zdrojů pro výrobu elektřiny napříč Evropou."
Citace výše ovšem není Skopečkova, ale autora článku (Martin Sedlák). Mimochodem názory tohoto Skopečka/ODS jsou poněkud v kontrastu s volebním slibem SPOLU: "Podpoříme elektromobilitu a zlepšíme tak kvalitu ovzduší ve městech. Dostupnost elektromobilů zajistí technologický pokrok a rozsáhlá modernizace infrastruktury." zdroj: https😐/2021.programydovoleb.cz/…/volebni-program#…
VláďaB77
V dobách mého dětství moje babička používala nejčastěji toto slovní spojení, když někdo třeba já nevěřil, že to tak je nebo že to tak dopadne...
Tak říkala, ty jsi nevěřící Tomáš.
Ano, my co si to umíme spočítat, tj. žijeme ve světě matematiky, fyziky a do svých úvah a výpočtů umíme zapracovat jen skutečná a reálná data, tak vidíme ten svět nevěřících Tomášů, kteří si plánují a slibuji elektrickou budoucnost, ale už nevidí to Bé, pokud nenahradím ty desítky tepelných elektráren a nedoplním je něčím stejně výkonným a ten výkon nezvýším, nezvýším propustnost a kapacitu dnešní rozvodné a elektrické sítě, pak nemohu plánovat elektrickou budoucnost.
Elektromobil není mobil nebo tablet, který připojím jen tak do zásuvky a nic se nestane. Naše sídliště má cca 1000 bytů, kdyby každý začal nabíjet 2-4 kW nabíječkou a to je nejmíň, tak rázem spotřeba tohoto sídliště stoupne o 2-4 MW, kromě běžné spotřeby domácností. A ta síť na to není stavěná, aspoň né v 90% zástavby. Když se mění rozvody, mění se jen v domě, ale v zemi se tak často nemění, jsou tam z dob výstavby sídlišť před 30-40 i 50 lety...
Stává se vám už teď že si doma zapnete pračku, myčku, konvici a pustíte si třeba ještě vysavač a vyskočí vám jističe ?
Tak počítejte s tím, že až připojíte 500-1000-2000 elektromobilů na jednom sídlišti, tak vyskočí taky jističe, ale v celém sídlišti nebo městě... A budete mluvit o velkém štěstí když vám tam nebouchne trafačka a nebo kabely v zemi kvůli přehřátí...
To je realita dnešního světa.
Dělal jsem 15 let v dopravním podniku, kde jezdili a jezdí trolejbusy, trolejbus potřebuje dodat kapacitu cca 150 kW.h na 1 km tratě. Měnírny, které se staví jsou po cca 5 kilometrech. V hustém centru nebo v kopcích třeba po 3 km. A víte co se stalo když se stala náhodou dopravní nehoda a na jednom napájecím úseku zůstalo viset více trolejbusů než bylo obvyklé ?
No ve chvíli kdy se ucpávka uvolnila a trolejbusy se začali rozjíždět tak se během chvilky opět všechny zastavili, buďto to vyhodilo jističe na měnírně a nebo to odpálilo přívodní kabel.
Pak museli přijet servisáci a dispečeři a začali jeden trolejbus po druhém pomalu pouštět na trať, pokud se přepálil kabel tak si tam ještě tak hodinku i dvě všichni počkali. Ale pozor to jsme měli vlastní servis a všechno bylo dostupné... Né rozvody někde v lese nebo přes hory a doly...
Tak tomu se říká realita.
A takhle to dopadne pokud si budou vizionáři, alias nevěřící Tomášové myslet, že se to samo ono nějak vyřeší...
Tak říkala, ty jsi nevěřící Tomáš.
Ano, my co si to umíme spočítat, tj. žijeme ve světě matematiky, fyziky a do svých úvah a výpočtů umíme zapracovat jen skutečná a reálná data, tak vidíme ten svět nevěřících Tomášů, kteří si plánují a slibuji elektrickou budoucnost, ale už nevidí to Bé, pokud nenahradím ty desítky tepelných elektráren a nedoplním je něčím stejně výkonným a ten výkon nezvýším, nezvýším propustnost a kapacitu dnešní rozvodné a elektrické sítě, pak nemohu plánovat elektrickou budoucnost.
