Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Skopeček: Vlády sází na nejistou kartu elektromobility a opomíjejí technologický pokrok

Dlouhé období komunismu u nás a ve východní Evropě umožnilo ekonomům zkoumat prostředí, kde hlavní slovo neměl trh a snaha uspět v konkurenčním prostředí, nýbrž státní plánovač. Závěry porovnání jsou zřejmé a dávají nám křišťálově průzračný důkaz o tom, že pár vyvolených nedokáže řídit interakce milionů lidí efektivněji, než neviditelná ruka trhu.
Zpět na článek
6. 10. 2021 17:39
6. 10. 2021 17:42
6. 10. 2021 17:46
6. 10. 2021 19:10
6. 10. 2021 19:16
7. 10. 2021 16:25
6. 10. 2021 16:34
čistá elektromobilita
V Polsku budou muset postavit ještě mnoho hnědouhelných elektráren, aby si všichni elektromobilisté v západní Evropě mohli v sedm hodin večer připnout dotovaný elektromobil k nejnovější 200kW nabíječce. Prohlášení o ukončení vývoje a prodeje spalovacích motorů v autech nemají se zdravým rozumem mnoho společného. O to déle pak budeme dýchat výfuky vykuchaných dieselů, protože těmi jezdí voliči vládnoucích garnitur. Já jsem fanda hybridů pro lidi bydlící v bytech a plug in hybridů pro ty v domcích.
Rozbalit vlákno
4
6. 10. 2021 17:50
Re: čistá elektromobilita
Německo aktuálně exportuje do špinavého Polska 1,31GW el. energie, zdroj: https://app.electricitymap.org/zone/DE
7. 10. 2021 09:22
Re: čistá elektromobilita
Můžeš mi vysvětlit, kdo potřebuje v 19 hodin připojit EV k rychlodobíječce 200 kW ? Možná by bylo dobré neplácat nesmysly (když o tom nic nevím). Celé kouzlo aut na baterky je v tom, že přes noc nabíjíš ze zásuvky 230V okolo 2 kW/hod pokud máš menší baterku, pokud větší využiješ 400V zásuvku s 4-11 kWh. Pak můžeš mít ještě wallbox, který by měl v domácích podmínkách umět až 22 kWh. Rychlonabíječka se používá pokud někam cestuješ dále a potřebuješ na cestě natlačit do baterky co nejvíc za krátký čas.
7. 10. 2021 11:06
Re: čistá elektromobilita
:yes:

Presne (krome preklepu v jednotkach).
Myslim, ze by bylo nejjednodussi mluvit jen o vykonu v kw.

Palec dolu u tveho komentare je usmevny.
7. 10. 2021 12:41
Re: čistá elektromobilita
Nejsem žádný odborník na elektriku (ani fyziku), takže můžu občas používat něco špatně. Na druhou stranu mám pár měsíců pidiEV a už o provozu něco málo vím. Ty palce dolů jsou k jakémukoliv mému příspěvku, to je výchova ke správným názorům (jak psal nedávno v diskuzi WinDiesel).
6. 10. 2021 17:39
Slatanina
To je zase clanek pro hatery. :no:
Presne podle FUD - Fear, uncertainty, and doubt (often shortened to FUD).
https://en.m.wikipedia.org/…ainty,_and_doubt#…
Funguje to vyborne, treba i v predvolebni kampani...

Tady neco o konci evropskeho autoprumyslu.
https://elektrickevozy.cz/…spalovacim-vozum
"Šéf Audi se nechal slyšet, že výdělek z EV v porovnání se spalováky je téměř totožný"
:-O :-O :-O

Kritickemu mysleni zdar

PS Na zahranicnich (normalnich - ne eko...) autowebech vychazi i jine nez negativni clanky o EV.
https://uk.motor1.com/…-are-profitable/
EVs are now almost as profitable for Audi as its other cars :yes:
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2021 17:42
Skopeček?
Co je to za nadpis Skopeček:...? proč neuvedete konkrétní jméno o koho se jedná?
Rozbalit vlákno
3
6. 10. 2021 17:46
Re: Skopeček?
Ano, take mi chybi autor.
Patrne to bude tento Jan Skopecek z ODS:
https://www.ods.cz/…fil/jan-skopecek

https://www.obnovitelne.cz/…i-elektromobilu/

"Český automobilový průmysl potřebuje v přechodu na čistou mobilitu podpořit. Ne hájit výrobu spalovacích motorů, o které bude v příštím desetiletí zájem stále menší zájem. Jasně, dnes patří elektromobily na cestách k menšině. Ovšem postupně za začně situace měnit ve prospěch čisté mobility. Roste kapacita baterií, klesá jejcih cena. Elektromobil je jednodušší na údržbu. Řada uživatelů si pochvaluje tichý chod nebo nízké provozní náklady. Výhodou čisté mobility je pak také snížení emisí skleníkových plynů. Již dnes nabízí elektromobil nižší emisní stopu včetně výroby i zohlednění zdrojů pro výrobu elektřiny napříč Evropou."
6. 10. 2021 19:10
Re: Skopeček?
Citace výše ovšem není Skopečkova, ale autora článku (Martin Sedlák). Mimochodem názory tohoto Skopečka/ODS jsou poněkud v kontrastu s volebním slibem SPOLU: "Podpoříme elektromobilitu a zlepšíme tak kvalitu ovzduší ve městech. Dostupnost elektromobilů zajistí technologický pokrok a rozsáhlá modernizace infrastruktury." zdroj: https://2021.programydovoleb.cz/…/volebni-program#…
6. 10. 2021 19:16
Re: Skopeček?
Jo, to je pravda.