Elektromobil není mobil nebo tablet, který připojím jen tak do zásuvky a nic se nestane. Naše sídliště má cca 1000 bytů, kdyby každý začal nabíjet 2-4 kW nabíječkou a to je nejmíň, tak rázem spotřeba tohoto sídliště stoupne o 2-4 MW, kromě běžné spotřeby domácností. A ta síť na to není stavěná, aspoň né v 90% zástavby. Když se mění rozvody, mění se jen v domě, ale v zemi se tak často nemění, jsou tam z dob výstavby sídlišť před 30-40 i 50 lety...
Stává se vám už teď že si doma zapnete pračku, myčku, konvici a pustíte si třeba ještě vysavač a vyskočí vám jističe ?
Tak počítejte s tím, že až připojíte 500-1000-2000 elektromobilů na jednom sídlišti, tak vyskočí taky jističe, ale v celém sídlišti nebo městě... A budete mluvit o velkém štěstí když vám tam nebouchne trafačka a nebo kabely v zemi kvůli přehřátí...
To je realita dnešního světa.
Dělal jsem 15 let v dopravním podniku, kde jezdili a jezdí trolejbusy, trolejbus potřebuje dodat kapacitu cca 150 kW.h na 1 km tratě. Měnírny, které se staví jsou po cca 5 kilometrech. V hustém centru nebo v kopcích třeba po 3 km. A víte co se stalo když se stala náhodou dopravní nehoda a na jednom napájecím úseku zůstalo viset více trolejbusů než bylo obvyklé ?
No ve chvíli kdy se ucpávka uvolnila a trolejbusy se začali rozjíždět tak se během chvilky opět všechny zastavili, buďto to vyhodilo jističe na měnírně a nebo to odpálilo přívodní kabel.
Pak museli přijet servisáci a dispečeři a začali jeden trolejbus po druhém pomalu pouštět na trať, pokud se přepálil kabel tak si tam ještě tak hodinku i dvě všichni počkali. Ale pozor to jsme měli vlastní servis a všechno bylo dostupné... Né rozvody někde v lese nebo přes hory a doly...
Tak tomu se říká realita.
A takhle to dopadne pokud si budou vizionáři, alias nevěřící Tomášové myslet, že se to samo ono nějak vyřeší...
VláďaB77
A ještě jedna věc.
Víte jak dlouho např. Šluknovský výběžek bojuje za posílení rozvodné sítě a zvýšení příkonu a kapacity ?
Přes 20 let a pokud se vše povede možná bude tak do 25 let od počátku jednání hotovo, ale pozor, bavíme se tu o kapacitě a propočtech vzniklých kolem roku 2000, tj. před nástupem elektromobility...
Takže pokud vše dopadne a konečně nebude 100 kW odběratel vyhazovat oblast o 50.000 lidech, může se začít plánovat a budovat další posílení pro elektromobilitu, které možná někdy mezi lety 2045-2050 bude dokončeno...
To je realita dnešních dnů, dnešních rozvodů a kapacit !!!
Víte jak dlouho např. Šluknovský výběžek bojuje za posílení rozvodné sítě a zvýšení příkonu a kapacity ?
Přes 20 let a pokud se vše povede možná bude tak do 25 let od počátku jednání hotovo, ale pozor, bavíme se tu o kapacitě a propočtech vzniklých kolem roku 2000, tj. před nástupem elektromobility...
Takže pokud vše dopadne a konečně nebude 100 kW odběratel vyhazovat oblast o 50.000 lidech, může se začít plánovat a budovat další posílení pro elektromobilitu, které možná někdy mezi lety 2045-2050 bude dokončeno...
To je realita dnešních dnů, dnešních rozvodů a kapacit !!!
Presne (krome preklepu v jednotkach).
Myslim, ze by bylo nejjednodussi mluvit jen o vykonu v kw.
Palec dolu u tveho komentare je usmevny.