To mela byt protivaha ke Skopeckovi...
7. 10. 2021 16:11
Dnešním vizionářům by se dalo říkat nevěřící Tomáš
V dobách mého dětství moje babička používala nejčastěji toto slovní spojení, když někdo třeba já nevěřil, že to tak je nebo že to tak dopadne...

Tak říkala, ty jsi nevěřící Tomáš.

Ano, my co si to umíme spočítat, tj. žijeme ve světě matematiky, fyziky a do svých úvah a výpočtů umíme zapracovat jen skutečná a reálná data, tak vidíme ten svět nevěřících Tomášů, kteří si plánují a slibuji elektrickou budoucnost, ale už nevidí to Bé, pokud nenahradím ty desítky tepelných elektráren a nedoplním je něčím stejně výkonným a ten výkon nezvýším, nezvýším propustnost a kapacitu dnešní rozvodné a elektrické sítě, pak nemohu plánovat elektrickou budoucnost.

Elektromobil není mobil nebo tablet, který připojím jen tak do zásuvky a nic se nestane. Naše sídliště má cca 1000 bytů, kdyby každý začal nabíjet 2-4 kW nabíječkou a to je nejmíň, tak rázem spotřeba tohoto sídliště stoupne o 2-4 MW, kromě běžné spotřeby domácností. A ta síť na to není stavěná, aspoň né v 90% zástavby. Když se mění rozvody, mění se jen v domě, ale v zemi se tak často nemění, jsou tam z dob výstavby sídlišť před 30-40 i 50 lety...
Stává se vám už teď že si doma zapnete pračku, myčku, konvici a pustíte si třeba ještě vysavač a vyskočí vám jističe ?
Tak počítejte s tím, že až připojíte 500-1000-2000 elektromobilů na jednom sídlišti, tak vyskočí taky jističe, ale v celém sídlišti nebo městě... A budete mluvit o velkém štěstí když vám tam nebouchne trafačka a nebo kabely v zemi kvůli přehřátí...

To je realita dnešního světa.

Dělal jsem 15 let v dopravním podniku, kde jezdili a jezdí trolejbusy, trolejbus potřebuje dodat kapacitu cca 150 kW.h na 1 km tratě. Měnírny, které se staví jsou po cca 5 kilometrech. V hustém centru nebo v kopcích třeba po 3 km. A víte co se stalo když se stala náhodou dopravní nehoda a na jednom napájecím úseku zůstalo viset více trolejbusů než bylo obvyklé ?

No ve chvíli kdy se ucpávka uvolnila a trolejbusy se začali rozjíždět tak se během chvilky opět všechny zastavili, buďto to vyhodilo jističe na měnírně a nebo to odpálilo přívodní kabel.
Pak museli přijet servisáci a dispečeři a začali jeden trolejbus po druhém pomalu pouštět na trať, pokud se přepálil kabel tak si tam ještě tak hodinku i dvě všichni počkali. Ale pozor to jsme měli vlastní servis a všechno bylo dostupné... Né rozvody někde v lese nebo přes hory a doly...

Tak tomu se říká realita.

A takhle to dopadne pokud si budou vizionáři, alias nevěřící Tomášové myslet, že se to samo ono nějak vyřeší...
Rozbalit vlákno
0
7. 10. 2021 16:25
Realita
A ještě jedna věc.

Víte jak dlouho např. Šluknovský výběžek bojuje za posílení rozvodné sítě a zvýšení příkonu a kapacity ?

Přes 20 let a pokud se vše povede možná bude tak do 25 let od počátku jednání hotovo, ale pozor, bavíme se tu o kapacitě a propočtech vzniklých kolem roku 2000, tj. před nástupem elektromobility...

Takže pokud vše dopadne a konečně nebude 100 kW odběratel vyhazovat oblast o 50.000 lidech, může se začít plánovat a budovat další posílení pro elektromobilitu, které možná někdy mezi lety 2045-2050 bude dokončeno...

To je realita dnešních dnů, dnešních rozvodů a kapacit !!!
Rozbalit vlákno
0
8. 10. 2021 11:44
Bla bla bla
O těch zázračný ho technologiích jsme se nedozvěděli ani prd.
Rozbalit vlákno
0